De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Er werkt bij ons ook iemand uit Florida en die is toch niet van plan terug te keren als er een alternatief is. Dat is dan een wetenschappelijk onderzoeker in een gebied waar veel minder politiek speelt, maar zoals velen (de meesten?) zijn mensen in die sector niet zo'n voorstander van de huidige ontwikkelingen.
De sector waarin jij werkt bedoel je?

Tylenol is gewoon paracetamol, dat al vele decennia gebruikt wordt door zwangere vrouwen, baby en kind. Het is nummer 1 pijnstiller bij vele riscopatiënten en wordt algemeen als de veiligste pijnstiller aanzien. Dat wil ik wel eens zien dat ze dat gaan schrappen, er is gewoon geen alternatief ten eerste. Ten tweede, niet onverwacht, is er dit jaar nog een studie uitgekomen die geen enkel verband zag met autisme.

Maar het is toch zoveel toffer om te geloven in complotten hé...
Ok. Ik schrap mijn woorden. Blijkbaar is hij nu helemaal van het padje:

''Ik denk dat we het antwoord op autisme gevonden hebben''

Oei, dan toch niet het covidvaccin? :crazy:

Een grote studie uit Zweden die onlangs vrijkwam (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/38592388/):

''Acetaminophen use during pregnancy was not associated with children's risk of autism, ADHD, or intellectual disability in sibling control analysis. This suggests that associations observed in other models may have been attributable to familial confounding.''

Laatst bewerkt:
Ok. Ik schrap mijn woorden. Blijkbaar is hij nu helemaal van het padje:

''Ik denk dat we het antwoord op autisme gevonden hebben''

Oei, dan toch niet het covidvaccin? :crazy:
nou nou, komt niet uit de lucht vallen
(dit zijn geen kleine instellingen)

nou nou, komt niet uit de lucht vallen
(dit zijn geen kleine instellingen)

Acetaminophen use during pregnancy was not associated with children's risk of autism, ADHD, or intellectual disability in sibling control analysis. This suggests that associations observed in other models may have been attributable to familial confounding.

Ik weet dat er al jaren geruchten circuleren, net zoals dat bij andere medicijnen ook zo is over andere nevenwerkingen. Ik wil eerst eens zien hoe Harvard aan dit materiaal komt want in dit geval zouden de implicaties een atoombom zijn in de farmacie. Er zijn immers geen alternatieven voor zwangere vrouwen.

Edit: Enige voorzichtigheid is toch weer nodig. Net zoals in vorige studies lees ik in die van Harvard (weer) dit:

''While population-level trends in NDD rates have risen, potentially due to several factors including improved diagnostics and external exposures, further research is needed to confirm these associations and determine causality and mechanisms...While this association warrants caution, untreated maternal fever and pain pose risks such as neural tube defects and preterm birth, necessitating a balanced approach. We recommend judicious acetaminophen use—lowest effective dose, shortest duration—under medical guidance, tailored to individual risk–benefit assessments, rather than a broad limitation.''

Edit 2:

Dr. Baccarelli stond ook als getuige genoteerd in het proces over het gebruik van paracetamol en autisme.

Laatst bewerkt:
Ook wel ironisch dat het net met o.a. een studie van Harvard zou zijn dat hij naar buiten zou komen. Was Harvard niet een van de universiteiten waar hij ferm mee in de clinch ligt ?

En "I think we found an answer to autism"... Na de Nobelprijs voor de Vrede, ook nog eens de Nobelprijs Geneeskunde !

Het wordt nog beter:

"Big Tech and finance companies are telling H-1B employees to get to the US in under 24 hours.
The order, which takes effect on September 21 at 12:01 a.m. ET, effectively bars H-1B workers from reentering the country after that deadline unless their sponsoring employer pays the fee.”

Stel je voor dat je op vakantie bent, of naar je thuisland je familie gaan bezoeken...en je gezin zit nog in de VS en je geraakt niet terug binnen, omdat je werkgever die 100k niet kan of wil betalen.

De 100k fee zou enkel gaan over nieuwe applicaties (niet over reeds gegunde visas, ook niet als die vernieuwd moeten worden):

Dus ik vermoed dat al die bedrijven even in paniek schoten omdat dit initieel niet duidelijk was. Professioneel geregeld wel vanuit de overheid.

Acetaminophen use during pregnancy was not associated with children's risk of autism, ADHD, or intellectual disability in sibling control analysis. This suggests that associations observed in other models may have been attributable to familial confounding.

Ik weet dat er al jaren geruchten circuleren, net zoals dat bij andere medicijnen ook zo is over andere nevenwerkingen. Ik wil eerst eens zien hoe Harvard aan dit materiaal komt want in dit geval zouden de implicaties een atoombom zijn in de farmacie. Er zijn immers geen alternatieven voor zwangere vrouwen.

Edit: Enige voorzichtigheid is toch weer nodig. Net zoals in vorige studies lees ik in die van Harvard (weer) dit:

''While population-level trends in NDD rates have risen, potentially due to several factors including improved diagnostics and external exposures, further research is needed to confirm these associations and determine causality and mechanisms...While this association warrants caution, untreated maternal fever and pain pose risks such as neural tube defects and preterm birth, necessitating a balanced approach. We recommend judicious acetaminophen use—lowest effective dose, shortest duration—under medical guidance, tailored to individual risk–benefit assessments, rather than a broad limitation.''

Edit 2:

Dr. Baccarelli stond ook als getuige genoteerd in het proces over het gebruik van paracetamol en autisme.

Dat is toch een klassieker.
Een wetenschapper laten getuigen en vragen of hij 100% zeker is dat iets niet mogelijk is.
Ik zou niet in die man zijn schoenen willen staan.
Optie A: zeggen dat het niet mogelijk is waarna je gepakt wordt op liegen want er is het onderzoek. Waarschijnlijk ook nog dat je als linkse rat dit in de doofpot wou steken.
Optie B: zeggen dat niet onmogelijk is waarna je uitspraak gaat gebruikt worden om te bevestigen dat die medicatie ADHD veroorzaakt.
Vergeet het maar om daar nuance in te brengen.

Are you 100% sure, yes or no?

100% sure werkt niet bij science, en daar maakt de maga bende weer een 'gotcha' van.

Hallucinant eigenlijk, als ze "de oorzaak" van autisme vinden, dan is het binnen enkele jaren opgelost met 0% kinderen die het heeft? toch? Of nee, dan gaan ze weer de goalposts verschuiven op nieuwe verzinsels waar ze eerst "bewijzen" moeten verzamelen. Dat redeneren in cirkels van reeds lang ontkrachte onzin lijkt in sommige gevallen op de manier waarop hier sommige p&a thread in leven worden gehouden. En ik veroordeel op dit forum niemand, maar dat mechanisme doortrekken naar nationale politiek van het machtigste land? Dagelijks kan ik oren en ogen niet geloven.

In gerelateerd nieuws:

New York and several other Northeastern states are forging a regional public health coalition to issue vaccine recommendations and coordinate public health efforts in a rebuke to the Trump administration’s shifts on health policy.

Gov. Kathy Hochul announced New York’s involvement in the initiative on Thursday morning.
“By standing with our partners across the Northeast, we are ensuring that New Yorkers have the protection and the information they need to stay safe and healthy,” she said in a statement.

The effort is similar to the West Coast Health Alliance — a bloc of four Democratic-controlled Western states, including California — that issued its own vaccine guidance this week.

Both the Western and Northeastern regional coalitions reflect efforts to shore up public health efforts and give a government stamp of approval to vaccines at a time when federal public health institutions are in retreat.
The Northeast Public Health Collaborative includes New Jersey, New York, Pennsylvania, Massachusetts, Connecticut, Maine, Rhode Island, Delaware, Maryland and New York City, which has the largest municipal health department in the nation.

Maar enfin, waarom richten ze nu niet 1 blok op waar elke staat bij kan aansluiten indien ze willen? Als straks blijkt dat 90% van de staten wil aansluiten is dit een mooi argument tegen Trump's gefoefel.
In plaats van nu al 2 aparte coalitions. Straks nog een southern westcoast coalition en een midwest coalition en bible belt coalition?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat die beide coalitions niet wisten van elkaar dat ze daar mee bezig waren. Doe dit tesamen zodat het efficiënter kan, en zodat er geen tegenstrijdige regels komen want dan is dat weer iets waar republikeinen op kunnen zagen 'zie je wel, de regels voor vaccinaties zijn arbitrair, ze verzinnen maar wat!'

100% sure werkt niet bij science, en daar maakt de maga bende weer een 'gotcha' van.

Hallucinant eigenlijk, als ze "de oorzaak" van autisme vinden, dan is het binnen enkele jaren opgelost met 0% kinderen die het heeft? toch? Of nee, dan gaan ze weer de goalposts verschuiven op nieuwe verzinsels waar ze eerst "bewijzen" moeten verzamelen. Dat redeneren in cirkels van reeds lang ontkrachte onzin lijkt in sommige gevallen op de manier waarop hier sommige p&a thread in leven worden gehouden. En ik veroordeel op dit forum niemand, maar dat mechanisme doortrekken naar nationale politiek van het machtigste land? Dagelijks kan ik oren en ogen niet geloven.

Wel, binnen een paar jaar wordt het voor artsen verboden om nog de autismediagnose te stellen. Probleem opgelost op z'n Trumps. Nothing to report folks, carry on.

Er lopen nu al rechtszaken tegen J&J. Dat gaat een stortvloed veroorzaken ook al zie ik niet meteen hoe ze aansprakelijk gesteld kunnen worden.

In de VS gaat dat soms raar. Monsanto is ook veroordeeld voor het veroorzaken van kanker bij iemand door roundup gebruik zonder dat het wetenschappelijk aangetoond is dat het product die kanker zelfs kan veroorzaken.

De link tussen Monsanto's Round-up en kanker is nochtans een pak evidenter dan autisme (een ontwikkelingsstoornis) en iets willekeurigs en doodeenvoudigs dat al honderd jaar bestaat als ... paracetamol. Dat mondiaal en masse in de miljarden dosissen wordt gebruikt.

In de VS gaat dat soms raar. Monsanto is ook veroordeeld voor het veroorzaken van kanker bij iemand door roundup gebruik zonder dat het wetenschappelijk aangetoond is dat het product die kanker zelfs kan veroorzaken.
Dat er compensaties worden uitgedeeld tot daaraan toe, maar nu lijkt het meer op een lotterij waarbij sommige aanklagers de jackpot winnen (al dan niet terecht) en het gros van de mensen die het product ooit gebruikt hebben niets krijgen. Vroeger heeft ooit een US rechtbank $23,6 miljard toegewezen aan een Cynthia Robinson wiens echtgenoot overleden was aan longkanker (in beroep gelukkig volledig verworpen). Dat ze die bedragen al eens cappen tot 1 miljoen max per persoon.

En Fallon plus Meyers zullen binnenkort ook mogen beschikken?
Dan schiet er niets meer over van de late night talk shows...

Screenshot-20250918-200040-Chrome.jpg

En degene zonder talent wordt door disney terug in dienst genomen en zijn talkshow wordt terug opgestart vanaf dinsdag.
Allez Trump kan weer effe slecht gezind worden op disney en abc en de FCC achter hen aansturen...

Terug
Bovenaan