Ik blijf me toch telkens maar weer verbazen over het parcours dat de regering Trump rijdt. Velen hadden dit zien aankomen, maar even goed werd er door anderen heel hard gebruld dat het allemaal maar toneel was en dat de "pearl clutching leftists" flink aan het overdrijven waren. En doch: nu komt er vrijwel elke dag een compleet geschift nieuwsbericht naar boven dat in de meeste andere landen dagenlang het nieuws zou domineren, maar dat in de VS gewoon begraven wordt omdat men al gewend is aan de nieuwe banenenrepubliek of omdat het de dag erna alweer overtroffen wordt door de volgende gekkigheid.
Waar zijn die mensen nu? Kan je dit allemaal nog verdedigen? Dat lijkt me nu toch echt van niet?
Ik ben zeker geen persoon die alle andere politieke meningen afschiet als "gek" of "wereldvreemd" of al van dat. Als een land kiest voor een bepaalde richting via eerlijk verlopen verkiezingen, dan is dat zo. Maar wat daar nu in de VS aan de gang is tart werkelijk alle verbeelding. Bondgenoten destabiliseren met spionage, er lopen daar gemaskerde brigades rond die zich niet moeten identificeren die gewoon mensen van straat plukken, Trump zegt open en bloot
dat hij vindt dat hij mag doen wat hij wilt, ... Ik kan hier een lijst maken die meerder threadpagina's vult ondertussen.
Dit is toch niet serieus meer? En nog een grote gradatie erger dan tijdens zijn eerste termijn? Er moeten toch grote hopen mensen zijn die ook vinden dat het veel te ver gaat, maar daar niet voor durven uit komen? Of is men in de VS echt zo apatisch tegenover de politiek dat men dat allemaal niet volgt? En hier op het forum? Wat vinden de Trump fans er van?