De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Lol, dat het Witte Huis hier zelfs op reageert toont toch aan dat men daar het noorden al lang kwijt is.

Ik dacht ook dat wanneer je een veroordeling hebt op je kerfstok, dat je UK niet meer binnenkomt :confused:
Maar in zijn geval zal het wel in een 'diplomatiek' kader zijn en wel toegestaan.
Enkel als je daarvoor minstens een jaar voor in de bak gezeten hebt toch?
Anders zouden er veel mensen niet meer binnen mogen.

Is dat zo? Ik weet niet in welk milieu jij vertoeft maar je gaat er wel licht over.
Enkel als je daarvoor minstens een jaar voor in de bak gezeten hebt toch?
Anders zouden er veel mensen niet meer binnen mogen.
Dat was toch redelijk recent dat mensen die een veroordeling hebben om met GSM achter het stuur te rijden problemen hadden om in het VK te geraken?

Allez ja, een ETA niet krijgen is natuurlijk niet hetzelfde als een visum niet krijgen natuurlijk

Is dat zo? Ik weet niet in welk milieu jij vertoeft maar je gaat er wel licht over.
Ik denk dat je serieus onderschat hoeveel mensen een strafblad hebben. Eén keer moeten voorkomen voor te snel rijden kan daar al voor zorgen.
Of zoals hierboven al vermeld, gsm’en achter het stuur.

Edit: blijkbaar zijn er zo’n 3 mio Belgen met een strafblad.
Trek die lijn maar eens door naar heel de EU, en dat gaat over gigantische aantallen die de VK niet binnen zouden mogen.
Je opmerking was dus onnodig…

Laatst bewerkt:
Eigenlijk geeft het wel aan dat het zo slecht nog niet gesteld is met de VS.
Doe dit in Rusland en over enkele dagen zou hij struikelen en door een raam vallen.
Je weet toch dat T. die Powell heeft proberen te ontslaan? Alleen bleek T. niet goed genoeg macht te hebben... maar het feit dat hij het geprobeerd heeft omdat Powell weigert een marionet te zijn, zegt genoeg. Iemand uit het raam laten vallen als de lijn waarop je beslist of het nog niet zo slecht is, is hopelijk gewoon een foute verwoording of een poging tot humor, want de lat mag best wat hoger liggen. Uw oppositie monddood maken door hen te laten ontslaan (zoals waarschijnlijk gebeurd is bij die latenight host) of ermee dreigen of hun subsidies afnemen (zoals bij Harvard) kwalificeren velen toch al als redelijk slecht.

Je weet toch dat T. die Powell heeft proberen te ontslaan? Alleen bleek T. niet goed genoeg macht te hebben... maar het feit dat hij het geprobeerd heeft omdat Powell weigert een marionet te zijn, zegt genoeg. Iemand uit het raam laten vallen als de lijn waarop je beslist of het nog niet zo slecht is, is hopelijk gewoon een foute verwoording of een poging tot humor, want de lat mag best wat hoger liggen. Uw oppositie monddood maken door hen te laten ontslaan (zoals waarschijnlijk gebeurd is bij die latenight host) of ermee dreigen of hun subsidies afnemen (zoals bij Harvard) kwalificeren velen toch al als redelijk slecht.
Het was geen poging tot humor, maar geef toe: als we de staat van de VS vergelijken met Rusland, dan is de VS er nog niet zo slecht aan toe. Enkele weken geleden nog de gedachtenoefening gemaakt en ik zou nooit geboren willen worden in de VS, maar langs de andere kant heb je dan Rusland die zijn jonge mannen nog gewoon in de vleesmolen werpt zoals Stalin bijna honderd jaar geleden.
En ja ik fixeer nu op deze twee staten omdat Europa nog buitenspel staat en toch bij een van beide zal moeten vleien.
Begrijp me niet verkeerd, ik trek voluit de kaart van Europa zelfs met hun door sommige verdomde administratie en ik heb medelijden met mijn Amerikaanse zielsgenoten, maar ik besef ook dat het nog erger kan.

Ik denk dat je serieus onderschat hoeveel mensen een strafblad hebben. Eén keer moeten voorkomen voor te snel rijden kan daar al voor zorgen.
Of zoals hierboven al vermeld, gsm’en achter het stuur.

Edit: blijkbaar zijn er zo’n 3 mio Belgen met een strafblad.
Trek die lijn maar eens door naar heel de EU, en dat gaat over gigantische aantallen die de VK niet binnen zouden mogen.
Je opmerking was dus onnodig…
Mea culpa. Ik interpreteerde het als: er zijn veel mensen die in de bak gezeten hebben, voor minder dan een jaar.

Volkomen fait-divers, maar tegelijk zo symbolisch. Komisch en tegelijk onwaarschijnlijk zielig.

Volkomen fait-divers, maar tegelijk zo symbolisch. Komisch en tegelijk onwaarschijnlijk zielig.

Inderdaad best zielig.
Maar wat moeten we verwachten van een narcistische persoon?

Die man wint, op elk terrein, op zijn manier.
Niemand kan/durft hem tegenhouden, op geen enkel niveau, van op het golfterrein tot op het hoogste politieke niveau.
Onwaarschijnlijk zielig, inderdaad, maar ook voor de rest van de wereld die er geen antwoord op (durft) formuleren.

Wees eerlijk iedereen; is er iemand hier verbaasd door? 🙅‍♀️

Die man wint, op elk terrein, op zijn manier.
Niemand kan/durft hem tegenhouden, op geen enkel niveau, van op het golfterrein tot op het hoogste politieke niveau.
Onwaarschijnlijk zielig, inderdaad, maar ook voor de rest van de wereld die er geen antwoord op (durft) formuleren.

Dit is het ergste van al, uiteindelijk, want dit opent precedenten naar de toekomst toe. Volgende presidenten zullen menen dat als Trump er mee kan wegkomen, zij ook, en waarom niet nóg een stapje verder gaan, en nóg...

Een zoveelste bewijs dat geld en goede smaak niet altijd samen gaan. Hij begint meer en meer Louis XIV-trekjes te krijgen.

Terug
Bovenaan