Zonder kant te kiezen (reps en dems zijn beide gangsters): je eigen pionnen op sleutelposities zetten is iets nieuws dan?
Project 2025 geeft dat openlijk toe, dat is wel nieuw dat een politieke partij zo dom/transparant is. Maar om daar plots een "duivels plan" in te zien... Als je absoluut tegen al de standpunten van republikeinen bent, dan zie je dat zo uiteraard, en mag je dat gerust vinden. Je hoofd statistiek ontslaan is wel onhandig, maar we leven nu eenmaal in een moddergevecht van fake news van beide kanten, zodat je ook eigen rangen gaat wantrouwen. Maar doe aub niet alsof dit de eerste politieke benoeming is die je meemaakt in een westers land. De grootste kritiek op Project 2025 is dat het de scheiding der machten zou onderuit willen halen. Om dat te staven kan ik enkel met voorbeelden komen, dus beroep je niet op "whataboutism" aub bij het volgende.
Ons grondwettelijk hof
<<
De
felste kritiek duikt de laatste jaren net op over die
politieke samenstelling van het Hof. Vlaams Belang is tegen en ook Jean-Marie Dedecker (LDD)
haalde recent nog uit naar "die gerechtelijke politieke poppenkast" en "dat asielcentrum voor uitgerangeerde politici". Ook voormalig Kamerlid en professor grondwettelijk recht Hendrik Vuye
sprak in De Standaard over een "een mooie rustplaats voor gewezen politici".
"Van bij de aanvang was er toch wat scepsis over het feit dat de helft van de rechters ex-politici zijn", ziet Moonen. "Gezien de specifieke taak van het Hof lijkt het me persoonlijk niet zo slecht dat er politieke profielen met een overtuigende staat van dienst in aanmerking komen. Alleen kan je je afvragen of die de helft van de rechters moeten uitmaken."
>>
En dat VB daar niet blij mee is, is ergens normaal:
Parlementaire vraag VB
Hebben we in Belgie dan een links project 2025 doorgemaakt zonder te beseffen?
Politieke benoemingen zijn onderdeel van de politiek en doen inderdaad extra pijn, ik snap dat. Reden te meer om de verkiezingen te winnen. Dems zouden beter werken aan een goed verhaal voor de volgende run, eens nadenken met welke standpunten ze in hun eigen voet schoten vorige keer, die zaken wat laten varen, enz... ipv te knarsetanden bij elke scheet van Trump of vergelijkingen te maken met nazi's, russen of bananenrepublieken, want alle politiek is gewoon een shitshow, dat weet iedereen al.