Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb zelf gezondheidsproblemen en ben lid van nogal wat internationale patiëntengroepen. De amerikanen daar klagen over een gebrek aan goede en betaalbare gezondheidszorg, hoe moeilijk het is om erkend te worden als gehandicapt en de magere uitkering die je dan krijgt, gebrekkige financiering voor onderzoek enzovoort.Een vriend van mij is republikein in hart en nieren maar hij heeft sinds enkele jaren zware gezondheidsproblemen. Hij krijgt daar maandelijks een vergoeding voor van de overheid. Echter blijkbaar als het van Trump afhangt wordt zijn steun afgeschaft (het kost de overheid te veel geld) en gaat hij straks nog 0€ krijgen. Hij was daar over aan het zagen tegen mij.
Hij was tot op heden pro MAGA en republikeins maar oh ironie ten top. Nu staat hij toch ook plots op zijn achterste poten. You get what you vote for right?![]()
Iemand die duidelijk geen pers is stapt een persconferentie binnen, dringt zich op en wordt door de security naar buiten gewerkt en daarna gearresteerd en vrijgelaten. Moest het geen senator zijn lijkt me dat een non event, en dat het wel een senator was wist enkel die senator zelf, en hij zal ook wel geweten hebben dat de rest dat niet wist. Ofwel mis ik iets maar als senator zal je wel andere manieren hebben om ministers te bevragen.![]()
Amerikaanse senator tegen de grond gewerkt en gehandboeid tijdens persconferentie van minister over protesten in Los Angeles | VRT NWS Nieuws
Tijdens een persconferentie van de Amerikaanse minister van Binnenlandse Veiligheid Kristi Noem in Los Angeles is de Democratische senator Alex Padilla tegen de grond geworpen en in de boeien geslagen. Padilla wilde vragen stellen aan Noem, die een briefing gaf over de protesten die momenteel...www.vrt.be
Stel je nu eens voor dat dit gebeurd zou zijn met een democratische president en een republikeinse senator...
Dat land glijdt in een rotvaart af richting dictatuur. De schade aan Amerikaans gezichtsverlies is toch onvoorstelbaar groot aan het worden.
Dit.Dus blijkbaar is er nu een “kliklijn” waarbij ge kunt bellen om n illegaal aan te geven?
What.the.fuck zelfs
Ja deze moest ik toch ook even opzoeken. Eentje gevonden waar het volledige incident op staat.Iemand die duidelijk geen pers is stapt een persconferentie binnen, dringt zich op en wordt door de security naar buiten gewerkt en daarna gearresteerd en vrijgelaten. Moest het geen senator zijn lijkt me dat een non event, en dat het wel een senator was wist enkel die senator zelf, en hij zal ook wel geweten hebben dat de rest dat niet wist. Ofwel mis ik iets maar als senator zal je wel andere manieren hebben om ministers te bevragen.
Er loop heel wat verkeerd in de VS maar ofwel is er meer dat niet in dat artikel of dat filmpje staat maar dit lijkt me eerder een politicus die in de schijnwerpers wil komen dan een bewijs dat er een dictatuur bestaat in de VS.
McCarthy 2.0, the Red Scare all over again.Dit.
Dit gaat toch voor zoveel lokale problemen zorgen. Burenruzies alom.
Doet me spontaan denken aan de verklikkingen die je had in de DDR.
Komt er binnenkort ook een kliklijn voor "anti-Amerikaans" gedrag?
Maar heeft elk land zo niets waar je illegale praktijken kan aangeven? Hier in Belgie heb je ook een kliklijn sociale fraude waar je illegale arbeid kan aangeven.Dit.
Klopt, maar de hele context en dynamiek van de kliklijnen zijn toch helemaal anders.Maar heeft elk land zo niets waar je illegale praktijken kan aangeven? Hier in Belgie heb je ook een kliklijn sociale fraude waar je illegale arbeid kan aangeven.
Ja ze verpakken het in een breder pakket maar uiteindelijk kan de uitkomst net hetzelfde zijn. Hier kan je ook geen anonieme aangiftes doen. E-ID is nodig dacht ikKlopt, maar de hele context en dynamiek van de kliklijnen zijn toch helemaal anders.
Ons land is gelukkig niet zo verdeeld als de VS nu, waar zo'n kliklijn als wapen kan worden gebruikt in de gemeenschappen.
McCarthy is terug.Dit.

Deze poster zou zo uit een Fallout game kunnen komen.En hiervoor historische figuren (Uncle Sam) gebruiken/misbruiken (kies zelf maar):
Op die post heeft er iemand met een foto van Melania Trump geantwoord.![]()
Foreign invaders dan nog, alsof de illegalen die pakweg fruit komen plukken infeite een invasie plannen. Wat een over-the-top woordgebruik toch.En hiervoor historische figuren (Uncle Sam) gebruiken/misbruiken (kies zelf maar):
Op die post heeft er iemand met een foto van Melania Trump geantwoord.![]()
Das dan eerder omdat wij alien met marsmannetjes associeren. In de engels is dat toch ruimer? An alien heeft ook gewoon de betekenis van vreemdeling. Vb. Sting zong ook dat hij a legal alien was als Englishman in NYAliens, alsof het gaat over buitenaardse wezens.
Je verwacht toch niet dat soort taalgebruik als het van een officiële communicatie van de overheid komt.
Dat is inderdaad een vreemd fenomeen en is een punt dat JD Vance zelf aanhaalt in zijn boek Hillbilly Elegy: diegenen die het hardste tegen sociale zekerheid zijn maken er dikwijls net zelf gebruik van. Ze willen geen sociale zekerheid want ze willen niet betalen voor de profiteurs, maar hebben allerhande verklaringen klaar voor waarom zij géén profiteur zijn ook al krijgen ze zelf staatssteun.Ik heb zelf gezondheidsproblemen en ben lid van nogal wat internationale patiëntengroepen. De amerikanen daar klagen over een gebrek aan goede en betaalbare gezondheidszorg, hoe moeilijk het is om erkend te worden als gehandicapt en de magere uitkering die je dan krijgt, gebrekkige financiering voor onderzoek enzovoort.
De helft van hem stemt overtuigd republikeins. Een goede online vriend van mij is er zo eentje. Toen ik hem beloften van trump toonde tijdens de campagne (die nefast zouden zijn voor hem) zei hij letterlijk "I"m never voting democrat!"
Hij was niet zeker of hij zou stemmen of niet, maar uiteindelijk heeft hij toch voor Trump gestemd. Beeld je in dat een bruine vrouw president zou geworden zijn en al die "illegal aliens" magisch op massale schaal meer uitkering krijgen dan hem. En dan zijn er nog een aantal samensweringen waarin hij gelooft, zoals dat vaccins autisme en veel andere gezondheidsproblemen veroorzaken. Dat Trump miljarden in de covidvaccins heeft gestopt wuift hij weg, het is senile biden die ze verplicht heeft