Je keurt Trumps amnestie voor de Capitoolbestormers dan ook volmondig af durft een mens te veronderstellen?
Je grote baas deelt die mening duidelijk niet. Genoeg volk die terug vrij rondlopen na het bestormen van het Capitool.
Is het voor jullie onmogelijk om naar een incident te kijken zonder telkens weer te moeten verwijzen naar Jan 6?
Dit gaat niet over Jan 6 maar over LA juni 2025. Bij de feiten blijven aub.
Moeten we de amokmakers in het hier en nu gewoon hun ding laten doen? Hoera voor vernieling alom? En laten we voor de verzoening gaan en de illegalen toch laten blijven en legaliseren? En misschien ook nog reparations (betalingen) voor de minderheidsgroepen erbij nu we toch bezig zijn? Een waar Kumbaya-moment.
Om toch kort de vraag te beantwoorden:
Ja, degenen die toen voor vernieling (en verwondingen aan oa. Capitol police) hebben gezorgd, dien(d)en gepast gestraft te worden. Ik durf toegeven dat Trump wat dat betreft een steek heeft laten vallen.
En zoals vroeger al aangehaald heb ik geen grote verwondering voor 'mijn grote baas' Trump.
Ik ben het ideologisch wel eens met veel van z'n policies rond oa. migratie, law&order en anti DEI excessen. Want wat de democraten allemaal hebben laten passeren (en soms actief hebben gestimuleerd) de laatste jaren, daar kan ik met m'n verstand niet bij.
Maar qua persoonlijkheid is the Donald mijn ding niet (steeds minder), en hij is op bepaalde vlakken absoluut aan het doordraaien.
Ik zou veel liever een Vance aan de macht zien. Doordachter. Kalmer (buiten met Zelensky in het WH). Respectvoller in de omgang. Strateeg.
En hoe eerder hoe beter. Want als Trump op dit elan doorgaat (vooral door de onnodige tariffs drama, z'n cyrpto grift, enzoverder - niet z'n deportatiebeleid), vrees ik dat het een blauwe golf wordt tijdens de mid-terms en de presidentsverkiezingen van '28. En dan is het helemaal einde verhaal voor de VS.
Maar dat is slechts mijn simpele kijk, jullie zullen ongetwijfeld opnieuw een andere mening toegedaan zijn.
Die doden zullen vallen en de rellen zullen qua intensiteit expotioneel erger worden.
Dat is niet wat Trump en de zijnen vrezen, maar op zitten te wachten. Het draaiboek wordt tot op de letter gevolgd. De baan ligt dan weid open om ongeziene agressieve repressie tegen burgers te installeren.
Anderzijds, wie het lot/de wet tart, ...
In jongere kringen bekend als FAFO (Fuck around and find out).