De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Ik vind het het niet abnormaal dat je een rubberen kogel tegen je been kan krijgen als je op een betoging staat tussen geweldadige gemaskerde betogers die politiewagens in brand steken. Hier had het wss vermeden kunnen worden, maar je moet de volledige context mee in rekening nemen.
En vind jij oprecht, dat je op basis van de informatie die hier voorhanden is, waarbij ze niet tussen geweldadige gemaskerde betogers staat die politiewagens in brand steken staat, de volledige en correcte context mee in rekening brengt?

Ik herhaal in andere woorden : Vind jij het proportioneel geweld om zonder waarschuwing en zonder aanleiding mensen opzettelijk te verwonden die geen gevaar zijn?

Er is een groot verschil tussen de verzonnen context die jij tracht te creëren waarbij er inderdaad sprake zou kunnen zijn van een verdwaalde rubberen kogel als je effectief in deze fictief voorgestelde situatie staat en het bewust beschoten worden zonder aanleiding.

Waar ergens zie je mij zeggen dat het per ongeluk is? Hij richt duidelijk op haar, dus ik zie niet in waarom dat per ongeluk zou zijn? Ik stel enkel maar dat de reporter zelf meteen zegt dat ze in orde is en dat het om een rubberen kogel gaat, het is niet alsof er hier iemand dodelijk verwond is.
Dus jij vindt het normaal dat ordediensten reporters onder vuur nemen? Aan de beelden is toch duidelijk te zien dat ze niet ergens in het midden van relschoppers staat, en is toch overduidelijk dat het hier over een journaliste gaat?

Als was het een waterpistool, dat er nu zelfs al getracht wordt het beschieten van journalisten goed te praten toont gewoon dat heel die Maga-zooi te zot is om rond te lopen.

En vind jij oprecht, dat je op basis van de informatie die hier voorhanden is, waarbij ze niet tussen geweldadige gemaskerde betogers staat die politiewagens in brand steken staat, de volledige en correcte context mee in rekening brengt?
Je ziet letterlijk in de video dat ze tussen gemaskerde protesteerders staat, er staat zelfs een vrouw met een gasmasker vlakbij haar ...

Ik herhaal in andere woorden : Vind jij het proportioneel geweld om zonder waarschuwing en zonder aanleiding mensen opzettelijk te verwonden die geen gevaar zijn?
Een rubberen kogel tegen iemand zijn been aanschieten op een betoging valt voor mij onder proportioneel geweld ja. Zeker als het om een grootschalige betoging gaat die al dagen bezig is en waar er al politiewagens in de fik zijn gestoken.

Je ziet letterlijk in de video dat ze tussen gemaskerde protesteerders staat, er staat zelfs een vrouw met een gasmasker vlakbij haar ...

Een rubberen kogel tegen iemand zijn been aanschieten op een betoging valt voor mij onder proportioneel geweld ja. Zeker als het om een grootschalige betoging gaat die al dagen bezig is en waar er al politiewagens in de fik zijn gestoken.
Gast stop je zelf met in bochten te duwen om toch maar je gelijk te halen, die journaliste staat mooi an de kant achter haar zijn het gewoon mensen die aan het filmen zijn niet meer en niet min voor de rest.

Voor de rest ga ik er toch niet verder op in want dit is een discussie waar jij beweert dat zwart wit is vermoeiend.

En ook hier wordt weer heel veel geroepen over, in essentie, futiliteiten en randgevallen maar blijft de olifant in de kamer mooi verstopt onder het tapijt.
Het is nagenoeg ongehoord voor de federale overheid om zich zo te moeien in staatsaangelegenheden (ic. de NG mobiliseren) zonder voorafgaande vraag van, overleg met die staat of zelfs maar de gepaste wettelijke wegen te bewandelen. En dan zwijg ik nog over Hegseth die Marines wil inzetten....

Dit is, weeral, Trump die als een olifant in een porseleinwinkel tekeer gaat, zijn bevoegdheden héél erg ruim interpreteerd en oprekt (om niet te zeggen moedwillig overstapt) en dan zoveel shit, die nauwelijks terzake doet, rondstrooit dat er wel iets zal blijven plakken.
Zou hem zelf weet weten dat Mayor Bass waar hij tegen zit te razen niet eens bevoegd is en L.A City =/= L.A. County?

Allez ja, op goed 2 dagen escaleren van protesten naar rellen zwaar genoeg om National Guard te deployen zelfs als alle lokale (en state) law enforcement zegt dat ze het wel aankunnen is toch.... apart...

Volledige context graag. Plots laat je het geweldadige en "politieauto's in brand steken" alvast weg.
Er is, tot jij het tegendeel bewijst, op dit moment, op die locatie, geen enkele geweldadige actie van de betogers te zien.

Het is niet omdat er ergens politiewagens in brand zijn gestoken, dat je dan doelbewust geweld mag toepassen tegen willekeurige burgers die geen bedreiging vormen. En een mondmasker ophebben lijkt me alvast niet genoeg reden.

Je blijft praten over bepaalde zaken die buitensporig zijn. En daar mag gerust tegen opgetreden worden. En daar kunnen inderdaad ook andere onschuldige burgers getroffen worden. Maar de basis van een rechtstaat blijft dat dit overduidelijk niet proportioneel is. Tot jij het tegendeel kunt aantonen natuurlijk.

Volledige context graag. Plots laat je het geweldadige en "politieauto's in brand steken" alvast weg.
Er is, tot jij het tegendeel bewijst, op dit moment, op die locatie, geen enkele geweldadige actie van de betogers te zien.
Het is niet omdat er ergens politiewagens in brand zijn gestoken, dat je dan doelbewust geweld mag toepassen tegen willekeurige burgers die geen bedreiging vormen. En een mondmasker ophebben lijkt me alvast niet genoeg reden.
Niet "ergens politiewagens", het gaat om politiewagens die op deze betoging in brand zijn gestoken en er al tientallen arresten zijn uitgevoerd op geweldadige betogers. Op die betoging heeft een reporter een rubberen kogel tegen haar been gekregen terwijl ze tussen gemaskerde betogers in stond. Dit had mss niet moeten gebeuren, maar het is ook niets wereldschokkends gezien de context van de betogingen.

Niet "ergens politiewagens", het gaat om politiewagens die op deze betoging in brand zijn gestoken en er al tientallen arresten zijn uitgevoerd op geweldadige betogers. Op die betoging heeft een reporter een rubberen kogel tegen haar been gekregen terwijl ze tussen gemaskerde betogers in stond. Dit had mss niet moeten gebeuren, maar het is ook niets wereldschokkends gezien de context van de betogingen.
Ik had om bewijzen gevraagd. De betogingen zijn al meerdere dagen aan de gang op meerdere locaties. LA is een stad met 3.8 miljoen inwoners.

Als jij het niet specifieker kunt maken van die locatie op dat moment in de tijd, dan is dat als zeggen dat ze in Sint-Lambrechts-Woluwe op pendelaars mogen gaan schieten omdat er de dag ervoor in Sint-Jans-Molenbeek een paar auto's in brand zijn gestoken omdat in Brussel auto's in brand zijn gestoken.

Het is niet omdat er op veel plaatsen betogingen zijn, dat de betogers op alle locaties even driest te werk gaan.
Het is niet omdat bepaalde personen auto's in brand steken, dat je alle mensen mag behandelen alsof ze auto's in brand steken.

Ik herhaal ook, ik heb echt geen probleem met rubberen kogels tegen mensen die zelf geweld gebruiken of auto's in brand steken.
En tegelijkertijd : Zelfs ALS dat hier rond deze reporter gebeurde (wat niet het geval lijkt te zijn), dan blijft het bewust richten en intentioneel schieten op deze reporter niet proportioneel.

Dat heeft weinig met meningen te maken hoor.

Er wordt 2000 man van de National Guard ingezet zodat ICE agenten veilig hun officiele taken kunnen uitvoeren.
Aangezien de LAPD er blijkbaar niet in slaagt om (wegens hands-off bevel van bovenop?) de orde te handhaven en gewelddadige betogers weg te houden van ICE, moet het maar op deze manier.
Of ben je van mening dat men de oh zo vriendelijke "betogers" vrij spel moet laten?

En voor de zoveelste keer Jan 6 erbij proberen halen. Whataboutism noemen ze dat zeker?

Wat mij betreft is het simpel:
Ben je niet akkoord met de deportatie van illegalen (of eender welke andere beslssing van de overheid), prima. Dan mag je daar vreedzaam tegen protesteren. Als in: geen enkele vorm van geweld en niemand verhinderen in hun vrije beweging (dus niet een toegangsweg gaan blokkeren bvb)
Van zodra je (in dit geval) federale agenten met stenen, vuurwerk en andere gevaarlijke voorwerpen bekogelt (en zelfs, dare i say, hen "gewoon" actief belemmert in het uitvoeren van hun taken) stel je jezelf buiten de wet en dien je per direct opgepakt en zwaar gestraft te worden.
Wat is daar controversieel of slecht aan?

Men doet hier trouwens precies alsof de nationale garde met live ammo in het rond heeft zitten schieten met honderden burgerdoden tot gevolg. Hold your horses, folks. :laugh:

Deze beslissing is trouwens verre van "ongezien".
De nationale garde werd bvb. ook ingezet tijdens de BLM rellen. Ze hebben zich daar stevig ingehouden (lees: hadden veel harder kunnen optreden), dus geen reden om te denken dat het deze keer wel zal uitmonden in een apocalyptisch bloedbad.

En voor de duidelijkheid: of die beslissing nu van Trump of iemand anders komt, maakt mij niet uit. Ik verdedig de beslissing niet omdat het van orange man komt. Ik geloof simpelweg in een strenge ordehandhaving. Altijd en overal.
Ik heb het niet zo voor het vrij spel geven aan gespuis zoals bvb. in de straten van Parijs een paar weken geleden. En hetzelfde geldt voor hooligans na een voetbalwedstrijd, Palestina protestanten die illegaal unief gebouwen bezetten en barricaderen, nieuwjaarsrellen, enzoverder.
Maar dat is voer voor een ander topic.

Je kan toch wel bedenkingen maken bij de nood van Trump om op federaal niveau controle over de nationale guard over te nemen voor rellen in Los Angeles.

Zonder het geweld goed te praten, het is nu ook niet dat heel L.A. op zijn kop stond. Ongeacht of de lokale autoriteiten al voldoende actie had genomen mag de drempel om zo agressief van op het federale niveau tussen te komen toch iets hoger liggen.

Als je dan vergelijkt met bijvoorbeeld het voordehandliggend voorbeeld van 6 januari waarbij het capitool werd binnen gevallen en veel te laat actie werd ondernomen, en andere gelijkaardige voorbeelden.

Ik ben akkoord met het optreden tegen buitensporig geweld, alleen lijkt dit vooral een bewuste escalatie vanuit D.C.

En dan hebben we het nog niet over die oproep van Hegseth om mariniers in te schakelen…

Niet vlak tussen alle relschoppende betogers in met gasmaskers en gezichtsbedekking op? Ze staat gewoon heel dicht tegen de oproerpolitie aan, ik veronderstel dat die een rubberen kogel mogen afschieten als ze te dichtbij komen.

En volledig ok is. Het gaat om een rubberen kogel, geen echte kogel, zonder echte schade.
What the fuck gast, er was geen enkele aanleiding om op de reporter te schieten, met wat voor kogels dan ook. Dat je dit nog probeert goed te praten. Walgelijk. Rubberen kogels kunnen ook voor dodelijke incidenten zorgen. Ik mag hier niet aanzetten tot geweld maar voor mijn part vraag ik eens aan ChatGPT wat de gevolgen kunnen zijn als men Straddle ook eens van 10 meter zou kunnen raken met rubberen kogels.

Ik hoop dat ze die LAPD-officer kunnen identificeren en buitenzwieren, maar in het huidige Trump-klimaat zal die nog eerder promotie krijgen.

Vreemd het verschil met 06/01.

Als je toen stelde dat de democratisch verkozenen niet alleen verhinderd werden "gewoon hun werk te doen", maar daarbij ook nog eens hun fysieke/mentale integriteit in het gedrang zagen komen, hoorde je aan die 'law & order!'-zijde inderdaad slechts leerachtige voorvleugelgeluiden.

De term "dubbele standaarden" is intussen haast lachwekkend ontoereikend aan het worden.

In plain clothes, gemaskerd, zonder documenten en identificatie mensen op straat oppakken is een bizarre taak. Deze dan zonder meer naar buitenlandse gevangenissen sturen is nog meer bizar.

Dat hier tegen protest is lijkt me normaal
. Vreemd het verschil met 06/01.

Klopt, protesteren wel. Relschoppen, plunderen, federale agenten aanvallen, brandstichting,... dan weer niet.

En voor de duidelijkheid: of die beslissing nu van Trump of iemand anders komt, maakt mij niet uit. Ik verdedig de beslissing niet omdat het van orange man komt. Ik geloof simpelweg in een strenge ordehandhaving. Altijd en overal.

Ik pik er deze even uit omdat het voor mij hét teken aan de wand is dat je niet begrijpt waar het hier over gaat.

Het gaat net hierom. De inzet van de nationale garde door de president onder het valse voorwendsel van een opstand tegen de Verenigde Staten. Dit is machtsmisbruik en intimidatie van de lokale overheid in Californië. Het is uitermate belangrijk wie hier dat bevel geeft.

Hij schiet een rubberen kogel tegen haar been waarna ze binnen de 5 seconden roept "I'm good, I'm ok!".
Niet verbazingwekkend als je ziet hoe dicht die reporter staat tussen de oproerpolitie en de gemaskerde betogers.

Aan wat zie je eigenlijk dat het een reporter is?
Gewoon omdat ze iemand bij heeft met een camera en een microfoon vast heeft?

Legitimatie? Of een jas met "press" of iets?

Nuja het is daar wel eerste doen en dan denken jammer genoeg

Bij elke post van straddle vraag ik me nog steeds af of het getroll is of gewoon complete wereldvreemdheid en ik vrees het laatste. En zoals altijd komt er een discussie tot hij geen antwoord meer kan geven en dan negeert hij de rest van de antwoorden. Daarna komt hij terug met de volgende onzin-post of hij heeft het te "druk" om te antwoorden. Elke keer hetzelfde.

maar ik zie nu alweer tientallen foto's rondgaan van gemaskerde betogers die politiewagens in brand steken en winkelruiten kapotslaan. Dat is gewoon rolschoppen, niet betogen.
Wat vind jij eigenlijk van de bestorming van het Capitool? Volgens Trump waren dat blijkbaar geen relschoppers. Hij heeft er namelijk als president niets aan gedaan. Sterker nog, hij heeft ze allemaal vrijgelaten een paar maanden geleden.

Dat waren toch veel ernstiger rellen? Waarom. Dan nu wel als president ingrijpen en toen niet?

Bij elke post van straddle vraag ik me nog steeds af of het getroll is of gewoon complete wereldvreemdheid en ik vrees het laatste. En zoals altijd komt er een discussie tot hij geen antwoord meer kan geven en dan negeert hij de rest van de antwoorden. Daarna komt hij terug met de volgende onzin-post of hij heeft het te "druk" om te antwoorden. Elke keer hetzelfde.
Troll of niet, als mensen er niet op ingaan ontstaan die nutteloze discussies niet. De negeer knop zou wat meer gebruikt moeten worden.

Dit soort zaken zijn ook wel fascinerend anders

Hoe verdedig je zoiets?

Aan wat zie je eigenlijk dat het een reporter is?
Gewoon omdat ze iemand bij heeft met een camera en een microfoon vast heeft?
Yes, de camera en de micro zou ik denken.
Is het dan de bedoeling dat hier enkel nog maar posts geplaatst worden die fulmineren op Trump en zijn beleid? Ik vind de reacties hier eveneens wereldvreemd als ik zie hoe sommigen dit non incident (een rubberen kogeltje tegen het been van iemand die zelf meteen zegt dat ze ok is) buiten proportie proberen te blazen.

Mij vebaast het persoonlijk maar weinig dat Trump zo gemakkelijk de US verkiezingen heeft gewonnen, de meesten hier in deze thread kunnen dat nog altijd niet vatten. Bij wie zit dan de wereldvreemdheid?

Yes, de camera en de micro zou ik denken.

Is het dan de bedoeling dat hier enkel nog maar posts geplaatst worden die fulmineren op Trump en zijn beleid? Ik vind de reacties hier eveneens wereldvreemd als ik zie hoe sommigen dit non incident (een rubberen kogeltje tegen het been van iemand die zelf meteen zegt dat ze ok is) buiten proportie proberen te blazen.

Mij vebaast het persoonlijk maar weinig dat Trump zo gemakkelijk de US verkiezingen heeft gewonnen, de meesten hier in deze thread kunnen dat nog altijd niet vatten. Bij wie zit dan de wereldvreemdheid?
Trump kan natuurlijk een beetje zijn best om enigszins een beleid te voeren, maar soit.

Ik denk dat iedereen het wel eens was dat de democraten zichzelf in de voet hebben geschoten door Biden zolang te steunen, dus dat wordt echt wel erkend. Daarnaast won Biden misschien nog makkelijker 4 jaar geleden en daar had je zelf ook moeite mee om te erkennen. Net zoals toe te geven dat de meerderheid gestemd had voor Clinton 8 jaar geleden. Dus misschien span je daar nog steeds de kroon.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan