Er wordt 2000 man van de National Guard ingezet zodat ICE agenten veilig hun officiele taken kunnen uitvoeren.
Aangezien de LAPD er blijkbaar niet in slaagt om (wegens hands-off bevel van bovenop?) de orde te handhaven en gewelddadige betogers weg te houden van ICE, moet het maar op deze manier.
Of ben je van mening dat men de oh zo vriendelijke "betogers" vrij spel moet laten?
En voor de zoveelste keer Jan 6 erbij proberen halen. Whataboutism noemen ze dat zeker?
Wat mij betreft is het simpel:
Ben je niet akkoord met de deportatie van illegalen (of eender welke andere beslssing van de overheid), prima. Dan mag je daar vreedzaam tegen protesteren. Als in: geen enkele vorm van geweld en niemand verhinderen in hun vrije beweging (dus niet een toegangsweg gaan blokkeren bvb)
Van zodra je (in dit geval) federale agenten met stenen, vuurwerk en andere gevaarlijke voorwerpen bekogelt (en zelfs, dare i say, hen "gewoon" actief belemmert in het uitvoeren van hun taken) stel je jezelf buiten de wet en dien je per direct opgepakt en zwaar gestraft te worden.
Wat is daar controversieel of slecht aan?
Men doet hier trouwens precies alsof de nationale garde met live ammo in het rond heeft zitten schieten met honderden burgerdoden tot gevolg. Hold your horses, folks.
Deze beslissing is trouwens verre van "ongezien".
De nationale garde werd bvb. ook ingezet tijdens de BLM rellen. Ze hebben zich daar stevig ingehouden (lees: hadden veel harder kunnen optreden), dus geen reden om te denken dat het deze keer wel zal uitmonden in een apocalyptisch bloedbad.
En voor de duidelijkheid: of die beslissing nu van Trump of iemand anders komt, maakt mij niet uit. Ik verdedig de beslissing niet omdat het van orange man komt. Ik geloof simpelweg in een strenge ordehandhaving. Altijd en overal.
Ik heb het niet zo voor het vrij spel geven aan gespuis zoals bvb. in de straten van Parijs een paar weken geleden. En hetzelfde geldt voor hooligans na een voetbalwedstrijd, Palestina protestanten die illegaal unief gebouwen bezetten en barricaderen, nieuwjaarsrellen, enzoverder.
Maar dat is voer voor een ander topic.