Dat weet ik niet maar gezien jij claimt dat het daar niet zoveel duurder zal zijn dan hier lijkt het me wel dat jij dat wel weet.
Waar vloeien uw belastingcenten naartoe?
Na de Vlaamse is ook de federale regering volop bezig met de opmaak van de begroting van volgend jaar. Maar waar stroomt uw belastinggeld nu precies naartoe? De Tijd dook in de cijfers van de Nationale Bank en stelde vast dat ons land veel uitgeeft aan onderwijs, loonsubsidies en administratie.
Volgens jou zou 38% van de inkomsten van de overheid komen van de 13,07% RSZ?De uitgaven voor sociale bescherming vallen meteen op. Van elke 100 euro die wordt uitgegeven, vloeit 38 euro naar de pensioenen en uitkeringen.
Ik vind niet meteen een overzicht van de inkomsten van de federale overheid, maar aangezien de gemiddelde werknemer toch wel een pak meer gewone belastingen betaalt op zijn loon dan RSZ lijkt mij dat wel héél straf. Dan reken je de belastingen op bedrijven en de BTW nog niet mee. No way dat die 13,07% RSZ voldoende is om de sociale bescherming te dekken.