De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Trump is toch ook de enige mens die kan aankondigen de begrafenis van de paus te gaan bijwonen met de gevleugelde woorden: "We look forward to being there!"

Mss moeten ze Trump eerst eens screenen op onderstaande lijst:

Edit: imo wordt dat een héél zware buis

Bovenal bemin één God.

Zweer niet ijdel, vloek noch spot.

Heilig steeds de dag des Heren.

Vader, moeder zult gij eren.

Dood niet, geef geen ergernis.

Doe nooit wat onkuisheid is.

Vlucht het stelen en bedriegen,

ook de achterklap en ’t liegen.

Wees steeds kuis in uw gemoed

en begeer nooit iemands goed.

Laatst bewerkt:

De Amerikaanse politiek dood dood ziek. En dat zie ik niet snel verbeteren.

Money talks, de grote bedrijven bepalen daar het beleid via oa de super pacs.

Ach, dat hele clubke zijn gemakschristenen pur sang. Ze gebruiken geloof alleen als het hen uitkomt of er voordelen mee te rapen vallen, zoals invloed winnen bij de zogezegd gelovige MAGA-hoek. Niks van wat ze zeggen, doen of uitstralen heeft ook maar iets te maken met moraal, laat staan met echte christelijke waarden.

En dan wat onnozel rondlopen met kruishangers, alsof dat hen plots heilig maakt. Ze zouden nog niet weten wat het kruis betekent (symbool voor opoffering, vergeving en nederigheid), zelfs als je de bijbel op hun oren zou slaan. Jezus predikte voor de armen, de verstotenen en de vreemdelingen ... I mean ...

Een marketing tool is het voor hun, meer niet.

Misschien is het ook gewoon de standaardprocedure dat de US president aanwezig is op de begrafenis van de paus.

Natuurlijk niemand met ook maar een beetje empathie gaat zeggen "We look forward to being there!" als hij naar een begrafenis gaat.

Misschien is het ook gewoon de standaardprocedure dat de US president aanwezig is op de begrafenis van de paus.

Natuurlijk niemand met ook maar een beetje empathie gaat zeggen "We look forward to being there!" als hij naar een begrafenis gaat.

Het was dit of het alternatief: The Vatican looks forward of seeing me there

Zelfde met zijn bericht op TruthSocial over de vlaggen die halfstok hangen nav het overlijden van de paus. Op zich lijkt dat iets redelijk standaard, maar hij moet natuurlijk zijn eigen aandeel dik in de verf zetten.

by the authority vested in me as President of the United States by the Constitution and the laws of the United States of America, I hereby order that the flag of the United States shall be flown at half-staff at the [blablabla]. I also direct that the flag shall be flown at half-staff for the same length of time at [blablabla].

Ik weet niet of de constitution and the laws of the United States of America ook voorzien dat een president directe orders kan geven via sociale media.

Uit de livestream van The Guardian:

IMF says US recession now more likely

Oof! The International Monetary Fund now believes there is a greater risk of a US recession this year.

The Fund’s latest World Economic Outlook estimates that probability of a US recession occurring in 2025 is now 37%, up from 25% back in October.

It also sees a greater risk that US inflation is above 3.5% this year – this is now a 30% chance, up from 13% back in October.

Pierre-Olivier Gourinchas, the IMF’s chief economist, has told the Financial Times that the fund’s central forecast was that the US and global economies would avoid recession this year.

But, he warned:

“The major risk in front of us is that there could be further escalation in tariffs and trade tensions.
There is also the risk of financial conditions tightening much further than they have.”

Ik lees hier net dat Trump op alles van buitenlandse zaken zou willen besparen, inclusief het drastisch snoeien van alle ambassades etc in Afrika'

Als er nu één continent is waar ze moeten vechten tegen China (diplomatisch gezien) is het toch wel daar..
Dat ze Europa wat onder druk zetten kan ik nog ergens inkomen, historisch gezien zijn we toch redelijk gelijklopend qua visie, dus dat komt wel weer goed.
Maar je terugtrekken uit Afrika is geopolitiek zowat het domste dat je op dit moment kan doen lijkt me.. America first allemaal goed en wel, maar als je ziet welke mineralen er daar allemaal in de grond zitten, heb je toch maar beter een voetje voor daar.

Maar soit, da's waarschijnlijk een probleem voor de volgende regering(en)
Niet alleen REM*s, maar nog belangrijker imo de soft diplomacy & intelligence angle. Met USAID en ambassades had je nog een vinger aan de pols met landen & regimes en legitieme fronts voor agencies als de CIA om makkelijk uit te opereren.

Je leest overal national security dit.. national security dat, maar dit is toch een geweldige blow op dat vlak? Je zou kunnen zeggen met de State department besparingen dat ze doen, kunnen ze eventueel een gedeelte meer in DHS steken (als dat al zou gebeuren), maar dat lijkt me risico gewijs een gigantische gok.

Met soft diplomacy haal je een percentage radicalisering er uit, zaag die poten volledig weg en dan ga je er van uit dat immigration officers aan de borders steeds de correcte analyse maken, das gewoon met vuur spelen!

500% overtuigd dat het niet wachten is of er nog eens terroristische aanslag gebeurt, maar eerder wanneer? En aangezien US op dit moment zowat de hele wereld in het harnas aan het jagen is, al helemaal!

Laatst bewerkt:
Niet alleen REMs, maar nog belangrijker imo de soft diplomacy & intelligence angle. Met USAID en ambassades had je nog een vinger aan de pols met landen & regimes en legitieme fronts voor agencies als de CIA om makkelijk uit te opereren.

Je lees overal national security dit national security dat, maar dit is toch een geweldige blow op dat vlak? Je zou kunnen zeggen met de State department besparingen dat ze doen, kunnen ze eventueel een gedeelte meer in DHS steken, maar dat lijkt me risico gewijs een gigantische gok.

Met soft diplomacy haal je een percentage radicalisering er uit, zaag die poten volledig weg en dan ga je er van uit dat immigration officers aan de borders steeds de correcte analyse maken, das gewoon met vuur spelen!

500% overtuigt dat het ni wachten is of er nog eens terroristische aanslag gebeurd, maar eerder wanneer! En aangezien US op dit moment zowat de hele wereld in het harnas aan het jagen is, al helemaal!
Ik vrees er ook voor. En met de grote kuis dat ze gehouden hebben in de overheid zal het er qua veiligheid niet op verbeteren.
Er zijn te veel gigantische gokken al gebeurd door het Trump-regime op een te korte tijd. Dat lijkt mij een tikkende tijdbom, het is niet meer de vraag of, maar eerder wanneer er eens een serieus incident gaat gebeuren.

In de hypothese dat US bedrijven toch ergens een REM extractie ops opzetten kan je je al afvragen hoe ze in godsnaam de boel veilig houden zonder iets van state department presence. Of misschien is de strategie om vanaf nu voor elke US interest constant backing te doen met aircraft carriers, genre USS Carl Vinson & Truman in de Rode Zee/Straat van Hormuz en wat squadrons MQ-9s/Rhinos. Kostelijk zaak lijkt me :s

Alles moet om hem draaien, de meest narcistische “mens” die er bestaat.

Marjorie Taylor Greene heeft ook een nieuw dieptepunt bereik, op het nieuws dat de paus is gestorven heeft zij getweet “Evil is being defeated by the hand of God”. Hoe zo’n mensen verkozen kunnen worden, het is mij een raadsel.

I see your MTG and I raise you with Senator Nancy Mace van SC

en geeft Fox zo een loons nog een soapbox ook

Democratie in actie ... 🤦‍♂️
Zo een mensen worden dus verkozen..

Trump lijkt toch wat gas terug te nemen;
-Hij lijkt de tarieven al te willen verminderen.
-DOGE gaat een kleinere rol gaan spelen.
-Hij zou de voorzitter van de FED al niet meer willen ontslaan.

Zou hij wat hersencellen hebben gevonden of is hij al de negatieve reacties beu?

WHAT THE ACTUAL FUCK :oink:

Hebben ze nu net "min of meer" officieel het 2025 equivalent van de Gestapo opgericht?
Ook initieel aangemaakt onder de guise van protection om dan full-on over te schakelen naar suppression!
Dit lijkt me gewoon weer gewoon iets om zijn Christelijke MAGA achterban te paaien. Deze "taskforce" bestaat ook voor een deel uit top figuren uit Trump zijn administratie.
Niet meer dan een groep anti-LGBTQ en anti-vaxers.

Trump lijkt toch wat gas terug te nemen;
-Hij lijkt de tarieven al te willen verminderen.
-DOGE gaat een kleinere rol gaan spelen.
-Hij zou de voorzitter van de FED al niet meer willen ontslaan.

Zou hij wat hersencellen hebben gevonden of is hij al de negatieve reacties beu?.

Zowel de tarieven als DOGE waren tot dusver uitermate succesvol, daarom dat ze verminderd worden. Dat spreekt toch voor zich.

Zowel de tarieven als DOGE waren tot dusver uitermate succesvol, daarom dat ze verminderd worden. Dat spreekt toch voor zich.
Nog eentje om af te leren!
Eigenlijk eerder voor glimlach of WTF van de dag:

DOGE zou zogezegd, 7 out of +12 miljoen frauderende SS# hebben ontdekt in een bracket tussen 120 & 160 jaar.

Oudste persoon ter wereld is wrs niet eens 120 ofzo lol

Top analyse boys, toch al 7 miljoen SS#s ontdekt, keep up the good work! :laugh:

Om maar te zeggen gans dat DOGE coms is gewoon 95% windowdressing of desinformatie om aan hun kiesvee te voederen.

Ma bon het meest absurde hier is nog dat in de 100de kiesvee replies op dat postje, er amper iemand een kritische reflectie maakt of dees wel steek houdt..

Nog eentje om af te leren!
Eigenlijk eerder voor glimlach of WTF van de dag:

DOGE zou zogezegd, 7 out of +12 miljoen frauderende SS# hebben ontdekt in een bracket tussen 120 & 160 jaar.

Oudste persoon ter wereld is wrs niet eens 120 ofzo lol

Top analyse boys, toch al 7 miljoen SS#s ontdekt, keep up the good work! :laugh:

Om maar te zeggen gans dat DOGE coms is gewoon 95% windowdressing of desinformatie om aan hun kiesvee te voederen.

Ma bon het meest absurde hier is nog dat in de 100de kiesvee replies op dat postje, er amper iemand een kritische reflectie maakt of dees wel steek houdt..
Zijn de leeftijdsbrackets gewoon niet fout? (20 - 29, 30 - 39, …)

Zijn de leeftijdsbrackets gewoon niet fout? (20 - 29, 30 - 39, …)
Hoogst wrs klopt er iets niet met de brackets yeah, bepaald percentage invaliden ofzo

maar als ze key data al niet goed kunnen weergeven, dat ze dan disney prenten gaan inkleuren met wascos ofzo :S

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan