De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

En alle neutraliteit gaat nu verdwijnen. SCOTUS laat defacto toe dat Trump 2 apolitieke topambtenaren ontslaat (eerst uitvoeren, daarna gaan ze debatteren of het wettelijk was). Hoeveel wil je erop verwedden dat na dit "proefprojectje" het Powell is die buitengewerkt zal worden. Een handpop in de plaats van de Federal Reserve, rate naar beneden. Beurzen gaan springen, maar het gaat ook tot hyperinflatie leiden.

En tiens tiens, wiens "mandaat" loopt binnenkort af? Musk... en must "kent wat van geld"... Het is totaal ondenkbaar dat hij hoofd van de Fed gaat worden (/s)

Laatst bewerkt:

Straf. Supreme Court beveelt in een zelden geziene unanimiteit (zelfs Thomas maakte geen opmerkingen) dat de Trump administratie de onschuldige man uit El Salvador moet gaan terughalen (het faciliteren ervan).

Dit kan 2 kanten uitgaan: of Trump gaat akkoord (kleine kans), of Trump negeert het order, en verliest misschien hiermee de coulance van het SC (grotere kans), en de US is een feitelijke dictatuur/absolute monarchie.

Het zou me overigens niet verbazen mocht Abrego Garcia niet meer leven (ongeluk/“ongeluk”), en dat dat de reden is waarom de administratie hem niet wil (kan) terughalen. Stel je voor dat hij levend terugkomt, en welke verhalen hij zal vertellen. Dat kan het regime zich niet veroorloven.

Laatst bewerkt:

Straf. Supreme Court beveelt in een zelden geziene unanimiteit (zelfs Thomas maakte geen opmerkingen) dat de Trump administratie de onschuldige man uit El Salvador moet gaan terughalen (het faciliteren ervan).

Dit kan 2 kanten uitgaan: of Trump gaat akkoord (kleine kans), of Trump negeert het order, en verliest misschien hiermee de coulance van het SC (grotere kans), en de US is een feitelijke dictatuur/absolute monarchie.

Het zou me overigens niet verbazen mocht Abrego Garcia niet meer leven (ongeluk/“ongeluk”), en dat dat de reden is waarom de administratie hem niet wil (kan) terughalen. Stel je voor dat hij levend terugkomt, en welke verhalen hij zal vertellen. Dat kan het regime zich niet veroorloven.
Inderdaad zeer jnteressant om op te volgen. Hij heeft het SC echt wel nodig om al de vonnisen van lagere rechters te overrulen. Dus beter niet teveel publiek ondermijnen Donald.

Gelukkig is er ook goed nieuws, RFK zal binnen 5 maand eindelijk de oorzaak van autisme gevonden hebben en de nodige ongetwijfeld verstandige maatregelen kunnen treffen. :)
Benieuwd wat de uitkomst zal zijn van een onderzoek in opdracht van een notoir antivaxxer die voor de gelegenheid de perfecte man heeft aangesteld om de boel te leiden.

Als ik een wilde gok mag doen: vaccins zullen de oorzaak zijn. Dus die zal hij, zoals letterlijk iedereen al wist, willen verbieden of minstens minder toegankelijk maken. Daarbij misschien nog als extraatje het defunden of verbieden van het diagnosticeren van autisme zodat de cijfers dalen en hij bijgevolg "gelijk" had.

Vreemd dat DOGE hier niet ingrijpt want er bestaan reeds vele studies die aantonen dat er geen link is tussen vaccinaties en autisme.

Blijkbaar zou Amazon onder druk gezet worden om Trump-kritische boeken uit de handel te halen.

Nog afwachten of dit serieus is, maar dit zou wel stevig zijn. Ik kan me ook niet inbeelden, mocht het waar zijn, dat Amazon hierin zou meegaan. De backlash zou enorm zijn.
Hilarische boeken wel;

"How the People Trumped Ronald Pump"

"Melania: Devourer of Men"

"Forbidden Loveseat: A JD Vance & Usha Novel"

Die drie zal ik alvast op mijn to-read lijstje zetten :rofl:

Blijkbaar zou Amazon onder druk gezet worden om Trump-kritische boeken uit de handel te halen.

Nog afwachten of dit serieus is, maar dit zou wel stevig zijn. Ik kan me ook niet inbeelden, mocht het waar zijn, dat Amazon hierin zou meegaan. De backlash zou enorm zijn.
Niets minder dan gewoon censuur mocht het waar zijn. Zou me wel niet verbazen. Trump is erg narcistisch dus kritische boeken over hem zullen hem wel ergeren.

Ik dacht dat het 2025 was en niet 1984.
Iemand hier dat werkt op het Ministerie van Waarheid? :confused:

Bon, efkes de aandacht weer naar de oorlog in Ukraine trekken... altijd dat gezever over die beurs zeg. :lol:

Rusland niet kunnen losmaken van China, dan China zelf bestoken (met tarieven).
Ook kan de oorlog in Oekraïne niet gestopt worden, want het blijft stil in Moskou. Dus inderdaad daar wat poken.
Hoever gaat hij op allerlei fronten durven gaan om geen gezichtsverlies te lijden?

Rusland niet kunnen losmaken van China, dan China zelf bestoken (met tarieven).
Ook kan de oorlog in Oekraïne niet gestopt worden, want het blijft stil in Moskou. Dus inderdaad daar wat poken.
Hoever gaat hij op allerlei fronten durven gaan om geen gezichtsverlies te lijden?

Is dat niet dat conflict dat hij op 1 dag opgelost zou hebben?

"China presenteert zich als stabiel en berekenbaar"

Trump gokt dat China als eerste zal barsten. Die kans bestaat maar het blijft toch wel een gok hoor.

En de EU springt terecht niet volledig op de China trein maar als ze het slim spelen kan men hier wel eens als de echte winnaar uit komen.
Ik ben echt benieuwd hoe dit gaat eindigen. Het zijn absurde tijden. :tongue:

"China presenteert zich als stabiel en berekenbaar"

Trump gokt dat China als eerste zal barsten. Die kans bestaat maar het blijft toch wel een gok hoor.

En de EU springt terecht niet volledig op de China trein maar als ze het slim spelen kan men hier wel eens als de echte winnaar uit komen.
Ik ben echt benieuwd hoe dit gaat eindigen. Het zijn absurde tijden. :tongue:
Publiek zal de EU zeker afstand houden van China. Achter gesloten deuren verwacht ik een veel grotere economische samenwerking. Noch de EU noch China staan zeer op publiek aanzien, dus dat komt wel snor denk ik.

China gaat niet plooien. Dat is een gigantisch trots volk. Die laten zich niet zomaar vernederen.

Ivm die Belgische sporter: volgend jaar ist WK voetbal in USA, Canada en México. en de finale is in de USA. Wie gaat de trofee overhandigen denk je @Loser ? Moeten landen het WK gaan boycotten zoals indertijd ook voor Qatar werd opgeroepen?

Gelukkig is er ook goed nieuws, RFK zal binnen 5 maand eindelijk de oorzaak van autisme gevonden hebben en de nodige ongetwijfeld verstandige maatregelen kunnen treffen. :)
Benieuwd wat de uitkomst zal zijn van een onderzoek in opdracht van een notoir antivaxxer die voor de gelegenheid de perfecte man heeft aangesteld om de boel te leiden.

Als ik een wilde gok mag doen: vaccins zullen de oorzaak zijn. Dus die zal hij, zoals letterlijk iedereen al wist, willen verbieden of minstens minder toegankelijk maken. Daarbij misschien nog als extraatje het defunden of verbieden van het diagnosticeren van autisme zodat de cijfers dalen en hij bijgevolg "gelijk" had.
En ook nog dit, even tussendoor:

Bij monde van Karoline Leavitt lijken ze er zich van af te maken met een eerder strikte interpretatie: "it's the Administration's responsibility to facilitate the return, not to effectuate the return"

Als die kerel daar sterft is het toch een gigantisch schandaal? Zou me niet verwonderen dat er dan protest en rellen uitbreken.

Dus me dunkt toch beter om hun fout toe te geven dan en hem terug te halen.

95% kans dat hij al dood is, of in een vegetatieve status is “vanwege een zware aanval van Malaria”.

Ik zie het zelfs nog zo pervers dat ze de aankondiging doen dat hij dood is op 19/4, de dag waarop er grote protesten gepland zijn. De potjes gaan overkoken, casus belli, en de 20e wordt de noodtoestand uitgeroepen.

Terug
Bovenaan