De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Trump valt weldegelijk binnen een jaar of 2 Greenland en Canada binnen. Bijgevolk neemt China zijn kans met Taiwan. Rusland krijgt eveneens nog meer vrij spel.
Rest van de wereld mag zeer verontwaardigd toekijken en het volledige theater ondergaan.

Het kan allemaal nog zoveel slechter.
eerst Iran bombarderen, nog voor de zomer, zo dom zou hij nog wel zijn. Maar canada gaat het leger gewoon weigeren ze, ook het congress zal weigeren.

+ ik betwijfel dat hij binnen 2j nog president is

eerst Iran bombarderen, nog voor de zomer, zo dom zou hij nog wel zijn. Maar canada gaat het leger gewoon weigeren ze, ook het congress zal weigeren.

+ ik betwijfel dat hij binnen 2j nog president is
Daar zeg je het al. De VS heeft 6 B2's naar Diego Garcia gestuurd en de geruchten gaan de ronde dat als hij geen diplomatieke trofee in Oekraïne kan behalen na 100 dagen presidentschap dat hij Iran gaat bombarderen. Iran heeft 2 maanden gekregen om een nieuwe nucleaire deal te bereiken.

Buckle up.

Laatst bewerkt:
Vraag me af hoelang het gaat duren vooraleer Elon Musk community notes die de harde waarheid verkondigen die tegen de delen van de MAGA-ideologie die duidelijk onzin zijn ingaan, gaat censureren.

Musk heeft enkele weken geleden al laten weten dat het systeem hervormd gaat worden want dat het duidelijk "gegamed" wordt door Legacy Media en lefties.
Dit was naar aanleiding van hijzelf die een paar keer na elkaar CN aangesmeerd kreeg bij zijn zovele leugens.

Ik heb een waarschuwing gekregen dat ik niet alle amerikanen mag beschouwen als “achtergebleven” om een mooier woord te gebruiken.

Maar aangezien 49% voor trump heeft gestemd zal ik zeggen dat 49% achterbleven is.

Ik zit al 12 jaar op dat amerikaans forum en er nog nooit zo een verdeling geweest zoals nu. Het is echt links vs rechts.

Als ik sommige dingen lees van conservatieve dan val ik van mijn stoel. Momenten dat ik mezelf afvraag of dit realiteit is of niet.

Als president gloaten over een strike in Yemen.

Onafhankelijk of het zelf echte terroristen waren, dit post je toch niet op die manier,
das pure haat zaaien 🤦‍♂️

Perfecte recruiteringsvideo voor elke terroristische cell out there,
wat mij betreft is niet afvragen of het nog gaat gebeuren,
maar wanneer er nog eens nieuwe terroristische aanslag gebeurt op 1 of ander Amerikaans doelwit

Laatst bewerkt:
Als president gloaten over een strike in Yemen, hallicinant :eek:

In feite een recruiteringsvideo voor elke terroristische cell out there, pure haat zaaien.

Wat mij betreft is niet afvragen of het nog gaat gebeuren,
maar wanneer er nog eens nieuwe terroristische aanslag gebeurt op 1 of ander Amerikaans doelwit.
Er is al veel kritiek op die video gekomen omdat het mogelijk burgers waren.

Er is al veel kritiek op die video gekomen omdat het mogelijk burgers waren.

Ja heb ook al liggen uitpluizen, enorm moeilijk te valideren, dat dit internationaal nog niet meer opschudding veroorzaakt is absurd.

Dees is toch voldoende voor een impeachment procedure te starten lijkt me, WTF :eek:

Laatst bewerkt:
Het blijft onbegrijpelijk dat er zoveel mensen zo een verwerpelijk figuur als leider van hun land en dus ook voorbeeld voor hun kinderen hebben gekozen.
Ik zit al 12 jaar op dat amerikaans forum en er nog nooit zo een verdeling geweest zoals nu. Het is echt links vs rechts.

Als ik sommige dingen lees van conservatieve dan val ik van mijn stoel. Momenten dat ik mezelf afvraag of dit realiteit is of niet.

Het is naast links tegen rechts, of eerder rechts tegen extreem-rechts ook...

Progressief vs conservatief
Wetenschap vs geloof
Rechtspraak vs criminaliteit
Journalistiek vs sociale media
Democratie vs dictatuur
Waarheid vs leugens
Tolerantie vs intolerantie
Geven vs nemen
Liefde vs haat

Het is goed vs kwaad...

Zo'n 500k mensen.
Is niet mis
Dat waren alleen de mensen die RSVP hebben gedaan. Er zijn er veel die last-minute spontaan aangesloten hebben, of bewust niet hebben bevestigd om zo niet op een of andere Nacht-und-Nebel lijst te komen. Ik heb cijfers zien passeren van 5 miljoen-and-counting. Het was ook overal, tot in de kleinste gehuchten en ook in donkerrode counties. Plus veel voorbijrijdende auto’s die de betogers steunden… over 2 weken zou er een nieuwe zijn, ik ben eens benieuwd.

Als eerste graadmeter is dit enorm. Tot gisteren dachten veel Amerikanen dat ze geïsoleerd stonden in hun sentiment, en zich daarom koest hielden. Nu blijkt dat mensen verder in de straat, Gregg van de lokale winkel, Lucy van de sportschool, John de landbouwer,… ook niet tevreden zijn. Ook waren er veel mensen die het niet aangedurfd hebben om nu op straat te komen, zeker in de rode counties, uit schrik dat ze met slechts 3 aan een kruispunt gingen staan. Nu hebben ze gezien dat toch een significant deel van hun directe omgeving het sentiment deelt. Daarom denk ik dat over 2 weken het wel eens gigantisch groot kan worden… als Trump er geen stokje voor steekt en we een Tiananmen 2025 te zien krijgen.

EDIT, vergeet niet dat quasi de volledige Amerikaanse media quasi allemaal in handen is van de miljardairs, zelfs CNN. En zij under-reporten het, moffelen het weg in een klein kadertje ergens onderaan de website,…

Laatst bewerkt:
En het strafste weeral, op CNN's pagina staan de protesten helemaal bovenaan, op Foxnews wordt er helemaal niet over gesproken, absoluut geen enkel artikel, alsof ze gewoonweg niet hebben gebeurd.
Enkel als je de search functie gebruikt kan je wel een video van 24 seconden terugvinden, waar je een relatief klein groepje van een duizendtal mensen kan zien...

Aan die zijde zullen de protesten, voor wie ze zelf niet gezien heeft, weeral een msm hoax zijn, want in realiteit maar een paar man en een paardekop...

En Musk is ze weeral aan het binnenrijven (Bezos ook trouwens)...
5,8 miljard overheidscentjes voor Musk en 2,4 miljard voor Bezos.
SpaceX kan ik nog begrijpen, maar Blue Origin van Bezos is toch meer iets van "ruimte tourisme" voor de super rich?

Eerlijkheidshalve vermelden dat er ook 5,4 miljard voor United Launch Services is (Lockheed Marting/Boeing joint venture).

Ja heb ook al liggen uitpluizen, enorm moeilijk te valideren, dat dit internationaal nog niet meer opschudding veroorzaakt is absurd.

Dees is toch voldoende voor een impeachment procedure te starten lijkt me, WTF :eek:
Gezien de maga stemmer geen reet geeft om de rest van de wereld zie ik weinig succes bij de start van een impeachment procedure.

Het is naast links tegen rechts, of eerder rechts tegen extreem-rechts ook...

Progressief vs conservatief
Wetenschap vs geloof
Rechtspraak vs criminaliteit
Journalistiek vs sociale media
Democratie vs dictatuur
Waarheid vs leugens
Tolerantie vs intolerantie
Geven vs nemen
Liefde vs haat

Het is goed vs kwaad...
Bij links zie ik anders ook genoeg leugens. Of verharding naar extreemlinkse standpunten genre 'kapitalisme maakt alles kapot' 'miljardairs zouden onmogelijk moeten zijn'.

Of meer en meer klepel doorgeslagen woke-isme. Waar vroeger de extreemrechtse kant tegen imaginaire stropoppen aan het ageren was, zijn de stropoppen ondertussen eerder echte standpunten van bepaalde linkse strekkingen geworden.

Als economisch centrumrechts en sociaal centrum-linkse kiezer voel ik mij al een tijd politiek dakloos.

Edit: aan de fringe rechterzijde vind ik het veel erger en verder gaan, laat dat duidelijk zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan