De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Ik vond het al raar dat TSLA ineens serieus stijgt op de beurs, terwijl hun publiek gemaakte Q1 verkoopcijfers zwaar tegenvallen (14% onder de verwachting van de analysten).
De reden van de opstoot: Musk zou blijkbaar opstappen (of wellicht moeten) als deel van Team Trump : https://www.politico.com/news/magazine/2025/04/02/trump-musk-leaving-political-liability-00265784 .

Dat zou ook geen verrassing zijn. Denk dat er zelfs in dit topic al heel vroeg werd gesuggereerd dat die ego's vroeger of later gingen clashen.

Misschien had Trump niet luidop moeten zeggen dat ze 'toned-down' versies van hun vliegtuigen gingen verkopen aan hun bondgenoten.

Na de snelle start begint de Trump Administration wat buiten adem te raken lijkt het. Of beter... ze beginnen de gevolgen van hun idiote uitspraken en maatregelen te zien.

Dat zou ook geen verrassing zijn. Denk dat er zelfs in dit topic al heel vroeg werd gesuggereerd dat die ego's vroeger of later gingen clashen.

Inderdaad, ging ik ook nog vermelden. Maar ik denk niet dat iemand had verwacht dat het zo snel zou gebeuren.
Ik denk dat vooral die verkiezingsnederlaag in Wisconsin de doorslag gaf. Musk zijn bemoeienis daar heeft duidelijk een averechts effect gehad. Dat gecombineerd met het feit dat hij aan de business kant ook serieus onder druk kwam door de vallende TSLA-koers, zorgt er wellicht voor dat beiden beseffen dat het beter is dat Musk terug naar zijn business keert.

Inderdaad, ging ik ook nog vermelden. Maar ik denk niet dat iemand had verwacht dat het zo snel zou gebeuren.
Ik denk dat vooral die verkiezingsnederlaag in Wisconsin de doorslag gaf. Musk zijn bemoeienis daar heeft duidelijk een averechts effect gehad. Dat gecombineerd met het feit dat hij aan de business kant ook serieus onder druk kwam door de vallende TSLA-koers, zorgt er wellicht voor dat beiden beseffen dat het beter is dat Musk terug naar zijn business keert.
Als TSLA verder blijft crashen dan verliest hij een groot deel van zijn fortuin en ook zijn macht. Dus ook een logische stap om zich op zijn business te concentreren. Hij en Tesla heeft nu wel veel imagoschade geleden, dat maak je niet zomaar ongedaan.

Als TSLA verder blijft crashen dan verliest hij een groot deel van zijn fortuin en ook zijn macht. Dus ook een logische stap om zich op zijn business te concentreren. Hij en Tesla heeft nu wel veel imagoschade geleden, dat maak je niet zomaar ongedaan.

Ik vrees dat die schade wel es permanent zou kunnen zijn. Niemand gaat hem ooit nog geloven dat ie het milieu en de mensheid als hoogste doel heeft. En ook maga gaat hem als een verrader zien.

Ik vrees dat die schade wel es permanent zou kunnen zijn. Niemand gaat hem ooit nog geloven dat ie het milieu en de mensheid als hoogste doel heeft. En ook maga gaat hem als een verrader zien.
Als je al zag bij Twitter hoe hij met de grove borstel door zijn personeel ging, en bij de US overheid vervolgens, is het toch moeilijk om te geloven dat hij nu ineens gaat veranderen.
En Trump kan het vervolgens op Elon steken wat er allemaal al mis is gelopen.

Was een 2 april grapje

Witte Huis noemt nieuws over vertrek Musk "onzin"​

"Deze 'primeur' is onzin", schrijft Karoline Leavitt, aan van de woordvoerders van het Witte Huis, op X. "Elon Musk en president Trump hebben allebei publiekelijk verklaard dat Elon zal vertrekken uit de openbare dienst als speciale overheidsmedewerker wanneer zijn ongelooflijke werk bij DOGE is voltooid."

Eerder op de dag had Politico geschreven dat Trump tegen zijn vertrouwelingen had gezegd dat Musk in de komende weken zou terugtreden uit zijn functie binnen de overheid. Dat deden ze op basis van enkele bronnen.

Was een 2 april grapje

Witte Huis noemt nieuws over vertrek Musk "onzin"​

"Deze 'primeur' is onzin", schrijft Karoline Leavitt, aan van de woordvoerders van het Witte Huis, op X. "Elon Musk en president Trump hebben allebei publiekelijk verklaard dat Elon zal vertrekken uit de openbare dienst als speciale overheidsmedewerker wanneer zijn ongelooflijke werk bij DOGE is voltooid."

Eerder op de dag had Politico geschreven dat Trump tegen zijn vertrouwelingen had gezegd dat Musk in de komende weken zou terugtreden uit zijn functie binnen de overheid. Dat deden ze op basis van enkele bronnen.
1 april grap hé, ze hadden dat gisteren gezegd.

Gewoon vergeten om fopje flauw mopje erbij te zeggen. :p

Ik denk dat Musk stilaan ook beseft dat hij screwed is. Het nieuws dat hij ging vertrekken deed TSLA direct 10% opveren. Wellicht ondervindt hij ook druk van aandeelhouders om te vertrekken uit Team Trump. Maar het lijkt er op dat Team Trump hem helemaal niet wil laten gaan, en wellicht durft hij ook niet zelf te vertrekken, wetende hoe rancuneus Trump & Vance zijn... Poor thing...

Misschien dat niet iedereen in de inner circle van Trump het volledig beseft, maar ze zouden het eigenlijk wel moeten weten als ze een beetje verstand hebben of als ze eens in de geschiedenisboeken duiken: als je mee in de boot stapt van een ultra populistische leider, dan moet je in het gareel lopen. Zo niet, dan zijn de gevolgen zwaar. Iets van met vuur te spelen en je vingers te verbranden. En zelfs als je in het gareel loopt kan je pech hebben dat je weggeschoven wordt omdat de leider dat wil.

Kasparov haalde in zijn column van enkele weken geleden het voorbeeld van Berezovski aan, die als eerste oligarch Poetin mee aan de macht hielp. Verder verloop: 'vrijwillig ballingschap' in de UK, en (zichzelf?) opgehangen in zijn badkamer in 2013.
Als we wat verder terug gaan in de tijd had je bv. Ernst Röhm die mee Hitler aan de macht hielp, en tijdens de nacht van de lange messen geëlimineerd werd.

Uiteraard zijn we nog niet op het punt dat afvalligen 'verwijderd' worden door Trump, maar het kan zeker nog komen. Op een bepaald punt gaan er toch koppen rollen, hopelijk slechts spreekwoordelijk.

En ze hebben de directeur van de NSA aan de deur gezet.
Op advies van Laura Loomer.
De dame die beweerde dat 9/11 een "indide job" was, en beweerd dat een groot deel van die "mass shootings" in Amerika niets meer is dan toneel met acteurs.
Waaronder de Santa fe shooting dat volgens haar een hoax is met allemaal crisis acteurs...

Binnenkort gaat Trump zijn policies baseren op tarot kaarten...

-> ik zie niet direct wat erger we nog kunnen verwachten
Trump valt weldegelijk binnen een jaar of 2 Greenland en Canada binnen. Bijgevolk neemt China zijn kans met Taiwan. Rusland krijgt eveneens nog meer vrij spel.
Rest van de wereld mag zeer verontwaardigd toekijken en het volledige theater ondergaan.

Het kan allemaal nog zoveel slechter.

Terug
Bovenaan