De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Eén van de grootste succesmodellen, de model Y, heeft nu net een update gehad waarop volgens mij veel mensen aan het wachten waren.
Ik neem het met een korreltje zout en zal wel het volledige jaar zien alvorens ik belang hecht aan dergelijke artikels..
Alleen is de nieuwe model Y sinds januari te bestellen in Europa...

https://www.reuters.com/world/us-officials-object-european-push-buy-weapons-locally-2025-04-02/

Die zijn echt volledig op hunne kop gevallen e..

Rubio said any exclusion of U.S. companies from European tenders would be seen negatively by Washington, which those two sources interpreted as a reference to the proposed EU rules.
One northern European diplomat, who was not part of the Baltic meeting, said they had also been recently told by U.S. officials that any exclusion from EU weapons procurements would be seen as inappropriate.

Rubio plans to discuss expectations that EU countries keep buying U.S. weapons during his visit to Brussels this week, where he will attend the NATO Foreign Ministers Meeting, said a senior State Department official.

Waarom zouden we VS wapens kopen?!
Toch logisch dat we de Europese verdedigingsindustrie gaan ondersteunen. Ze kunnen ze toch verwachten?? :confused:
Hoe lang gaat het duren tegen dat Trump zijn cult brainwashed dat EU 'onze wapens' niet wil kopen, en dat we toch zo een slechte partner zijn.

Circus.

Alleen is de nieuwe model Y sinds januari te bestellen in Europa...
En wordt hij pas uitgeleverd vanaf maart, en ik denk niet dat dat grote aantallen zijn.

Quote me gerust in augustus om eens te kijken of het volume is weggebleven of teruggekeerd :) .

de EU heeft alleszins al veel tijd gehad om na te denken hoe terug te slaan... eens benieuwd!
Ze hebben al gezegd dat ze 2 weken wachten voor ze terugslaan. In tegenstelling tot het initiële plan om al voor een stuk terug te slaan om dan na 2 weken met een fase 2 de rest te doen.

Ik denk dat ze nog altijd hopen dat ze een deal kunnen maken. En ik stel mij dan de vraag in welke mate Trump dan zijn goesting niet heeft binnengehaald met zijn principe van the art of the deal. Om zo een betere deal in het voordeel van Amerika te krijgen via deze tactiek.

Maar zoals je zegt, het is afwachten geblazen.

Ze hebben al gezegd dat ze 2 weken wachten voor ze terugslaan. In tegenstelling tot het initiële plan om al voor een stuk terug te slaan om dan na 2 weken met een fase 2 de rest te doen.

Ik denk dat ze nog altijd hopen dat ze een deal kunnen maken. En ik stel mij dan de vraag in welke mate Trump dan zijn goesting niet heeft binnengehaald met zijn principe van the art of the deal. Om zo een betere deal in het voordeel van Amerika te krijgen via deze tactiek.

Maar zoals je zegt, het is afwachten geblazen.
in tegenstelling tot wij Belgen zitten de Amerikanen massaal met hun spaargeld in aandelen -> met de US aandelen die nu toch al flink gezakt zijn sinds zijn aantreden gaat er toch stilletjes aan wat gemor gaan komen bij de gewone Amerikaan. Zeker als dit tarievenspelletje escaleert en de beurzen er nog eens 10% of 20% af doen.

Mensen die nu aandelen van Tesla kopen zijn echt.. niet de slimsten (licht uitgedrukt maar als ge iets harder dan dit zijt wordt ge hier al gebanned :))

Volgens mij wordt er op TSLA gedaytraded dat het een lieve lust is. Ik zou bijna denken op de kap van de kleine belegger, maar ik lees eigenlijk ook niet echt pump & dump news... Maar is toch opvallend hoe groot de koersschommelingen elke dag zijn. Ik niet dat er al dagen waren (of toch niet veel) dat TSLA minder dan 1% bewoog.

Schitterend hoe de VS nu half moet komen bedelen dat wapencontracten toch graag nog naar de VS moeten gaan. Eerst al uw bondgenoten uitschijten, verwijten en tarieven opleggen en dan verontwaardigd als de boomerang terugkeert. Wat een circus.

Bartje had ook een onderhoud zeker met Rubio, benieuwd of hij wat ruggegraat* toont :S

(*lees: laten bulderen en afdreigen en ze dan toch gewoon wandelen sturen)

Terug
Bovenaan