De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Hij is minder hard tegen de Canadezen, maar terugdraaien van de tariffs nog niet direct. Al kan dat mogelijks wel onderdeel zijn van de onderhandelingen.

Zijn art of the deal. Vraag veel. Heb je slechte kaarten dan blijft hij bij zijn veel. Heb jij goede kaarten die hem pijn kan doen dan zal hij dat afzwakken. Maar toch met de intentie om meer te krijgen dan hij vroeger had.

Enige manier om dit te stoppen is hem minder doen te krijgen als voor zijn onderhandeling. Maar dat is niet evident.

Begrijpelijk. Ik neem ook altijd alles letterlijk. /S

Nee, dat heeft een universiteitsopleiding, is vice-president van een land dat dat gebied wil annexeren, maar beschikt niet over de meest elementaire basiskennis ervan... :laugh:
Dat is nu wel hét Amerikaanse stereotype bij uitstek: geen idee hebben van de rest van de wereld.

De Groenlanders zouden dat soort bezoekjes eigenlijk gewoon moeten weigeren.
En de EU + Denemarken kan ook best het charme offensief opkrikken zodat de Groenlanders zelf niet vallen voor de holle american dream. Ik weet dat von der Leyen al regelmatig bezoek heeft gebracht aan Groenland, maar hopelijk brengt de EU ook eens vaker een sterke boodschap die gepusht wordt in de media.

Toch maar afwachten met dat soort onzekere, machtshongerige typetjes. Zijn op hun gevaarlijkst als ze denken dat ze hun image/ego moeten beschermen.

Ik vind Vance ook echt wel een veel gevaarlijker figuur dan Trump. Die weet volgens mij effectief heel goed waar hij mee bezig is.

I.t.t. Trump, die naar mijn inschatting vooral een narcistische populist is die gewoon zegt wat in hem opkomt. Sommige mensen denken dat er daar een intelligente strategie achter zit, maar ik geloof er niks van.

Ik snap ook niet waar die afkeer voor Europese veiligheids-afhankelijkheid vandaan komt. Dat we rekenen op de US umbrella is opgezet door de US zelf, er lijkt geen historisch besef te zijn of dit wordt expres vakkundig genegeerd.

Europa hierdoor als incompetent, naïef en zwak afschilderen is de waarheid verdraaien, wij worden momenteel verraden door de vriend die we vertrouwden.

Dat er nu moet gepleit worden voor meer en eigen kernwapens is een verschrikkelijke evolutie.

Ik snap ook niet waar die afkeer voor Europese veiligheids-afhankelijkheid vandaan komt. Dat we rekenen op de US umbrella is opgezet door de US zelf, er lijkt geen historisch besef te zijn of dit wordt expres vakkundig genegeerd.

Europa hierdoor als incompetent, naïef en zwak afschilderen is de waarheid verdraaien, wij worden momenteel verraden door de vriend die we vertrouwden.

Dat er nu moet gepleit worden voor meer en eigen kernwapens is een verschrikkelijke evolutie.

Dit dus, we hebben nooit op eigen benen mogen staan, de VS ging ons dekken in ruil voor gebruik van ons grondgebied, hun invloed naar het oosten toe etc. En ons dit nu verwijten. Bol het gewoon af.

Dit dus, we hebben nooit op eigen benen mogen staan, de VS ging ons dekken in ruil voor gebruik van ons grondgebied, hun invloed naar het oosten toe etc. En ons dit nu verwijten. Bol het gewoon af.
Mja, als er iets wat Trump toch al sinds het begin etaleert is het wel dat enige overeenkomst tussen zijn gedachten/visie/mening en de effectieve realiteit meer toeval dan wat anders is...

Zoals al aangehaald is dat een beetje de logische uitwas van ettelijke decennia aan zelfverheerlijking en navelstaarderij van de VS

De Amerikaanse president Donald Trump maakt zich "totaal geen zorgen" om mogelijke prijsverhogingen van auto's door zijn importheffingen. Dat zei hij zaterdag tegen NBC News.
"Ik hoop dat ze de prijzen verhogen, want als ze dat doen, gaan mensen auto's kopen die in Amerika zijn gemaakt"

Ik zou mij ook geen zorgen maken over verhogingen van de prijzen van Auto's in Amerika als ik zojuist een auto gekocht heb. Zoals Trump met zijn Tesla heeft gedaan.

Al vergeet hij wel dat niet al zijn kiesvee het geld heeft om die hogere prijzen te betalen. En dat Amerikaanse wagens ook stijgen in Prijs. Zelfs de Tesla is niet 100% geproduceerd in Amerika... en dus niet vrij van zijn tariefverhogingen.
Of hij moet in gedachten hebben om de premies te verhogen voor wagens die in Amerika gebouwd worden met de meerprijs van zijn tarieven. Maar daar heb ik niets over gehoord, dus gok van niet.

EDIT : Al vond ik dit stuitender :
Het advocatenkantoor stapte naar de rechter, die vrijdag zijn weerzin uitsprak over teksten in het bevel die het advocaten van het kantoor lijken te verbieden om gerechtsgebouwen te betreden.
Een advocaat die niet meer in een gerechtsgebouw mag komen omdat een president van mening is dat dat advocatenbureau hem te hard tegen zijn schenen heeft geschopt... schandalig.
Trump richtte zijn pijlen op Jenner & Block vanwege de rol van een oud-partner bij dat kantoor, die voormalig speciaal aanklager Robert Mueller hielp. Mueller deed onderzoek naar vermeende Russische bemoeienis bij de verkiezingen van 2016, die Trump won.
Dit kan gewoon niet... hopelijk blijven de check and balances actief...

Laatst bewerkt:
Nog nooit heb ik een vice-president zo aanwezig geweten als Vance. Hij is praktisch de evenknie van Trump, zo lijkt het wel.
Als de komende jaren zoals de voorbije 2 maanden verlopen dan lijkt me de kans erg klein dat er nog verkiezingen komen. Ze geven er dan wel een draai aan (national security...). De volgende president is al bekend.

Ik werk voor een Amerikaans bedrijf en ben er eerlijk gezegd niet gerust in. Enerzijds omdat het een bedrijf is dat DEI hoog in het vaandel draagt. Maar ook omdat ik me afvraag of Trump met zijn America First het niet ineens in zijn kop gaat krijgen om bedrijven te dwingen jobs naar Amerika terug te halen door -ik verzin maar wat- bvb een belasting op buitenlandse werknemers op te leggen.

Ik werk voor een Amerikaans bedrijf en ben er eerlijk gezegd niet gerust in. Enerzijds omdat het een bedrijf is dat DEI hoog in het vaandel draagt. Maar ook omdat ik me afvraag of Trump met zijn America First het niet ineens in zijn kop gaat krijgen om bedrijven te dwingen jobs naar Amerika terug te halen door -ik verzin maar wat- bvb een belasting op buitenlandse werknemers op te leggen.

Ik zie het omgekeerde nog gebeuren, US bedrijven die het land ginder verlaten omdat een markt van een paar miljard customers beter is dan een markt van 300mio waar de helft werkloos zal van zijn.

Waarom laten ze toe dat een select groepje right wing nutjobs alle vooruitgang van de laatste 50 tot 100 jaar teniet doet? Ze staan erbij en kijken ernaar precies...
Iets met kikkers en een kookpot? Wir haben es nicht gewusst all over again sebiet.

Nog nooit heb ik een vice-president zo aanwezig geweten als Vance. Hij is praktisch de evenknie van Trump, zo lijkt het wel.
Als de komende jaren zoals de voorbije 2 maanden verlopen dan lijkt me de kans erg klein dat er nog verkiezingen komen. Ze geven er dan wel een draai aan (national security...). De volgende president is al bekend.
Hier vrees ik ook voor. En als er toch nog verkiezingen zijn zit Musk met z'n fikken aan de knoppen. Sweeping 90% overwinningen gegarandeerd.

Waarom laten ze toe dat een select groepje right wing nutjobs alle vooruitgang van de laatste 50 tot 100 jaar teniet doet? Ze staan erbij en kijken ernaar precies...
Iets met kikkers en een kookpot? Wir haben es nicht gewusst all over again sebiet.

Mss omdat ze 100% zeker zijn dat het harakiri beleid is.

Terug
Bovenaan