De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Hegseth ontkent alles, ook al heeft de Nationale Veiligheidsraad al bevestigd dat het authentiek is. Volledig van’t padje!
Op de drank kan hij het niet meer steken want tijdens zijn hoorzitting voor de Senaat beloofde hij geen druppel meer aan te raken.

Altijd geruststellende woorden komende van een alcoholieker.

En dan te denken dat Hillary moest komen getuigen omdat ze unclassified informatie stuurde vanaf een private mail server. Dan kan dit toch niet anders dan ontploffen ? Het congress is aan zet lijkt me.

"It cannot go on the way it is...
...
They are asking us to go there."

Special Operation vibes. Hij wil niet onderdoen voor Putin.
"Kijk wat ik kan en wat jou niet lukte."

Ik lanceer een zot idee, zouden we geen gezamenlijke organisatie kunnen oprichten tussen westers gezinde landen om veiligheidsproblematiek
samen aan te pakken?

*oh wait*

Wat mij betreft is het publieke verhaal dat DJT ophangt rond veiligheid, gewoon een nieuwe pretext van US private sector om de rare earth minerals in te pikken, niet meer niks minder. Beetje gelijkaardig als de move van US na 9/11 in Iraq onder Bush, maar dan voor crude oil, omdat er zogezegd WMDs waren terwijl het genoeg aangetoond is dat er geen enkele link bestond tussen Iraq, moslim terrorisme of WMDs vóór de inval.

Neo colonialism onder het mom van veiligheid ..

Hier zouden we toch een stand moeten maken als eu zijnde je komt niet aan groenland, gebeurd er dan conflict mat Amerika so be it als je dat nu gaat laten begaan komen er echt donkere tijden aan .

Langs de ene kant meent de US te stellen dat de 4 Oekraïnse provincies door referendum zich hebben uitgesproken voor aansluiting bij Rusland en dat die wens dus maar gevolgd moet worden (ja uiteraard was het geen vrij referendum).
Langs de andere kant heeft Groenland zich onlangs duidelijk uitgesproken tegen aansluiting bij de US, maar in dit geval is het niet belangrijk dat het volk gehoord wordt.

Is dat volkje in de US nu zo makkelijk in te pakken? Waar blijft de stem van het gezond verstand?

Man man die Hegseth, wat een kwal. Gewoon die journalist aanvallen alsof die zoiets verzonnen zou hebben. Nu gaat die journalist een hoop bagger over zich heen krijgen vanuit het MAGA kamp, het is echt schrijnend om te zien.
Ondertussen is de enige in de Trump administratie die niet helemaal gek lijkt te zijn Marco Rubio.

Eigenlijk jammer dat Goldberg die Signal groep onmiddellijk erna verliet. Hij had gewoon niets moeten bekend maken en in die groep blijven om te zien hoeveel andere geheime info hij ging kunnen verzamelen.
Nu gaat het gewoon een storm in een glas water zijn.
EDIT: De Signal group had blijkbaar een naam die refereerde naar de Houthis en dus minder waarschijnlijk dat het ook voor andere onderwerpen ging gebruikt worden.

Die journalist heeft natuurlijk correct gehandeld door de chatgroep te verlaten. Als hij dat niet zou doen, zouden de gevolgen voor hem groot kunnen zijn. Helaas is de Trump administratie zo misdadig dat de gevolgen voor hem nu ook al groot zouden kunnen zijn.

Al die tamme Amerikanen die niks doen om dit tegen te gaan zijn schuldig aan verzuim..
Dit gaat over het afbrokkelen van basisnormen: van competentie, professionaliteit, fatsoen. Als dit geen verontwaardiging veroorzaakt in de VS, als dit niet resulteert in echte consequenties, dan hebben ze geaccepteerd dat chaos, roekeloosheid en emoji-oorlogvoering de nieuwe norm zijn.

Laatst bewerkt:
Dit gaat over het afbrokkelen van basisnormen: van competentie, professionaliteit, fatsoen. Als dit geen verontwaardiging veroorzaaktin de VS, als dit niet resulteert in echte consequenties, dan hebben ze geaccepteerd dat chaos, roekeloosheid en emoji-oorlogvoering de nieuwe norm zijn.
Het gebrek aan competentie houdt voor de VS zelf toch ook gigantische veiligheidsrisico's in.

Goei stukje van Jon Stewart over de hypocrisie in de Free Speech approach van Vance, Musk en vooral Trump.

Ik vraag me toch af hoe een @AgeofAI of @kay-gell oordelen over dit soort zaken, want zij hebben in het verleden toch meermaals kritisch geweest over links dat free speech inperkt wegens "woke", waarbij criticasters de mond gesnoerd zou worden of zelfs hun job kwijtspeelden.
Ik tag jullie omdat ik me jullie het meest herinner alszijnde vokaal over dit soort zaken.
Is dit een tit-for-tat operatie en daardoor "geoorloofd", gaat het precies niet een beetje verder en begint het niet gevaarlijk op een hellend vlak te lijken?
Ik hoor oprecht graag jullie mening hierover.

Hoe kan Hegseth dan ontkennen?
Hegseth, Trump,... die kunnen zelfs het zonlicht ontkennen. En een groot deel van hun volgers zullen dat dan mee ontkennen.
Paar pagina's terug stond er nog een passage dat Trump gevraagd werd over de Illegal Alien Act die hij ondertekend had en er zich "niets meer van herinnerde"... exact hetzelfde.

In een normale functionerend land, zou de minister op het matje worden geroepen.
Blijf het gewoon ontkennen tot de bevolking het vergeet. Fox News zal ook wel helpen om dit verhaal af te schepen als fake news.

Terug
Bovenaan