De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Gewoon de handelssecretaris die op tv aanraadt van Tesla aandelen te kopen.

Hij heeft ergens wel een punt, natuurlijk, maar het feit dat het de minister van handel is die dat zegt is inderdaad hallucinant.

Als de beurzen klappen krijgen, is het in het algemeen het moment om aandelen te kopen. De timing is soms natuurlijk moeilijk in te schatten. De
Tesla aandelen lijken bv. al een weekje gestabiliseerd te zijn. Dan moet je dus wel hopen dat hun verkoopcijfers ooit terug gaan stijgen. De imagoschade is 100% te wijten aan Musk, dus als die eruit stapt gaat dat vermoedelijk terug stijgen.

De imagoschade is 100% te wijten aan Musk, dus als die eruit stapt gaat dat vermoedelijk terug stijgen.
Hopeloos aangebrand. Plus de raad van bestuur zijn allemaal vrienden & familie van Musk. Allezja, voor de moment nog. De broer van Musk heeft (eer)gisteren ook zijn TSLA-stock gedumpt.

Ik kan alleen maar hopen dat er nog MAGA idioten zijn die TSLA kopen en het de komende maanden pas echt een bloedbad wordt zodat ze misschien beseffen hoezeer ze gemanipuleerd worden. Niet vergeten dat TSLA vooral gezakt is op anti-Musk sentiment en op losse nieuwsberichten van sterk terugvallende verkopen. In april zou het pas echt drama kunnen worden na de Q1 results.
Vergeet ook niet dat TSLA gewoon enorm overvalued is. De P/E is, zelfs na die 50% drop, nog altijd meer dan 100, terwijl die van pakweg Toyota of Mercedes rond de 10 hangen.

Ben ook eens curieus naar dat fraude-onderzoek uit Canada.

en de fake poll.

De Duitse nieuwwebsite T-Online besloot ook eens te peilen hoeveel animo er nog is voor Tesla. Ze plaatsten een poll op hun website met de vraag of mensen nog een Tesla zouden kopen. Daarbij waren er drie opties: ‘Ja, geen probleem’, ‘Weet ik niet’ en ‘Absoluut niet’.

De resultaten waren niet best: maar liefst 94% van de respondenten zei ‘NEIN’. En dan hebben we het niet over een klein groepje mensen: er deden wel meer dan 100.000 mensen mee aan de poll. Tenminste, dat was de stand vorige week.

Er gebeurde echter wat bijzonders: een week later zag de uitslag er opeens heel anders uit. Nu gaf opeens 70% aan wél een Tesla te willen kopen. Het aantal stemmers was gestegen naar ruim 460.000. Dat ruikt een beetje naar manipulatie…

T-Online was zelf ook verbaasd over deze plotseling omslag van het sentiment en ging op onderzoek. Het aantal stemmen in de poll leek niet te matchen met het aantal views van het artikel. Bij nader onderzoek bleek dat 253.000 stemmen afkomstig waren van twee Amerikaanse IP-adressen

M'n broer is deze week in de VS voor z'n werk en alle personen die hij ontmoet voor z'n werk, zijn pro-Trump.
Hij ziet personen rondlopen met sokken, petten en truien van Trump.

Krijgen zij foutief nieuws over Trump, controleert Trump de Amerikaanse media zo erg dat er enkel positief nieuws over hem word geschreven? Of is het nieuws in de EU zeer negatief over Trump.

M'n broer is deze week in de VS voor z'n werk en alle personen die hij ontmoet voor z'n werk, zijn pro-Trump.

Ik vraag me dan wel af wat voor werk dat is. Want het is 1 ding om pro-X te zijn, maar nog iets helemaal anders om ook effectief daar te koop mee te lopen.
Ik kan me niet inbeelden dat ook maar 1 collega van mij zou rondlopen met een pro-Trump noch pro-Biden attribuut.

Ik vraag me dan wel af wat voor werk dat is. Want het is 1 ding om pro-X te zijn, maar nog iets helemaal anders om ook effectief daar te koop mee te lopen.
Ik kan me niet inbeelden dat ook maar 1 collega van mij zou rondlopen met een pro-Trump noch pro-Biden attribuut.
De personen die hij ontmoet voor werk dragen dit niet (die lopen er allemaal deftig bij) maar hij vertelde dat hij veel personen zag (bijv op straat) die dit droegen.

Krijgen zij foutief nieuws over Trump, controleert Trump de Amerikaanse media zo erg dat er enkel positief nieuws over hem word geschreven? Of is het nieuws in de EU zeer negatief over Trump.
Dan schat ik dat volk daar toch niet al te hoog in. Ik denk dat een groot deel van de Trump stemmers niet zozeer zo pro Trump of MAGA is maar er niet genoeg alternatieven zijn om voor te stemmen.

Zal ook van de stad en de staat afhangen. De VS is groot he. Dat is alsof je in het station van Brussel-Noord zou rondlopen en dan zeggen van amai zoveel daklozen in België.

Uitsmijtertje van Trump over de awarding van de F-47 aan Boeing

And just like that keldert ge in 10 seconden nog meer allied trust en export opportuniteiten voor zowel US 5th als 6th gen imo. :crazy:

Daarnaast heeft Boeing ook nog een gigantisch public image (& mogelijk operationeel) probleem rond kwaliteit (e.g. Dreamliner debacle),

Ofschoon hun oorspronkelijk militaire BU geen hol te maken heeft/had? met commerciële BU (i.e. oude McDonall Douglas heeft een track record om U tegen te zeggen, F-15 Eagle, F-18 Hornet is solid AF materiaal) is de vraag in hoeverre de gewijzigde shareholder return/wallstreet cultuur binnen Boeing de stevige engineering/safety/QA fundamenten van een McDonall Douglas heeft doordrongen en aangetast.

F-15 bijvoorbeeld is een airframe dat 50 jaar meegaat, afwachten of nieuwste EX variant hierdoor bijvoorbeeld al geaffecteerd is.

LH Martin lijkt me nu ook met een gigantisch probleem te zitten, binnenkort krijgen die hun F-35s niet meer aan de straatstenen kwijt lijkt me.
Denk dat EU nu echt wel volop voor domestic 4.5gen gaat gaan ten voordele van US 5th gen en verdere investeren in eigen 6th gen FCAS/GCAP.

Stand-off capability van EU 4.5 gen is imo goed genoeg voor BVR met 5th Gen Su-57, die toch een te grote RCS heeft.

Uitsmijtertje van Trump over de awarding van de F-47 aan Boeing

And just like that keldert ge in 10 seconden nog meer allied trust en export opportuniteiten voor zowel US 5th als 6th gen imo. :crazy:

Daarnaast heeft Boeing ook nog een gigantisch public image (& mogelijk operationeel) probleem rond kwaliteit (e.g. Dreamliner debacle),

Ofschoon hun oorspronkelijk militaire BU geen hol te maken heeft/had? met commerciële BU (i.e. oude McDonall Douglas heeft een track record om U tegen te zeggen, F-15 Eagle, F-18 Hornet is solid AF materiaal) is de vraag in hoeverre de gewijzigde shareholder return/wallstreet cultuur binnen Boeing de stevige engineering/safety/QA fundamenten van een McDonall Douglas heeft doordrongen en aangetast.

F-15 bijvoorbeeld is een airframe dat 50 jaar meegaat, afwachten of nieuwste EX variant hierdoor bijvoorbeeld al geaffecteerd is.

LH Martin lijkt me nu ook met een gigantisch probleem te zitten, binnenkort krijgen die hun F-35s niet meer aan de straatstenen kwijt lijkt me.
Denk dat EU nu echt wel volop voor domestic 4.5gen gaat gaan ten voordele van US 5th gen en verdere investeren in eigen 6th gen FCAS/GCAP.

Stand-off capability van EU 4.5 gen is imo goed genoeg voor BVR met 5th Gen Su-57, die toch een te grote RCS heeft.
Europa moet dan ook gaan denken aan een eigen versie van de AWACS als we volledig onafhankelijk zouden worden van Amerikaanse toestellen. Ik denk dan aan Airbus Defence & Space als een kandidaat. En dan inderdaad meteen richting 6th gen gaan. Ik verwacht niet dat de SU-57 nog in grote aantallen operationeel zullen worden, onderzoek naar de sixth gen (PAK DP) is daar toch ook al bezig.

Maar onze vriend Francken gaat dan toch overtuigd moeten worden om iets anders te kopen dan een F-35.

Met de laatste uitspraken van Trump is het toch duidelijk dat we onze vliegtuigen best ergens anders aankopen, of nog beter zelf produceren!
Na Poetin is Trump de beste Europese wapenindustrie verkoper!

Europa moet dan ook gaan denken aan een eigen versie van de AWACS als we volledig onafhankelijk zouden worden van Amerikaanse toestellen. Ik denk dan aan Airbus Defence & Space als een kandidaat. En dan inderdaad meteen richting 6th gen gaan. Ik verwacht niet dat de SU-57 nog in grote aantallen operationeel zullen worden, onderzoek naar de sixth gen (PAK DP) is daar toch ook al bezig.

Maar onze vriend Francken gaat dan toch overtuigd moeten worden om iets anders te kopen dan een F-35.
Europa heeft al lang zijn eigen AEW-vliegtuig, de SAAB 340 en de GlobalEye. Die zijn ontwikkeld toen de E-3 al einde productie was.
In het kort wordt hiervan ook de eerste geleverd aan Oekraïne en ik dacht dat er in totaal 2 beloofd waren.

Europa heeft al lang zijn eigen AEW-vliegtuig, de SAAB 340 en de GlobalEye. Die zijn ontwikkeld toen de E-3 al einde productie was.
In het kort wordt hiervan ook de eerste geleverd aan Oekraïne en ik dacht dat er in totaal 2 beloofd waren.
Zijn die even capabel als de Amerikaanse tegenhanger?

Terug
Bovenaan