De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Ik denk dat ik nog nooit zoveel BREAKING NEWS pushberichten heb gekregen als na 20 januari dit jaar. Benieuwd naar zijn toespraak, maar dat is om 3u 's nachts dus het zal dan wel een ontnuchterend ontwaken worden.

Amerikaanse economie half laten crashen, zodat de biljonairs heel goedkoop alles kunnen opkopen (aandelen, boerderijen, vastgoed, grond,...), en dan terug economie laten aantrekken.
Dit dus, de omvorming van de VS naar een oligarchie. Naar analogie met de man die zijn leiband vast heeft.

Hier meer info over de tradewar ontwikkelingen met Canada, Mexico en China: https://www.bbc.com/news/live/cvgpdk4257zt
Please explain to Governor Trudeau, of Canada, that when he puts on a Retaliatory Tariff on the US, our Reciprocal Tariff will immediately increase by a like amount!" Trump says on his Truth Social platform.
Complete waanzin. En dan dat constante getreiter met "Governor" Trudeau. Ik zou willen dat iets als karma echt bestond.

Hoe "Poetinesque"...

Toche even dubbel nagekeken, hij heeftvhet idd letterlijk geschreven!

Ik weet eigenlijk niet hoe dat zal uitpakken Amerika het land bekend can de droom vrijheid waar je alles kon krijgen als je er maar voor werkte en nu een land dat zo corrupt word.

De American dream zal een trage gewisse dood sterven eigenlijk wel jammer voor de Amerikanen.

Complete waanzin. En dan dat constante getreiter met "Governor" Trudeau. Ik zou willen dat iets als karma echt bestond.
Echt Trump hé, tarrifs heffen en de andere partij moet dat maar "ondergaan" zonder morren.
Canada gaat nu zelf 25% heffen, dus Trump naar 50% of wat?
Toch te gek voor woorden?

Echt Trump hé, tarrifs heffen en de andere partij moet dat maar "ondergaan" zonder morren.

Dan hef je 50% hé. En je bereidt voor om de energieleveringen naar Amerika in hun winter volledig op te schorten. En vb te versluizen naar Europa (indien dat kan).

Studenten die het in hun hoofd krijgen om het eerste amendement toe te passen zijn gewaarschuwd. Freedom of speech in de vorm van studentenprotesten zullen vergaande gevolgen hebben als Mr. Trump het protest illegaal vindt:

* Scholen die dit toelaten verliezen federale funding
* leerlingen zullen geschorst worden...
* Of gedeporteerd worden...
* Of in de gevangenis belanden

Bron: https://www.yahoo.com/news/trump-american-students-permanently-expelled-162037337.html

Dit kan toch gewoon niet goed aflopen? De snelheid waarmee de US op een dictatuur afstevent. De onbeschofte manier waarop de US zijn bondgenoten verloochent. De manier waarop Musk de overheidsorganisaties compleet ontmantelt. De compleet onverantwoorde manier waarop Trump met zijn tarriffs een inflatie-spiraal gaat veroorzaken. Enz.. enz…
Dit gaat regelrecht naar de zwartste periode van de US sinds hun civil war, toch? Dit valt gewoon niet meer te relativeren… De soep wordt iedereen al kokend ingelepeld.

Van op zijn Truth Social.

All Federal Funding will STOP for any College, School, or University that allows illegal protests. Agitators will be imprisoned/or permanently sent back to the country from which they came. American students will be permanently expelled or, depending on on the crime, arrested. NO MASKS! Thank you for your attention to this matter.
Protest? Illegaal. Kritisch denken? Financiering weg. Gelukkig is er nog Truth Social, waar de enige juiste waarheid gedeeld wordt. Democratie anno 2025: één mening, één leider, één grote grap.

Trump Administration maakt zich toch enorm belachelijk met deze start? Gewoon lukraak in het rond schieten op alles wat beweegt.
Naar verwachting zou nu vanavond toch de mineralendeal met Oekraïne aangekondigd worden. Komaan zeg, ik kan niet meer volgen :biglaugh:

Men mag daar vooral niet voor plooien, he. Even belletje doen naar de andere gedupeerden (China, Mexico, wie weet binnenkort de EU) en afspreken dat je allemaal even de poot stijf houdt. Het zal pijn doen, maar zolang iedereen het doet is de meeste pijn voor de VS zelf.

Dan hef je 50% hé. En je bereidt voor om de energieleveringen naar Amerika in hun winter volledig op te schorten. En vb te versluizen naar Europa (indien dat kan).

Ook al gedacht. Zal technisch wel kunnen vermoed ik (LNG en dan transport per schip). Qua prijs is iets anders, maar we zijn in de EU toevallig wel geïnteresseerd om te wisselen van gasleverancier.

Zou men daar nog niet over gepraat hebben toen Trudeau in Parijs was? Ik veronderstel van wel...

We zullen binnen een week of 2 eens kijken. Het kan toch niet anders dat boodschappen en alles ongelooflijk duur gaat worden. Ik heb daar enige dagen geleden op youtube wat prijzen gezien. 4 dollar voor 2 bolletjes knoflook, 7 dollar voor 1 bloemkool 🙈 en dan moet die 25 percent nog komen....

Kan er mij eigenlijk iemand vertellen wat de drijfveer is van Trump & co voor deze tariefheffingen?
Hij heeft al gezegd dat bedrijven die naar de VS verhuizen geen tariffs betalen, maar is het echt zo simplistisch als productie terug naar de VS willen forceren? Of is er ook winst voor eigen (persoonlijke) zakken op een of andere manier (al zie ik niet direct in hoe... tenzij men met voorkennis aan het handelen is met aandelen (insider trading))?
Huidige handelspartners veel laten betalen.
Een groot handelsakkoord opzetten met Putin/Rusland zonder tarieven of sancties, want die zijn friends for life.
De Russische olichargen lokken door de 'Golden Card' aan te bieden (kost was 5 miljoen dollar?).

Geen idee eigenlijk wat er allemaal aan het gebeuren is, wat een mierennest.

Huidige handelspartners veel laten betalen.
Een groot handelsakkoord opzetten met Putin/Rusland zonder tarieven of sancties, want die zijn friends for life.
De Russische olichargen lokken door de 'Golden Card' aan te bieden (kost was 5 miljoen dollar?).

Geen idee eigenlijk wat er allemaal aan het gebeuren is, wat een mierennest.
De Russische Federatie telt 140 miljoen mensen. Waarvan een groot gedeelte armoedzaaiers in vergelijking met de EU, Canada en zelfs China.

Dus ja, good luck daarmee zou ik zeggen mr. de president.

In Canada gaat de handschoen ook uit, en maken ze een vuist om terug te slaan. En 't is ze menens ook.

Ook frappant te zien hoe Trudeau, die quasi gegarandeerd al op weg was naar de uitgang na de afstraffing komende verkiezingen opeens wel eens de sterke man kan blijven. Er is immers erg veel wantrouwen jegens de conservatieven dat zij de forse positie tegen de VS zullen volhouden, iets waar het volk als 1 man achter lijkt te staan.
Dat komt ook omdat Trudeau nu voluit kan gaan zonder zich zorgen te maken of hij nog verkozen gaat raken of even te ver zou gaan voor ander partijgenoten of oppositie.

Verder

Niemand akkoord behalve me myself and i and my gang , maar ik kondig toch aan ... BONKERS

Terug
Bovenaan