De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Allez, offensieve digitale operaties is vrij vaag natuurlijk, dus geen idee wat dat juist inhoudt. Maar is dat effectief onmiddellijk slecht? Het betreft enkel de offensieve operaties, wat dat ook moge wezen.

Vanaf morgen gaan de tariffs in voor mexico en canada, nog geen beslissing over de steun aan Oekraïne.

Nu klinkt ie weer "vriendelijker" voor Europa en gewoon naïef over Rusland naast alle random leugens die terloops worden verteld?

Trump is ons gewoon aan het bespelen, en we gaan erin mee. Wet van de sterkste zeker. Trump zegt A en wij plooien.
Dit.
Is hij niet gewoon de arm van Zelensky aan het omwringen? (zoals den Theo al zei :tongue:)
Goed voor Zelensky dat hij niet de eerste de beste deal van Trump aanvaardde, maar de boodschap van Trump is duidelijk: je gaat beginnen meewerken met wat ik wil doen of dada centjes. Ze komen er wel uit. En dan komen VS en Rusland tot een deal terwijl de EU vooral voor de show mee aan tafel mag zitten.
Dat de EU asap fors moet investeren ( liefst 4 ipv 2% van GDP) in defensie blijft wel een feit naar de toekomst toe.

Op deze manier moeten ze eigenlijk ook niet, of weinig, tussenkomen in een eventuele China - Taiwan escalatie, hun interests zullen gewaarborgd worden met TSC die een fabriek opent in Arizona.

Op dit ogenblik is het precies Amerika tegen hun grote vijanden China, Canada, Mexico en Europa.
De enigen waar ze wel mee willen overeenkomen zijn de Russen....
Het kan verkeren!

Benieuwd hou de beurzen gaan openen ginder, de laatste twee weken is het al gene vette geweest, investeerders zijn alvast geen fans van de tarrifs...

Dus effe kort samengevat na 1 maand Trump

US heeft al zijn allies ingeruild voor Rusland.
Het woord van de US is geen roebel meer waard.
De wereld gaat massaal opnieuw inzetten op nukes ter verdediging.
De economie gaat er aan, in de US eerst.
Europa is op weg naar een sterk militair blok van 450 miljoen man, pal op de Russische grens. Poetin zijn grootste droom.

Ik ben toch negatief verbaasd over de Democraten, je hoort er weinig van, weinig verzet? Er is toch veel gaande waar je goede oppositie mee kan voeren.
Niets van die pipo's.

Voorlopig ook nog niets vanuit het leger.
Als de Democraten niets doen verwacht ik vroeg of laat gewoon een coup...

Niets van die pipo's.

Voorlopig ook nog niets vanuit het leger.
Als de Democraten niets doen verwacht ik vroeg of laat gewoon een coup...
De grootse angst moet toch zijn dat Trump (samen zijn oligarchen) er alles aan gaat doen om toekomstige verkiezingen te manipuleren in hun voordeel. Hebben ze bij de verkiezingen in 2020 ook al geprobeerd.
Er alles aan doen om democratische stemmers het zo moeilijk mogelijk te maken.
Want mochten er op deze dag verkiezingen zijn, zou Trump toch niet opnieuw winnen?

Trump is ons gewoon aan het bespelen, en we gaan erin mee. Wet van de sterkste zeker. Trump zegt A en wij plooien.
Wie plooit er exact, en waarom? Want ik ben precies even niet mee. Omdat Trump nu wat zachter is in één uitspraak, zou iedereen plots zijn verstand verliezen, vergeten hoe het echt zit en erin meegaan?

Ik ben toch negatief verbaasd over de Democraten, je hoort er weinig van, weinig verzet? Er is toch veel gaande waar je goede oppositie mee kan voeren.
Ik snap dat wel, maar in de media zijn er genoeg tegenkantingen. Officieel nog niet veel, maar dat komt omdat Trump tot hiertoe alleen nog de weg van de EO's bewandelt. En daar heeft de oppositie nog niets in te zeggen. EO's die trouwens één voor één worden afgekaatst door de rechters, dus inhoudelijk is dat nog niet echt. Wat had je dan exact gewild van de Democraten op dit moment?

Ik snap dat wel, maar in de media zijn er genoeg tegenkantingen. Officieel nog niet veel, maar dat komt omdat Trump tot hiertoe alleen nog de weg van de EO's bewandelt. En daar heeft de oppositie nog niets in te zeggen. EO's die trouwens één voor één worden afgekaatst door de rechters, dus inhoudelijk is dat nog niet echt. Wat had je dan exact gewild van de Democraten op dit moment?
Op zijn minst toch veel en luid vocale afkeer tegen de genomen maatregelen van Trump. Kan ook zijn dat die gewoon niet in de media komen.

Wie plooit er exact, en waarom? Want ik ben precies even niet mee. Omdat Trump nu wat zachter is in één uitspraak, zou iedereen plots zijn verstand verliezen, vergeten hoe het echt zit en erin meegaan?

Hakeem Jeffries is letterlijk viraal gegaan met zijn defaitisme. What leverage do we have.

Iets is beter dan niets. Je hebt twee van de vier nog levende presidenten die razend populair waren bij de bevolking. Schuif die mannen naar de frontlijn? Fuck tradities ivm oud-presidenten. De luidste stem is notabene Bernie Sanders die in Republikeinse staten townhalls gaat doen.

De democraten zijn verlamd door angst omdat ze redeneren zoals Europeanen. Ze kunnen niet aanvaarden dat de schaakstukken op het bord verplaatst worden tegen alle regels in en dat de tegenspeler hen vierkant uitlacht als ze erover zouden klagen. Dus doen ze niets in de hoop dat de tegenspeler hen niet té hard in hun ... neemt.

Wanneer heeft dat ooit gewerkt.

EO's die ondertussen wel gewoon uitgevoerd worden ondanks uitspraken van rechters. Waarvan er al minstens 1 tot bij SCOTUS geraakt is die er vervolgens (voorlopig) niets mee doet.

Terug
Bovenaan