Sneeuwstorm
Well-known member
De media is in de US minder neutraal dan hier, Fox News is meer rechts gericht en CNN meer links.Is de media bevooroordeeld ivm Trump & Musk? Dat ge een probleem hebt met wat er bv op Reddit gebeurt, kan ik mij inbeelden, maar het nieuws lijkt me toch vrij neutraal over die twee... Allez, zeker bij Musk stoort het me al jaren dat hij nu al zeker een decennium lang de zotste beloftes doet, en de pers blijft dat maar zonder enige kritiek overnemen, al is't nu toch al lang duidelijk dat hij gewoon een bullshitter van de hoogste orde is (elk jaar sinds 2016 belooft hij al dat het volgende jaar alle teslas deze keer écht wel full self driving gaan hebben! en de hyperloop is er bijna! en binnenkort gaan we als we naar amerika reizen op een spacex raket stappen ipv een vliegtuig! enz.... enz....)
Dus wat staat er deze week weer op de VRT nieuwssite: "Elon Musk wil internationaal ruimtestation al in 2027 opdoeken: "Zijn strategie is duidelijk, alles op Mars inzetten""
Staat er iets in heel dat artikel van hoever SpaceX al achter loopt op z'n beloftes en hoe Elon er maar op los belooft?
Wat ge wel over de pers kunt zeggen natuurlijk is dat de pers altijd op zoek is naar clickbait, en dat is er met hopen met Trump en Musk, maar daarvoor moeten ze gewoon simpele feiten rapporteren.
Maar geef anders eens een voorbeeld van de dingen die onderbelicht zijn volgens u?
Rond wat Musk aan't doen zijn gaat positieve berichtgeving toch voor een goed deel gewoon uw kop in't zand steken zijn zekerst? Ge kunt "positief" berichten over de besparingen die hij gedaan heeft, maar enige integriteit zou dan toch ook kanttekeningen moeten maken met het feit dat ze al veel fouten gemaakt hebben in de schandalen die ze "ontdekt hebben" (zoals de condooms voor gaza), en dan van de echte besparingen er een heel grote vraag is wat de lange termijn impact er van gaat zijn, en de gevolgen op de maatschappij....
Van Trump kan er mss wat meer ingegaan worden alle executive orders die z'n beloftes nakomen? ICE raids achter illegalen achter sturen, geen transgender support meer, overheid ontmantelen, ... Al zijn veel van die dingen wel dingen waar wij in onze maatschappij kanttekeningen bij gaan maken i guess... maar is meer berichtgeving daarover waar ge naar op zoek zijt?
Als je enkel via Fox News uw nieuws binnen krijgt dan dreigt het gevaar dus dat je in een tunnel terechtkomt en vooral vanuit rechtse hoek alles gaat zien.
Laatst bewerkt: