De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Is de media bevooroordeeld ivm Trump & Musk? Dat ge een probleem hebt met wat er bv op Reddit gebeurt, kan ik mij inbeelden, maar het nieuws lijkt me toch vrij neutraal over die twee... Allez, zeker bij Musk stoort het me al jaren dat hij nu al zeker een decennium lang de zotste beloftes doet, en de pers blijft dat maar zonder enige kritiek overnemen, al is't nu toch al lang duidelijk dat hij gewoon een bullshitter van de hoogste orde is (elk jaar sinds 2016 belooft hij al dat het volgende jaar alle teslas deze keer écht wel full self driving gaan hebben! en de hyperloop is er bijna! en binnenkort gaan we als we naar amerika reizen op een spacex raket stappen ipv een vliegtuig! enz.... enz....)
Dus wat staat er deze week weer op de VRT nieuwssite: "Elon Musk wil internationaal ruimtestation al in 2027 opdoeken: "Zijn strategie is duidelijk, alles op Mars inzetten""
Staat er iets in heel dat artikel van hoever SpaceX al achter loopt op z'n beloftes en hoe Elon er maar op los belooft?

Wat ge wel over de pers kunt zeggen natuurlijk is dat de pers altijd op zoek is naar clickbait, en dat is er met hopen met Trump en Musk, maar daarvoor moeten ze gewoon simpele feiten rapporteren.

Maar geef anders eens een voorbeeld van de dingen die onderbelicht zijn volgens u?

Rond wat Musk aan't doen zijn gaat positieve berichtgeving toch voor een goed deel gewoon uw kop in't zand steken zijn zekerst? Ge kunt "positief" berichten over de besparingen die hij gedaan heeft, maar enige integriteit zou dan toch ook kanttekeningen moeten maken met het feit dat ze al veel fouten gemaakt hebben in de schandalen die ze "ontdekt hebben" (zoals de condooms voor gaza), en dan van de echte besparingen er een heel grote vraag is wat de lange termijn impact er van gaat zijn, en de gevolgen op de maatschappij....

Van Trump kan er mss wat meer ingegaan worden alle executive orders die z'n beloftes nakomen? ICE raids achter illegalen achter sturen, geen transgender support meer, overheid ontmantelen, ... Al zijn veel van die dingen wel dingen waar wij in onze maatschappij kanttekeningen bij gaan maken i guess... maar is meer berichtgeving daarover waar ge naar op zoek zijt?
De media is in de US minder neutraal dan hier, Fox News is meer rechts gericht en CNN meer links.
Als je enkel via Fox News uw nieuws binnen krijgt dan dreigt het gevaar dus dat je in een tunnel terechtkomt en vooral vanuit rechtse hoek alles gaat zien.

Laatst bewerkt:

Allez, Amerika is nu officieel een pretpark want je kan een fast-pass kopen.

Ik kan mij niet inbeelden dat een bedrijf even 5 miljoen gaat neerleggen om een afgestudeerde persoon in te huren.
Ook grappig dat het weer een manier is waarvan hij denkt dat hij geen goedkeuring van congress nodig heeft omdat het een weg naar burgerschap is. Terwijl de realiteit is dat het niet de weg ernaar is maar effectief burgerschap... ze moeten gewoon wat geld leggen.

Ik stel mij wel de vraag waar hij 1 miljoen multimiljonairs gaat vinden die dat geld eraan kunnen en willen geven. En die al niet Amerikaan zijn natuurlijk.

1 - 10 miljoen rijken van dat niveau lijkt mij gewoon enorm veel...

Trump draait zijn land toch echt gelijk een bedrijf.
Ja we gaan hier eens zoveel procent buiten smijten.
Ah de boel draait niet meer => ok we zullen weer wat volk aanwerven

Ik denk dat elke deal te kopen is bij hem. Zo lang je maar genoeg geld wilt dokken.

Allez, Amerika is nu officieel een pretpark want je kan een fast-pass kopen.

Je bedoelt dat Trump een systeem dat reeds bestaat sinds 1990 duurder maakt?
“They’ll be wealthy and they’ll be successful, and they’ll be spending a lot of money and paying a lot of taxes and employing a lot of people, and we think it’s going to be extremely successful,” Trump said in the Oval Office.

Commerce Secretary Howard Lutnick said the “Trump Gold Card” would replace EB-5 visas in two weeks. EB-5s were created by Congress in 1990 to generate foreign investment and are available to people who spend about $1 million on a company that employs at least 10 people.

Lutnick said the gold card—actually a green card, or permanent legal residency—would raise the price of admission for investors and do away with fraud and “nonsense” that he said characterize the EB-5 program. Like other green cards, it would include a path to citizenship.

Dit zijn dus het soort posts dat deze thread tot een bagger-thread maakt.

Ben ik een fan van Trump, Elon Musk of het merendeel van de zotte ideeën die ze lanceren en/of uitvoeren? Absoluut niet.
Ik lees/bekijk hier ook met veel plezier posts/videos van zéér gegronde kritiek op dit groepje.

Maar tegelijkertijd heb je hier dus wel posts die verzanden in: ho, Trump doet iets... dan moet het wel slecht zijn!
Maar wacht denk ik dan: zo'n systeem bestaat al in meerdere landen, ook in Europa, want ik heb er al over gelezen...
In de V.S. krijg je ook een pak minder sociale voordelen bij je burgerschap dan hier in België/Europa, waar we overigens dergelijke fast passes net quasi gratis hebben zitten weggeven (check "snel-Belgwet"), en in de V.S. heb je wél nog strengere vereisten vooraleer je burgerschap krijgt: een taalexamen en een burgerschap examen ('civics exam'). Dat bestaat tot nader order in België niet.

Graag een meer kritische blik vooraleer je dergelijke ongenuanceerde reacties posts, het verziekt hier de hele boel.

De voornaamste kritiek die je in deze nog aan Trump kan geven is dat hij zijn kitscherige gewoonte om zaken "goud" te maken niet kan onderdrukken. 't is een visum, voor investeerders, ... of je het daar principieel mee eens bent of niet kan je over discussiëren, maar het principe bestond duidelijk al in de V.S.
Trump maakt het blijkbaar zelfs net duurder? Maar hey, hij gaat het ook goudkleurig maken (figuurlijk of letterlijk is me nog niet duidelijk) ... blah.

Knight,

Je hebt voor een stuk gelijk. En het zal afhangen van de implementatie. Maar als iemand zegt van we vervangen EB5 door een gold card een fast track green card. You pay and you get your green card. Dan komt het mij wel over alsof je de voorwaarden die er nu zijn om dit te krijgen.
https://houstoneb5.com/nl/eb5-visa/documents-needed/ en https://houstoneb5.com/nl/faq/

Dat je daar in gaat rommelen. En belangrijker dat je die gaat afschaffen op voorwaarde van een verhoging van het te betalen bedrag. Al heeft die adviseur toen nog wel gezegd dat we een review gaan doen (om te zien dat het vb geen terroristen zijn).
Onder de noemer dat dit vol zit van fraude en whatever. Wat ik raar vind.

Als je dan kijkt dat men sinds de invoering in 2000 rond de 111k mensen heeft gevonden om die weg te bewandelen. Dus op +/-25 jaar. Dan stel ik mij de vraag hoe 1 miljoen tot zelfs 10 miljoen wat rechtstreeks uit de mond komt van Trump realistisch is.

Al moeten we ook eerlijk zijn en zeggen dat het NIET enkel om investeerders zou gaan, maar ook om bedrijven die voor hun personeel in Amerika te werk te kunnen stellen 5 miljoen zouden willen leggen om die over te brengen. Wat dan weer mijlsver weg is, of op zijn minst lijkt, van de origine van het principe van investeerder te zijn.

En meer lijkt op hetgeen ik initieel meldde... amerikaans citizenship is te koop voor 5 miljoen dollar.

Hij doet meer dan het alleen maar duurder maken é.

Ten eerste is het EB5-programma aangenomen door het congress, niet door de president.
Ten tweede bevat het EB5-programma heel duidelijke voorwaarden naar jobcreatie en investeringen, dat is hier nog helemaal niet duidelijk. Daar wijdt de Donald niet over uit.
Ten derde de manier waarop hij dit "in de markt" zet, is toch beneden elk peil? En dan wat simpele rekensommetjes maken om te tonen hoe geniaal zijn plan is. En ze mogen er gerust de merknaam "TRUMP" op zetten, daar heeft hij geen bezwaar tegen. De mecenas.
Ten vierde trekt hij al die cijfers ook maar gewoon uit zijn gat. Volgens de recentste cijfers van Homeland Security werden er in 2022 8000 EB5 visa uitgereikt. Maar door de prijs x5 te doen gaat hij er wel ineens miljoenen van verkopen?

Ja, het is gebaseerd op een reeds bestaand (en wijd verspreid) systeem, maar hoe hij het naar zijn eigen hand zet is beneden elk niveau.

De media is in de US minder neutraal dan hier, Fox News is meer rechts gericht en CNN meer links.
Als je enkel via Fox News uw nieuws binnen krijgt dan dreigt het gevaar dus dat je in een tunnel terechtkomt en vooral vanuit rechtse hoek alles gaat zien.
Ik nam aan dat het over onze pers ging, gezien de klacht was dat er vooral negatief nieuws van Trump/Musk was.

In de USA is't idd kies wat ge wilt horen, er zijn daar genoeg nieuwsbronnen die de lof van Trump & Musk zingen, dus kan me niet inbeelden dat het over de pers ginder ging?

Dit zijn dus het soort posts dat deze thread tot een bagger-thread maakt.

Ben ik een fan van Trump, Elon Musk of het merendeel van de zotte ideeën die ze lanceren en/of uitvoeren? Absoluut niet.
Ik lees/bekijk hier ook met veel plezier posts/videos van zéér gegronde kritiek op dit groepje.

Maar tegelijkertijd heb je hier dus wel posts die verzanden in: ho, Trump doet iets... dan moet het wel slecht zijn!
Maar wacht denk ik dan: zo'n systeem bestaat al in meerdere landen, ook in Europa, want ik heb er al over gelezen...
In de V.S. krijg je ook een pak minder sociale voordelen bij je burgerschap dan hier in België/Europa, waar we overigens dergelijke fast passes net quasi gratis hebben zitten weggeven (check "snel-Belgwet"), en in de V.S. heb je wél nog strengere vereisten vooraleer je burgerschap krijgt: een taalexamen en een burgerschap examen ('civics exam'). Dat bestaat tot nader order in België niet.

Graag een meer kritische blik vooraleer je dergelijke ongenuanceerde reacties posts, het verziekt hier de hele boel.

De voornaamste kritiek die je in deze nog aan Trump kan geven is dat hij zijn kitscherige gewoonte om zaken "goud" te maken niet kan onderdrukken. 't is een visum, voor investeerders, ... of je het daar principieel mee eens bent of niet kan je over discussiëren, maar het principe bestond duidelijk al in de V.S.
Trump maakt het blijkbaar zelfs net duurder? Maar hey, hij gaat het ook goudkleurig maken (figuurlijk of letterlijk is me nog niet duidelijk) ... blah.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar het blijft gewoon een gesprek. Het is niet omdat het sinds 1990 al bestaat, dat het daarom zonder problemen is, toch?

Er zijn heel wat zaken die je kunt zeggen over de EB-5. Zoals dat het al sinds 1990 bestaat, maar ook dat het al even lang de visumweg is met misschien de meeste fraude. Daarnaast worden altijd maar een klein percentage van de mogelijke visums uitgereikt, dus is het ook nog eens niet heel efficiënt. Veel van de investeringen gebeuren in rijke steden (door die fraude), in plaats van in armere gebieden waarovor het bedoeld was. Veruit de meeste EB5-visums gaan naar rijke Chinezen, wat dan weer botst met Trump z'n andere beleid. Gaan ook naar de happy few uit ontwikkelende landen en Russische oligarchen. Misschien allemaal dingen die je moet zien te beperken in plaats van te boosten.

De president past altijd die regeling een beetje aan. Dat is omdat het slechts een tijdelijke regeling is -en daardoor ook een klote greencard om te krijgen, want je bent nooit zeker dat het blijft duren. Biden heeft hem aangepast tot 2027, Trump moést nu nog niets doen ermee, maar gaat voor de grote overhaul, wat mag. Maar in plaats van een nadruk op kijken vanwaar het geld komt of het versterken van zijn andere beleid, ligt de nadruk gewoon op sneller meer geld. Sinds ergens 2000 is het ook voor federaal goedgekeurde investeringen, en we weten allemaal hoe de Republikeinen dat tegenwoordig aanpakken.

De details over hoe hij wil "fasttracken" zijn helemaal niet duidelijk, en roepen net meer zorgen op over uitverkoop van waarden, of fraude. En zijn berekeningen zijn ook weer totaal uit de neus getrokken: hij gaat miljarden binnenhalen op deze manier, maar net als met de tariffs is enige berekening daarvan giswerk. Tot nu toe is altijd slechts een fractie van de EB-5's verkocht, waarom zou dat plots anders zijn nu het 5x meer kost?

Je krijgt trouwens een green card, maar geen citizenship. Dat is ook nog wel een belangrijke, zeker als je het over rechten hebt. Als de president morgen het niet meer verlengt, ben je illegaal. Je mag niet automatisch gaan stemmen, etc.

Heb je het filmpje wel bekeken ? Hij zit zelf EB-5 met de grond gelijk te maken.

Mijn kritische blik zegt dat hij beweert 1 miljoen van die Gold Cards te kunnen verkopen. Met mijn simpel boerenverstand kom ik uit dat dat maar eventjes 5 biljoen (!) USD zou opleveren. Biljoen he, onze Nederlandse biljoen, niet billion. Of dus $5 Trillion.

Sorry, maar als je dat gelooft, weet ik wel wie kritische zin ontbreekt.

Heb je het filmpje wel bekeken ? Hij zit zelf EB-5 met de grond gelijk te maken.

Mijn kritische blik zegt dat hij beweert 1 miljoen van die Gold Cards te kunnen verkopen. Met mijn simpel boerenverstand kom ik uit dat dat maar eventjes 5 biljoen (!) USD zou opleveren. Biljoen he, onze Nederlandse biljoen, niet billion. Of dus $5 Trillion.

Sorry, maar als je dat gelooft, weet ik wel wie kritische zin ontbreekt.
Trump denkt dat de hele wereld staat te springen om naar zijn pretpark te verhuizen. Die mens is toch het toppunt van grootheidswaanzin. Volledig ontspoord.

Het allerbeste zijn de Conchita Wurst-figuren op het strand rond 00:14 ergens.
Trump Gaza wordt dus een paradijs voor transpersonen, hoera!

Maar serieus, dat er iemand zo een filmpje maakt om te lachen is 1 ding, maar dat the real Donald dat deelt als president is toch iets anders.
Nee nee, het lijkt echt. Hij zit er ook te flirten met danseres. Legit :D

Trump denkt dat de hele wereld staat te springen om naar zijn pretpark te verhuizen. Die mens is toch het toppunt van grootheidswaanzin. Volledig ontspoord.
Is er nu echt helemaal niemand in zijn entourage die hem aan het verstand kan brengen dat zoiets posten geen goed idee is???

Ik dacht echt dat ik al veel zotte dingen van hem gezien had maar dit is toch wel 10x crazier dan al het voorgaande

Wat is het probleem? Wanneer er teveel heisa ontstaat is het maar een grap, toch?

Net zoals de mails van Musk, dat was ook maar een grap, haha. Precies of al dat personeel moest een mail sturen met daarin opgelijst wat ze de afgelopen week gedaan hebben. Hihihi, hahaha, grappen en grollen. Op al die werkvloeren en kantoren kwamen ze niet meer bij. "Wa ne sloeber, diene Musk!".
De Amerikanen zullen een andere smaak van humor hebben.

Terug
Bovenaan