De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Ik vind dat Macron het wel goed gedaan heeft.

In zulke situaties merk je ook gewoon dat Trump geen doorwinterde politieker is. Het enige wat hij kan is roeptoeteren maar wanneer iemand hem de feiten presenteert kan hij enkel maar smoelen trekken omdat hij de kennis mist om een correcte repliek te geven. En als Macron straks op het vliegtuig stapt, lanceert hij allicht een giftige post op Truth Social richting hem.

In zulke situaties merk je ook gewoon dat Trump geen doorwinterde politieker is. Het enige wat hij kan is roeptoeteren maar wanneer iemand hem de feiten presenteert kan hij enkel maar smoelen trekken omdat hij de kennis mist om een correcte repliek te geven. En als Macron straks op het vliegtuig stapt, lanceert hij allicht een giftige post op Truth Social richting hem.

Denk dat dit mss wel het dichts bij de definitie van politiek komt zoals deze aanwezig is in het hoofd van Trump, ook de link met de media maakt daar deel vanuit. Vanuit Europa gezien vallen onze monden spontaan open van verbazing terwijl dat in grote delen van de wereld niet zo is. Naast verbazing wekt het ook enorm veel frustratie op - je kan zaken zwart op wit bewijzen en dan kan de tegenpartij de aandacht door een domme oneliner instant en zonder enige motivatie of soms zelfs verband doen verschuiven. Ergens is dat ook wel een vorm van kunst en vakmanschap - maar het voelt zo slecht aan.

Ik vind dat Macron het wel goed gedaan heeft.
Mijn kennis van de Franse politiek is ruim onvoldoende, maar ik kan mij ook gewoon niet van de indruk ontdoen dat Macron gewoon een staatshoofd-waardige man is. Amicaal bij Trump (vastpakken, lachen, durven onderbreken) en langs de andere kant duidelijk en vastberaden speechen.

Geen idee over het echte beleid, maar je ziet wel verschillen met andere…

ongepast stuk verwijderd, ook al ben je het niet eens met hem, schelden is niet nodig
Hij heeft duidelijk de standpunten van Europa meegedeeld zonder de VS uit te sluiten.
Hij heeft op een zeer vlotte manier een leugen van Trump doorprikt over bijdragen aan Oekraine waardoor elke Amerikaan dat gezien heeft.
Of dat bij Trump enig verschil gemaakt heeft is natuurlijk een andere zaak.. Trump zit daar maar gewoon een papierke af te lezen en de onnozelste zever te verkondigen alsof hij de messias is. Het kan niet anders dan dat hij daar gewoon geplaatst is als bij wijze erevoorzitter van een clubje met een heel andere agenda.. "Gij moogt de kudos krijgen maar ge laat ons doen wat we willen - Musk wss"

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begin meer en meer te denken dat Trump gewoon als praatpop gebruikt wordt door een zeer beredeneerde en gewiekste achterban.

Ze geven hem specifieke informatie wel of niet, en op basis daarvan doet hij in gekende stijl krasse uitspraken. Zoals enkele weken geleden bv. zeggen dat de meeste Groenlanders heel graag deel zouden uitmaken van de VS, of bv. zeggen dat de VS veel meer geld heeft gegeven aan Oekraïne dan de EU, of bv. terloops vermelden dat Oekraïne de oorlog maar niet had moeten beginnen, of...

Volgens mij gelooft hij dat oprecht omdat men hem die dingen getoond heeft. Hij lijkt me ongelofelijk manipuleerbaar. De vraag is wie er eigenlijk aan de touwtjes trekt om de pop naar hun wens te doen spreken.

Laatst bewerkt:

Macron die het woord voert en Trump stond ernaar te kijken..Trump die wordt verbeterd om de zoveelste leugen..om af te sluiten "if you believe that, it's ok with me" :rofl:

Ik denk dat op termijn de VS toch serieus achteruit zal gaan met hun America-first.
Aan elk groot rijk komt er een einde maar Trump heeft het een versnelling hoger gezet.

Ik begin meer en meer te denken dat Trump gewoon als praatpop gebruikt wordt door een zeer beredeneerde en gewiekste achterban.

Ze geven hem specifieke informatie wel of niet, en op basis daarvan doet hij in gekende stijl krasse uitspraken. Zoals enkele weken geleden bv. zeggen dat de meeste Groenlanders heel graag deel zouden uitmaken van de VS, of bv. zeggen dat de VS veel meer geld heeft gegeven aan Oekraïne dan de EU, of bv. terloops vermelden dat Oekraïne de oorlog maar niet had moeten beginnen, of...

Volgens mij gelooft hij dat oprecht omdat men hem die dingen getoond heeft. Hij lijkt me ongelofelijk manipuleerbaar. De vraag is wie er eigenlijk aan de touwtjes trekt om de pop haar hun wens te doen spreken.
Van die hulp aan Oekraïne hangt het er misschien wel een beetje van af hoe je telt. De hulp van de EU is meer in de vorm van leningen geweest (al vind ik niet meteen exacte cijfers) en die worden typisch bijgeteld aan de totale hulp. Het is ook onzeker in welke mate en hoeveel er werkelijk zal terugbetaald worden. Als je kijkt naar wat echt definitief gegeven is zou het best wel kunnen de VS boven de EU uitkomt (maar opnieuw, vind er geen cijfers over, alleen artikels die zeggen dat de meeste financiële EU hulp bestaat uit leningen.

richtlijn ivm schelden, taalgebruik en koosnaampjes
Even een boodschap van algemeen nut:
Bijna niemand hier is het eens met een heel groot deel van het beleid of de uitspraken van Trump. Dat betekent echter niet dat de regels in verband met argumentatie niet meer gelden. Schelden, medische diagnoses, koosnaampjes, argumenten zonder staving... al die dingen maken staan een normaal gesprek in de weg, en maakt het topic niet aangenamer. Dus dat hoort hier nog altijd niet.

Even een boodschap van algemeen nut:
Bijna niemand hier is het eens met een heel groot deel van het beleid of de uitspraken van Trump. Dat betekent echter niet dat de regels in verband met argumentatie niet meer gelden. Schelden, medische diagnoses, koosnaampjes, argumenten zonder staving... al die dingen maken staan een normaal gesprek in de weg, en maakt het topic niet aangenamer. Dus dat hoort hier nog altijd niet.
Welke medische diagnose weet je over Trump? nu ben ik benieuwd :biglaugh:

Zelfs protesten voor Tesla winkels in de US

Naast dat Tesla het rampzalig doet qua verkoop in de EU omwille van Musk, en vandaag is het aandeel van Tesla met 8% gezakt in waarde.

Veel zaken uit het Trump kamp zijn hallucinant, maar de rol van Musk is toch nog het meest bizarre aspect van alles.

En -25% sinds zijn ‘groet’. Zou hij al spijt hebben ?

Zou die het binnenkort niet gewoon afbollen bij Tesla?
Los daarvan zijn al de woordgrapjes wel lachen. "Tesla Model SS", "goes from 0 to 1939 in 3 seconds", "the steering wheel keeps pulling to the reich" en ga maar door.

Veel zaken uit het Trump kamp zijn hallucinant, maar de rol van Musk is toch nog het meest bizarre aspect van alles.

Zou die het binnenkort niet gewoon afbollen bij Tesla?
Los daarvan zijn al de woordgrapjes wel lachen. "Tesla Model SS", "goes from 0 to 1939 in 3 seconds", "the steering wheel keeps pulling to the reich" en ga maar door.

Kan de raad van bestuur hem gewoon niet afzetten als ceo? Die moeten toch ook doorhebben dat ie het merk ten gronde aan het richten is.

Terug
Bovenaan