DéWé
Active member
En als het maar om twee personen gaat, waar doet Maine dan moeilijk over? Misschien twee vrouwen competities gered door die twee naar de mannencompetitie te verwijzen.
Over het feit dat Trump geen wetgevende macht is, maar uitvoerende macht. En dat de grijze zone in Amerikaanse wetgeving tussen beide kanten wel heel erg wordt gestretcht met de manier waarop hij executive orders gebruikt.
(Terzijde, ik heb zelf bedenkingen bij de aanwezigheid van transgender personen in bepaalde sporten, maar dat staat los van deze discussie lijkt me.)
Uiteraard is zijn stijl du jamais vu. Hij gebruikt bluf en een grote klep om dingen te bereiken zoals een Wall Street yuppie zou doen. Dat men daarvan telkens opnieuw van zijn stoel valt snap ik niet goed. Dat er kritiek is op effectieve beleidsdaden dat kan ik snappen, je kan niet voor iedereen goed doen. Hij toont het ware gelaat van kapitalisme en daar verschieten veel mensen van blijkbaar terwijl dat ervoor evengoed aan de touwtjes trok, maar minder opzichtig, dat is al.
Moest Biden een perfect beleid hebben gevoerd, Trump zou nooit gewonnen hebben. Moesten alle mensen in bvb Roemenie het goed hebben onder onze fantastische en verheerlijkte europese invloed zou ook nooit 20 percent op een pro russische dude gestemd hebben oiv door Rusland gesponsorde Tiktok filmpjes. Maw: iemand die Trump super super super slecht vindt moet dan ook inzien dat zijn voorgangers niet veel beter waren of het welzijn van veel mensen vergeten waren. Trump is niet de oorzaak van het kwaad, hij is het resultaat van een teloorgang die lang ervoor begon.
Ik zou eerder zeggen dat hij het ware gelaat van populisme dan kapitalisme toont. Er zijn een aantal zaken waar hij inhoudelijk gelijk over heeft, maar ik betwijfel of wat hij doet effectief het leven voor veel mensen beter zal maken. Hij lijkt me vooral de uitwassen van kapitalisme te versterken in plaats van in te perken.
En daarnaast, zoals hier al uitgebreid is bediscussieerd, vooral pogingen doen om de democratische structuren te ondermijnen of verzwakken.
Heel deze aanpak maakt het moeilijk om verder terechte kritiek op de Democraten te uiten, omdat het inderdaad niet allemaal goed was onder Biden of onder vorige regeringen. Maar met wat nu allemaal gebeurt (of onder Trump I) heb ik dan liever een beschaafdere vorm van beleidsvoering dan een waarbij iedereen wordt geschoffeerd en al wie niet ja knikt als “de vijand” wordt bestempeld.