De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Vergeet ook niet dat veel Trump-stemmers hun informatie uitsluitend uit Trump-gezinde media halen, waarin volop zaken verdraaid of gewoon verzwegen worden.
Van media gesproken:

Van media gesproken:
DAT en ze gaan nu ook influencers toelaten op persconferenties:

Podcasters and social media influencers will be permitted to apply for credentials to cover the White House, the new press secretary announced Tuesday.
In her first briefing, Karoline Leavitt told reporters that a wider range of individuals will be eligible to apply for White House press credentials.
“We welcome independent journalists, podcasters, social media influencers and content creators to apply for credentials to cover this White House,” Leavitt said.

Within 24 hours of the White House announcing it would open press briefings to content creators and podcasters, more than 7,400 influencers applied for press credentials, Bloomberg reported. The White House said it would increase the number of “new media voices” with access to press briefings as a way to reach young people and other demographics consuming news media from nontraditional sources like newspapers and television.

Van media gesproken:

Tsja, de MSM moet niet fysiek aanwezig zijn om fake news te verspreiden, toch? Kunnen ze van op hun eigen kantoren ook gewoon.

DAT en ze gaan nu ook influencers toelaten op persconferenties:

Podcasters and social media influencers will be permitted to apply for credentials to cover the White House, the new press secretary announced Tuesday.
In her first briefing, Karoline Leavitt told reporters that a wider range of individuals will be eligible to apply for White House press credentials.
“We welcome independent journalists, podcasters, social media influencers and content creators to apply for credentials to cover this White House,” Leavitt said.

Within 24 hours of the White House announcing it would open press briefings to content creators and podcasters, more than 7,400 influencers applied for press credentials, Bloomberg reported. The White House said it would increase the number of “new media voices” with access to press briefings as a way to reach young people and other demographics consuming news media from nontraditional sources like newspapers and television.
Veel streamers en content creators hebben een groter bereik dan sommige van die nieuwszenders.
Het lijkt me redelijk normaal dat die nieuwe kanalen toegelaten worden tot de media groep van het Witte Huis.

Veel streamers en content creators hebben een groter bereik dan sommige van die nieuwszenders.
Het lijkt me redelijk normaal dat die nieuwe kanalen toegelaten worden tot de media groep van het Witte Huis.
Eerst de social media 'opkopen'.
Daarna je boodschap laten verkondigen door de influencers met het grootste bereik, ik vermoed vooral pro-Trump boodschappen verspreiders.
Ik ben vooral benieuwd naar hoeveel kritische vragen die influencers durven en mogen stellen zonder hun toegang te verliezen.

Is dat zo?
Influencers verkondigen in het beste geval hun eigen mening, in het slechtste geval pushen ze de agenda van hun sponsors. Ze zijn niet gebonden aan enige deontologische regels of bewijs van hun expertise.
Journalisten daarentegen zijn verbonden aan een netwerk van peers en gebonden aan een ethische code, met controleorganen. De laatste jaren is het wel duidelijk dat deze ook aan afbrokkelen zijn, maar dan zou je normaliter verwachten om deze net aan te scherpen, in plaats van volledig overboord te gooien.

Tenzij je natuurlijk niet bezig bent met correcte berichtgeving die burgers informeert, maar enkel op zoek bent naar een leger spindoctors om burgers een rad voor de ogen te draaien zodat ze niet doorhebben dat je de ene na de andere dictatoriale beslissing aan het nemen bent.

Wacht jij gelooft echt dat ze influencers met eender welke politieke voorkeur zullen toelaten en er zo een mooi gebalanceerde mix zal onstaan waarin alle kanten belicht worden? Als je dit als een losse gebeurtenis bekijkt zou ik nog steeds niet akkoord gaan, maar ik zou je reactie nog érgens kunnen snappen. Maar in de huidige context, in combinatie met alle andere maatregelen? Dit worden 100% pro-Trump influencers die alleen dienen om zijn woord verder te verspreiden.

Dat is helemaal geen sunk cost falacy van Trump stemmers. Vooral een sunk cost fallacy van Trump haters ja. Trump heeft al zoveel dozijn executive orders ingestuurd die allemaal wel gaan over zijn beloftes waar hij dus meteen werk van maakt. Hij heeft nog niks gedaan wat een Trump-stemmer niet van Trump zou verwachten.

Hij heeft wel al veel gedaan waar blinde "Trump-haters" die geen enkele empathie kunnen tonen voor een Trump-stemmer, niet verwacht hadden dat hij "ook nog" zou durven maarja het enige wat die haters kunnen is elke dag hun verbazing uiten gedurende decennia lang "Trump 🙀" "Trump 😯" "Trump!! 🙀". Maar daar heeft de Trump-stemmer geen enkele boodschap aan die weten waar ze voor gestemd hebben.

En dat veel van die maatregelen ingaan tegen de grondwet en de wetgevende macht in het algemeen?

Vind je het dan prima dat een president als een soort 1-man show allerlei beleidsmaatregelen doorvoert waartoe hij in principe het recht niet heeft?

(En ja, Biden en anderen voor Trump I pushten ook de limieten van de uitvoerende macht, maar wat nu gebeurt is toch nog een stap verder.)

Is dat zo?
Influencers verkondigen in het beste geval hun eigen mening, in het slechtste geval pushen ze de agenda van hun sponsors. Ze zijn niet gebonden aan enige deontologische regels of bewijs van hun expertise.

waar verkondigen ze hun mening? op facebook en twitter, waarvan de eigenaars op de eerste rij zaten (of erger) bij de inauguratie, en waar meta al aangekondigd heeft dat ze geen factcheckers meer gaan gebruiken.
tiktok, dat net "unbanned" is door de president zelf

echt neutraal kan je die platforms allemaal niet noemen, om eerlijk te zijn. beste geval geven die influencers wel hun eigen mening, maar de controle over die platformen ligt bij MAGA.

Moest ik Truddeau zijn, ik maakte de aangeleverde electriciteit (die de US hard nodig heeft) 10% duurder. Zelfde met de olie. En eigen bevolking gaf ik een korting op de gestegen marktprijzen hierdoor.

Trudeau reageert al met tarieven op Amerikaanse producten. Mexico doet hetzelfde.

Wie wint hier nu eigenlijk bij? Niemand toch. Kan me goed voorstellen dat Mexico en Canada hun handel naar meer betrouwbare handelsblokken willen verplaatsen nu.

Laatst bewerkt:
Iemand die weet waar we de prijs van de winkelkar in de US kunnen volgen?

Historiek van vele voedingsmiddelen.

Trudeau reageert al met tarieven op Amerikaanse producten. Mexico doet hetzelfde.

Wie wint hier nu eigenlijk bij? Niemand toch. Kan me goed voorstellen dat Mexico en Canada hun handel naar meer betrouwbare handelsblokken willen verplaatsen nu.
stond in de sterren geschreven natuurlijk. In ieder economisch textbook wordt retaliation voorspeld, is een vicieuze cirkel die in gang gestoken is. Hogere prijzen, minder innovatie voor iedereen. Hoezee!

Ja, maar dat spekt de staatskas van Canada niet, ik zou het er nog es bovenop doen.

Trudeau heeft daaraan gedacht, maar dat werd de nucleaire optie genoemd (stond in een vorige post in deze thread dacht ik). Ook omdat de olie maar uit 1 provincie kwam binnen Canada. Waardoor dit als negatief gezien werd bij hen, en de verantwoordelijke binnen deze provincie dit ook niet direct zag zitten want een enorm onderdeel van hun economie.

Ik verwacht wel dat ze dit op termijn gaan doen, nadat ze andere afzetmarkten vinden voor hun olie.
Afwachten of Amerika zelf meer kan oppompen en of dat dan goedkoper kan dan de prijs van Canada +de 10%...

Afwachten of Amerika zelf meer kan oppompen en of dat dan goedkoper kan dan de prijs van Canada +de 10%...
Heeft niet zoveel te zien met hoeveel de USA kan oppompen.
In Amerika is het vooral light crude dat ze oppompen. Voornamelijk goed om (goedkoop) te rafineren tot benzine en diesel.
Canada exporteert heavy crude, hier haal je uiteraard ook benzine en diesel uit, maar ook nog veel meer broodnodige zaken zoals bijvoorbeeld bitumen en asphalt.
Bijgevolg zijn er heel veel raffinaderijen in Amerika (meer dan 70%) gebouwd om heavy crude te verwerken, en die hangen grotendeels af van geïmporteerde olie (waar dus 60% van Canada komt).
Amerika kan misschien meer olie oppompen, maar ze hebben de raffinaderijen er niet voor, en zelfs als ze die hadden gaan ze nog steeds tekorten hebben van die andere producten zoals asphalt...

Heeft niet zoveel te zien met hoeveel de USA kan oppompen.
In Amerika is het vooral light crude dat ze oppompen. Voornamelijk goed om (goedkoop) te rafineren tot benzine en diesel.
Canada exporteert heavy crude, hier haal je uiteraard ook benzine en diesel uit, maar ook nog veel meer broodnodige zaken zoals bijvoorbeeld bitumen en asphalt.
Bijgevolg zijn er heel veel raffinaderijen in Amerika (meer dan 70%) gebouwd om heavy crude te verwerken, en die hangen grotendeels af van geïmporteerde olie (waar dus 60% van Canada komt).
Amerika kan misschien meer olie oppompen, maar ze hebben de raffinaderijen er niet voor, en zelfs als ze die hadden gaan ze nog steeds tekorten hebben van die andere producten zoals asphalt...
Dit zijn nu eens posts waar we eens iets van opsteken zie. Ik vraag me af of ze dat daar zelf weten in de VS.

Terug
Bovenaan