U draagt evenveel mee aan de veralgemening van een gedachtegoed als die vermeende groep "linkse" posters op het forum waar u naar verwijst. U beseft dat toch? Ik stem eerder "rechts" en toch vind ik Trump & zijn clubje wansmakelijk/verachtelijk/idioot. Hoe kan dat toch? Ben ik tegen
alle partijstandpunten van die partij? Neen, zo vind ik ook het hele geforceerde gedoe rond de "transgenderideologie" ook wat te verregaand. Maar is dat nu een prioriteit in de huidige wereld waarin we leven? Wie zijn "wij" om te bepalen welke keuzes iemand in zijn privéleven neemt? Enfin, nu ben ik wat aan het uitweiden. Mijn punt is eigenlijk simpel: als ik naar het videomateriaal van Trump (en zijn clubje) kijk, zie ik een wansmakelijk, toxisch figuur die het telkens nodig vindt om een ander te beschimpen. En dan hebben we het nog niet gehad over zijn onvermogen om een taalkundig correcte, onderbouwde zin te vormen, zonder eindeloze simplistische herhalingen die eigenlijk geen steek houden. Wat toch bedenkingen oproept over het intellect van die persoon, een aspect dat toch niet onbelangrijk is gezien de rol die hij moet vervullen. (Mede omwille daarvan vind ik de populaire vergelijking met dictators als Hitler te verregaand aangezien deze laatste vele malen intelligenter was, ongeacht de bedenkelijke daden die onder dit regime gepleegd zijn.) Maar soit, dat kunnen we Trump nog vergeven. Iedereen heeft zijn kwaliteiten. Alleen zie ik die persoonlijk niet bij de heer Trump. Althans, niet die kwaliteiten die zo broodnodig zijn in een wereld die vervallen is tot een simplistisch links/rechts-verhaal waar enige nuance al genoeg blijkt te zijn om tot 1 van die kampen te behoren. En fyi: ik ben geen groot fan van Biden