De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Zoals ik je ondertussen al 5x heb uitgelegd, die illegalen zijn per definitie crimineel, je kan niet illegaal in het land zijn gekomen en niet in strijd met de wet (of crimineel zijn). Dat is het zelfde als een politicus zegt "we gaan criminele inbrekers aanpakken",
Je liegt, want het citaat is niet "we gaan criminele inbrekers aanpakken"
De citaten zijn:
- "criminal illegal aliens [that] make Hells Angels look like the sweetest people on Earth" van FOX News
- Van de DHS: removing violent criminal illegal aliens from American communities
- Hij heeft het over Migrant Murderers.
- Hier zegt hij letterlijk dat het niet om alle illegals gaat: Trump accused immigrants of being “criminals” in “many, many cases.”

Ze zijn niet per definitie convicted violent criminals, zoals hij telkens opnieuw zei, net als Homan, net als iedereen die op campaigns kwam praten. Dus je stelt het fout voor en zegt dat wij A maar moeten begrijpen als B, en alle kiezers begrijpen dat.

Als ik voor hem heb gestemd, dan heb ik alle recht om boos te zijn, want A er zijn geen millions and millions violent criminal illegals en B maar 70% van de mensen die hij deporteert zijn mensen die al voor iets anders veroordeeld zijn, terwijl hij dat wel beloofd had.

Voor dat eerste kan hij ook niet gewoon op een knop duwen om het gedaan te krijgen, hij is daar volop mee bezig geweest en niet volledig zonder gevolg (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/06/27/amerikaans-hooggerechtshof-ius-soli-geboorterecht/).
Dat tweede evenzeer, ik denk dat ze bij enkele Ivy League scholen de financiële impact al even voelen.

Je bent geen kiezer, je kan je i/d verste mate nog niet inbeelden hoe die kiezers denken en je fulmineerde op voorhand al tegen alles al wat Trump zei en deed. En nu wil je mij overtuigen dat je jezelf in de schoenen kan plaatsen van een Trump kiezer?

Ik zeg al vanaf het begin dat die hele saga meer in de media leeft en traction krijgt dan bij de gemiddelde arbeider die een job wilt hebben en zijn winkelkar betaalbaar blijft. Die heeft de luxe niet om in die non-topics zo fanatiek als sommigen mee te gaan.
Aaaaah, ja. Voor deze zaken heeft hij de kiezer niet bedrogen, want hij beloofde gewoon iets wat onmogelijk was en dan is het logisch dat het niet gelukt is, hè. Knap! Dus liegen op voorhand over de haalbaarheid is geen kiezersbedrog? Je zwijgt ook heel toevallig over het internationale beleid... Ook geen kiezersbedrog natuurlijk. De oorlogen op 1 dag oplossen, niet meer de "policemen of the world" zijn... Allemaal niet waar?

Nee, ik kan niet voor de Trumpkiezers spreken. Ik weet niet wat ze denken. Maar jij ook niet, al blijk je dat telkens wel te kunnen als je wilt uitleggen dat jouw idee toevallig ook strookt met "de wil van het volk". Raar genoeg telt die niet voor de standpunten die jij ook niet belangrijk vindt, als spreekbuis voor het volk.

Eigenlijk moet ik niet de moeite nemen om er woorden aan vuil te maken, maar er is wel degelijk een verschil tussen illegaliteit en criminaliteit.
Zoek het maar op.

Als je te snel rijdt, doe je iets tegen wet, illegaal dus, maar niet crimineel. Crimineel is bezondigen tegen de strafwet.
Een illegale migrant kan illegaal in het land zijn, maar geen crimineel. Pleegt hij/zij een misdrijf (moord, diefstal, ...) dan is hij/zij een crimineel.
Toch niet moeilijk?
Uiteraard is daar een verschil tussen, illegaal gaat om zaken die wettelijk niet zijn toegelaten, crimineel gaat om zaken die strafrechtelijk vervolgd worden. Iedereen die de VS zonder papieren binnenkomt is illegaal, niet allemaal crimineel (dat laatste hangt o.a. af van de plaats waar bijv. de grens wordt overgestoken en of het de eerste keer is (misdemeanor) of een tweede keer (felony)). Daar is niets nieuws aan, al die vormen van illegale migratie (om het breed te benoemen) gingen aangepakt worden onder Trump.

Je liegt, want het citaat is niet "we gaan criminele inbrekers aanpakken"
De citaten zijn:
- "criminal illegal aliens [that] make Hells Angels look like the sweetest people on Earth" van FOX News
- Van de DHS: removing violent criminal illegal aliens from American communities
- Hij heeft het over Migrant Murderers.
- Hier zegt hij letterlijk dat het niet om alle illegals gaat: Trump accused immigrants of being “criminals” in “many, many cases.”

Ze zijn niet per definitie convicted violent criminals, zoals hij telkens opnieuw zei, net als Homan, net als iedereen die op campaigns kwam praten. Dus je stelt het fout voor en zegt dat wij A maar moeten begrijpen als B, en alle kiezers begrijpen dat.

Als ik voor hem heb gestemd, dan heb ik alle recht om boos te zijn, want A er zijn geen millions and millions violent criminal illegals en B maar 70% van de mensen die hij deporteert zijn mensen die al voor iets anders veroordeeld zijn, terwijl hij dat wel beloofd had.
Lees je bovenstaande links nu eens zelf. Hoe kan je nu van een politicus die op die manier communiceert over toekomstige aanpak afleiden dat hij enkel en alleen maar achter "illegal aliens" zouden gaan die al voor iets anders veroordeeld zijn. Dit stukje alleen al uit je eerste link maakt toch al duidelijk hoe hij er tegenover staat?

President Donald Trump said criminal illegal aliens being removed from the U.S. are so violent, they "make the Hells Angels look like the sweetest people on Earth," arguing tougher border enforcement is now driving what he called "reverse migration."

Trump made the remarks during a White House press briefing Tuesday, where he displayed images of individuals ICE agents are targeting in U.S. cities, including Minneapolis.

The president said that for the first time in 50 years, more illegal immigrants are now leaving the country than entering it, blaming prior border policies under former President Joe Biden’s administration for allowing dangerous criminals into the U.S.

"You remember when they used to say the people who come into our country as immigrants are very nice people — they’re wonderful people — they don’t commit crime?" Trump said. "No. They make our criminals look like babies. They make our Hells Angels look like the sweetest people on Earth."

Nee, ik kan niet voor de Trumpkiezers spreken. Ik weet niet wat ze denken.
Dat is al langer duidelijk, hoor.
Maar jij ook niet, al blijk je dat telkens wel te kunnen als je wilt uitleggen dat jouw idee toevallig ook strookt met "de wil van het volk". Raar genoeg telt die niet voor de standpunten die jij ook niet belangrijk vindt, als spreekbuis voor het volk.
Ik denk dat ik daar veel beter in kan komen dan jij, ik stem al jaren op politici met gelijkaardige standpunten als Trump (ze zijn er minder vocaal over, maar ze zitten op hetzelfde politieke spectrum). Je gaat het ook veel te ver zoeken om Trump toch maar iets te kunnen verwijten wat nooit aan de orde is geweest, omtrent remigration. Hij zei tijdens zijn campagne dat hij keihard ging inzetten op remigratie en het bestrijden van illegale migratie. Dat is nu precies wat hij doet en zijn ICE troepen uitvoeren.

Is het geen idee om een IQ-test af te nemen voor mensen zich kandidaat mogen stellen om president te worden? Want dit begint wel heel erg pijnlijk te worden.

Is het geen idee om een IQ-test af te nemen voor mensen zich kandidaat mogen stellen om president te worden? Want dit begint wel heel erg pijnlijk te worden.
Je weet toch dat hij het fantastisch doet op tests? Hij kon de laatste keer alsof het niets is zelfs een giraffe, een vis en een nijlpaard benoemen, zijn dokters zeiden dat er nog nooit iemand zo'n fantastische testresultaten had gehaald!

Het is heel duidelijk geworden dat Putin geen moeite moet doen om die man te beïnvloeden. Hoe vaak heeft hij de naam Putin laten vallen? "Putin verschoot ervan dat ik het conflict in Armenië snel kon stoppen. Dat kon zelfs Putin niet."
Hij is zo blij dat Putin erkentelijk is. Het is bijna aandoenlijk.
Die kan Trump naar alle richtingen laten stuiteren wanneer hij een grondstof/grondgebied/financiële deal op tafel legt en Trump wijsmaakt dat het 'the next big thing' is om de VS/zichzelf te verrijken.

Het handelsakkoord tussen de EU en de VS wordt alvast in de frigo gestoken, hoera!

Morgen volgt Trump zijn speech i.v.m. de Peace Board.
Leg de economische bazooka al maar klaar.

Wat een rit...

Zoals ik je ondertussen al 5x heb uitgelegd, die illegalen zijn per definitie crimineel, je kan niet illegaal in het land zijn gekomen en niet in strijd met de wet (of crimineel zijn).
Jij kan toch ook je kar keren zeg.
Uiteraard is daar een verschil tussen, illegaal gaat om zaken die wettelijk niet zijn toegelaten, crimineel gaat om zaken die strafrechtelijk vervolgd worden. Iedereen die de VS zonder papieren binnenkomt is illegaal, niet allemaal crimineel
Verder discussiëren is niet nodig.
Andere standpunten mag, maar discussieer wel oprecht aub.

Uiteraard is daar een verschil tussen, illegaal gaat om zaken die wettelijk niet zijn toegelaten, crimineel gaat om zaken die strafrechtelijk vervolgd worden. Iedereen die de VS zonder papieren binnenkomt is illegaal, niet allemaal crimineel (dat laatste hangt o.a. af van de plaats waar bijv. de grens wordt overgestoken en of het de eerste keer is (misdemeanor) of een tweede keer (felony)). Daar is niets nieuws aan, al die vormen van illegale migratie (om het breed te benoemen) gingen aangepakt worden onder Trump.

Lees je bovenstaande links nu eens zelf. Hoe kan je nu van een politicus die op die manier communiceert over toekomstige aanpak afleiden dat hij enkel en alleen maar achter "illegal aliens" zouden gaan die al voor iets anders veroordeeld zijn. Dit stukje alleen al uit je eerste link maakt toch al duidelijk hoe hij er tegenover staat?

Dat is al langer duidelijk, hoor.

Ik denk dat ik daar veel beter in kan komen dan jij, ik stem al jaren op politici met gelijkaardige standpunten als Trump (ze zijn er minder vocaal over, maar ze zitten op hetzelfde politieke spectrum). Je gaat het ook veel te ver zoeken om Trump toch maar iets te kunnen verwijten wat nooit aan de orde is geweest, omtrent remigration. Hij zei tijdens zijn campagne dat hij keihard ging inzetten op remigratie en het bestrijden van illegale migratie. Dat is nu precies wat hij doet en zijn ICE troepen uitvoeren.
Maar het verschil is: jij zegt dat je de woorden interpreteert op basis van wat de kiezers echt denken, en dat ik dat niet kan. Maar ik probeer dat niet eens, ik kijk naar wat hij echt zegt. En je vergeet opnieuw de economische cijfers en de internationale politiek.

En op basis van al die dingen zie ik, en met mij talloze factcheckers en counters alleen maar mislukte en verbroken beloftes en geen ingeloste. En dus heel veel recht om te klagen, waar het hier om ging.

En waar zitten al mediaconglomeraten die hun bek maar niet konden houden over hoe verward en onsamenhangend Joe Biden wel niet was? Waar zit alle opiniemakers op sociale media die maar niet konden zwijgen over de leeftijd van Biden en hoe zijn "gaffes" hem ongeschikt maakten?
Hun geld aan het tellen :)

Vroeg of laat zal Trump toch tegen een moordcomplot uit eigen rangen stoten? Ik bedoel, zoals die nu aan het raaskallen is en met de dag meer en meer onberekenbaar wordt... Dat kan toch niet blijven duren? Vroeg of laat gaan er een paar hoge pieten in de legertop of de CIA toch bijzonder zenuwachtig worden? Selfs al ben je door hem benoemd.

Vroeg of laat zal Trump toch tegen een moordcomplot uit eigen rangen stoten? Ik bedoel, zoals die nu aan het raaskallen is en met de dag meer en meer onberekenbaar wordt... Dat kan toch niet blijven duren? Vroeg of laat gaan er een paar hoge pieten in de legertop of de CIA toch bijzonder zenuwachtig worden? Selfs al ben je door hem benoemd.
Er leven toch ook genoeg intelligente mensen in de VS en die zien Trump toch ook? Je krijgt soms gewoon plaatsvervangende schaamte tijdens zijn optredens.
:offtopic:Tijd om The Death of Stalin nog eens te kijken, zo heb ik toch een idee hoe de mogelijke opvolging van Trump zal lopen...

Gho, hij is al redelijk oud en als je ziet hoe hij mentaal aftakelt zullen velen misschien hopen dat hij vanzelf het loodje legt?
En dat is het beste scenario in feite. Ik houd mijn hart vast indien hij vermoord wordt, want ook al komt het vanuit eigen rangen kan je je leven er op verwedden dat de republikeinen hem tot martelaar zullen verheven en men het als complot van de democraten zou verkopen.
Velen hier denken dat Vance niet charismatisch genoeg is om de macht in handen te houden maar daar ben ik niet zo zeker van - zeker niet als hij een moord op Trump als excuus kan gebruiken om uitgebreid toneel te spelen op nationale TV en zich zo in het beeld te wringen en te verankeren. Na de moord op Kirk kregen we hier al een voorproefje van en dit was een relatief onbekend figuur, beeld je je in hoe hij een moord op Trump zou uitmelken.

Als Trump van nature sterft zal hij dit ook wel proberen maar dat uitmelken is een stuk moeilijker. En je kan moeilijk blijven verkondigen dat Trump de uitverkorene van God was om het land te redden van de afgrond, als God hem zelf vroegtijdig het loodje laat leggen. Bij een moord is dat veel eenvoudiger.

Illegalen, criminelen en cartels aanpakken, dat ging ICE doen.
Benieuwd onder welke noemer volgend slachtoffer geplaatst moet worden.
Zieke maatschappij.
Terwijl ik niet akkoord ga met de werkwijze van ICE, lijkt mij dit toch enorme framing.
Als een ouder gearresteerd wordt met een minderjarig kind erbij en er is geen andere voogd erbij, is het toch normaal dat het kinde meegepakt wordt. Wat moeten ze doen, het daar gewoon laten staan zonder volwassenen bij? In geval van politie is het meenemen naar politiekantoor en daar wordt dan een andere voogd gecontacteerd of overgedragen aan CPS.

Volgens een officiëel statement van Homeland Security (uit dit artikel):
“ICE did NOT target a child,” she said. McLaughlin also alleged the father “fled on foot – abandoning his child”, saying, “For the child’s safety, one of our ICE officers remained with the child while the other officers apprehended [his father].
“Parents are asked if they want to be removed with their children, or ICE will place the children with a safe person the parent designates,” she added.

Het is heel duidelijk geworden dat Putin geen moeite moet doen om die man te beïnvloeden. Hoe vaak heeft hij de naam Putin laten vallen? "Putin verschoot ervan dat ik het conflict in Armenië snel kon stoppen. Dat kon zelfs Putin niet."
Hij is zo blij dat Putin erkentelijk is. Het is bijna aandoenlijk.
Die Russen zaten zich de voorbije dagen te verkneukelen omwille van het Groenland debacle.
Gezien het er nu naar uit ziet dat dit een verhaal wordt waarbij in NAVO verband de militaire aanwezigheid in die regio opgedreven wordt zal dat stilaan overgaan in een groen lachje zeker.

Laatst bewerkt:
Terwijl ik niet akkoord ga met de werkwijze van ICE, lijkt mij dit toch enorme framing.
Als een ouder gearresteerd wordt met een minderjarig kind erbij en er is geen andere voogd erbij, is het toch normaal dat het kinde meegepakt wordt. Wat moeten ze doen, het daar gewoon laten staan zonder volwassenen bij? In geval van politie is het meenemen naar politiekantoor en daar wordt dan een andere voogd gecontacteerd of overgedragen aan CPS.

Volgens een officiëel statement van Homeland Security (uit dit artikel):
Volgens het officiële statement van Homeland Security was Renee Good, de vrouw die doodgeschoten werd door die ICE agent, een domestic terrorist die haar voertuig als wapen tegen de agent in kwestie had gebruikt. Communicatie nog geen uur nadat de feiten plaatsvonden, trouwens. Dat soort overheidskanalen zijn gewoon al even niet betrouwbaar meer.

Terug
Bovenaan