contextbinder
Well-known member
Die staat daar als aan manische wannabe keizer. Hoe moet je hier als staatshoofd nu op reageren? Hier is toch niets meer mee aan te vangen.
Gewoon hetzelfde doen
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die staat daar als aan manische wannabe keizer. Hoe moet je hier als staatshoofd nu op reageren? Hier is toch niets meer mee aan te vangen.
Je kan misschien beter wachten tot hij wat afkoelt vooraleer je daarmee in discussie gaat.Wat moeten De Wever en koning Filip gaan praten met een man die Europa uitspuwt in hun gezicht?
Zoals ik je ondertussen al 5x heb uitgelegd, die illegalen zijn per definitie crimineel, je kan niet illegaal in het land zijn gekomen en niet in strijd met de wet (of crimineel zijn). Dat is het zelfde als een politicus zegt "we gaan criminele inbrekers aanpakken", dan slaat dat ook niet op enkel inbrekers die naast hun inbraken nog andere criminele feiten op hun kerfstok hebben. Daar is niets onduidelijks aan, jij interpreteert het gewoon op zo'n absurde manier die echt niemand daaronder had begrepen. Illegale immigratie zo hard mogelijk bestrijden was zijn punt en daar is hij nu goed werk van aan het maken met de ICE teams.Je stelt het fout voor, opnieuw, nadat ik het al twee keer heb ontkracht en je het zelfs toegaf...
Nee, Trump maakt niet werk van wat hij beloofd heeft tijdens zijn campagne. Dat kun je alleen beweren als je beweert dat je kunt gedachtelezen over dat Trump eigenlijk B bedoelde toen hij A zei, en kunt gedachtelezen bij de kiezers dat die ook allemaal B verstonden en niet A.
- Strengere bestrijding illegale migratie. Je omschrijft het zo vaag dat het alles kan zijn, maar zijn standpunten en voorstellen waren héél duidelijk daarover en gingen nooit over het terugsturen van burgers, het ingrijpen op staatsbevoegdheden, ICE vrij spel geven in alles.
- Zijn verkiezingsbelofte was: de "miljoenen zware criminele illegalen terugsturen" -> niet alleen stuurt hij niet alleen zware criminelen terug, maar alle illegalen, maar komt hij daarmee ook nog niet aan zijn miljoenen zware criminelen. (jaja, illegaal zijn is ook crimineel, dat was niet zijn verkiezingsbelofte, dus jij moet ze al anders gaan invullen voor ze klopt)
Voor dat eerste kan hij ook niet gewoon op een knop duwen om het gedaan te krijgen, hij is daar volop mee bezig geweest en niet volledig zonder gevolg (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/06/27/amerikaans-hooggerechtshof-ius-soli-geboorterecht/).- Zijn voorstel om jus soli af te schaffen tvv jus sanguini op dag 1, niet gelukt.
- Zijn voorstel om alle pro-Palestinasupporters hun visum af te pakken, blijkt niet te lukken
Je bent geen kiezer, je kan je i/d verste mate nog niet inbeelden hoe die kiezers denken en je fulmineerde op voorhand al tegen alles al wat Trump zei en deed. En nu wil je mij overtuigen dat je jezelf in de schoenen kan plaatsen van een Trump kiezer?Als er toen een leugen werd verteld, mensen zeiden: is dat niet gelogen? En hij zei: Nee, zeker weten, en ik ga het doen! Dan mag ik als kiezer achteraf toch komen klagen dat het wél gelogen was en dat hij het niet aan het doen is, zoals hij zei?
Ik zeg al vanaf het begin dat die hele saga meer in de media leeft en traction krijgt dan bij de gemiddelde arbeider die een job wilt hebben en zijn winkelkar betaalbaar blijft. Die heeft de luxe niet om in die non-topics zo fanatiek als sommigen mee te gaan.Edit: ah, ik zie dat gedachtenlezer Straddle alweer heeft toegeslagen, hij weet dat de gemiddelde Republikeinse kiezer veel minder belang hechtte aan Epstein dat voor de verkiezingen een grote pijler was, dan aan het terugsturen van non violent illegal immigrants, want zelfs nooit vermeld is.
Allemaal aan de cokeGewoon hetzelfde doen

Na Groenland (en misschien IJsland) de Faroër eilanden?Slecht nieuws voor de IJslanders dat hij de hele tijd Groenland met IJsland verwart. Zoals we allemaal weten is Trump onfeilbaar en zijn woord is wet dus de verovering van IJsland staat nu ook officieel op het programma.

Die krijgt sebiet iets op da podium
Die zaal zit dan daar nog mee te lachen. Onbegrijpelijk. Ik zou in masse opstaan.En waar zitten al mediaconglomeraten die hun bek maar niet konden houden over hoe verward en onsamenhangend Joe Biden wel niet was? Waar zit alle opiniemakers op sociale media die maar niet konden zwijgen over de leeftijd van Biden en hoe zijn "gaffes" hem ongeschikt maakten?
Die eersten zitten in de zak van Trump en zijn miljardairsvrienden, en die tweede groep? Zelfs voor iemand die al heel zijn leven meer leugens vertelt dan waarheden is deze "speech" toch te waanzinnig voor woorden? Hij slaat kemel na kemel en slaat complete wartaal uit. Kom zo iemand tegen op straat en je belt de dichtsbijzijnde rustoorden, en toch zijn er nog steeds mensen die dit steunen.
Je zou echt bijna in tovenarij beginnen geloven, anders kan het toch niet dat deze man nog zo veel steun geniet onder mensen met een functionerend brein? Is dat nu werkelijk alleen maar uit haat voor migranten/links/woke/... dat mensen zo'n figuur steunen? Want je kan toch echt niet meer beweren dat deze man geschikt is om een land te leiden? Hallucinant vind ik het.