De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Trump moet Groenland hebben, dat is "psychologisch belangrijk voor hem"
"Because that’s what I feel is psychologically needed for success," Trump, 79, replied. "I think that ownership gives you a thing that you can’t do, whether you’re talking about a lease or a treaty. Ownership gives you things and elements that you can’t get from just signing a document, that you can have a base."
Ipv dat we bang moeten zijn dat Putin nukes gaat gebruiken, vrees ik dat we nog veel meer schrik moeten hebben dat Trump dit gaat doen:
Trump also told the Times that he isn’t opposed to using nuclear force if he “needed it” to take over the Arctic island
Weet je nog dat hij een orkaan met een nuke wilde vernietigen? Trump gaat absoluut een nuke laten ontploffen, en geen testbommetje!!

Trump moet Groenland hebben, dat is "psychologisch belangrijk voor hem"

Ipv dat we bang moeten zijn dat Putin nukes gaat gebruiken, vrees ik dat we nog veel meer schrik moeten hebben dat Trump dit gaat doen:

Weet je nog dat hij een orkaan met een nuke wilde vernietigen? Trump gaat absoluut een nuke laten ontploffen, en geen testbommetje!!

Trump also told the Times that he isn’t opposed to using nuclear force if he “needed it” to take over the Arctic island but that “it might upset NATO," since the island is a self-governing territory of NATO member country Denmark.

It might upset NATO? :crazy:

Trump is een vijand van Europa, time to wake up Brussel.

Trump is een vijand van Europa, time to wake up Brussel.
Trump haat Europa, dat was al veel langer duidelijk.
Inderdaad. Laat ons niet vergeten hoe vorige december de VS officieel vastlegde in de "National Security Strategy" dat het probleem in Europa is dat we hier de vrije meningsuiting aan banden zouden leggen en we vervangen worden door niet-Europese migranten. Veel duidelijker extreem-rechts opvrijen kan toch niet? Toevallig vinden we in die hoek ook heel wat "eurosceptische" standpunten. Het doel lijkt me duidelijk: de EU uit elkaar laten spatten zodat de VS een duidelijk overmacht heeft over al die aparte Europese landen.

Zie bv.: https://www.theguardian.com/us-news...ho-far-right-conspiracy-theories-about-europe

Wat ik hier even terug zette over Kennedy die openlijk meegaat in fake news alsof Duitsland mensen vervolgt die zich niet tegen COVID lieten vaccineren kadert toevallig ook daarin.

Maar het is wederzijds, wij haten Trump en MAGA :)
Dat hij maar ziet dat hij zijn eigen land niet uit elkaar speelt.

haha, die klacht tegen de Fed:

Pirro, een voormalige presentatrice van de nieuwszender Fox News, zou de dagvaarding op eigen houtje hebben gestuurd. Trump zegt dat hij niets van de kwestie afwist en bronnen stellen tegen de media dat minister van Financiën Scott Bessent woest is om de dagvaarding.

Pirro haar kop op het offerblokje dus als Trump zijn kak moet intrekken.

Pirro, een voormalige presentatrice van de nieuwszender Fox News, zou de dagvaarding op eigen houtje hebben gestuurd. Trump zegt dat hij niets van de kwestie afwist en bronnen stellen tegen de media dat minister van Financiën Scott Bessent woest is om de dagvaarding.

Waanzin toch allemaal. Is misschien nog de grootste hoop die je kan hebben, die grenzeloze incompetentie die daar dagelijks naar boven komt. Is de enige strohalm waaraan je je kan vastklampen.

Trump haat Europa, dat was al veel langer duidelijk.

Inderdaad. Laat ons niet vergeten hoe vorige december de VS officieel vastlegde in de "National Security Strategy" dat het probleem in Europa is dat we hier de vrije meningsuiting aan banden zouden leggen en we vervangen worden door niet-Europese migranten. Veel duidelijker extreem-rechts opvrijen kan toch niet? Toevallig vinden we in die hoek ook heel wat "eurosceptische" standpunten. Het doel lijkt me duidelijk: de EU uit elkaar laten spatten zodat de VS een duidelijk overmacht heeft over al die aparte Europese landen.

Zie bv.: https://www.theguardian.com/us-news...ho-far-right-conspiracy-theories-about-europe

Wat ik hier even terug zette over Kennedy die openlijk meegaat in fake news alsof Duitsland mensen vervolgt die zich niet tegen COVID lieten vaccineren kadert toevallig ook daarin.
Voor wat het waard is, ik denk niet dat Trump Europa haat, eerder dat hij er (net zoals bij zowat alles) geen interesse in heeft. Het zijn een aantal belangrijke figuren in zijn administratie en nauwe cirkel die Europa en alles waar het voor staat haten: Vance, Miller, Musk.. Het zijn ook die eerste twee die de grondleggers zijn van die nieuwe veiligheidsstrategie, er is niemand die gelooft dat Trump meer dan tien zinnen van dat document gelezen heeft. :)

Over het recrutering proces van ICE, ongelofelijk eigenlijk:
Somehow, despite never submitting any of the paperwork they sent me—not the background check or identification info, not the domestic violence affidavit, none of it—ICE had apparently offered me a job.
My physical fitness test had been initiated on Oct. 6, it said: three days in the future. My medical check had apparently been completed on Oct. 6.
Er was geen fitness test of check gedaan...

Met 10-15 man 1 vermoedelijke immigrant ("I've got an Honduran here!") overmeesteren tot die bewusteloos is (George Floyd incident, iemand?) om daarna nog een tweede persoon op te pakken op een brutale wijze.
Waar zijn nu al die Amerikanen die telkens zweren bij het Second Amendment (It protects the right for Americans to possess weapons for the protection of themselves, their rights, and their property.)?
Het enige waarmee ze in de aanslag staan is een smartphone.

Pas op, redelijk harde beelden.

Met 10-15 man 1 vermoedelijke immigrant ("I've got an Honduran here!") overmeesteren tot die bewusteloos is (George Floyd incident, iemand?) om daarna nog een tweede persoon op te pakken op een brutale wijze.
Waar zijn nu al die Amerikanen die telkens zweren bij het Second Amendment (It protects the right for Americans to possess weapons for the protection of themselves, their rights, and their property.)?
Het enige waarmee ze in de aanslag staan is een smartphone.

Pas op, redelijk harde beelden.

Dit maakt me zo kwaad. Ik snap niet dat daar geen hardere confrontaties opborrelen.

Elke econoom daar met een beetje kennis van zaken is daar tegen dat Trump het rentebeleid van de Fed gaat aanpassen, dat is toch een economische catastrofe als je Trump vrij gaat laten geld printen.
Ik ben blij dat Scott Bessent blijkbaar toch nog iets te zeggen heeft daar.

Tussen alle schokkende gebeurtenissen en smeerlapperij kan er af en toe toch nog een lach vanaf:

A union-backed auto worker at Ford Motor Co. was caught on video heckling President Donald Trump as a “pedophile protector” when he visited a Dearborn factory on Tuesday ahead of his address to the Detroit Economic Club. The video that has now gone viral shows Trump responded in kind by mouthing an expletive at the worker, twice, and displaying a middle finger as he walked away.
https://michiganadvance.com/2026/01...ident-flipped-him-off-now-hes-been-suspended/

What a time to be alive.

Helaas is deze held wel ontslagen, maar ik ben er zeker van dat de freedom of speech warriors outraged gaan zijn in 3, 2, 1, ..

Terug
Bovenaan