De Afspraak / Terzake / De Zevende Dag / Pano

Heel wat ondernemers die serieus creatief uit de hoek gekomen zijn, maar de creatieve sector komt niet verder dan klagen en zeuren voor steun.
als er één sector is die er alles aan gedaan heeft om het veilig te houden is het toch wel de cultuursector zeker, wa's dat nu?
Crowd control organiseren is net hun core business, maar toch worden zijn steeds als eerste opgeofferd

Ik heb eerder de omgekeerde indruk bij de ondernemers, als ik bvb het vele verkeer op de weg zie (en ik zie hoe mijn eigen werkgever er mee om gaat)
Van mij mogen ze alle subsidies aan culturele sector afschaffen en dat gebruiken om het loon van zorgpersoneel te verhogen na!
allez hup, gooi er nog wat platitudes bovenop ook :crazy:

Wat verwacht je van iemand die leeft van culturele subsidies? Regering moet alles maar oplossen met een eindeloze pot geld...

Theater Elckerlyc noch Stanny Crets krijgen bij mijn weten Vlaamse subsidies.

Ik snap ook die haat niet tegenover de culturele sector en de subsidies die zij krijgen. Industrie, landbouw, en een hele hoop andere economische sectoren krijgen een pak meer subsidies dan de culturele sector, maar daar hoor je nooit kritiek op.

Laatst bewerkt:
Als je zo een bagger op openbare zender mag komen spouwen dan verdien je geen subsidies
Ik kan mij niet inbeelden dat Crets een afspiegeling is van "de cultuursector" :unsure:
Heel wat ondernemers die serieus creatief uit de hoek gekomen zijn, maar de creatieve sector komt niet verder dan klagen en zeuren voor steun.
Heel wat misschien, maar ik denk dat je bij de typische KMO genoeg voorbeelden vindt waar men elke maatregel aan zijn laars lapt. En bij sommigen zal die "creatief" eerder slaan op het creatief gebruik van tijdelijke werkloosheid en allerhande steunmaatregelen. Ik stel voor dat we daarop gebaseerd al die steunmaatregelen stoppen.

Laatst bewerkt:
Je moet het toch maar doen, een segment in De Afspraak wijden aan de link tussen idiote anti-vaxxers en betogers tegen het coronabeleid en de dreiging die daar van uit gaat... nu goed, ik wil die mensen zeker niet verdedigen, daar zitten een aantal gevaarlijke individuen tussen...
Maar in het journaal noch Terzake noch De Afspraak één woord over het feit dat er terug een Syriëstrijdster, een potentiële Islamitische terroriste na slechts 3 jaar gewoon terug vrij rondloopt en dat de minister van Justitie daarover - bewust of onbewust - liegt in de Kamer. Daar lijkt mij nochtans ook een stevige dreiging vanuit te gaan.

Tja, om het cru te stellen hebben de antivaxxers al pakken meer slachtoffers gemaakt en voor sociale, economische en maatschappelijke discussie gezorgd in België dan alle terroristen hier samen. Om de dreiging wat in perspectief te stellen ...

Tja, om het cru te stellen hebben de antivaxxers al pakken meer slachtoffers gemaakt en voor sociale, economische en maatschappelijke discussie gezorgd in België dan alle terroristen hier samen. Om de dreiging wat in perspectief te stellen ...

Een bewust vals perspectief natuurlijk, als de politiek een deftig coronabeleid had gevoerd, hadden ze een vaccinatieplicht ingevoerd.
Als er betere vaccins of minder besmettelijke varianten waren geweest, dan was onze vaccinatiegraad hoog genoeg geweest om het zonder de idiote fractie van onze samenleving te doen.

Je kan die anti-vaxxers hooguit betichten dat ze met hun domheid andere mensen onrechtstreeks schaden, maar zelfs zij zullen niet opzettelijk anderen met corona besmetten, Islamitische terroristen daarentegen gaan bewust op zoek naar onschuldige, dodelijke slachtoffers en zoveel mogelijk. Bij die betogingen tegen het coronabeleid in Brussel zijn tot nader order geen doden gevallen, bij de meerdere aanslagen in Brussel wél.

Jij bent degene die de dreiging van een teruggekeerde Syriëstrijdster naast de antivaxbeweging plaatst. Bewust of niet bewust, de dreiging en disruptie die uitgaat van de antivaxxers op onze maatschappij is oneindig groter dan dat van één potentiële islamitische terroriste die te vroeg is vrijgekomen. Dus ik snap volkomen waar de media dan prioriteit aan geeft.

Dus we zijn al op het punt gekomen dat we eigenlijk geen aandacht moeten besteden aan een liegende minister in het parlement? Dat vinden we ondertussen al de normaalste zaak ter wereld, en zo erg is dat allemaal ook weer niet.

Dus we zijn al op het punt gekomen dat we eigenlijk geen aandacht moeten besteden aan een liegende minister in het parlement? Dat vinden we ondertussen al de normaalste zaak ter wereld, en zo erg is dat allemaal ook weer niet.
Dat hangt natuurlijk af van welke partij de minister is waarvan beweerd wordt dat hij/zij liegt. Moest het van een andere niet nader genoemde partij zijn zouden er al veel om het ontslag gevraagd hebben 🤣

Jij bent degene die de dreiging van een teruggekeerde Syriëstrijdster naast de antivaxbeweging plaatst. Bewust of niet bewust, de dreiging en disruptie die uitgaat van de antivaxxers op onze maatschappij is oneindig groter dan dat van één potentiële islamitische terroriste die te vroeg is vrijgekomen. Dus ik snap volkomen waar de media dan prioriteit aan geeft.

Allereerst het gaat niet alleen over een bewezen islamitische terroriste die terug op vrije voeten rondloopt, maar ook over een minister van Justitie die daarover best case scenario ongeïnformeerd is, worst case scenario liegt in de Kamer. Een rechtstreekse dreiging waar gisteren op gewezen werd, en waar gaat de media-aandacht naar? Naar een veel minder rechtstreekse dreiging, nl. die van mensen die het oneens zijn met het corona-beleid en anti-vaxxers. Zoals ik al zei: die laatsten verdienen het ook aangepakt te worden, maar daar vloeit de dreiging wel onbewust voort uit hun domheid, waarbij eigenlijk de overheid zou moeten optreden met maatregelen als een vaccinatieplicht of een coronafactuur voor ongevaccineerden.

Bij Islamitische terroristen, is de dreiging echter gewoon inherent aan de ideologie, los van of de fundamentalistische volgers daarvan intelligenter of dommer zijn, bewust dodelijke slachtoffers maken is daar een doel op zich, dat in België en vnl. in Brussel al tot uitvoering is gebracht.
Hier is de nalatigheid van de overheid eigenlijk nog erger: ze zijn die vrouw actief gaan terughalen (kostenplaatje 1.5 M euro), ze hebben haar eventjes in de gevangenis gezet maar ze slagen er zelfs niet eens in om de zwakzinnig lage straf van 5 jaar volledig te laten uitzitten.

De media heeft heus ook niet altijd de juiste prioriteiten. Mits de juiste politieke kleur zwijgen ze je fouten en affaires wel dood.
Ook bepaalde onderwerpen mijdt men liever tenzij men anders kan en anderen blaast men op. Hoe is het ook alweer afgelopen met die andere terroristische dreiging tegen het corona-beleid, Jürgen Conings? Nu goed, beter een dreiging overschatten denk ik dan, dan ze onderschatten, maar dat laatste lijkt me wel precies wat er hier gebeurt met deze IS-strijdster. De dreigementen van de voorgenoemde militair wil ik in geen enkel opzicht verdedigen, maar het was nog altijd wél van een andere grootorde dan lidmaatschap van een terreurbeweging en naar Syrië trekken om daar dan ook voor te gaan strijden (en god weet welke feiten te plegen). Vervolgens wordt deze gerepatrieerd en is die na nauwelijks een paar maandjes (!) al terug vrij...

Gisteren toch weer een zeer sterke Bouchez gezien. Die een enorme goede spreker toch alweer blijkt te zijn en toch laat uitschijnen dat het thema energie een cruciaal iets zal worden voor hen. Nu ja hij had het natuurlijk wel over politieke verantwoordelikheid nemen enz. hetzelfde riedeltje als de meeste andere. Hopelijk houden ze voet bij stuk en stappen ze op als de kernenergie geen optie meer is.

Gisteren toch weer een zeer sterke Bouchez gezien. Die een enorme goede spreker toch alweer blijkt te zijn en toch laat uitschijnen dat het thema energie een cruciaal iets zal worden voor hen. Nu ja hij had het natuurlijk wel over politieke verantwoordelikheid nemen enz. hetzelfde riedeltje als de meeste andere. Hopelijk houden ze voet bij stuk en stappen ze op als de kernenergie geen optie meer is.
Bouchez is een jonge, vlotte, spreker die goed overkomt op de camera. Maar als je echt gaan luisteren naar wat de man allemaal zegt merk je toch al snel dat het onder dat laagje vernis niet zo veel beter is als bij de gemiddelde politicus hoor.

Nogmaals moet je de TV-optredens van GLB steeds kaderen in zijn onvervalste ambitie om de volgende eerste minister van dit land te worden. Hij weet dat zijn centrum-rechts discours in Vlaanderen goed ligt. Het is voor hem dus gemakkelijk punten scoren bij die Vlaming in de VRT studio's. In Wallonië kijkt men niet naar de VRT en als hij er dan eens echt over gaat voor de gemiddelde Waal is die clip of soundbite na een dag weer verdrongen op de voorpagina's van de Waalse media.

Met andere woorden; GLB is goed bezig zichzelf te positioneren als een aanvaardbare kandidaat voor de eerste post van het land bij de (overmijdelijke) toekomstige Vlaamse coalitiepartners.

Zonet mevrouw Van Der Straeten in Villa Politica, op de vraag wie de honderden miljoenen subsidies zal moeten betalen voor de gascentrales.

Het is een investering in een toekomst van groene energie en we zullen nooit risico's nemen met de bevoradingszekerheid.

Ja dat zal wel. Maar het zal iedereen hier dus meer geld kosten.

Zonet mevrouw Van Der Straeten in Villa Politica, op de vraag wie de honderden miljoenen subsidies zal moeten betalen voor de gascentrales.

Het is een investering in een toekomst van groene energie en we zullen nooit risico's nemen met de bevoradingszekerheid.

Ja dat zal wel. Maar het zal iedereen hier dus meer geld kosten.
Maar dat geldt toch voor eender wélke beslissing er genomen wordt? Het openhouden van de bestaande kerncentrales, het bouwen van nieuwe, ... gaat ons ook geld kosten.

Maar dat geldt toch voor eender wélke beslissing er genomen wordt? Het openhouden van de bestaande kerncentrales, het bouwen van nieuwe, ... gaat ons ook geld kosten.

Klopt! Ik quote even mezelf uit een andere thread;

Je kan daar eigenlijk geen zinnige argumentatie meer voor of tegen opbouwen tenzij je een volledig zicht hebt over alle gerelateerde financiële subsidies en mechanismen. Dus op het einde van de rit moet je als burger bijna gaan gokken om uit te maken wie hier nu (het minste) aan het liegen is.

De vraag is dan hoe je als burger nog moet uitmaken wat hier de beste (minst dure) oplossing is. Het kriebelt bij mij dan ook wanneer ik langs weerskanten een rotsvaste overtuiging van het eigen gelijk zie. Dat kan gewoon niet, en ik (en iedereen hier) zal er weer de dupe van worden. Het is die gedachtegang die achter mijn post hierboven zat.

Gisteren De Afspraak op Vrijdag. Almaci is echt een van de politici die het meest intellectueel oneerlijk debatteert. Alleen meent ze volgens mij wel alles wat ze zegt :rofl:

Terug
Bovenaan