De Afspraak / Terzake / De Zevende Dag / Pano

Ik vond Bart Schols ontzettend zwak in die aflevering met Degrauwe, Liekens en De Wever. Lieven Van Gils achterna... Ofwel zoek je gasten die allemaal iets zinnigs kunnen zeggen over een bepaald onderwerp, ofwel laat je iedere gast over zijn onderwerp aan het woord en probeer je geen onnozel gesprek te forceren. De Grauwe over anorexia? Liekens over energieprijzen? Alsjeblieft zeg.
Anuna De Wever kwam er voor een keer dan wel redelijk sterk uit, niet dat het inhoudelijk zo bijzonder was maar de manier waarom ze Schols' onnozele grapje over "oude witte mannen" tot twee keer toe pareerde vond ik wel goed.

Misschien eens een e-mailtje sturen naar de ombudsman (Tim Pauwels), niet om Bart Schols te cancellen, maar met de helpvolle suggestie dat ze de titel van 'De Afspraak' doorheen de week ook wijzigen naar hetzij 'De Afspraak met Schols', hetzij 'De Afspraak met Aguire', naargelang wie die week/maand modereert kwestie dat mensen weten of het wel de moeite is om op dat moment af te stemmen. Dat er een onvoorspelbare variatie zit op het niveau van de gasten en hun mogelijkheden tot hetzij boeiende hetzij tenenkrullende interactie is één ding, dat je qua moderatie dergelijk niveauverschil hebt, dat zou je toch op voorhand moeten durven aangeven.

Gisteren vond ik die man van Knack wel soms rare kronkels maken in de afspraak op vrijdag.
De stijging van de energieprijs is goed (ecologisch) gezien. Dat is wel heel simplistisch, aangezien er ook goedkopere, vervuilende energiebronnen zijn, die dus aantrekkelijker worden.

Hij vond ook dat de overheid enkel moet tussen komen in de energiefactuur "voor zij die het nodig hebben". Dat wil dus zeggen dat iedereen die op de grens zit, 700€ meer moet betalen dan iedereen die er net onder zit. Daardoor vallen die mensen die boven die grens zitten terug onder de armoede grens. Maar als ze tussenkomen in de energiefactuur, niet meer. Het aantal armen wordt niet kleiner door zo'n maatregel, maar groter he.

Gisteren in De Afspraak werd het niet benoemd, maar werd weer duidelijk hoeveel ellende Maggie De Block heeft veroorzaakt door haar dramatische aanpak van covid.

Gisteren in De Afspraak werd het niet benoemd, maar werd weer duidelijk hoeveel ellende Maggie De Block heeft veroorzaakt door haar dramatische aanpak van covid.
En dat niet alleen. Ook de structuren in het land waren een probleem volgens de Bakker. Maar volgens Magnette vorige week loopt alles als een tierelier met deze structuur...

Die laatste afspraak was echt een lange facepalm.
Delphine Lecompte die wat akward kijkt terwijl andere praten en achteraf wat onsamenhangend brabbelt.
Walter Damen die drugscriminaliteit de verantwoordelijkheid van de gebruiker vindt, zonder ergens de tegenstelling dat een legalisatie dat OOK kan oplossen en het wetgevend kader even goed die verantwoordelijkheid kan aangewreven worden.
Als Sven Gatz u meest coherente gast is dan moet je je programma aanpassen.

Bart Scholz heeft ooit eens iets negatiefs over een lesbienne gezegd... denk ik....
Kunnen we hem dan nu cancelen?

En dat niet alleen. Ook de structuren in het land waren een probleem volgens de Bakker. Maar volgens Magnette vorige week loopt alles als een tierelier met deze structuur...

Het was verfrissend om De Backer min of meer vrijuit te horen spreken. Maar tegelijkertijd is het toch om te janken dat hij zegt dat hij destijds zuiver op de essentie heeft kunnen focussen omdat het sowieso zijn laatste opdracht was, en dus geen rekening meer moest houden met politieke of publieke gevoeligheden.

Allez ons Tinne is dus akkoord dat de leerlingen niet op de schoolbanken zitten. Dat zij dat recht hebben om ons die boodschap te geven.
Nu bon, ik had niets anders verwacht.

Wel interessante gesprek over de 3de prik en covidsafepass. Al is het wel triestig dat er zoveel moeite moet gestoken worden in Brussel. Dat moet toch enorm inefficiënt en kostelijk zijn :(.

Voor de rest, wat betreft haar uitleg over de energieproblematiek... dat is ook gene vette.
Resultaat komt volgende week over de veiling. Dus vanaf dan gaan we weten wat het effectief wordt. Maar Tine is niet ongerust. Door het sluiten van het nucleaire genereren we evenveel CO2 als het verschil tussen nu en indien we ons volledige wagenpark elektrifiëren.
Al blijft ze stellen dat de CO2 waarde niet stijgen.

En daarna versteekt ze zich achter de woorden van Engie dat zij niet geïnteresseerd zijn in kernenergie... gewoon om het ideologische karakter van het standpunt als niet ideologisch te beschouwen :(.

Laatst bewerkt:
Wel interessante gesprek over de 3de prik en covidsafepass. Al is het wel triestig dat er zoveel moeite moet gestoken worden in Brussel. Dat moet toch enorm inefficiënt en kostelijk zijn :(.
Dat is toch niet anders dan anders?
Sinds oudsher steken wij al te veel geld en energie in Brussel. Het is echt de stad die de grootste puinhoop en vuilnisbelt van België.
Politiek voeren in Brussel is slapstick van het hoogste niveau.

Het is een stad waar menig Vlaming verplicht naartoe moet, maar ze allemaal de seconden aftellen tot ze er terug kunnen vertrekken.

Ik ben niet mee met de verplichting naar Brussel te gaan. Er heeft nog nooit iemand mij proberen te verplichten een stad te bezoeken, hoe werkt dat?

Ik ben niet mee met de verplichting naar Brussel te gaan. Er heeft nog nooit iemand mij proberen te verplichten een stad te bezoeken, hoe werkt dat?

Ten eerste omdat veel bedrijven besloten hebben daar hun hoofdbureau neer te poten.
Je kan ook kiezen om daar niet te gaan werken ja. Maar in het kader van verloning en carrièrekansen sta je met uw rug tegen de muur, het is Brussel of niks.

Ten eerste omdat veel bedrijven besloten hebben daar hun hoofdbureau neer te poten.
Je kan ook kiezen om daar niet te gaan werken ja. Maar in het kader van verloning en carrièrekansen sta je met uw rug tegen de muur, het is Brussel of niks.
Misschien heb je dan de verkeerde carrière?
Je klinkt vrij bitter hoor, als een halve gevangene.

Je kan ook zoals ik op airbnb verhuren dan hoef je helemaal niet naar Brussel of naar eender welke stad :scream:
Ik kom alleen nog in Brussel om te winkelen. Nieuwsstraat en af en toe Louisalaan. Het is inderdaad een deprimerende stad geworden.

Je kan ook zoals ik op airbnb verhuren dan hoef je helemaal niet naar Brussel of naar eender welke stad :scream:
Ik kom alleen nog in Brussel om te winkelen. Nieuwsstraat en af en toe Louisalaan. Het is inderdaad een deprimerende stad geworden.

& hoe geraak je aan het startkapitaal voor een airbnb als je niet van rijke komaf bent of een topjob hebt (gehad)? Gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Brussel heeft z'n charmante hoekjes, maar de rest is verrot. Die stad een apart gewest laten blijven of nog meer zelfbestuur geven zou een schromelijke vergissing zijn, integendeel: fusioneer al die gemeenten/politiezones onder dwang, schaf dat absurde Brusselse parlement met ook nog eens een aparte regering en een resem eigen ministers af en plaats die stad onder federale curatele waarbij Vlaanderen en Wallonië die stad in samenspraak besturen. Zijn we hopelijk ineens verlost van een Ecolo-meerderheid die die stad nog verder in de ruïnering wilt rijden.

& hoe geraak je aan het startkapitaal voor een airbnb als je niet van rijke komaf bent of een topjob hebt (gehad)? Gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Brussel heeft z'n charmante hoekjes, maar de rest is verrot. Die stad een apart gewest laten blijven of nog meer zelfbestuur geven zou een schromelijke vergissing zijn, integendeel: fusioneer al die gemeenten/politiezones onder dwang, schaf dat absurde Brusselse parlement met ook nog eens een aparte regering en een resem eigen ministers af en plaats die stad onder federale curatele waarbij Vlaanderen en Wallonië die stad in samenspraak besturen. Zijn we hopelijk ineens verlost van een Ecolo-meerderheid die die stad nog verder in de ruïnering wilt rijden.
Ik doe dat in hetzelfde huis waar ik woon en waar ik eigenaar van ben. Ik verhuur enkel de slaapkamers waar ik een microgolfoven en frigo ingezet heb. De badkamer is gemeenschappelijk. Mijn living, eetkamer, keuken en slaapkamer zijn privé.

Gisteren onze ex-moderator op terzake over de vraag of kleine reactoren de toekomst zijn.
De jaren hebben hem zowel goed als niet goed gedaan.

Zijn argumenten klopten volledig. Ze waren to the point zonder daar een verder een oordeel over te vormen. Die denkt dat er morgen al kleine reactoren kunnen gebouwd worden zijn niet realistisch bezig.

Maar de jaren hebben hem ook geen deugd gedaan. Hij is snel heel oud geworden precies :P
Een forum runnen eist duidelijk zijn tol.

Terug
Bovenaan