De Afspraak / Terzake / De Zevende Dag / Pano

Bouchez is gewoon een heel sterk politicus met een zeer duidelijke mening. Waar hij bij de vorming van de regering een dwarsligger en soms een klein kind was, is nu echt wel duidelijk dat die man op de juiste post zit.

Wat hij zei was duidelijk. Je kan niet spreken over belastingverhogingen zonder over verlagingen te spreken. Klaar en duidelijke taal.

Ik was ook serieus verrast van Bouchez. In tegenstelling tot zijn vele van zijn Vlaamse kleurgenoten lijkt hij mij echt nog een liberaal pur sang.

Leterme is ook een sterk politicus die pech heeft gehad op het foute moment verkozen te zijn geweest.

Ik was ook serieus verrast van Bouchez. In tegenstelling tot zijn vele van zijn Vlaamse kleurgenoten lijkt hij mij echt nog een liberaal pur sang.

Leterme is ook een sterk politicus die pech heeft gehad op het foute moment verkozen te zijn geweest.
Ehrrr je bedoelt de mens die stemmen heeft geronseld met de uitspraak 5 minuten politieke moed? Ja... dat is echt wel pech hebben daar ....

Vandaag De Zevende dag, waar Filip De winter blijkbaar toch al weet heeft van een kilometerheffing de komende jaren om de staatskas in Vlaanderen te vullen. Was een heel ambetant moment voor die fractieleider Vandaele en die van CD&V dat maar aan het schuifelen waren op hun stoel dat ze niet voor hun beurt wouden spreken. Dat Jambon dit maar moest doen bij de septemberverklaring. Voorts was heel dat debat rond die PFOS weer een maat voor niets, niemand geeft zichzelf de schuld en maar potjes toe dekken. Zeer triestige vertoning eigenlijk...

Als er in Vlaanderen een kilometerheffing komt terwijl het systeem van salariswagens - inclusief dienstwagens voor parlementairen - en het huidige systeem van accijnzen blijven bestaan zonder enige stevige correctie, waardoor rijden met een auto de facto iets wordt voor de happy few, dan stem ik voor ook voor VB of (waarschijnlijker) PvdA puur om bijtend zuur in het radarwerk van de politiek te gooien waar de betekenis van democratie toch al lang zoek is, en vele mensen met mij. De N-VA heeft destijds z'n staart ingetrokken met een reden.

De files zitten overigens in de eerste plaats rond de grootsteden (Brussel/Gent/Antwerpen), ik pendel naar m'n werk met de trein, maar als ik dan hier op rustige wegen in Limburg voor iets langere verplaatsingen (en de bus/trein is daarbij volstrekt onbetrouwbaar) ook nog eens € 0.02 extra per kilometer moet gaan betalen... Zelfs dat zou al bijna een verhoging van mijn verkeersbelasting met 50% zijn, laat staan dat men 'droomt' van hogere bedragen zoals € 0.05 per kilometer. Dit weekend wegens autopech nog eens de trein genomen naar Hasselt kermis, wat een klucht weer... blij dat ik er niet permanent op aangewezen ben. Parkeerproblemen nabij stations, geen late verbindingen terug naar huis, nauwelijks/geen afstemming tussen bus/trein. Blij dat dit voor mij voorlopig geen permanenten situatie is.

Je kan Filip De Winter een afschuwelijk figuur vinden, en ik zal dat niet eens betwisten, maar als politicus vervulde hij z'n rol als oppositie in dit debat met verve. Afschaffing van de woonbonus is wat mij betreft één van de meest trieste maatregelen die deze Vlaamse regering heeft gedaan, ik herinner me de foldertjes van N-VA nog zelfs waarin ze ontkenden dit ooit zouden doen. Wat voor schertsfiguur heeft de CD&V overigens weer afgevaardigd naar dit debat...

Vandaag de kans gehad de Afspraak op vrijdag mee te pikken. Eigenlijk werkt dat toch prima zo een Nederlandse talkshow waar de Waalse policitus, in dit geval Bouchez, gewoon in het Frans antwoord. Iedereen verstaat mekaar en niemand moet naar woorden zoeken.

Vanmiddag De Afspraak van gisteren even meegepikt, il faut le faire, een (onwaarschijnlijke) Franse presidentskandidaat/politicus gaan veroordelen over zijn mogelijke affaire met een medewerkster - et alors -, maar hier in België in alle talen trachten te zwijgen over de zwakke poging tot scheefpoeperij van onze premier. Als dat iets over het karakter zegt van een buitenlands politicus, dan zou ik dezelfde logica ook graag toegepast zien worden op onze regeringsleiders, zeker wanneer daarenboven er geruchten zijn dat die z'n invloed heeft gebruikt bij DPG-media - royaal bedeeld met overheidssubsidies - om dat boeltje in de doofpot te steken.

Bart Schols, triest moderator, zou hij hebben teruggedacht aan toen hij Wouter Verschelden hierover interviewde?

Vanmiddag De Afspraak van gisteren even meegepikt, il faut le faire, een (onwaarschijnlijke) Franse presidentskandidaat/politicus gaan veroordelen over zijn mogelijke affaire met een medewerkster - et alors -, maar hier in België in alle talen trachten te zwijgen over de zwakke poging tot scheefpoeperij van onze premier. Als dat iets over het karakter zegt van een buitenlands politicus, dan zou ik dezelfde logica ook graag toegepast zien worden op onze regeringsleiders, zeker wanneer daarenboven er geruchten zijn dat die z'n invloed heeft gebruikt bij DPG-media - royaal bedeeld met overheidssubsidies - om dat boeltje in de doofpot te steken.

Bart Schols, triest moderator, zou hij hebben teruggedacht aan toen hij Wouter Verschelden hierover interviewde?

In Frankrijk ligt dit na de affaire DSK iets gevoeliger wsl, die man was ook presidentskandidaat.

In Frankrijk ligt dit na de affaire DSK iets gevoeliger wsl, die man was ook presidentskandidaat.

Dat ging daar ook om effectief misbruik, hier was men in De Afspraak een foto aan het projecteren van Eric Zemmour die met een andere vrouw dan zijn eigen vrouw aan zee, aan het zwemmen. Ook niet oké volgens mij, maar nog steeds op het niveau dat je er "Et Alors?" over kan zeggen.

Maar goed, Eric Zemmour houdt er onorthodoxe, politiek incorrecte meningen over onderwerpen als migratie - assimilatie >>> integratie - op na en is kritisch voor de Islam, dus ja, haal de modder maar boven...

De Croo junior? Die geven we wat fluff pieces cadeau waarin de scheefpoeper zich mag laten voorstellen als brave huisvader, terwijl iedereen die een beetje verder kijkt dan de staatsmedia en DPG media intussen wel beter weet.

De Croo junior? Die geven we wat fluff pieces cadeau waarin de scheefpoeper zich mag laten voorstellen als brave huisvader, terwijl iedereen die een beetje verder kijkt dan de staatsmedia en DPG media intussen wel beter weet.
is er dan nog meer dan enkel staatsmedia en DPG dan? Ook het eerste dat ik daar van hoor.

is er dan nog meer dan enkel staatsmedia en DPG dan? Ook het eerste dat ik daar van hoor.

Wel ja, je hebt ook nog rioolpers (en eveneens partijdige pers) als 't Scheldt, social media als Twitter of Reddit, en uiteraard ook Wikipedia.

Daarnaast brengen buitenlandse media het ook wél natuurlijk. Veelzeggend voor de staat van de persvrijheid in dit land.

Wel ja, je hebt ook nog rioolpers (en eveneens partijdige pers) als 't Scheldt, social media als Twitter of Reddit, en uiteraard ook Wikipedia.

Daarnaast brengen buitenlandse media het ook wél natuurlijk. Veelzeggend voor de staat van de persvrijheid in dit land.
Was ironisch natuurlijk :P
Maar wat ik hier wel vaker zie is dat niet DPG of VRT onthaald wordt met hoongelach.

Het is werkelijk een aanfluiting dat hier in de Belgische media gewoon niet over gepraat wordt. Toch zeker omdat je zegt dat de buitenlandse media hier wel over bericht.
Nu goed ik denk dat iedereen ondertussen wel weet van vieze De Croo junior.

Maar wat ik hier wel vaker zie is dat niet DPG of VRT onthaald wordt met hoongelach.
De Tijd is bijvoorbeeld wel een kwaliteitskrant die niet op hoongelach onthaald zal worden, en niet van DPG/VRT is.
Persvrijheid? Het is niet omdat er media zijn die er voor kiezen er niet over te berichten, dat dit aan een gebrek aan persvrijheid ligt natuurlijk.

De Tijd is bijvoorbeeld wel een kwaliteitskrant die niet op hoongelach onthaald zal worden, en niet van DPG/VRT is.

Persvrijheid? Het is niet omdat er media zijn die er voor kiezen er niet over te berichten, dat dit aan een gebrek aan persvrijheid ligt natuurlijk.
Dat de keuze wordt gemaakt van "privéleven" op een moment dat dat duidelijk impact heeft op het reilen en zeilen van dit land, toont inderdaad de partijdigheid van de pers. Bart schols zijn boertige uitlaten op de afspraak op dien doodgravers-schrijver was daar ook wel mooi bewijs van.

Dat de keuze wordt gemaakt van "privéleven" op een moment dat dat duidelijk impact heeft op het reilen en zeilen van dit land, toont inderdaad de partijdigheid van de pers. Bart schols zijn boertige uitlaten op de afspraak op dien doodgravers-schrijver was daar ook wel mooi bewijs van.
Partijdigheid heeft helemaal niets te maken met een gebrek aan persvrijheid zoals @KnightOfCydonia beweert, maar kan net hand in hand gaan met persvrijheid.
Partijdigheid an sich is niet per se verkeerd, zolang alle kanten (al dan niet door verschillende media) belicht kunnen/mogen worden en zolang je je als lezer er van bewust bent.

De tijd vervult echter meer een bepaalde niche (financieel), wat je niet kan zeggen van de staatsmedia / DPG...
Wanneer die eerste ervoor kiest om hier niet over te berichten, is dat wel van een andere insteek dan wanneer die laatste (onder druk?) dit moedwillig verzwijgen.
Wanneer 'tScheldt of p-nws dan maar voor rioolpers versleten worden, zijn we ook rond he!

Ik vond vooral dat Bart Schols enorm aanvallend Wouter Verschelden interviewde in de uitzending waar die kwam spreken over zijn boek.

De tijd vervult echter meer een bepaalde niche (financieel), wat je niet kan zeggen van de staatsmedia / DPG...
Wanneer die eerste ervoor kiest om hier niet over te berichten, is dat wel van een andere insteek dan wanneer die laatste (onder druk?) dit moedwillig verzwijgen.
Wanneer 'tScheldt of p-nws dan maar voor rioolpers versleten worden, zijn we ook rond he!
't Scheldt kan je nu toch echt niets anders noemen dan rioolpers? P-magazine, geen idee eigenlijk, nooit gedacht dat het erg hoogstaand was.

Het kan ook gewoon sensationele zever zijn die enkel onze "tabloids" graag coveren.
Sowieso kunnen zowel het statement dat het rioolpers is en dat de anderen het uit het nieuws houden waar zijn.

Hoe zit het eigenlijk over de taalgrens? Zijn Le Soir en La Libre Belgique ook slippendragers van de regering? Moest dat nu zo'n schandaal zijn zouden die toch smullen van de val van een Vlaamse premier?

Ge kunt die manier van berichtgeving toch amper kwalitatief noemen hé. Dat is gewoon blog-materiaal. Dat constante gescheld in al die artikels is echt wel zzzzzzzzzzzz....

Terug
Bovenaan