De 32-urige werkweek met behoud van loon

U reactie zegt al genoeg. 😉

Net zoals uw vorige post staat er niets in.
Je moet wel een beetje eerlijk blijven…
In uw post staat niks in, ik zeg letterlijk waar uw redenering niet klopt en waar je dus de denkfout maakt.

Om te beginnen wil ik eerst en vooral zeggen dat het een goed systeem is. Laat dat vooral heel duidelijk zijn.
Zoals ik al zei is een verkorting van de arbeidsduur met behoud van loon, wat in de chemie en andere sectoren is toegepast en wordt toegepast positief. Het is een manier om mensen een opslag te geven door hun minder te laten werken voor hetzelfde geld.

Om concreet naar een voorbeeld te gaan is het loon dat in uw barema of stack vermeld staat het loon dat je krijgt voor de arbeidsduur die je officieel dient te presteren. In uw voorbeeld dus 36uur aan een loon van 3000€/maand. Maar uw werkgever vraagt dat je 38u presteert, en geeft u daarvoor 2u arbeidsduurvermindering.
Uw theoretische RSZ-tijd per dag is 7,6u maal 5 dagen maakt dat 38u.
Je hebt dan de keuze, laat ik de uren uitbetalen in loon of tijd. Ga je voor de optie tijd dan neem je om het simpel te houden 0,4u per dag arbeidsduurvermindering.
De impact van dit te doen is niks op uw loon. Jij zal nog altijd 3000€ bruto krijgen.
Ga je voor de uitbetaling dan zullen die 2 extra uren vergoed worden a rato uw basis-uurloon. Uw basis-uurloon is opgebouwd vanuit uw maandloon gedeeld door de ideale arbeidstijd van 7,2u gedeeld door de ideale werkmaand van 22,9583 dagen.
Wat maakt dat je (3000/(7,2*22,9583))*2= 36,30€ extra loon zal krijgen. En je maandloon dus 3036,30€ zal zijn.

Concreet krijg je dus zo een uitwerking (geleend van een loonbrief van een medewerker, sorry John Doe).

Hier zie je dus mooi dat de prestaties conform een 38u werkweek zijn en dat het maandloon en het basis-uurloon op basis van de contractuele 36u werkweek is.
28,8282 * de ideale werkmaand van 22,9583 dagen * 7,2 = 4765,30.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 8j geleden naar werkgever gegaan met 36u werkweek en ik heb daar weldegelijk rekening mee gehouden om hun loonvoorstel te aanvaarden

Vraag me trouwens af wat ze gaan doen met iedereen die nu minder uren heeft: gewoon ook 8u minder? Of pro-rata?

Dat er vroeger verkorting van uren kon gebeuren wilt niets zeggen, zie bv



Daarnaast zitten we nu al met loonkosthandicap (zelfs als we rekening houden met de subsidies omdat die veelal naar bedrijven gaan die daar geen last van hebben zoals dienstencheques)

En het is niet dat we hier zoveel uren werken
FRkl-gzWYAAzceo.jpg:large



Dat we met veel zieken/burn-outs zitten klopt
Maar alle collega's die ik al gehad heb met burn-out daarvan kan ik 1 ding zeggen: dat lag niet aan het werk of de werkgever maar aan hunzelf en hun privé
 
Dat we met veel zieken/burn-outs zitten klopt
Maar alle collega's die ik al gehad heb met burn-out daarvan kan ik 1 ding zeggen: dat lag niet aan het werk of de werkgever maar aan hunzelf en hun privé

Dat is ook nogal met veel stelligheid geponeerd van je.
Jij bent dan ook expert terzake veronderstel ik dan?
 
Waarom worden er geen fiscaal vriendelijke stelsels in het leven geroepen voor mensen die 110% willen werken of 120% of meer?

Focus in België ligt alleen op minder werken en de lat steeds lager leggen.

Meer wordt afgestraft.
 
Waarom worden er geen fiscaal vriendelijke stelsels in het leven geroepen voor mensen die 110% willen werken of 120% of meer?

Focus in België ligt alleen op minder werken en de lat steeds lager leggen.

Meer wordt afgestraft.
Dat is er. Er zijn heel wat fiscaal voordelige overuren. Daar is je fiscaal vriendelijk stelsel om tot een goede 110% van je normale uren te werken.
Daarnaast kun je altijd een flexijob nemen om hierbuitenom meer uren te gaan werken.

Beiden zijn fiscaal voordeliger dan je normale uren. Wat ik persoonlijk pas een absurd gegeven zou vinden om dit nog verder te gaan uitbreiden. Nog meer gaan werken met "bubbles" qua belastingen. Ik heb daar alleszins een degout van, van al die koterij.

Daarnaast snap ik niet waarom "meer uren" (niet meer loon), persé apart zou moeten worden aangemoedigd (bovenop een voltijdse job bedoel ik dan, voor alle duidelijkheid.)
 
Je moet wel een beetje eerlijk blijven…
In uw post staat niks in, ik zeg letterlijk waar uw redenering niet klopt en waar je dus de denkfout maakt.

Om te beginnen wil ik eerst en vooral zeggen dat het een goed systeem is. Laat dat vooral heel duidelijk zijn.
Zoals ik al zei is een verkorting van de arbeidsduur met behoud van loon, wat in de chemie en andere sectoren is toegepast en wordt toegepast positief. Het is een manier om mensen een opslag te geven door hun minder te laten werken voor hetzelfde geld.

Om concreet naar een voorbeeld te gaan is het loon dat in uw barema of stack vermeld staat het loon dat je krijgt voor de arbeidsduur die je officieel dient te presteren. In uw voorbeeld dus 36uur aan een loon van 3000€/maand. Maar uw werkgever vraagt dat je 38u presteert, en geeft u daarvoor 2u arbeidsduurvermindering.
Uw theoretische RSZ-tijd per dag is 7,6u maal 5 dagen maakt dat 38u.
Je hebt dan de keuze, laat ik de uren uitbetalen in loon of tijd. Ga je voor de optie tijd dan neem je om het simpel te houden 0,4u per dag arbeidsduurvermindering.
De impact van dit te doen is niks op uw loon. Jij zal nog altijd 3000€ bruto krijgen.
Ga je voor de uitbetaling dan zullen die 2 extra uren vergoed worden a rato uw basis-uurloon. Uw basis-uurloon is opgebouwd vanuit uw maandloon gedeeld door de ideale arbeidstijd van 7,2u gedeeld door de ideale werkmaand van 22,9583 dagen.
Wat maakt dat je (3000/(7,2*22,9583))*2= 36,30€ extra loon zal krijgen. En je maandloon dus 3036,30€ zal zijn.

Concreet krijg je dus zo een uitwerking (geleend van een loonbrief van een medewerker, sorry John Doe).

Hier zie je dus mooi dat de prestaties conform een 38u werkweek zijn en dat het maandloon en het basis-uurloon op basis van de contractuele 36u werkweek is.
28,8282 * de ideale werkmaand van 22,9583 dagen * 7,2 = 4765,30.
Tja ik ben altijd eerlijk geweest. Ik vond dat je vaak naast de kwestie antwoorden en net niet aanduiden waar mijn denkfout zat. Met deze post ben ik iets. :)

Ik vind het niet erg dat ik op een fout wordt terecht gewezen, want zo leer ik ook bij.

Door deze post te geven, valt het me wel op dat uw bedrijf anders hun lonen berekend. Dat is interessant om te weten.
Dat zie je nu wel duidelijk door u voorbeeld.

Edit:
Op eerste zicht telt uw werkgever wel veel werkdagen (12 x 22,9583 dagen =275,5 dagen). Lijkt mij niet te kloppen.

Ik zou eerder denken.
€4765,30 / €28,8282 = 165,2999 uur / 7,6 = 21,7499 werkdagen gemiddeld per maand.
21,7499 dagen x 12 = 260,99 dagen op jaarbasis.
er zijn dan nog 104 weekenddagen in een jaar. 104+ 260,99 = 364,99 dagen op jaarbasis. Rond de getallen nog verder af en je komt mooi uit op 365 dagen. Dat lijkt mij eerder te kloppen.
/edit

Wederom een arbeiders voorbeeld bij ons omdat het hier duidelijker is. Omdat je de vorige keer zei dat ik het op jaarbasis moest bekijken heb ik dat ook gedaan.

De gegevens komen van een berekening van de HR dienst.

In dit geval presteert arbeider "John Doe" effectief 1.618uur op jaarbasis.
Maar hij wordt voor 1.834 uur betaald (1618 uur gewerkt + 80uur feestdagen + 136uur adv dagen).
De overige 160uur jaarlijks verlof dat hij pakt, krijgt hij uiteraard het jaar daarop uitbetaald uit de vakantiefonds.

Een jaar telt ongeveer 52,14 weken - 4 weken het jaarlijks verlof (enkel + dubbel wordt het jaar daarop uitbetaald) = 48,14 weken.
1834 uur / 48,14 weken = 38 uur betaald.

Dan lijkt het mij toch nog steeds dat die effectief voor 38 uur wordt betaald? Als hij maar betaald zou worden aan de uren die in zijn contract staat, dan zouden die adv dagen niet uitbetaald mogen worden, op het moment dat hij deze pakt?
En ik verstond uit uw eerste post dat iemand met minder uren/week contract daar ook naar betaald wordt. Maar ik zie dat niet terug bij ons.
 
Laatst bewerkt:
Uit onderzoek van het CBS en TNO is gebleken dat 2/3 van alle burn-outmeldingen een 'niet werkgerelateerde oorzaak' heeft.
als ik dat google zie ik direct de volgende zin er achter staan:
'Maar meestal wel in combinatie met een veeleisende baan'
Als ik dan het TNO rapport van 2023 opzoek zie ik:
De top 3 oorzaken van stress onder jonge werknemers zijn volgens de hoog opgeleide deelnemers aan de focus-groepen: prestatiedruk, sociale druk en onzekerheden in het leven.

Waarbij prestatiedruk o.a. werkuren, verstoorde work-life balance is
Waarbij sociale druk o.a. botsing tussen generaties (oudere generaties verwachten meer op te offeren voor werk)
Waarbij onzekerheden o.a. carrièreperspectief is (onduidelijke verwachtingen, weinig waardering vanuit leidinggevende)

Er komen zeker ook voldoende niet werk elementen aanbod, maar om nu zomaar even daaruit te zeggen dat 2/3 niets met werk te maken heeft is echt gewoon verkeerd.

edit: om aan het topic te linken, zo maar naar 32u overstappen zal dus ook niet de oplossing zijn.
Het gaat om attitude en werk cultuur die vaak gewoon scheef zit (waardering).
 
Waarom worden er geen fiscaal vriendelijke stelsels in het leven geroepen voor mensen die 110% willen werken of 120% of meer?

Focus in België ligt alleen op minder werken en de lat steeds lager leggen.

Meer wordt afgestraft.
De eerste 130 overuren zijn reeds fiscaal voordeliger. Dat zijn bijna u eerste 10% en zoals @phate_13 al aangeeft: die uren zijn volgens mij inderdaad ook voordeliger belast dan u normale uren. Het gebeurde zelden en het is lang geleden ondertussen, maar ik weet wel dat als ik vroeger af en toe eens ne zondag of ne zaterdag deed en ik liet die uren gewoon uitbetalen dat ik altijd achterover viel van hoeveel ik daarvoor kreeg (los van de +50/100%).
Ik denk dat er op zich zeker niks verkeerd is met mensen die dat willen meer uren te laten werken onder dezelfde fiscale voorwaarden als hun 'gewone' uren. Het probleem is daar natuurlijk wel dat die uren dan vaak net in de hoge belastingsschijven komen waardoor er inderdaad veel op afgegeven wordt. Dat zijn inderdaad zaken die anders en beter moeten kunnen maar dat kan je enkel doen als onderdeel van een volledige en grondige fiscale hervorming anders zijn we wéér vertrokken om nóg meer kotterij te faciliteren en dat is het laatste dat we nodig hebben.
Ik hoor nochtans iets anders van artsen in de familie. Tot zover de stelling dus.
Dat ALLE burn-out gevallen niet werkgereleteerd zijn is natuurlijk flauwekul maar dat het wel een aanzienlijke meerderheid is lijkt mij echt niet zo ver van de waarheid te liggen (Die 2/3 die @SomeDude hierboven vermeld zal écht niet ver van de waarheid liggen).
Ik ken gevallen waar ik met 100% zekerheid weet dat de oorzaak 100% de werkomstandigheden zijn (niet zelden in combinatie met een nogal perfectionistische persoonlijkheid) maar ik ken er ook nen helen hoop waar het zeer duidelijk is dat ze gewoon véél te véél balletjes tegelijk omhoog proberen te houden: werk, huishouden, kinderen, druk druk drúk privé leven... uiteraard zit werk mee in die cocktail, het zou spijtig zijn, in principe zou ook iedereen gewoon moeten werken dus die factor zou in principe voor iedereen hetzelfde moeten zijn. Hoe men die uren daarnaast inplant moet iedereen voor zichzelf weten maar net daar gaat het in veel gevallen compleet verkeerd. Een gigantisch probleem is dat veel mensen aan een zware variant van FOMO leiden en niet meer kunnen (of willen) kiezen want kiezen is verliezen en dus proberen ze toch álles te doen. Een week telt maar 112u vrij spendeerbare uren als je u slaapuren aftrekt, en toch zijn er mensen die koppig blijven proberen van daar 168u aan activiteiten in te stoempen. Dát is volgens mij nog steeds oorzaak nummer 1 van burn-out.
 
als ik dat google zie ik direct de volgende zin er achter staan:
'Maar meestal wel in combinatie met een veeleisende baan'
Als ik dan het TNO rapport van 2023 opzoek zie ik:
De top 3 oorzaken van stress onder jonge werknemers zijn volgens de hoog opgeleide deelnemers aan de focus-groepen: prestatiedruk, sociale druk en onzekerheden in het leven.

Waarbij prestatiedruk o.a. werkuren, verstoorde work-life balance is
Waarbij sociale druk o.a. botsing tussen generaties (oudere generaties verwachten meer op te offeren voor werk)
Waarbij onzekerheden o.a. carrièreperspectief is (onduidelijke verwachtingen, weinig waardering vanuit leidinggevende)

Er komen zeker ook voldoende niet werk elementen aanbod, maar om nu zomaar even daaruit te zeggen dat 2/3 niets met werk te maken heeft is echt gewoon verkeerd.

edit: om aan het topic te linken, zo maar naar 32u overstappen zal dus ook niet de oplossing zijn.
Het gaat om attitude en werk cultuur die vaak gewoon scheef zit (waardering).
Dat rapport is enkel voor jonge werknemers

En laten we wel wezen: veeleisende baan is zelden een 9-5 jobke he :unsure:
De rest heeft @Reverz al mooi verwoord

De eerste 130 overuren zijn reeds fiscaal voordeliger.
180 op dit moment zelfs (nog tot 1/7/2025) :p
 
Dat we met veel zieken/burn-outs zitten klopt
Maar alle collega's die ik al gehad heb met burn-out daarvan kan ik 1 ding zeggen: dat lag niet aan het werk of de werkgever maar aan hunzelf en hun privé
We zijn al gegaan van "dat lag niet aan het werk maar aan hunzelf en hun privé" of "slechts beperkt aantal is effectief werk de hoofdzaak" naar waarbij 1/3 veroorzaakt wordt door werk.

Ik weet niet of je de studies over burnout van TNO hebt gelezen maar ook daar duiden ze dat veel oorzaken werkgerelateerd zijn waarbij persoon, privésfeer en maatschappelijke ontwikkeling een faciliterende rol spelen.
 
eigenlijk is dit ook een echte non-discussie aangezien de definitie van burn-out gewoon gelinkt is aan werk.

'Aangezien burn-out volgens de definiëring ervan een werkgerelateerde aandoening is ligt de oorzaak (voor minstens een deel) in de arbeidssituatie. Indien dit niet zo is dan spreken we niet overeen burn-out.'


maar we raken zo echt wel off-topic
want opnieuw: ik denk niet dat gaan naar 32u een spectaculaire daling van burn-out zal opleveren
 
De top 3 oorzaken van stress onder jonge werknemers zijn volgens de hoog opgeleide deelnemers aan de focus-groepen: prestatiedruk, sociale druk en onzekerheden in het leven.

Waarbij prestatiedruk o.a. werkuren, verstoorde work-life balance is
Waarbij sociale druk o.a. botsing tussen generaties (oudere generaties verwachten meer op te offeren voor werk)
Waarbij onzekerheden o.a. carrièreperspectief is (onduidelijke verwachtingen, weinig waardering vanuit leidinggevende)

Er komen zeker ook voldoende niet werk elementen aanbod, maar om nu zomaar even daaruit te zeggen dat 2/3 niets met werk te maken heeft is echt gewoon verkeerd.

edit: om aan het topic te linken, zo maar naar 32u overstappen zal dus ook niet de oplossing zijn.
Het gaat om attitude en werk cultuur die vaak gewoon scheef zit (waardering).
De vraag is dan ook zijn bovenstaande 3 oorzaken "echt" werk gerelateerd, of is dit het gevolg van "verkeerde" verwachtingen bij een jongere generatie, gebrek aan voeling met de realtiteit ?

Volgens mij:

A. te sterke focus op work-life balance, kunt ge alleen maar ongelukkig van worden. Beter oriënteren op work-life blend. Er hoeft echt geen duidelijke "cut" te zijn tss werk & privé tijd. Over de jaren heen is de "flexibiliteit" van werken enorm toegenomen, maar flexibiliteit wordt wel verwacht om van 2 kanten te komen. Mentaliteit van "nieuwe" werknemers= flexibiliteit is éénrichtingverskeer (richting werknemer), waarbij de eisen verwachtingen steeds hoger liggen en dus niet ingelost worden.
B. klopt, jonge generatie wil aan 30 jaar het loon van een 50 jarige werknemer, maar de extra mile die ze hiervoor moeten lopen moet wel tss 09:00 & 17:00 liggen of binnen een 4/5de traject. Inderdaad cruciaal verschil met oudere generatie die wel degelijk wat meer uren hebben geïnvesteerd in het bedrijf om hogerop te geraken (e.g. onbetaalde overuren werden in een recent verleden verwacht als kaderlid bv).
C. die onzekerheden bestaan al jaar en dag (zijn niet nieuw), er zijn maar weinig ondernemingen die echt duidelijk aflijnen wat je "exact" moet doen om carrièreprogressie te maken. Doelstellingen halen is inderdaad niet altijd voldoende (ieder werknemer streeft hiernaar) Het zijn de extra "investeringen in A & B die dan het verschil maken en voor een carrièreboost zorgen.

Ik krijg regelmating de indruk dat mensen met een quiet quitting mentaliteit dan ook verwachten om snel door te groeien in een bedrijfg, hetgeen helaas niet het geval is.
 
De vraag is dan ook zijn bovenstaande 3 oorzaken "echt" werk gerelateerd, of is dit het gevolg van "verkeerde" verwachtingen bij een jongere generatie, gebrek aan voeling met de realtiteit ?

Volgens mij:

A. te sterke focus op work-life balance, kunt ge alleen maar ongelukkig van worden. Beter oriënteren op work-life blend. Er hoeft echt geen duidelijke "cut" te zijn tss werk & privé tijd. Over de jaren heen is de "flexibiliteit" van werken enorm toegenomen, maar flexibiliteit wordt wel verwacht om van 2 kanten te komen. Mentaliteit van "nieuwe" werknemers= flexibiliteit is éénrichtingverskeer (richting werknemer), waarbij de eisen verwachtingen steeds hoger liggen en dus niet ingelost worden.
B. klopt, jonge generatie wil aan 30 jaar het loon van een 50 jarige werknemer, maar de extra mile die ze hiervoor moeten lopen moet wel tss 09:00 & 17:00 liggen of binnen een 4/5de traject. Inderdaad cruciaal verschil met oudere generatie die wel degelijk wat meer uren hebben geïnvesteerd in het bedrijf om hogerop te geraken (e.g. onbetaalde overuren werden in een recent verleden verwacht als kaderlid bv).
C. die onzekerheden bestaan al jaar en dag (zijn niet nieuw), er zijn maar weinig ondernemingen die echt duidelijk aflijnen wat je "exact" moet doen om carrièreprogressie te maken. Doelstellingen halen is inderdaad niet altijd voldoende (ieder werknemer streeft hiernaar) Het zijn de extra "investeringen in A & B die dan het verschil maken en voor een carrièreboost zorgen.

Ik krijg regelmating de indruk dat mensen met een quiet quitting mentaliteit dan ook verwachten om snel door te groeien in een bedrijfg, hetgeen helaas niet het geval is.
Dat is inderdaad een goeie vaststelling.
Of je het nu werk gerelateerd noemt of verkeerde verwachtingen, het is sowieso gelinkt aan de werksfeer en daar draagt de werkgever ook gewoon een verantwoordelijkheid in (net zoals overheid, en de werknemer zelf, als de gehele maatschappij (het verwachtingspatroon)).

In sommige gevallen zal het makkelijker zijn te wijzen naar één element die de echte oorzaak is (slechte leiding), maar veel meer is het een combo. Er zal altijd wel een werk kenmerk inzitten, maar ligt dé oorzaak dan bij werk, gohja, dat is maar hoe je het bekijkt.
 
We zijn al gegaan van "dat lag niet aan het werk maar aan hunzelf en hun privé" of "slechts beperkt aantal is effectief werk de hoofdzaak" naar waarbij 1/3 veroorzaakt wordt door werk.

Ik weet niet of je de studies over burnout van TNO hebt gelezen maar ook daar duiden ze dat veel oorzaken werkgerelateerd zijn waarbij persoon, privésfeer en maatschappelijke ontwikkeling een faciliterende rol spelen.
Het is niet omdat mijn (ex) werkgevers inzetten op maatregelen tegen burn-outs dat alle werkgevers dat doen
Echter zijn er politieke partijen die alles op de werkgevers steken terwijl dat dus niet zo is, 33% is beperkt aantal (en beste van al is dat een groot deel daarvan gesubsidieerde jobs zijn zoals onderwijs en zorg)

Jij leest toch ook enkel wat je wilt lezen, mss ook de kanttekeningen eens lezen om te beginnen

eigenlijk is dit ook een echte non-discussie aangezien de definitie van burn-out gewoon gelinkt is aan werk.

'Aangezien burn-out volgens de definiëring ervan een werkgerelateerde aandoening is ligt de oorzaak (voor minstens een deel) in de arbeidssituatie. Indien dit niet zo is dan spreken we niet overeen burn-out.'


maar we raken zo echt wel off-topic
want opnieuw: ik denk niet dat gaan naar 32u een spectaculaire daling van burn-out zal opleveren
Nee de definitie van een burn-out is niet gewoon gelinkt aan werk
Sterker nog er zijn mensen die niet werken die burn-out hebben

Of ze plakken gewoon veel andere zaken onder burnout wat niet mag volgens WHO definitie dan
 
Laatst bewerkt:
Je moet nogal simpel van geest zijn om te denken dat een burn-out slechts één oorzaak heeft. Privé of werk.

Natuurlijk wordt een burn-out veroorzaakt door de combinatie van een veelheid van factoren.
 
Het is niet omdat mijn (ex) werkgevers inzetten maatregelen tegen burnout dat alle werkgevers dat doen
Echter zijn er politieke partijen die alles op de werkgevers steken terwijl dat dus niet zo is, 33% is beperkt aantal

Jij leest toch ook enkel wat je wilt lezen, mss ook de kanttekeningen eens lezen om te beginnen


Nee de definitie van een burn-out is niet gewoon gelinkt aan werk
Sterker nog er zijn mensen die niet werken die burn-out hebben

wetenschappelijke bronnen vs een bedrijfje dat een blog gemaakt heeft...

"Burnout is a syndrome conceptualized as resulting from chronic workplace stress that has not been successfully managed. It is characterised by three dimensions: 1) feelings of energy depletion or exhaustion; 2) increased mental distance from one’s job, or feelings of negativism or cynicism related to one's job; and 3) a sense of ineffectiveness and lack of accomplishment. Burn-out refers specifically to phenomena in the occupational context and should not be applied to describe experiences in other areas of life."

De ICD-11 is de elfde herziening van de internationale classificatie van ziekten. Het vervangt de ICD-10 als de wereldwijde standaard voor het vastleggen van gezondheidsinformatie en doodsoorzaken. De ICD is ontwikkeld en wordt jaarlijks bijgewerkt door de Wereldgezondheidsorganisatie.
 
wetenschappelijke bronnen vs een bedrijfje dat een blog gemaakt heeft...

"Burnout is a syndrome conceptualized as resulting from chronic workplace stress that has not been successfully managed. It is characterised by three dimensions: 1) feelings of energy depletion or exhaustion; 2) increased mental distance from one’s job, or feelings of negativism or cynicism related to one's job; and 3) a sense of ineffectiveness and lack of accomplishment. Burn-out refers specifically to phenomena in the occupational context and should not be applied to describe experiences in other areas of life."

De ICD-11 is de elfde herziening van de internationale classificatie van ziekten. Het vervangt de ICD-10 als de wereldwijde standaard voor het vastleggen van gezondheidsinformatie en doodsoorzaken. De ICD is ontwikkeld en wordt jaarlijks bijgewerkt door de Wereldgezondheidsorganisatie.
Een bedrijfje dat een blog gemaakt heeft? :laugh:

Dan is de WHO ook maar gewoon een organisatietje dat wat onderzoekjes doet met overheidsgeld

Enige conclusie die je dan kan trekken is dat 66% van de burn-outs dus geen burn-outs zijn en dat jongeren/studenten die een burn-out hebben dus niet bestaan. Vreemd dat er dan wetenschappelijk onderzoek naar is om burn-outklachten bij student te voorkomen

Maar soit :offtopic:
 
Terug
Bovenaan