Vind het allemaal wat overdreven, ja er zijn extreem veel bugs en mensen zouden hun geld moeten kunnen terugkrijgen indien gewenst maar wat een shitshow hangt er aan vast zeg.
Er zijn al zoveel games gepasseerd die tjokvol bugs op de markt gezet zijn, zie MSF2020 bijvoorbeeld, heb het spel al een maand niet deftig kunnen spelen maar waarom Cyberpunk dan plots uit de stores gehaald moet worden of “bug waarschuwingen” moet krijgen is toch wel frappant en ongezien.
Leg het spel opzij, speel iets anders en kom binnenkort eens terug, ik ben er zeker van dat CD alles wel zal fixen.
Ik geef u gelijk i.v.m. bugs: elke game bevat bugs en sommige games, zoals Division 2, heeft er nog altijd gamebrekende: crashes in de game, vijanden die achter een deur verstopt zitten, events die niet getriggerd worden, ragdoll physics. En die zitten o.a. al aan Seizoen 4. Ook Breakpoint is bug infested.
Gisteren ben ik aan Gears5 begonnen en ook daar al wat glitches gezien, vooral ragdolls en zelfs personen die zweven.
Maar ge kunt het wel spelen.
Dit is gehypete tot en met en BEWUST uitgebracht ook voor `oudere` consoles. Ik volg de gameplay op youtube en dat is normaal een persoon die niet te veel aandacht besteed aan glitches, maar zelfs hij is verbaasd over de rare zaken die hij tegen komt (pc met o.a. RTX 3090 Trinity). En het is soms gewoon de ene glitch achter de andere. Verkeer dat gewoon verdwijnt, motor die constant switched tussen op achterwiel rijden en gewoon rijden (aan 30 switches per second), t-posing, door muren heen kunnen schieten, enz...
Allemaal dingen die ge ook wel eens aantreft in andere games, maar toch niet aan het tempo van dit soms.
Ook rare animaties: eten dat niet kleiner wordt terwijl men er van eet (en ook low poly is), personen die sliden over de grond, eigenaardig gedrag van npc`s (bijv. de waitress in het restaurant die elke minuut een bestelling komt opnemen aan tafel van de never-ending-hamburger etende man), etc.
En bovendien slechte grafische afwerking op de `oudere` consoles. En zelfs op de betere ervaart men inconsistente performance: bij de ene draait het goed en iemand anders ondervindt constant bugs en framedrops.
Dan begrijp ik de fuzz maar heel goed.
Ten eerste had men eerlijk moeten zijn over de performance op consoles. Voor de base-consoles hadden ze het eigenlijk zelf niet mogen verkopen. Ik denk niet dat iemand met een base-console verwacht de graphics te krijgen van een pc van 2000€, maar ze moeten toch ook niet blij zijn met 15fps en de grafische kwaliteit van 10 jaar geleden. Uiteindelijk betalen ze wel minstens evenveel als iemand die wel alle toeters en bellen kan gebruiken. Dan mogen ze toch ten minste verwachten dat er een minimale kwaliteit is.
Ten tweede is het gewoon niet fair te zeggen: leg uw game dan 4 maand opzij en probeer het eens opnieuw. Mensen hebben gepre-ordered om de eerste lichting te zijn en dat is een contractuele verplichting om een goed product te geven. Anders moet ge het maar in closed-beta uitbrengen en dit exclusief aan de pre-orders uitbesteden. Dan zou men niet kunnen klagen. Bovendien is er ook kans dat binnen 4 maand de game al enkele keren aan mindere prijs is gepasseerd. Dat is goed voor mensen als ik die kunnen wachten, maar niet eerlijk voor mensen die de hoofdprijs hebben betaald om het direct te kunnen spelen en nu toch verplicht moeten wachten.
Dus ja, mij lijkt het logisch dat er nu zo`n fuzz rond is. Ze hebben de hype zelf gecreeerd, ze hebben verwachtingen gecreeerd waarvan ze wisten dat ze er niet aan konden voldoen, ze hebben bewust informatie achter gehouden en het vroegtijdig uitgebracht om te profiteren van de cadeau-periode en zo volle pot te kunnen innen. Tja, dan mogen ze van mij gerust het resultaat als een boemerang vol in het gezicht terug krijgen.
En ik hoop dat het een les is voor iedereen (zowel degene die pre-ordert en de developers).