Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Doet me eigenlijk veel aan de release van Skyrim denken... Ook veel glitches en zfs regelmatig een Bluescreen toen. ( Gelukkig dat nog niet meegemaakt nu net cyberpunk). Maar wel de jank enzo. Een neer of 2 moeten herladen omdat de missie niet verder ging.
 
De ervaringen na die patch zijn precies nogal wisselend. De ene ziet een verbetering terwijl bij de andere er nog meer zaken falen. Niet overtuigend genoeg om het al opnieuw te proberen alleszins.
 
Vind het allemaal wat overdreven, ja er zijn extreem veel bugs en mensen zouden hun geld moeten kunnen terugkrijgen indien gewenst maar wat een shitshow hangt er aan vast zeg.

Er zijn al zoveel games gepasseerd die tjokvol bugs op de markt gezet zijn, zie MSF2020 bijvoorbeeld, heb het spel al een maand niet deftig kunnen spelen maar waarom Cyberpunk dan plots uit de stores gehaald moet worden of “bug waarschuwingen” moet krijgen is toch wel frappant en ongezien.

Leg het spel opzij, speel iets anders en kom binnenkort eens terug, ik ben er zeker van dat CD alles wel zal fixen.
 
Niemand die zich eraan stoort dat je de meeste keybinds niet kan wijzigen? Had hem op launch gekocht via Steam, en nog zelfde dag refund gedaan. Als linkshandige kan ik écht niet op WASD spelen.
 
Niemand die zich eraan stoort dat je de meeste keybinds niet kan wijzigen? Had hem op launch gekocht via Steam, en nog zelfde dag refund gedaan. Als linkshandige kan ik écht niet op WASD spelen.
Ik ben ook linkshandig... Speel altijd met WASD 😅 Nooit anders gedaan....



Zo zie je weer het verschil tussen de devs en get management... Wel spijtig dat ze in het begin zeiden dat ze hun tijd gingen nemer om alles mooi af te werken

Gelukkig vermaak ik me echt met het spel. Het is echt leuk en kan het blijven spelen. Gelukkig speel bij het op pc. Als ik het op ps4 zou hebben zou ik ook wel teleurgesteld zijn.
 
unity heeft nooit gedraaid aan 15 fps op 720p
en ook nooit constant zitten crashen ..
Was het dan Syndicate?
Ik herinner me alleszins iets van een Assassin's Creed game die langs geen kanten draaide. De mogelijkheid om de Season Pass te bestellen werd dan geannuleerd en iedereen die de game voor een bepaalde datum had gekocht, kreeg de DLC gratis ter compensatie.
 
Vind het allemaal wat overdreven, ja er zijn extreem veel bugs en mensen zouden hun geld moeten kunnen terugkrijgen indien gewenst maar wat een shitshow hangt er aan vast zeg.

Er zijn al zoveel games gepasseerd die tjokvol bugs op de markt gezet zijn, zie MSF2020 bijvoorbeeld, heb het spel al een maand niet deftig kunnen spelen maar waarom Cyberpunk dan plots uit de stores gehaald moet worden of “bug waarschuwingen” moet krijgen is toch wel frappant en ongezien.

Leg het spel opzij, speel iets anders en kom binnenkort eens terug, ik ben er zeker van dat CD alles wel zal fixen.
Denk dat het eerder uit de store is gehaald omdat CDPR had aangekondigd dat iedereen die wil een refund zal krijgen terwijl Sony dat normaal niet doet. Doet me trouwens denken aan het Star Wars Battlefront 2 loot box fiasco, toen had je ook al talloze games met loot boxes maar EA ging gewoon een stap te ver en dat deed de emmer overlopen. Door die hele shitshow toen gaan developers daar nu veel voorzichtiger mee om.
 
Sorry ik bedoelde dat het de eerste keer is dat een triple A game van de store wordt gehaald - vandaar de aandacht :)
No Man's Sky is ook een tijdje van Steam gehaald, en daarvoor hebben ze nu de regel dat de trailers en screenshots representatief moeten zijn voor de kwaliteit van de game.
Amai. En er zeiden hier tijdens release nog veel mensen dat het ‘meeviel’.
:unsure:
ik kan niet spreken over de PS en Xbox versies, maar het zal ook wel deels zijn om te voorkomen dat trolls de game kopen, gewoon om screenshots en filmkes te maken (voor memes etc), om dan meteen hun geld terug te vragen.

op PC valt het wel mee. ik haal ook geen 60fps, maar een vlotte 30fps. en het ziet er zelfs op medium settings enorm goed uit.
 
Ik ben ook linkshandig... Speel altijd met WASD 😅 Nooit anders gedaan....
Geloof me, heb me er al vaak aangezet om het gewoon te worden, maar lukt me echt niet. Wellicht ook omdat ik door de jaren mijn eigen keybindings ontwikkeld heb en die zo gewoon ben dat ik aan iets anders niet meer kan wennen. Allez, ik voel me dan als een bompa van 70 jaar als ik op WASD speel :thinking:
 
Niemand die zich eraan stoort dat je de meeste keybinds niet kan wijzigen? Had hem op launch gekocht via Steam, en nog zelfde dag refund gedaan. Als linkshandige kan ik écht niet op WASD spelen.
Ja, maar zolang het nog niet mogelijk is om alle keys in-game te rebinden is deze methode een oplossing:

Not every key is remappable from in game. Mappings can be changed by editing <path-to-game>\r6\config\inputUserMappings.xml.
 
Denk dat het eerder uit de store is gehaald omdat CDPR had aangekondigd dat iedereen die wil een refund zal krijgen terwijl Sony dat normaal niet doet. Doet me trouwens denken aan het Star Wars Battlefront 2 loot box fiasco, toen had je ook al talloze games met loot boxes maar EA ging gewoon een stap te ver en dat deed de emmer overlopen. Door die hele shitshow toen gaan developers daar nu veel voorzichtiger mee om.

Met het enige verschil is dat EA toen al bekend stond als corperate evil en CDPR toch nog wat krediet verdient, natuurlijk als ze CP77 niet op de rails krijgen binnen aanzienlijke tijd mag dat krediet uiteraard wel ontnomen worden.
 
Als ze binnen een jaar of 8 nen briljante Witcher 4 uitbrengen is't hun vergeven.
Tenzij die van de ruk draait op PS5 en enkel matig op PS6 natuurlijk.
 
Vind het allemaal wat overdreven, ja er zijn extreem veel bugs en mensen zouden hun geld moeten kunnen terugkrijgen indien gewenst maar wat een shitshow hangt er aan vast zeg.

Er zijn al zoveel games gepasseerd die tjokvol bugs op de markt gezet zijn, zie MSF2020 bijvoorbeeld, heb het spel al een maand niet deftig kunnen spelen maar waarom Cyberpunk dan plots uit de stores gehaald moet worden of “bug waarschuwingen” moet krijgen is toch wel frappant en ongezien.

Leg het spel opzij, speel iets anders en kom binnenkort eens terug, ik ben er zeker van dat CD alles wel zal fixen.
Ik geef u gelijk i.v.m. bugs: elke game bevat bugs en sommige games, zoals Division 2, heeft er nog altijd gamebrekende: crashes in de game, vijanden die achter een deur verstopt zitten, events die niet getriggerd worden, ragdoll physics. En die zitten o.a. al aan Seizoen 4. Ook Breakpoint is bug infested.
Gisteren ben ik aan Gears5 begonnen en ook daar al wat glitches gezien, vooral ragdolls en zelfs personen die zweven.
Maar ge kunt het wel spelen.

Dit is gehypete tot en met en BEWUST uitgebracht ook voor `oudere` consoles. Ik volg de gameplay op youtube en dat is normaal een persoon die niet te veel aandacht besteed aan glitches, maar zelfs hij is verbaasd over de rare zaken die hij tegen komt (pc met o.a. RTX 3090 Trinity). En het is soms gewoon de ene glitch achter de andere. Verkeer dat gewoon verdwijnt, motor die constant switched tussen op achterwiel rijden en gewoon rijden (aan 30 switches per second), t-posing, door muren heen kunnen schieten, enz...
Allemaal dingen die ge ook wel eens aantreft in andere games, maar toch niet aan het tempo van dit soms.

Ook rare animaties: eten dat niet kleiner wordt terwijl men er van eet (en ook low poly is), personen die sliden over de grond, eigenaardig gedrag van npc`s (bijv. de waitress in het restaurant die elke minuut een bestelling komt opnemen aan tafel van de never-ending-hamburger etende man), etc.

En bovendien slechte grafische afwerking op de `oudere` consoles. En zelfs op de betere ervaart men inconsistente performance: bij de ene draait het goed en iemand anders ondervindt constant bugs en framedrops.

Dan begrijp ik de fuzz maar heel goed.
Ten eerste had men eerlijk moeten zijn over de performance op consoles. Voor de base-consoles hadden ze het eigenlijk zelf niet mogen verkopen. Ik denk niet dat iemand met een base-console verwacht de graphics te krijgen van een pc van 2000€, maar ze moeten toch ook niet blij zijn met 15fps en de grafische kwaliteit van 10 jaar geleden. Uiteindelijk betalen ze wel minstens evenveel als iemand die wel alle toeters en bellen kan gebruiken. Dan mogen ze toch ten minste verwachten dat er een minimale kwaliteit is.
Ten tweede is het gewoon niet fair te zeggen: leg uw game dan 4 maand opzij en probeer het eens opnieuw. Mensen hebben gepre-ordered om de eerste lichting te zijn en dat is een contractuele verplichting om een goed product te geven. Anders moet ge het maar in closed-beta uitbrengen en dit exclusief aan de pre-orders uitbesteden. Dan zou men niet kunnen klagen. Bovendien is er ook kans dat binnen 4 maand de game al enkele keren aan mindere prijs is gepasseerd. Dat is goed voor mensen als ik die kunnen wachten, maar niet eerlijk voor mensen die de hoofdprijs hebben betaald om het direct te kunnen spelen en nu toch verplicht moeten wachten.

Dus ja, mij lijkt het logisch dat er nu zo`n fuzz rond is. Ze hebben de hype zelf gecreeerd, ze hebben verwachtingen gecreeerd waarvan ze wisten dat ze er niet aan konden voldoen, ze hebben bewust informatie achter gehouden en het vroegtijdig uitgebracht om te profiteren van de cadeau-periode en zo volle pot te kunnen innen. Tja, dan mogen ze van mij gerust het resultaat als een boemerang vol in het gezicht terug krijgen.

En ik hoop dat het een les is voor iedereen (zowel degene die pre-ordert en de developers).
 
Ja, maar zolang het nog niet mogelijk is om alle keys in-game te rebinden is deze methode een oplossing:
Oh, maar ik heb dat geprobeerd hoor. Maar na meer dan een uur "kloten" was het nog niet volledig in orde. Sorry ze, maar een game van €60 die zoiets basic zelfs niet correct kan implementeren is toch wel een grote fail.
 
Terug
Bovenaan