Cyberpunk 2077

Action PC PS5 PS4 XBOX Cyberpunk 2077

Heb het op dat ander forum ook gezegd maar ik heb de mijne zaterdag gehaald en speel em op de PS5. Heb hem vandaag te koop gezet. De sfeer en het verhaal steken echt goed in elkaar vind ik.
Maar wat hier ook al gezegd is, die ellenlange dialogen die ge moet doorstaan zijn er wat te veel aan als ge niet zomaar kunt saven. Heel frustrerend dat ik niet zomaar in die dialoog kan saven en later terugkomen. Als je al die tekst wil doen duurt dat soms 10-15 minuten,...

Ook paar keer gehad dat ik in een actie terech kom, doodga en dan is de checkpoint eerst opnieuw ne hele dialoog die ik dan de hele tijd moet skippen.
Mijn hoge verwachtingen zijn niet ingelost, zonder dat saven had ik nog verder gedaan ondanks de ondermaatse graphics maar dat was de frustrerende druppel.
Bugs vielen op PS5 heel goed mee.
Goh.. is dat ook niet wat doordat de game zó gehyped is, dat de meeste een perfect spel verwachtten?
Dat er in dit soort games veel dialogen zitten wat je door moet was wel te denken.

De game zou beter geoptimaliseerd moeten zijn, maar als ik sommige reacties hier lees, lijkt het erop dat velen een totaal andere game hadden verwacht. Terwijl ik net denk dat het eigenlijk vrijwel speelt gelijk ik verwacht had..
 
Goh.. is dat ook niet wat doordat de game zó gehyped is, dat de meeste een perfect spel verwachtten?
Dat er in dit soort games veel dialogen zitten wat je door moet was wel te denken.

De game zou beter geoptimaliseerd moeten zijn, maar als ik sommige reacties hier lees, lijkt het erop dat velen een totaal andere game hadden verwacht. Terwijl ik net denk dat het eigenlijk vrijwel speelt gelijk ik verwacht had..
Heeft ook vooral te maken met het feit dat ze veel dingen hebben getoond/beloofd die in de release versie nergens te bespeuren zijn. Hun politie-AI ging beter zijn dan GTA V, er ging een day/night cycle zijn voor npc's, ...

De missies zijn top, maar het "free roam" gedeelte voldoet toch absoluut niet aan de verwachtingen die ze zelf vooropgesteld hebben. Een GTA of RDR had ik zelf niet verwacht, maar toch beter dan wat we nu gekregen hebben. Auto's die uren in de file blijven staan tot ge uw auto verzet, anno 2020, politie die na een misdaad vlak achter u spawnt ... Nee, voor mij kunnen zo'n dingen er echt moeilijk door. Dat valt allemaal te patchen natuurlijk, maar deze release voelt toch een beetje aan als een early access.
 
Ik vraag me wel af waarom een volwaardige PS5 versie een langdurig project zou moeten worden. Er IS al een 'betere' versie, nml die voor PC. 't Is niet dat ze een oude game moeten remasteren ofzo.

Ik hoop echt dat dat geen half jaar meer gaat duren. Al zal dat wsl het minimum zijn. Momenteel heb ik het neergelegd. Heb er wel wat moeite mee, maar ik wil voor mezelf de ervaring niet te hard verkloten.
 
Heeft ook vooral te maken met het feit dat ze veel dingen hebben getoond/beloofd die in de release versie nergens te bespeuren zijn. Hun politie-AI ging beter zijn dan GTA V, er ging een day/night cycle zijn voor npc's, ...

De missies zijn top, maar het "free roam" gedeelte voldoet toch absoluut niet aan de verwachtingen die ze zelf vooropgesteld hebben. Een GTA of RDR had ik zelf niet verwacht, maar toch beter dan wat we nu gekregen hebben. Auto's die uren in de file blijven staan tot ge uw auto verzet, anno 2020, politie die na een misdaad vlak achter u spawnt ... Nee, voor mij kunnen zo'n dingen er echt moeilijk door. Dat valt allemaal te patchen natuurlijk, maar deze release voelt toch een beetje aan als een early access.
Goh , das het voordeel van niet teveel op voorhand lezen 😅 dan weet ge al die beloftes niet. Maar klopt, het free roam aspect heeft nog serieuze verbeteringen nodig. Ach.. we zullen maar zoals bij elk spel tegenwoordig enkele maanden wachten op de “gefixte” versie? 😀
 
Goh.. is dat ook niet wat doordat de game zó gehyped is, dat de meeste een perfect spel verwachtten?
Dat er in dit soort games veel dialogen zitten wat je door moet was wel te denken.

De game zou beter geoptimaliseerd moeten zijn, maar als ik sommige reacties hier lees, lijkt het erop dat velen een totaal andere game hadden verwacht. Terwijl ik net denk dat het eigenlijk vrijwel speelt gelijk ik verwacht had..

Goh ja en nee. Ik koop vaak mijn games op release, en ben wel wat gewoon van bugs en zaken die niet in lijn met de verwachting lagen. Meestal gaat dat over kleinere zaken en kijk ik daar met liefde overheen.
Maar dit is gewoon een opeenstapeling van (voor mij) te veel en te grote fouten gekoppeld aan de hoge verwachtingen die ze ook zelf gelegd hebben, hoor.

Quotes uit het topic van 9levens

Vergelijk het met deus ex. Maar open wereld en veeeel grootser aangepakt. Super uitgebreid. Maar hier zal augmented reality ook een grote rol spelen. En het zal spelen als een fps rpg. Eigenlijk een mengeling van the Witcher 3, deus ex, GTA, en een snelle fps, want de shootouts zien er insane uit...
Heb nog nooit zoiets immersive gezien.
Zoveel detail, zo levende omgeving, FPS aspecten zeer goed.

Dit gaat zo zalig zijn.
Precies Call of Duty
lookaround.gif
Zal ongetwijfeld GOTY worden.
Ook qua schaal en inhoud lijkt het me een heel ambitieus spel. Ik kan de hype dus wel begrijpen.
Het spel heeft idd op zich niets met The Witcher te maken maar het is wel van dezelfde developer. Dus qua kwaliteit zijn er gewoon hoge verwachtingen.

Die shoot-outs trekken onderhand echt op niets. Tegenstanders staan vaak stil, lopen doelloos rond. De handeling zelf voelt ook heel log.
Als je in de auto mee rijdt in een missie lijkt het alsof je over een schaatsbaan rijdt zo "smooth" loopt dat. Totaal onrealistische feel in het spel.

Allee ieder zijn ding, maar van al de games die ik al op release gekocht heb (die ook vaak gehypte werden) heb ik mij nog nooit echt bekocht gevoeld of zo gefrustreerd als ik een game speel.
Vaak bedek ik die graag met de mantel der liefde omdat het spel aangenaam speelt, maar dit nee.

Enfin respect voor iedereen die hem wél graag speelt, maar ik doe hem de deur uit en als em op de PS5 uitkomt en deftig is haal ik hem misschien terug binnen.
 
Ik geniet er wel van, weliswaar op pc. Kan aannemen dat de fun op PS4 wat lager ligt.

Ik vond de verwachtingen wel verrassend hoog, iedereen haalt The Witcher 3 als referentie aan maar blijkbaar is iedereen die launch vergeten. Die was ook verre van smooth. Daarna is dat (door patching) uitgegroeid tot een waanzinnig sterk en geliefd game. Ik denk dat dit wel dezelfde kant gaat op gaan.

Ik wil daarmee ook niks goed praten, het spel had klaar moeten zijn voor het werd afgeleverd en dat is het duidelijk niet.
 
Ik geniet er wel van, weliswaar op pc. Kan aannemen dat de fun op PS4 wat lager ligt.

Ik vond de verwachtingen wel verrassend hoog, iedereen haalt The Witcher 3 als referentie aan maar blijkbaar is iedereen die launch vergeten. Die was ook verre van smooth. Daarna is dat (door patching) uitgegroeid tot een waanzinnig sterk en geliefd game. Ik denk dat dit wel dezelfde kant gaat op gaan.

Ik wil daarmee ook niks goed praten, het spel had klaar moeten zijn voor het werd afgeleverd en dat is het duidelijk niet.

Ik denk dat er wel echt iets mee te maken valt ook op console. Maar heel de beleving moet voor mij wat smoother zijn, graphics storen mij eigenlijk niet zo.

Als hij op PS5 uitkomt en er verbeteringen zijn haal ik hem terug in huis.
 
Again: The Witcher 3 was net hetzelfde hoor, daar is gameplay gewijs ook enorm veel aan gewijzigd.
Dus we hadden dit wel kunnen zien aan komen.

Btw: da's niet verwijtend bedoeld ofzo hoor.
 
Ik heb The Witcher 3 vanaf de release gespeeld maar ik kan mij eerlijk gezegd geen groundbreaking bugs meer herinneren, in tegenstelling tot bij Skyrim en Fallout 3.
 
Ik heb The Witcher 3 vanaf de release gespeeld maar ik kan mij eerlijk gezegd geen groundbreaking bugs meer herinneren, in tegenstelling tot bij Skyrim en Fallout 3.
Sommige van die bugs in the witcher 3 kwamen nochtans wekenlang aan bod in Kotaku's highlight reel
 
Again: The Witcher 3 was net hetzelfde hoor, daar is gameplay gewijs ook enorm veel aan gewijzigd.
Dus we hadden dit wel kunnen zien aan komen.

Btw: da's niet verwijtend bedoeld ofzo hoor.
de CEO heeft letterlijk 2-3 weken voor launch gezegd dat "game runs suprsingly good on base consoles"
dan creeër je zelf verwachtingen + blijkt dan nog een dikke leugen te zijn
logisch dat veel mensen zwaar teleurgesteld zijn

ze konden de game perfect op pc launchen en dan bv. na 3-4 maanden op console ... dan was deze shitshow volledig vermeden
 
de CEO heeft letterlijk 2-3 weken voor launch gezegd dat "game runs suprsingly good on base consoles"
dan creeër je zelf verwachtingen + blijkt dan nog een dikke leugen te zijn
logisch dat veel mensen zwaar teleurgesteld zijn

ze konden de game perfect op pc launchen en dan bv. na 3-4 maanden op console ... dan was deze shitshow volledig vermeden
Agreed over de launch op de vorige generatie van consoles.
Maar de rest mag geen verrassing zijn. En nog eens: ik praat dat niet goed hoor; BG3 zit vol bugs maar dat is ook gewoon early access. Dit is "af" en zit vol met bugs en issues.
 
Sony heeft Cyberpunk uit de store verwijderd tot nader order en iedereen kan nu een refund aanvragen. (Zelfs op ps5 vind je hem niet meer )

shit just got real. Ik denk dat het pas terug komt met de fixes in januari of februari.
 
Sony heeft Cyberpunk uit de store verwijderd tot nader order en iedereen kan nu een refund aanvragen. (Zelfs op ps5 vind je hem niet meer )

shit just got real. Ik denk dat het pas terug komt met de fixes in januari of februari.
Eergisteren geweigerd door Sony, straks nog eens opnieuw proberen dan.
 
Eigenlijk zelf nog niet veel problemen mee gehad op de xsx, mss 3 keer vastegelopen op een 40 uur, maar dat is dan nog veel minder dan wat cold war deed in het begin.
 
Ik gisteren met een motor tegen een pickup gereden. Zat die motor en ikzelf glitched in de pick up 😂 afgestapt en de pickup gehijsckt en verder gereden 😅
 
Ben nu 3 uur ver in de game, maar kheb er nog geen wow gevoel bij helaas :(
Hopelijk gaat dat stilaan komen, want tot nu toe kan het mij nog niet zo boeien.
 
Terug
Bovenaan