Cyberpunk 2077

Action PC PS5 PS4 XBOX Cyberpunk 2077

Al een dag of 5 ermee gespeeld , komt veel op je af maar speelt heel vlotjes.
Qua build kweet niet waar te beginnen , hahaha zoveel keuze : dacht eerst aan een melee build , dan weer aan een gun build : iemand suggesties ?
 
Ik zou gwn gaan waarvoor je het meeste zin hebt. De kans is groot dat ja na een eerste playthrough het op die andere manier gaat willen spelen.
 
Dat nieuwe einde is écht de moeite.
En misschien hetgeen dat het dichtst aanleunt bij wat in 't begin van 't spel het doel is: Relic verwijderen en (lang) overleven. En dat met zo weinig mogelijk casualties.
Maar zoals alle andere eindes zit het vol met opofferingen. Na 2 jaar coma, Implants gone, friends gone, Judy gone, Johnny gone.

Dat gesprek met Misty op 't einde vond ik het beste. Ik was na al die depri convo's echt blij haar te zien. Ik hoopte op gespreksoptie ''Can I go with you?'' :unsure: Maar die kwam er niet, en het werd misschien nog het meest aangrijpende afscheid. Ook prachtig dat V een 'face in the crowd' werd. Zonder uitzonderlijke abilities. Dat voel je ook sterk wanneer je in die steeg in de mist tussen dat louche volk moet rondlopen. Voelde zeer immersive. Het spel slaagt er goed in je niet meer op je gemak te voelen.

Mijn keuze aan het einde was om Reed te verraden. Songbird all the way. Maar wanneer hij dan opduikt vlak voor de shuttle ingang, heb ik 'm laten leven en hem So Mi laten meenemen... Ik weet niet of dit het 'beste' einde was. Naar verwachting zit dat er niet echt bij.

De andere keuzes wil ik nog doen.

Wat een top DLC. Heeft het spel rijker gemaakt dan het al was. Zeker op Story gebied.
 
Kan het kwaad als ik de DLC al speel nog voor ik de main story uitgespeeld heb? Zit in de missie You Know My Name.
 
Kan het kwaad als ik de DLC al speel nog voor ik de main story uitgespeeld heb? Zit in de missie You Know My Name.
Volgens mij is dat zelfs de bedoeling. Maar er is 1 einde dat je de mogelijkheid geeft om de main story al te concluderen na Phantom Liberty.
De keuze om dat al eens te checken is volledig aan jou. Je krijgt dan ook een 'point of no return' melding.

Maar ik ben niet zeker of dat 'beter' is als je het spel voor de eerste keer speelt. Nu had het Phantom Liberty einde voor mij al veel meer gewicht omdat ik al die characters al goed ken van de vorige playthroughs.
 
Zou deze ook willen kopen maar twijfel tussen de PS5 en PC versie, zijn er noemenswaardige verschillen buiten de mods op PC? Iemand een idee hoe het zit met compatibiliteit van een PS controller voor de PC versie?
 
Zou deze ook willen kopen maar twijfel tussen de PS5 en PC versie, zijn er noemenswaardige verschillen buiten de mods op PC?
Frame rate tot max. 240, support voor meer dan enkel 16:9, ray en path tracing.
Iemand een idee hoe het zit met compatibiliteit van een PS controller voor de PC versie?
Native support works only in wired mode (No Bluetooth)
use DS4Windows for wireless support (Bluetooth)
As of 2.1 update natively supports DualSense wired mode only
https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Cyberpunk_2077#Input
 
Als je een deftige PC hebt, dan zou ik zo'n games altijd voor PC kopen. Ik ben natuurlijk een PC gamer sinds 1990, dus ben ws lichtelijk onpartijdig :D Heb wel zelf een PS5 maar first persongames/shooters zou ik daar nooit op spelen, daarvoor heb ik de PC.
 
Je had het al moeten hebben hé. :)
Het zijn bijna sales op Steam. Koop CP apart met korting en wacht op de paassales van 2024 voor de DLC met korting? Je gaat toch 100+ uren spenderen in CP alleen al.
Heb ik iets gemist? Heb links en rechts een side mission gedaan en main was al uit na 22 uur. Doe nu nog af en toe wat extra dingen. Vond het concept goed maar zou het toch niet meer dan een 7/10 geven spijtig genoeg. Zeker niet gezien de ontelbare bugs op de ps5.

Ik zou denken nog uur of 10 en alle sides zijn ook gedaan..
 
Die 100+ uren zijn vooral als je er nog eens doorgaat met een ander personage en/of voor de platinum gaat. Bij een run met focus op main missie ga je er inderdaad relatief snel door zijn.
Maar als je na 1 playthrough eerder een 'meh' gevoel hebt ga je wsl niet opnieuw willen beginnen. Wat eigenlijk jammer is want het leuke in deze game zijn onderandere de verschillende character builds en storykeuzes.

Met dat in het achterhoofd is een kortere main story eigenlijk net een voordeel, dat verhoogt (voor mij toch) de herspeelbaarheid.

Zelf net de 'andere' keuze gemaakt in Phantom Liberty. Dat beviel me qua gameplay zelfs nog meer dan het vorige, damn.
 
Heb ik iets gemist? Heb links en rechts een side mission gedaan en main was al uit na 22 uur. Doe nu nog af en toe wat extra dingen. Vond het concept goed maar zou het toch niet meer dan een 7/10 geven spijtig genoeg. Zeker niet gezien de ontelbare bugs op de ps5.

Ik zou denken nog uur of 10 en alle sides zijn ook gedaan..
Heb je de side-missions niet gedaan of zo? Want die zijn zoals steeds bij CDPR top. Bepaalde side-missions alleen al zijn een uur gameplay en daar zitten echte pareltjes tussen!

Ik speel quasi enkel op PC, 0 bugs sinds release eigenlijk.
 
Ben eens opnieuw begonnen aan deze, de vorige keer er niet doorgeraakt oa vanwege de moeilijkheidsgraad in het begin van het spel.

Nu met de nieuwe update kan je easy mode kiezen, dus ideaal voor mij. Wel helemaal opnieuw begonnen, voorlopig triggert het me wel een pak meer dan de eerste keer dat ik het speelde, ik let ook meer op de details en dergelijke in de wereld, die toch eigenlijk best knap is.
 
Als je een deftige PC hebt, dan zou ik zo'n games altijd voor PC kopen. Ik ben natuurlijk een PC gamer sinds 1990, dus ben ws lichtelijk onpartijdig :D Heb wel zelf een PS5 maar first persongames/shooters zou ik daar nooit op spelen, daarvoor heb ik de PC.
Ik heb eigenlijk enkel games zoals FM of Civilization of Europa Universalis gespeeld op PC. Games zoals RDR, COD,The Witcher,... altijd op PlayStation. Aan zo'n games beginnen op PC is dus enkel een mogelijkheid als ze deftig spelbaar zijn met (bij voorkeur) een PS5 controller.
Mijn PC is er normaal zeker goed genoeg voor, en 'k zou dus voor het eerst wel eens zo'n genre spel willen proberen op PC, er zijn bepaalde voordelen aan zo'n games op PC spelen, maar het enige waar ik dus eigenlijk schrik voor heb is de support voor PS5 controllers.
 
Is het beter van de dlc meteen erbij te kopen als je een eerste playthrough doet of eerst gewone storyline en daarna dlc?
 
Is het beter van de dlc meteen erbij te kopen als je een eerste playthrough doet of eerst gewone storyline en daarna dlc?
De Expansion is wat mij betreft een grote meerwaarde, dus als je al weet dat het iets voor jouw gaat zijn zou ik niet twijfelen om de Ultimate Edition te kopen. Maar als je daar twijfels over hebt is 't misschien veiliger wat centen te besparen. Dan kan je erna nog steeds uitbreiden.

En zoals ik al vermeld had, Phantom Liberty opsparen tot ná het uitspelen van de Base Game (inclusief alle eindes), werkt eigenlijk perfect. Ookal krijg je die mogelijkheid al ergens mid game.

Wat nog een optie is: Er komt een nieuw einde vrij na Phantom Liberty. Je kan dus alles van de uitbreiding al afwerken maar de Point of no return opsparen, en dan de base game verder spelen tot je dáárvan de Point of no return tegenkomt. Dan heb je op het einde van je playthrough dus gewoon alle opties op een rij.
 
Laatst bewerkt:
Ok, zit nu net waar ik ook zat bij mijn eerste runtrough.

Nadat je die pillen hebt gekregen en die conversaties met Silverhand hebt gehad in je appartement, ik vermoed dus het begin van het eigenlijke vrij spel

Heb het meer een positieve kans gegeven dan de eerste keer en hoewel er wel wat zaken blijven die ik minder vind ben ik wel meer mee met het verhaal en de sfeer. Ook de wapens en loot rangschikken en verkopen ed gebeurt makkelijker. Het scheelt dat ik het zoals gezegd op easy speel. Ik heb ook de indruk dat het minder donker oogt en daardoor binnen alles veel duidelijker is.

Ik blijf wel de vele hackmogelijkheden, upgrades,... te onoverzichtelijk vinden. Ook de wereld met NPC's, het verkeer,... vind ik heel steriel ogend (veel dezelfde charachters, bijna geen interactie, veel dezelfde auto's, amper verkeer,...) maar ik heb dan ook net RDR2 uitgespeeld, dat is vermoedelijk geen eerlijke vergelijking. En heb ook al 2 of 3 gamebraking bugs gehad.

Heb bewust de mainstory zsm gespeeld dus nog niks van zijmissies of exploring gedaan, nu begin ik wel te zweten door de vele icoontjes op mijn map. :S
 
Ik heb de game nog is geïnstalleerd omdat ik een nieuwe pc heb ondertss en toch overal lees en hoor dat de game echt wel top is geworden maar nu heb ik een super irritant probleem.

Als ik de keybindings aanpas naar ZQSD, met mijn azerty toetsenbord dat ik gebruik, en ik druk op Q dan komt het radio menu tevoorschijn. Ik heb al rond gekeken en gezocht maar ik kan geen optie precies vinden om dat radio menu ergens anders aan te koppelen.

Op Reddit zag ik ook mensen met dit probleem en omwisselen naar een controller zie ik met een dergelijke game als deze totaal niet zitten. Iemand die een oplossing weet? Ik heb al een mail gestuurd naar de ontwikkelaar en ze gaan het bekijken maar verder niets meer vernomen.
 
Ik heb de game nog is geïnstalleerd omdat ik een nieuwe pc heb ondertss en toch overal lees en hoor dat de game echt wel top is geworden maar nu heb ik een super irritant probleem.

Als ik de keybindings aanpas naar ZQSD, met mijn azerty toetsenbord dat ik gebruik, en ik druk op Q dan komt het radio menu tevoorschijn. Ik heb al rond gekeken en gezocht maar ik kan geen optie precies vinden om dat radio menu ergens anders aan te koppelen.

Op Reddit zag ik ook mensen met dit probleem en omwisselen naar een controller zie ik met een dergelijke game als deze totaal niet zitten. Iemand die een oplossing weet? Ik heb al een mail gestuurd naar de ontwikkelaar en ze gaan het bekijken maar verder niets meer vernomen.
<path-to-game>\r6\config\inputUserMappings.xml openen in WordPad,
Code:
<mapping name="PocketRadio_Button" type="Button" >
        <button id="IK_Pad_DigitLeft" />
        <button id="IK_Z" overridableUI="pocketRadio" />
    </mapping>
"IK_Z" de Z vervangen door eender welke key.
 
Ik heb de game nog is geïnstalleerd omdat ik een nieuwe pc heb ondertss en toch overal lees en hoor dat de game echt wel top is geworden maar nu heb ik een super irritant probleem.

Als ik de keybindings aanpas naar ZQSD, met mijn azerty toetsenbord dat ik gebruik, en ik druk op Q dan komt het radio menu tevoorschijn. Ik heb al rond gekeken en gezocht maar ik kan geen optie precies vinden om dat radio menu ergens anders aan te koppelen.

Op Reddit zag ik ook mensen met dit probleem en omwisselen naar een controller zie ik met een dergelijke game als deze totaal niet zitten. Iemand die een oplossing weet? Ik heb al een mail gestuurd naar de ontwikkelaar en ze gaan het bekijken maar verder niets meer vernomen.

Ikzelf gebruik de mod:
No-More-Harcdoded-Keybinds

Hierdoor krijg je extra instellingen voor keybinds in-game, zodanig kan je de hardcoded keys aanpassen.
 
Terug
Bovenaan