Curryworst of frikandel?

Wat zeg je en waar woon je?

• Limburg en curryworst

Stemmen: 15 2,9%
  • Antwerpen en curryworst

Stemmen: 123 24,0%
  • Brussel en curryworst

Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en curryworst

Stemmen: 61 11,9%
  • Oost-Vlaanderen en curryworst

Stemmen: 47 9,2%
  • West-Vlaanderen en curryworst

• Limburg en frikandel

Stemmen: 49 9,6%
  • Antwerpen en frikandel

• Brussel en frikandel

Stemmen: 2 0,4%
  • Vlaams-Brabant en frikandel

Stemmen: 14 2,7%
  • Oost-Vlaanderen en frikandel

Stemmen: 86 16,8%
  • West-Vlaanderen en frikandel

Stemmen: 106 20,7%

• Totaal aantal stemmers
    512
Ik ben opgegroeid in de Zuider-Kempen en heb dat dus mijn hele leven een curryworst genoemd. Maar nu woon ik in Gent en omdat ik geen eikel ben die weigert zich te integreren, noem ik dat nu gewoon een frikandel. Wanneer ik met vroegere vrienden afspreek en we daar naar de frituur gaan, switch ik vrolijk en gezwind weer naar curryworst.

Dat wil ik graag eens mee maken dat er zo een friturist me verbeterd met het woord curryworst.

Dan kom ik in de archieven net tussen de jonagold man en die kerel die 1 meter nodig had met zijn fiets. En ik zou er trots op zijn!
LZUCDQ4.gif

Ik ben opgegroeid in de Zuider-Kempen en heb dat dus mijn hele leven een curryworst genoemd. Maar nu woon ik in Gent en omdat ik geen eikel ben die weigert zich te integreren, noem ik dat nu gewoon een frikandel. Wanneer ik met vroegere vrienden afspreek en we daar naar de frituur gaan, switch ik vrolijk en gezwind weer naar curryworst.
Kempenaar hier, dus ik zeg ook curryworst, maar ik neem er gewoon geen aanstoot aan ofzo als iemand iets anders zegt. Ik weet dat wij hier tegen "gehaktballen met krieken", frikadellen met krieken zeggen, maar als ik ergens ben waar ze dat anders verwoorden ga ik dat ook gewoon zo bestellen.

Dit geheel terzijde, ik bestel dat dus echt nooit in de frituur. Ik heb ze vorige zomer wel eens in kleinere stukken gesneden en dan "gemarineerd" in curryketchup, currypoeder en lookpoeder, daarna op een stokje en op de bbq :drool:.

Zelfde smaak en vleesje als een platte hamburger, alleen andere vorm

En dan nog, dat doen we bij andere zaken toch ook niet?
Mijn tuinstoel heeft ook hetzelfde materiaal als mijn tuintafel, en dus alleen een andere vorm, maar daarom zeg ik er nog niet "kleine vierkante tuintafel met zitvlak waar ge niet veel borden en glazen op kwijt kunt want het is eigenlijk geen tafel" tegen.

En dan nog, dat doen we bij andere zaken toch ook niet?
Mijn tuinstoel heeft ook hetzelfde materiaal als mijn tuintafel, en dus alleen een andere vorm, maar daarom zeg ik er nog niet "kleine vierkante tuintafel met zitvlak waar ge niet veel borden en glazen op kwijt kunt want het is eigenlijk geen tafel" tegen.
Nee

Het is en blijft lange hamburger.

Collaborateur! Verrader van uw bloed!
Vroeger werden ze voor minder opgesloten in de hokken van De Zoo. :eviltongue::eviltongue:

Kempenaar hier, dus ik zeg ook curryworst, maar ik neem er gewoon geen aanstoot aan ofzo als iemand iets anders zegt. Ik weet dat wij hier tegen "gehaktballen met krieken", frikadellen met krieken zeggen, maar als ik ergens ben waar ze dat anders verwoorden ga ik dat ook gewoon zo bestellen.

Dit geheel terzijde, ik bestel dat dus echt nooit in de frituur. Ik heb ze vorige zomer wel eens in kleinere stukken gesneden en dan "gemarineerd" in curryketchup, currypoeder en lookpoeder, daarna op een stokje en op de bbq :drool:.
Gehaktballen met krieken? Hier zeggen we daar geen "frikandellen met krieken" tegen maar "kots".

Collaborateur! Verrader van uw bloed!
Vroeger werden ze voor minder opgesloten in de hokken van De Zoo. :eviltongue::eviltongue:
Akkoord. Dat geld zowel voor het frikandellenkamp als voor het currygedoekamp. Na de 2de WO scheerden ze daar je haar voor af! Zonder dat je naam Jada was.

Curryketchup mogen ze wat mij betreft samen met shaslick- en Amerikaanse saus aan de schandpaal der frituren hangen.

Om on topic te blijven in deze offtopic, dat is een worstenbroodje.
Niet te verwarren met een saucijzenbroodje en/of Anzegemse pirot.
kheb ooit als jobstudent dagen lang die curryworsten in bladerdeeg mogen rollen.. .Ill never eat that shit again yow....
oude vrouwkes die al snotterend in een soort van gekoelde ruimte de snot afwreven aan hun stoffen handschoentjes, daar gezappig een frikandel uit een doos haalde en in een vlotte bewegen de snot mee tussen de bladerdeeg draaiden.... 🤮

kheb ooit als jobstudent dagen lang die curryworsten in bladerdeeg mogen rollen.. .Ill never eat that shit again yow....
oude vrouwkes die al snotterend in een soort van gekoelde ruimte de snot afwreven aan hun stoffen handschoentjes, daar gezappig een frikandel uit een doos haalde en in een vlotte bewegen de snot mee tussen de bladerdeeg draaiden.... 🤮
Is dat dan met curry en al in die bladerdeeg? Want dat moet toch zompig worden?

Of bedoel je frikandellen?

kheb bewust frikandel en curryworst tesamen in mijn post gebruikt.....
Ik dacht... daarmee kan ik niets verkeerd doen... helaas... :headshake:
Ge hebt het ook helemaal juist gedaan. Ge hebt heel precies beschreven wanneer ne curryworst in een frikandel verandert.

Terug
Bovenaan