Crypto - Nieuws en algemene discussie

Als Pascal Paepen denkt dat Ethereum een stablecoin is, dan zit er inderdaad ook nog véél groeivermogen in heel wat zaken en niet alleen crypto.

Soit ...
S&P500 goes down, crypto goes down
S&P500 goes up, crypto doet niks

Rarara wat er gebeurt als S&P500 straks opnieuw zakt.

giphy.gif
Ik ben benieuwd.

Doet ie het of doet ie het niet.

 
Ik heb het specifiek over de binance launchpad (grootste exchange, meeste volume, meeste hype)

Een bloemlezing:
FET, maart '19, startprijs 0,09$, top 1,17$ (X13)
CELR, maart '19, startprijs 0,006$, top 0,2$ (X33)
Matic, april '19, startprijs 0,0025$, top 2,9$ (X1160)
ONE, mei '19, start 0,003175$, top 0,38$ (X119)
Elrond, juni '19, start 0,65$, top 545$ (X838)
PERL, augustus '19, start 0,077$, top 0,3$ (X4)
BAND, september '19, start 0,473$, top 22$ (X46)
KAVA, oktober '19, start 0,46$, top 9$ (X19)
TROY, november '19, start 0,005$, top 0,035$ (X7)

Meeste van deze zijn na launch en in de loop van 2020 zelfs nog een pak lager gegaan dan startprijs.

De diksten:
SAND, augustus '20, start 0,008$, top 8$ (X1000)
AXS, oktober '20, start 0,10$, top 164$ (X1640)

Het is een nobrainer om gewoon elke launch te kopen en te dca'en imo.
Hoe kan je die nieuwe launches het best opvolgen (Binance/Bitvavo)?
 
Hoe kan je die nieuwe launches het best opvolgen (Binance/Bitvavo)?


Deze site in het oog houden. Announcement is meestal een dag eerder, maar het is niet erg als je het mist.
Je gaat maanden de tijd hebben om laag te kopen.
 
Euro Coin ($EUROC) announcement.

De meeste media hebben het over 'crypto crackdown by the EU', maar ik zie toch voornamelijk positief nieuws. Het uitbrengen van een nieuwe stablecoin via Circlepay (zie $USDC) betekent toch dat de EU gelooft in crypto, maar dan beter gereguleerd.

Bij HLN geven ze natuurlijk weer het woord aan die Paepen die zelf toegeeft er niets van te weten en die het nieuws gebruikt om z'n eigen agenda te pushen. Ongelofelijk!
 
Euro Coin ($EUROC) announcement.

De meeste media hebben het over 'crypto crackdown by the EU', maar ik zie toch voornamelijk positief nieuws. Het uitbrengen van een nieuwe stablecoin via Circlepay (zie $USDC) betekent toch dat de EU gelooft in crypto, maar dan beter gereguleerd.

Bij HLN geven ze natuurlijk weer het woord aan die Paepen die zelf toegeeft er niets van te weten en die het nieuws gebruikt om z'n eigen agenda te pushen. Ongelofelijk!
Is altijd al zo geweest: hohoho crypto crackdown. Crypto jongentjes nu gaan jullie het wel horen.

Bekt natuurlijk lekker makkelijk in een anti crypto narrative.

Maar toch kort samengevat:
- Stablecoins: Zorgt dat ge genoeg liquiditeit hebt, geen gefoefel meer in de marge. Fuck Luna 2.0. Basically wat de US ook zegt.
- Platformen: Zorgt dat ge beschermd genoeg zijt, want als ge fondsen kwijt geraakt aan een hack zijt ge zelf verantwoordelijk, geen ontkomen meer aan. (Wat alle grote exchanges op dit moment wel zeggen te hebben, maar bij deze bevestiging.)
- Crypto Coin uitvinders: Zorgt dat ge uw informatie die ge consumenten geeft duidelijk is en als ge gebruikers scammed met uw van de pot gerukte pump & dump shit coin bent ge zelf verantwoordelijk.


Het kon allemaal erger denk ik dan. Het gros van de regeltjes is feitelijk nog wel eerder consumenten bescherming in plaats van overheids controle.

Omdat ze nu gaan moeten opereren binnen bepaalde criteria, en er veel zo shady zijn met branches op de Kaaimaneilanden dat ze mss wel eens moeite gaan hebben hiermee.
Even shady als een business as usual met een Double Irish Dutch sandwich op de reguliere markt bedoel je? Ne standaard Revolut zit ook daar waar de crypto exchanges hun breakout hebben richting de EU. Financiële optimalisatie die er op het eerste zicht "onfair" of "shady" uit ziet gebeurt op zeer grote schaal zowel buiten crypto.

double_irish_dutch_sandwich.jpg


Rumour has it. Dat enkele in de problemen gaan komen.
Er zijn inderdaad exchanges en financiële service providers die tijdens de bull markt teveel geld hebben laten rollen en ietsje te fractioneel zijn gaan bankieren met fondsen van klanten. Ik heb hier een tijdje geleden in de staking thread gezet: oppassen met Celsius, en kijk eens waar we nu zijn.

Een bear markt is een zeer goed moment om de zwakken er tussenuit te halen, in een bull markt maakt iedereen winst en is er geen vuiltje aan de lucht. Als er iets valt in een bear markt dan doet het pijn. Ik heb ook Mt. Gox en Cryptsy meegemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Is dat paniekzaaierij of kan een Binance echt serieus in de problemen komen ?
Ik heb daar namelijk wel behoorlijk wat coins die ik stake op hun platform.
Ik heb hier wel zo'n Ledger liggen maar nog niet gebruikt.
Als ik alles nu moet verkopen en de coins kopen die je op de Ledger kan plaatsen zou ik serieus wat (extra) verlies moeten nemen.
 
Is dat paniekzaaierij of kan een Binance echt serieus in de problemen komen ?
Ik heb daar namelijk wel behoorlijk wat coins die ik stake op hun platform.
Ik heb hier wel zo'n Ledger liggen maar nog niet gebruikt.
Als ik alles nu moet verkopen en de coins kopen die je op de Ledger kan plaatsen zou ik serieus wat (extra) verlies moeten nemen.
Voor zover ik weet is Binance de grootste crypto exchange, wat natuurlijk niet per se iets wil zeggen, maar ik zou me niet te druk maken als een deel van m'n crypto daar staat. Ben zelf niet echt een fan van Binance (niet echt gebruiksvriendelijk imo), maar als Binance in financiële problemen zit dan zit de gehele crypto industrie met een groot probleem. Ik ben zelf trouwens niet op de hoogte van problemen bij Binance? Wel zei de FTX CEO dat er een hele hoop kleinere exchanges in de problemen zouden zitten. Die spreekt natuurlijk ook voor zijn eigen winkel, want FTX is de tweede grootste crypto exchange.


Natuurlijk is een Ledger veel veiliger en zet je best zoveel mogelijk op je ledger, maar dat weet iedereen hier wel vermoed ik.
Voor mij is dit allemaal niet meer dan paniekzaaierij, tenzij je crypto hebt staan bij een kleine exchange.
 
Is dat paniekzaaierij of kan een Binance echt serieus in de problemen komen ?
Ik heb daar namelijk wel behoorlijk wat coins die ik stake op hun platform.
Ik heb hier wel zo'n Ledger liggen maar nog niet gebruikt.
Als ik alles nu moet verkopen en de coins kopen die je op de Ledger kan plaatsen zou ik serieus wat (extra) verlies moeten nemen.

Ik ben al niet fan van "staken". Zeker na recente implosies. Ik vind het persoonlijk maar een vrij slecht idee is om je crypto uit handen te geven voor "interest" terwijl de koers zo verschrikkelijk fluctueert en tegelijkertijd er niets van beschermingsmechanismes zijn.

Korte termijn zie ik geen problemen met Binance maar met midden of lange termijn...
Ik denk dat Binance al één van de exchanges is die het meest op het randje speelt en dat Zhao veel gaat mogen uitleggen aan verschillende overheidsinstanties.

 
Gecentraliseerde platformen die meer dan 10% intrest geven zijn doorgaans niet te vertrouwen. Als het staking is van de proof-of-stake coins zelf zoals ADA, DOT, … dat is iets anders. Want in het laatste geval worden er gewoon nieuwe coins bijgemint die uitgedeeld worden aan de stakers.
 
Ik ben al niet fan van "staken". Zeker na recente implosies. Ik vind het persoonlijk maar een vrij slecht idee is om je crypto uit handen te geven voor "interest" terwijl de koers zo verschrikkelijk fluctueert en tegelijkertijd er niets van beschermingsmechanismes zijn.
Inderdaad. Wat baat bv. 4% apr voor eth2.0 staking als de markt 80% crasht?

Door in januari naar goede oude eurootjes uit te cashen heb ik na 6 maanden al een percentage rate van ... bijna 200% op mijn eth value.

Supercycle en staking zijn vooral het aas voor de greater fool.
 
Open deur intrappen. Vanwaar komt de staking centen?

Wie kan je 5 10 15% interest geven? Dat is toch door te blijven verkopen in de markt of ponzi toestanden. Eens de prijzen kelderen, imploderen toch alle staking toestanden, stablecoins, ...
 
Terug
Bovenaan