Staking thread

Ik ben nu al een tijdje een staking platform aan het uittesten: Haru Invest. Ik wou deze niet delen voordat ik zelf genoeg ervaring had opgedaan, aangezien er initeel weinig over te vinden was. Ondertussen maak ik al enkele maanden tevreden gebruik van het platform en ik vind dit echt één van de betere platformen die vandaag bestaan. Deze zou veel gebruikt worden in Zuid-Korea aangezien het van daar komt, maar is daarbuiten relatief onbekend. Ze bestaan sinds 2019 en is een bedrijf van het Zuid-Koreaanse Block Crafters.

Waarom ik er zo'n fan van ben:
- Heeft een zeer goede web app en mobile app
- heeft hoge earning rates (standaard 6.1 pct voor BTC en 6.0 pct voor ETH, maar met locked staking bvb 10 pct voor 30 dagen)
- Partnership met BitGo om crypto assets veilig te bewaren.
- Is zeer flexibel door de verschillende producten (zie hieronder)
- Je hoeft je ook niet bezig te houden met tokens van het platform zelf om betere rates te krijgen zoals Nexo, Celsius, Crypto.com doet.
- Géén tiers, dus of je nu 0.1 BTC of 10 BTC erop zet, je percentage blijft hetzelfde. Wel kan je 0.2 percent extra krijgen als je een account maakt via een referral (zie hieronder).

Nadelen:
- Je kan enkel BTC, ETH en USDT staken voorlopig

Je hebt 3 producten:
- Haru Wallet / Haru Earn: dit is de wallet waar je funds standaard in terecht komen. Hier kan je je funds withdrawen wanneer je maar wil.
- Haru Earn Plus: dit is locked staking waarbij je zelf kan kiezen hoelang je je crypto vastzet (15-365 dagen). Hoe langer je het vastzet, hoe hoger de interest rate is. BTC voor 30 dagen vastzetten is 10 pct rente, je BTC vastzetten voor 365 dagen is 15 pct rente. Je earnings kan je er wel eender wanneer uithalen voor zover ik begrepen heb, maar je initiële funds zitten vast voor de volledige locking period.
- Haru Earn Explore: dit werkt met een target annual return. Je zet je crypto vast voor minstens 1 of 3 maanden, naargelang welke optie je kiest, en dan gaat Haru je crypto investeren. Hier kan je ook crypto mee verliezen uiteraard, maar ze maken wekelijks de performance van dit product bekend op hun Medium en de resultaten zijn relatief goed. Dit product heb ik echter zelf nog niet geprobeerd.

De rates kan je hier vinden.
Deze worden wekelijks gepubliceerd, maar blijven altijd rond dezelfde percentages hangen. Je kan de rates van vorige weken ook bekijken om te zien hoe dit schommelt.

Hier kan je de laatste performance vinden van de Haru Earn explore.

Last but not least (zonder verplichting uiteraard):
Als je permanent 0.2 percent extra earnings wil bovenop de rates die Haru geeft (geldt enkel voor Haru Earn/Wallet en Haru Earn Plus, NIET voor Haru Earn Explore), kan je m'n referral link gebruiken. Nadat je crypto op je account gezet hebt, krijg je meteen 0.2 percent extra bovenop de rates die Haru standaard geeft.

Indien je zonder referral een account wil aanmaken, kan dat via deze link.

Naast dit alles, blijft DYOR natuuurlijk belangrijk. ;)
 
Hier ook een gebruiker van Bitvavo (Nederlandse exchange met staking). Hier moet je niets vastzetten. Het op je account hebben (en staking activeren) is al voldoende om staking op te starten. Ook vrij hoge staking rewards (usdc 6%, ada 5%, ICX 7.5%).

Je kan er ook met bancontact app op storten, dus zijn je funds near-instant beschikbaar.
 
Toch misschien ff Celsius, BlockFi en Gemini vermijden.

De SEC is ff aan het jagen op deze namen (op welke crypto naam jagen ze niet als Zwitserse garde van de US dollar?).
https://www.bloomberg.com/news/arti...irms-celsius-network-gemini-face-sec-scrutiny


In realiteit zal de uitkomst zijn: geen non SEC compliant producten voor US klanten. Maar zo een boete knaagt toch wel wat aan de liquiditeit.
Coinbase was ook al eerder in de problemen gekomen met hun lending platform. Dus 't is idd niet zonder risico.
 
Toch misschien ff Celsius, BlockFi en Gemini vermijden.

De SEC is ff aan het jagen op deze namen (op welke crypto naam jagen ze niet als Zwitserse garde van de US dollar?).
https://www.bloomberg.com/news/arti...irms-celsius-network-gemini-face-sec-scrutiny


In realiteit zal de uitkomst zijn: geen non SEC compliant producten voor US klanten. Maar zo een boete knaagt toch wel wat aan de liquiditeit.
Coinbase was ook al eerder in de problemen gekomen met hun lending platform. Dus 't is idd niet zonder risico.
Op dat vlak zit je dan ook weer veiliger bij Haru, gezien ze je funds niet uitlenen aan derden.
 
Ik heb inderdaad enkele dagen geleden dus wat ik op celsius had volledig doorgesluisd naar haru voor de juicy procenten.
 
Misschien die Haru toch ook maar eens bekijken.
"At 15% interest per year, you can double your Bitcoin quantity in 5 years."
Dat lijkt me niet slecht.
Ik trade toch niet, dus hier kan ik me prima in vinden.

Maar ja, als iets te mooi lijkt om waar te zijn...
De voorzichtige, risico-averse ik neemt het op zo'n momenten wel vaak over.
 
Ze zouden die winsten behalen met een trading bot, maar het zou natuurlijk niet het eerste Ponzi scheme zijn (niet gezegd dat het zo is) dat beweert een trading bot of algoritme te hebben ontwikkeld om hoge returns te garanderen.
 
Laatst bewerkt:
Ze zouden die winsten behalen met een trading bot, maar het zou natuurlijk niet het eerste Ponzi scheme zijn (niet gezegd dat het zo is) dat beweert een trading bot of algoritme te hebben ontwikkeld om hoge returns te garanderen.
Bitconnect anyone? Enige waar ik me aan waag is native staking. Begrijp niet dat mensen hun shit maandenlang op exchanges parkeren om een paar percentjes extra mee te graaien. Dat is het risico toch niet waard?
 
Misschien die Haru toch ook maar eens bekijken.
"At 15% interest per year, you can double your Bitcoin quantity in 5 years."
Dat lijkt me niet slecht.
Ik trade toch niet, dus hier kan ik me prima in vinden.

Maar ja, als iets te mooi lijkt om waar te zijn...
De voorzichtige, risico-averse ik neemt het op zo'n momenten wel vaak over.

Ze zouden die winsten behalen met een trading bot, maar het zou natuurlijk niet het eerste Ponzi scheme zijn (niet gezegd dat het zo is) dat beweert een trading bot of algoritme te hebben ontwikkeld om hoge returns te garanderen.

Het is wel belangrijk te vermelden dat ze niet gaan gokken of BTC naar omhoog of omlaag zal gaan, maar gewoon kopen op de ene exchange en verkopen op de andere met winst omdat daar de prijzen hoger zijn en dat in milliseconden. Zo maakt het dus niet uit wat de prijs doet. Allez, dit gaat dan over het Earn Plus gedeelte. Die Earn Explore is wel degelijk actief traden en is risicovoller.

Ik stond er eerst ook wantrouwig tegenover (zoals bij elk platform dat ik leer kennen) en dat is ook de reden waarom ik het pas deelde wanneer ik er zelf al wat ervaring mee had. Ik zal zelf ook nooit alles op 1 platform zetten (en sowieso is het veiliger om het grootste deel op een cold wallet te hebben staan), maar het principe lijkt me veel veiliger dan de lending platformen. Ik ben alleszins heel voorzichtig met zo'n dingen en ik vertrouw Haru na de research die ik gedaan had, maar DYOR blijft gelden uiteraard.
 
Haru Invest is echt wel zot, 15% lijkt idd te mooi om waar te zijn. Ik weet dat ze al bijna 2 jaar actief zijn, maar vreemd genoeg heb ik toch nog ergens het gevoel dat ze gaan "ruggen" als ze meer deposits zouden hebben :p. Heb alles momenteel staan bij Crypto.com, daar voel ik me nog ietwat veilig mee.

Ben ook van plan om een aanzienlijk deel van mijn indexbeleggingen te verkopen en dan te staken op Anchor Protocol (als UST), 19-20% op stables is een echte game changer imo. Zelfs één jaar aan die APY zou super zijn, want ben niet zeker hoelang dat zal kunnen blijven duren.
 
Haru Invest is echt wel zot, 15% lijkt idd te mooi om waar te zijn. Ik weet dat ze al bijna 2 jaar actief zijn, maar vreemd genoeg heb ik toch nog ergens het gevoel dat ze gaan "ruggen" als ze meer deposits zouden hebben :p. Heb alles momenteel staan bij Crypto.com, daar voel ik me nog ietwat veilig mee.

Ben ook van plan om een aanzienlijk deel van mijn indexbeleggingen te verkopen en dan te staken op Anchor Protocol (als UST), 19-20% op stables is een echte game changer imo. Zelfs één jaar aan die APY zou super zijn, want ben niet zeker hoelang dat zal kunnen blijven duren.
UST staking is dan weer iets waar ik me nog niet aan heb durven wagen. Toen ik er een tijd geleden wat over opgezocht had, merkte ik op dat je redelijk veel geld verliest bij het omzetten van euro's naar UST en andersom waardoor de hogere APY deels teniet gedaan wordt en je eigenlijk beter euro's kan staken op Nexo (geen conversion fees en minder risicovol lijkt me).

Ik begrijp het systeem niet en vraag me af hoe sustainable die 20% is en welke risico's daar dan aan verbonden zijn.
 
UST staking is dan weer iets waar ik me nog niet aan heb durven wagen. Toen ik er een tijd geleden wat over opgezocht had, merkte ik op dat je redelijk veel geld verliest bij het omzetten van euro's naar UST en andersom waardoor de hogere APY deels teniet gedaan wordt en je eigenlijk beter euro's kan staken op Nexo (geen conversion fees en minder risicovol lijkt me).

Ik begrijp het systeem niet en vraag me af hoe sustainable die 20% is en welke risico's daar dan aan verbonden zijn.
Hoe bedoel je juist, in welke stap? EUR storten naar CEX, omzetten naar USDT (enkel trading fees bij omzetten, dus bv. 0.15%), daarna UST/USDT => 1:1, met enkel trading fees. Dus 0.30% in totaal, met nog een kleine withdrawal fee waarschijnlijk ook, om het op Terra te krijgen. Enige risico dat je hebt (los van smart contract risk natuurlijk) is de koerswisseling tussen EUR/USD, maar meestal neutraliseert zich dat wel YoY.
 
Hoe bedoel je juist, in welke stap? EUR storten naar CEX, omzetten naar USDT (enkel trading fees bij omzetten, dus bv. 0.15%), daarna UST/USDT => 1:1, met enkel trading fees. Dus 0.30% in totaal, met nog een kleine withdrawal fee waarschijnlijk ook, om het op Terra te krijgen. Enige risico dat je hebt (los van smart contract risk natuurlijk) is de koerswisseling tussen EUR/USD, maar meestal neutraliseert zich dat wel YoY.
Geen idee meer wat de weg was om euro om te zetten naar UST (is al enkele maanden geleden dat ik het opgezocht had), maar het was met veel tussenstappen waarbij je meerdere percenten van je bedrag kwijtgeraakte in beide richtingen, waardoor 8% yield bij Nexo me interessanter leek. Daarbovenop heb ik nergens een duidelijke en eenvoudige uitleg kunnen vinden hoe het juist werkte, waardoor ik sowieso afhaak. Ben wel nog steeds benieuwd hoe het juist werkt, maar heb het gevoel dat er geen eenvoudige uitleg te vinden is omdat het gewoon niet eenvoudig is. En als ik iets niet begrijp, blijf ik er liever vanaf.
 
Geen idee meer wat de weg was om euro om te zetten naar UST (is al enkele maanden geleden dat ik het opgezocht had), maar het was met veel tussenstappen waarbij je meerdere percenten van je bedrag kwijtgeraakte in beide richtingen, waardoor 8% yield bij Nexo me interessanter leek. Daarbovenop heb ik nergens een duidelijke en eenvoudige uitleg kunnen vinden hoe het juist werkte, waardoor ik sowieso afhaak. Ben wel nog steeds benieuwd hoe het juist werkt, maar heb het gevoel dat er geen eenvoudige uitleg te vinden is omdat het gewoon niet eenvoudig is. En als ik iets niet begrijp, blijf ik er liever vanaf.
Het is allemaal vrij eenvoudig hoor, eens je wat dingen doet met defi ben je daar snel mee weg. Ik weet niet of je al ervaring hebt met MetaMask? Om Anchor Protocol te gebruiken heb je eerst een Terra Station wallet nodig, dat is een Chrome extension net zoals MetaMask. Eens je die hebt is het gewoon UST aankopen op bv. Binance, dan die UST verzenden naar je Terra Station wallet en dan kan je naar de dApp van Anchor Protocol gaan om daar je UST te staken.
 
Anchor Protocol valt inderdaad qua moeilijkheid nog zeer goed mee.
Anderzijds kan je tijdelijk ook UST staken op Nexo aan 14-20% (afhankelijk van je percentage Nexotokens). Vanaf maart gaan die promotionele rates dalen, maar dan kan je eventueel je UST gewoon transferren naar Anchor Protocol
 
Het is allemaal vrij eenvoudig hoor, eens je wat dingen doet met defi ben je daar snel mee weg. Ik weet niet of je al ervaring hebt met MetaMask? Om Anchor Protocol te gebruiken heb je eerst een Terra Station wallet nodig, dat is een Chrome extension net zoals MetaMask. Eens je die hebt is het gewoon UST aankopen op bv. Binance, dan die UST verzenden naar je Terra Station wallet en dan kan je naar de dApp van Anchor Protocol gaan om daar je UST te staken.
Klinkt idd een pak eenvoudiger als de info die ik eerder gekregen had. Toen kon je UST volgens mij nog niet kopen op Binance.
Metamask gebruik ik, dus zou dan geen probleem mogen zijn. Misschien moet ik er dan toch eens terug induiken om een beperkt bedrag te staken daar om het uit te proberen. Wel blijf ik het vreemd vinden dat ze zo'n hoge APY kunnen betalen, dus daar ga ik toch nog eens info over opzoeken.

Anchor Protocol valt inderdaad qua moeilijkheid nog zeer goed mee.
Anderzijds kan je tijdelijk ook UST staken op Nexo aan 14-20% (afhankelijk van je percentage Nexotokens). Vanaf maart gaan die promotionele rates dalen, maar dan kan je eventueel je UST gewoon transferren naar Anchor Protocol
Ik heb enkele weken terug gelezen dat je nog geen UST van Nexo kon afhalen?
 
Ik heb enkele weken terug gelezen dat je nog geen UST van Nexo kon afhalen?
Klopt inderdaad, momenteel kan je enkel kopen of verkopen. Maar als ik zie hoe dat bij hun andere promoties (zoals bv. Polkadot) ging, was het eerst kopen en verkopen tijdens de promotie, een tijdje nadien kon je ook storten en afhalen.
De interest rates gaan na de promotie wel minder zijn, maar volgens mij sowieso toch nog wel vrij hoog.
 
Staking thread krijgt zo weinig aandacht maar is nochtans zo interessant. Ik wou dat ik al jaren eerder begonnen was met al m'n crypto te staken. Crypto.com heeft intussen aangekondigd dat vanaf 4 april alle rates gehalveerd worden van zodra het totaal aan deposits > $30k. Anchor Protocol heeft gisteren ook een proposal goedgekeurd waar ze voorstellen om te werken met een sliding mechanism, de yield zal aangepast worden aan de huidige yield reserves ipv. een constant 19.5%. Even afwachten en zien aan welke rates we ons kunnen verwachten en als die tegenvallen misschien toch maar eens kijken naar Nexo. Geen FX risk omdat ze daar EURx aanbieden; 8% rates op de base tier (0 NEXO tokens). Silver (1% van portfolio balance in NEXO) is 8.25%, Gold (5% pf in NEXO) geeft 9% en bij Platinum (10% in NEXO) krijg je 10%.

Mijn Crypto.com fixed terms lopen af over 2 maanden, ik twijfel toch echt om Haru Invest te gebruiken hoor.
 
Terug
Bovenaan