Crypto - Nieuws en algemene discussie

Wat is de reden dat tussen 15-16u ineens alles naar beneden gegaan is? Zie je vaak, dat alles op een bepaald tijdstip crasht, maar vraag me af hoe dat juist komt
 
“Zijn twee ETF’s voldoende, of moet ik er meer aankopen om nog te spreiden?”: beginnend belegger Jens (25) vraagt advies aan onze geldexpert


Paepen geeft tot slot nog wat advies over de investeringen in crypto, ook al is hij zelf geen fan van Bitcoin en co. “De verhouding tussen wat je spaart en in ETF’s belegt enerzijds en investeert in crypto anderzijds, is op zich oké. Het is beter om zoiets te doen dan met de lotto te spelen. Mensen spelen ook al eens graag en voor dit bedrag kan het wel. Ik begrijp wel niet zo goed waarom je Ethereum koopt. Die staat als stablecoin onder druk. Onlangs is de TerraUSD failliet gegaan. De koers van een stablecoin blijft min of meer dezelfde en tegelijk neemt de angst rond stablecoins wel toe. Een investering in Bitcoin kan ik ergens nog begrijpen. Voor mij blijft dat een loterij, maar daar zit meer groeimogelijkheid in”, besluit Paepen.


🤔
 
Wat is de reden dat tussen 15-16u ineens alles naar beneden gegaan is? Zie je vaak, dat alles op een bepaald tijdstip crasht, maar vraag me af hoe dat juist komt
De Yankees worden dan wakker (US beurzen openen als ze rood openen, krijgt BTC meestal ook een klap. Openen ze groen dan is dat meestal ook positief voor BTC)
 
“Zijn twee ETF’s voldoende, of moet ik er meer aankopen om nog te spreiden?”: beginnend belegger Jens (25) vraagt advies aan onze geldexpert


Paepen geeft tot slot nog wat advies over de investeringen in crypto, ook al is hij zelf geen fan van Bitcoin en co. “De verhouding tussen wat je spaart en in ETF’s belegt enerzijds en investeert in crypto anderzijds, is op zich oké. Het is beter om zoiets te doen dan met de lotto te spelen. Mensen spelen ook al eens graag en voor dit bedrag kan het wel. Ik begrijp wel niet zo goed waarom je Ethereum koopt. Die staat als stablecoin onder druk. Onlangs is de TerraUSD failliet gegaan. De koers van een stablecoin blijft min of meer dezelfde en tegelijk neemt de angst rond stablecoins wel toe. Een investering in Bitcoin kan ik ergens nog begrijpen. Voor mij blijft dat een loterij, maar daar zit meer groeimogelijkheid in”, besluit Paepen.


🤔

HLN geldexpert. Dat zegt toch genoeg? :tongue:
 
“Zijn twee ETF’s voldoende, of moet ik er meer aankopen om nog te spreiden?”: beginnend belegger Jens (25) vraagt advies aan onze geldexpert


Paepen geeft tot slot nog wat advies over de investeringen in crypto, ook al is hij zelf geen fan van Bitcoin en co. “De verhouding tussen wat je spaart en in ETF’s belegt enerzijds en investeert in crypto anderzijds, is op zich oké. Het is beter om zoiets te doen dan met de lotto te spelen. Mensen spelen ook al eens graag en voor dit bedrag kan het wel. Ik begrijp wel niet zo goed waarom je Ethereum koopt. Die staat als stablecoin onder druk. Onlangs is de TerraUSD failliet gegaan. De koers van een stablecoin blijft min of meer dezelfde en tegelijk neemt de angst rond stablecoins wel toe. Een investering in Bitcoin kan ik ergens nog begrijpen. Voor mij blijft dat een loterij, maar daar zit meer groeimogelijkheid in”, besluit Paepen.


🤔
Als Pascal Paepen denkt dat Ethereum een stablecoin is, dan zit er inderdaad ook nog véél groeivermogen in heel wat zaken en niet alleen crypto.

Soit ...
S&P500 goes down, crypto goes down
S&P500 goes up, crypto doet niks

Rarara wat er gebeurt als S&P500 straks opnieuw zakt.

giphy.gif
 
ook niet vergeten dat meeste crypto verhandeld wordt tegen btc. Als btc een dip neemt gaat alles mee. (in euro/dollar waarde)

Trouwens mensen in celsius? not looking good....
https://blockchain.news/news/celsius-ceo-stopped-by-authorities-from-leaving-us-report
Celsius zelf ontkent het wel helemaal. Al moet ik wel zeggen dat ik een artikel niet serieus kan nemen dat nog niet weet wat de ticker is van de Celsius Token. Dat is $CEL, niet $CSL :S.. Ook zijn al die nieuwtjes gewoon gebaseerd op 1 of andere analyst die een tweetje de wereld instuurde.

Triestig dat dit direct op zo een website wordt gesmeten zonder backgroundchecks of factchecks :S
 
Ik DCA momenteel BTC, AVAX en TRX
BTC en AVAX kan ik begrijpen, maar waarom je TRX zou doen begrijp ik niet.

Dat ding heeft sinds zijn oprichting maximum een x9 gedaan en is zo vlak als de pest. Meestal schommelend rond de 6 cent. In 2018 heb ik die gekocht aan 6 cent en in 2021 heb ik die buiten gestampt aan 6 cent.

Expert mijn gat, lopen roepen dat het allemaal maar lucht en bucht is, maar dan bewijzen dat hij het niet beter weet dan de gemiddelde HLN-commenter op FB ofzo.
Als het allemaal lucht en bucht is, hebben ze meestal niet veel meer te zeggen. Ik moet de eerste nog tegen komen die zinvol verder raakt, de stereotiepe opvolger is de vergelijking met aandelen en bedrijven die er achter staan eventueel gevolgd door een vage beschrijving van Ponzi's en een vergelijking van kust mijn kloten.

Ik begrijp wel niet zo goed waarom je Ethereum koopt. Die staat als stablecoin onder druk. Onlangs is de TerraUSD failliet gegaan.
Hij zal iets gelezen hebben hebben van Celsius die in de shit zit door hun staked ETH depeg? Nu hij is wel eerlijk, hij begrijpt het niet goed. Ik veronderstel dat dit wel ergens klopt. Als ie een beetje bij leest zal hij het misschien wel begrijpen.
 
Laatst bewerkt:
BTC en AVAX kan ik begrijpen, maar waarom je TRX zou doen begrijp ik niet.

Dat ding heeft sinds zijn oprichting maximum een x9 gedaan en is zo vlak als de pest. Meestal schommelend rond de 6 cent. In 2018 heb ik die gekocht aan 6 cent en in 2021 heb ik die buiten gestampt aan 6 cent.

TRX was één van mijn grootste gainers in 2017.

Maar dat gezegd zijnde, 95% van alle munten gaat nooit meer naar zijn ATH. TRX is daar ook niet geraakt vorig jaar. Wil niet zeggen dat je er nog steeds mooie gains op kan pakken. Al vind ik dat de meeste alts nog steeds veel te hoog staan.

Komende jaren zou ik vooral uitkijken naar nieuwe beloftevolle projecten. Deze hebben het meeste pump potentieel. Quasi gegarandeerde x10's zijn de projecten die op binance launchpad komen. Die zou ik zeker in het oog houden.
 
Volgens mij is TRX een dinosaur coin van 2017, ik zou daar mijn geld niet meer insteken.
AVAX zou ik nog durven kopen.
Ik vind dat de BTC dominance nog naar omhoog moet voor het perfecte koopmoment voor altcoins.
 
Ik ga nu gewoon af en toe hier en daar wat bijkopen - kleine bedragen wel.
In de hoop dat we ooit terug omhoog gaan :unsure:

Net wat BTC & ETH bijgekocht, en ook een (heel) klein beetje andere coins (SOL, AVAX, CRO).
Kan ook weggegooid geld zijn uiteraard 😬
 
Volgens mij is TRX een dinosaur coin van 2017, ik zou daar mijn geld niet meer insteken.
AVAX zou ik nog durven kopen.
Ik vind dat de BTC dominance nog naar omhoog moet voor het perfecte koopmoment voor altcoins.
Dinosaur coin die probeert relevant te blijven en andere projecten kopieert, op een haar na hun eigen LUNA gekopieerde/geïnspireerde stable coin kunnen redden en feitelijk ideeën pikken van andere projecten. Chinezer kan het feitelijk niet.

Welke coin zouden jullie dan nog aanraden, buiten BTC, AVAX dan?
Safe bet: mee lopen met BTC. Ik DCA tot een verdubbeling van mijn projecten die ik lopende had en daarna surf ik verder op ETH.

En anders:
Richting bear market is elke alt sowieso gevaarlijk en een gok. Genoeg coins die niet meer leven na een bear market. Zie maar eens naar NMC, FTC, PPC, NEO, etc... Er zijn ook heel veel goede projecten geweest die kei hard aan het zwoegen waren maar tijdens de bull ineens moeten zien dat ze voorbij gestoken worden door een hip en trendy nieuwkomertje met exact dezelfde utility.

Enigste wat je kan doen in een bear market is consolideren, utility chasen en berekende kleine gokjes nemen. Balls deep in een project apen in cent niveau doen er niet veel, lekkere verhalen op café: ik ken iemand die iemand kent die geïnvesteerd heeft aan x cent. Maar valt niet frequent voor.

Komende jaren zou ik vooral uitkijken naar nieuwe beloftevolle projecten. Deze hebben het meeste pump potentieel. Quasi gegarandeerde x10's zijn de projecten die op binance launchpad komen. Die zou ik zeker in het oog houden.
Launchpads en daomaker zijn soms ook wel als kattekruid voor sommigen. Zorgen dat je feitelijk voor de general public sale iets kunt oppikken geeft je quasi gegerandeerd winst in de public sale listing gekte. Koop je zelf iets, zorg dat je er heel vroeg bij bent en gewoon binnen het uur terug verkopen met winst. Genoeg projecten die in waarde kelderen de dagen na hun public listing.
 
Laatst bewerkt:
Launchpads en daomaker zijn soms ook wel als kattekruid voor sommigen. Zorgen dat je feitelijk voor de general public sale iets kunt oppikken geeft je quasi gegerandeerd winst in de public sale listing gekte. Koop je zelf iets, zorg dat je er heel vroeg bij bent en gewoon binnen het uur terug verkopen met winst. Genoeg projecten die in waarde kelderen de dagen na hun public listing.

Ik heb het specifiek over de binance launchpad (grootste exchange, meeste volume, meeste hype)

Een bloemlezing:
FET, maart '19, startprijs 0,09$, top 1,17$ (X13)
CELR, maart '19, startprijs 0,006$, top 0,2$ (X33)
Matic, april '19, startprijs 0,0025$, top 2,9$ (X1160)
ONE, mei '19, start 0,003175$, top 0,38$ (X119)
Elrond, juni '19, start 0,65$, top 545$ (X838)
PERL, augustus '19, start 0,077$, top 0,3$ (X4)
BAND, september '19, start 0,473$, top 22$ (X46)
KAVA, oktober '19, start 0,46$, top 9$ (X19)
TROY, november '19, start 0,005$, top 0,035$ (X7)

Meeste van deze zijn na launch en in de loop van 2020 zelfs nog een pak lager gegaan dan startprijs.

De diksten:
SAND, augustus '20, start 0,008$, top 8$ (X1000)
AXS, oktober '20, start 0,10$, top 164$ (X1640)

Het is een nobrainer om gewoon elke launch te kopen en te dca'en imo.
 
Wachten tot die launchpad tokens gedumpt worden imo, dan goedkoper inkopen, of je moet ze kunnen kopen bij de launch als je genoeg BNB/BUSD hebt.
 
Wachten tot die launchpad tokens gedumpt worden imo, dan goedkoper inkopen, of je moet ze kunnen kopen bij de launch als je genoeg BNB/BUSD hebt.

Oké, maar niet alles dumpt na launch. Matic, Sand en Axie zijn nooit onder de startprijs gegaan. Niet toevallig ook de grootste gainers.

De allocatie die je krijgt in die launchpad is sowieso maar zielig, zelfs al heb je een grote bag BNB. Ik koop extra bij als dat openbaar begint te traden, altijd tegen hogere prijs al.
 
Terug
Bovenaan