Crypto debit/credit cards

Ik heb zelf de Ruby genomen, omdat je die 350€ heel snel terugverdient hebt door Spotify cashback en 2% cashback. Zeer tevreden van. Ik heb deze in combinatie met Curve en dat tikt toch lekker aan. Voorheen had ik de binance kaart, maar omdat binance nog steeds SEPA blokkeert ben ik nu voor crypto.com gegaan. Anders verloor ik geld door via bitvavo over te transfereren naar Binance, dit bezorgde me dan ook veel stress. 1 keertje 50€ verloren, door withdrawels die uitgeschakeld waren op bitvavo en niet goed werden weergegeven en dan via nano munt gegaan tot alle gevolgen van dien. Zeer frustrerend.

De fysieke kaart heb ik (nog) niet, ik gebruik de virtuele kaart icm Curve. Ik heb voorlopig nog geen fysieke kaart laten ontvangen, zodat ik makkelijk kan upgraden naar bv. Jade green, anders moest ik 50€ betalen voor een nieuwe kaart.

@utolor. Mocht je nog een gratis kredietkaart willen met hoge limieten en verzekering kan je eens kijken naar de kredietkaarten van Keytrade bank. Deze (classic of gold) is het eerste jaar gratis samen met je zichtrekening. Het volgende jaar dien je dan wel jaarlijks 12 keer de kredietkaart te gebruiken, zodat deze gratis blijft.
 
Laatst bewerkt:
35k ga ik ook niet doen tenzij CRO naar €1.3 klimt dan zit ik er vanzelf aan😊 Ik zit nu aan €3.5k staking (toen cro nog 0.07 - €0.15 was) omwille van de lounge-toegang en Netflix.
Een belangrijk voordeel van crypto.com is ook de erg hoge fee-free forex limiet. tot 2021 was dit ongelimiteerd. Ondertussen hebben ze er limieten op gezet:

Ik ben nu in het buitenland en bespaar hierdoor 2.1% transactiekosten. We hebben op 5 weken €1500 uitgegeven. Dat is toch ook al €31.5 uitgespaard.
 
Laatst bewerkt:
Ook gemerkt, die rates zijn ronduit belachelijk tegenover mijn huidige bank. Ik heb het altijd al eens willen uitzoeken hoeveel er blijft kleven bij de bank maar daar ga ik nu geen moeite meer in stoppen. Ik denk dat ik in totaal overlaatst 5 cent "betaald" had? Enfin, t zal wel niet betaald zijn maar eerder dat den exchange rate van Google een beetje anders was.
 
@utolor. Mocht je nog een gratis kredietkaart willen met hoge limieten en verzekering kan je eens kijken naar de kredietkaarten van Keytrade bank. Deze (classic of gold) is het eerste jaar gratis samen met je zichtrekening. Het volgende jaar dien je dan wel jaarlijks 12 keer de kredietkaart te gebruiken, zodat deze gratis blijft.
Ik heb de Classic van Keytrade, maar een upgrade willen ze me niet geven gezien het geringe geld dat ik maar bij hen heb staan. Ik kan ze niet kwalijk nemen dat ze me geen Gold of Platinum willen geven, maar een limiet van 2500 euro zou wel fijn zijn. Bij de Classic is dit 1250 euro en ik kan wel tijdelijk een hogere limiet aanvragen, maar dan moet ik een hoop papierwerk doen elke keer waardoor dat ook geen optie is. Bij Argenta had je vroeger een gratis kredietkaart met een limiet van 2500 euro, maar die is recent ook verlaagd naar 1250 euro. Ik denk niet dat je nog ergens een gratis kredietkaart kan krijgen met een limiet van 2500 euro.
 
Kan zelfs zonder rekening bij hen.
Ja, vriendin heeft daar ook enkel een VISA kaart, dus geen rekening.
Ook vanwege het feit dat het gratis is.

Ik heb zonet mijn eerste aankoop met mijn Binance card gedaan 🥳 (bestelling op Bol.com trouwens)
Misschien toch eens bekijken om enkele gezamenlijke kosten op mij(n kaart) te nemen vanwege de cashback.
Zelf koop ik niet zo veel dat met VISA kan...
 
Kan zelfs zonder rekening bij hen.
Maar dan betaal je waarschijnlijk interest? En hoe halen ze het geld dan van je rekening bij een andere bank, of werkt dat via domiciliëring?
Ik zou die van KT evt. willen vervangen door die van Europabank, want met de Covid maatregelen ben ik afgelopen jaar niet echt veel op reis geweest waardoor ik ineens 25 euro moest betalen voor die kredietkaart doordat ik te weinig betalingen had gedaan ermee.
 
Ik heb de Classic van Keytrade, maar een upgrade willen ze me niet geven gezien het geringe geld dat ik maar bij hen heb staan. Ik kan ze niet kwalijk nemen dat ze me geen Gold of Platinum willen geven, maar een limiet van 2500 euro zou wel fijn zijn. Bij de Classic is dit 1250 euro en ik kan wel tijdelijk een hogere limiet aanvragen, maar dan moet ik een hoop papierwerk doen elke keer waardoor dat ook geen optie is. Bij Argenta had je vroeger een gratis kredietkaart met een limiet van 2500 euro, maar die is recent ook verlaagd naar 1250 euro. Ik denk niet dat je nog ergens een gratis kredietkaart kan krijgen met een limiet van 2500 euro.
Ik heb recent eenvoudig een 'gold' ontvangen met een limiet van 3k€. Op moment aanvraag stond er misschien 4k€ op de spaarrekening...
 
Ik heb recent eenvoudig een 'gold' ontvangen met een limiet van 3k€. Op moment aanvraag stond er misschien 4k€ op de spaarrekening...
Ondertussen heb ik er al één van Europabank aangevraagd. Bij KT is het ook maar verkapt gratis, want als je ze een jaar niet gebruikt moet je toch betalen (en bij zo'n Gold is dat nog meer dan bij de Classic). Wou daar sowieso al eventjes vanaf, maar ik dacht dat er geen gratis alternatieven waren naast Argenta en KT. Ik heb bijlange geen 4000 euro bij Keytrade staan en dat wil ik ook niet, maar dat zal waarschijnlijk de reden geweest zijn dan.

Maar soit, terug crypto! :p
 
Yesss, heb al betaald met deze kaart online.
Wel kut want heb enkele grote aankopen gedaan die ik graag gereward had gezien. :p
Ik heb gelezen dat curve kaarten tijdelijk het missen van een fysieke kaart kan oplossen. Minder swag ff, maar wel rewards.
Ik heb er eentje besteld (is free) en de fysieke kaart komt 28 jan ten laatste aan.

Ik laat hier nog wel weten of het effectief werkt.
 
Dat werkt gewoon, doe dit al bijna twee jaar zo. Curve is ook Apple pay dus een mooie workaround voor je cdc kaart.

Trouwens. Iemand al gehoord van de Eidoo kaart. 10K van hun tokens (= ongeveer 8k usd op dit ogenblik) voor 8% cashback
 
Curve is ook Apple pay dus een mooie workaround voor je cdc kaart.
For fucks sake, dit is zalig. Dan krijg ik cashback op de grootste dieven per maand (den elentriek). Top!

Als dat werkt vang ik 70 euro per jaar in cashback op mijn energie factuur. Fuck die 10 euro eenmalige korting voor domicilie. :ROFLMAO:
 
Laatst bewerkt:
Op die cashbacks moede ook belasting betalen hé mannen. 33% plus gemeentetax voor diverse inkomsten.

Hoe kom je daarbij?
Allez ja, op een Beobank cashback met 1% betaal je ook geen belastingen. :p

Ik snap ergens wel de twijfel omdat je bij de meeste moet staken om aan cashbacks te geraken. Stel een bank die je pas een cashback geeft op hun bankrekening als je minimum een bepaald bedrag op hun spaarrekening hebt staan? Is het dan geen extra interest dat je krijgt :thinking:...

Natuurlijk ander verhaal moest je zo'n kredietkaart gebruiken in een vennootschap. Daar zou de cashback wel geboekt moeten worden in de boekhouding van een vennootschap of als je zo'n kredietkaart gebruikt bij aankopen voor je éénmanszaak.

Je zou nog kunnen stellen als je het systeem begint te misbruiken. Bijvoorbeeld je stort geld met je kredietkaart op een goksite, je haalt het geld af van de goksite op je rekening, met je rekening zuiver je crypto kredietkaart weer aan. Ondertussen profiteer je van de cashbacks... :thinking:
 
Ik heb gelezen dat curve kaarten tijdelijk het missen van een fysieke kaart kan oplossen. Minder swag ff, maar wel rewards.
Ik heb er eentje besteld (is free) en de fysieke kaart komt 28 jan ten laatste aan.

Ik laat hier nog wel weten of het effectief werkt.
Ne copain wist daar vandeweek ook iets over te zeggen. Ik ga da is nader bekijken se
 
Terug
Bovenaan