Crypto debit/credit cards

VISA debit =/= VISA kredietkaart, die laatste gaat nog altijd niet in Colruyt.
Dat weet ik ook wel. Maar meestal staat het Visa logo er duideliijk op als ze het ondersteunen. Iig in de lokale Colruyt winkel werkte het niet met mijn Ruby Steel. Misschien is het veranderd of werkt het wel in Aalst en Ninove. Moet binnenkort nog eens naar Colruyt in Aalst, zal het dan proberen. Zou wel tof zijn natuurlijk.
 
@utolor. coinbase heeft ook een kaart. Hier zit ook xlm cashback op, maar dit geldt helaas enkel en alleen voor de Amerikanen voorlopig. Misschien dat dit naar de toekomst toe wel gaat wijzigen.
 
https://coti.io/

coti zou ook een kaart hebben en een bankrekening gekoppeld. (ergens in litouwen dacht ik) Die moet je dan wel aangeven aan de belastingen.
Hier heb ik een binance card maar heb ze feitelijk nog nooit gebruikt.
@utolor. coinbase heeft ook een kaart. Hier zit ook xlm cashback op, maar dit geldt helaas enkel en alleen voor de Amerikanen voorlopig. Misschien dat dit naar de toekomst toe wel gaat wijzigen.

Thanks! Heb beiden toegevoegd, maar gezien ze niet veel info beschikbaar stellen over de kaarten op hun publieke website en ik bij geen van beiden een account heb, kon ik niet alle info vinden.
 
Kheb een visa kaart van binance maar nog niet gebruikt. Iemand die pin code al aangepast of gaat dat niet? Ik heb nog niet gevonden hoe dermee.

Je moet de binance app op je telefoon hebben staan. Dan kan je in de binance app onder funding => Card klikken. Daar kan je via details een pin code genereren. Dan moet je eerst een sms verificatie code doen om te bewijzen dat jij het bent. Je pincode is dan 10 seconden zichtbaar. En dan moet je je pincode in duwen. Best dat je dus als het bedrag onder de 50€ is gewoon draadloos doet. Als het er boven is, moet je bovenstaande omslachtige methode steeds opnieuw doen, want er wordt steeds een andere pincode gegeneerd.

Daarom kan je om bovenstaande manier te omzeilen best de Curve app gebruiken. Deze gebruik je dan voor al je kredietkaarten wat je hebt en kan je dus daar ook aan koppelen. Als binance moeilijk doet kan je gewoon via de Curve MasterCard debit kaart afhandelen en bam het is betaald (Curve gaat een aanrekening doen bij je crypto binance kaart, hierdoor heb je ook vaker kans dat de betaling lukt). Bovendien heeft Curve ook nog andere gratis voordelen zoals de back in time functie en anti embarresement mode. Bovendien krijg je via Curve ook nog eens voor de eerste 30 dagen 1% cashback. Als je een vriend aanbrengt krijg je opnieuw 1% cashback voor 30 dagen.

Ik weet niet of je die pincode kan veranderen, als ik mijn pincode opvraag na eerst een sms verificatie te doen krijg ik toch steeds dezelfde code voor 10 seconden te zien
 
Binance kaart is onderweg.
Nu handel ik praktisch alleen meer op binance maar lijkt mij de netflix, spotify cashback wel interessant bij crypto.com.
De moeite om daarvoor een account aan te maken en ook wat te staken? Die abbo's moeten toch elke maand betaald worden. Of dat nu langs daar gaat of via mijn gewone rekening.... of vergeet ik ergens iets?
 
Binance kaart is onderweg.
Nu handel ik praktisch alleen meer op binance maar lijkt mij de netflix, spotify cashback wel interessant bij crypto.com.
De moeite om daarvoor een account aan te maken en ook wat te staken? Die abbo's moeten toch elke maand betaald worden. Of dat nu langs daar gaat of via mijn gewone rekening.... of vergeet ik ergens iets?
Het enige waar ik aan denk is dat het mij slimmer lijkt om die kaart pas te bestellen in een bear-market, zodat je veel meer CRO-tokens kan kopen voor je geld. Anders gaan de CRO-tokens die je nu koopt om te staken, in de bear market mogelijk nog maar 10 procent van de huidige waarde hebben. Dat is althans mijn plan als ik voor de Crypto.com kaart ga.
 
Het enige waar ik aan denk is dat het mij slimmer lijkt om die kaart pas te bestellen in een bear-market, zodat je veel meer CRO-tokens kan kopen voor je geld. Anders gaan de CRO-tokens die je nu koopt om te staken, in de bear market mogelijk nog maar 10 procent van de huidige waarde hebben. Dat is althans mijn plan als ik voor de Crypto.com kaart ga.
Zeer goed punt, had ik nog niet bij stilgestaan.
Nu ik het eens goed bekeken heb tijdens mijn middagpauze ook gezien dat je al min 3500 euro moet staken voor je netflix abbo terugbetaald te hebben. Toch al (voor mij) een serieuze investering "extra" aangezien ik al een account heb bij Binance.
 
Ik weet niet of je die pincode kan veranderen, als ik mijn pincode opvraag na eerst een sms verificatie te doen krijg ik toch steeds dezelfde code voor 10 seconden te zien
Ik dacht dat het steeds een andere code was. Oké, dat maakt het wel gemakkelijker. Bedankt voor de opheldering.
 
Als ik het dus goed begrepen heb, kan je met zo'n Binance kaart dus zonder fees je geld vanop je Binance account afhalen? Geen addertjes onder het gras?
 
Ik weet niet of je die pincode kan veranderen, als ik mijn pincode opvraag na eerst een sms verificatie te doen krijg ik toch steeds dezelfde code voor 10 seconden te zien
Nog geen bankautomaat tegengekomen die dat kan hier in België. In Nederlandse automaten kunt ge de pincode wel aanpassen blijkbaar. Moet er pas in September 2022 zijn dus kan het zo direct nog niet testen. 😝
 
Het enige waar ik aan denk is dat het mij slimmer lijkt om die kaart pas te bestellen in een bear-market, zodat je veel meer CRO-tokens kan kopen voor je geld. Anders gaan de CRO-tokens die je nu koopt om te staken, in de bear market mogelijk nog maar 10 procent van de huidige waarde hebben. Dat is althans mijn plan als ik voor de Crypto.com kaart ga.
ik had hier geluk mee. 3500 aan CRO gestaked toen ze rond de 0.15 stonden ✌
 
Laatst bewerkt:
Interessant die kaarten, wist er eigenlijk het fijne niet van. Ik was van plan een deel uit te cashen op binance (met fees), maar als ik goed begrijp, kan je dus gewoon via die binance visa kaart betalen zonder fees? Op welke manier wordt die betaling dan gedaan?

En kan je gewoon die binance visa in een bankautomaat steken en je geld afhalen in euros? lol.
 
Het bedrijf moet er toch ook iets aan verdienen. Als ze geen vergoeding vragen, zullen ze hun winst wel halen in een ruime bid-ask price van de valuta.
 
Ik denk dat je geen fee moet betalen op Binance, buiten de gebruikelijke exchange fee vermoed ik. En als je cash afhaalt dan rekent Visa daar wel een fee voor.
 
Net gebeld met Colruyt. Ze aanvaarden VISA en MC NIET. Punt. Voor de nieuwe kaarten die er aan komen (zoals HelloBank Visa Debit) zullen ze enkel werken omdat ze nog via het bancontactsysteem zullen gaan, en niet via het VISA of MC-netwerk.
Ik heb expliciet gevraagd of mijn crypto Visa Debitkaart zal aanvaard worden in de toekomst, en dat zit er niet aan te komen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan