Crypto debit/credit cards

Ik ken het; ik wacht op de mijne van 6 december ongeveer.

Ik gok dat die der nu wel gaat door komen ongeveer, mijn eerste tier duurde ook best wel lang.
 
Ze hebben er belachelijk veel klanten bijgekregen op korte tijd. Dat zal er ook wel iets mee te maken hebben.

Met betrekking tot aankopen, misschien is Curve dan een interessante optie? Ik heb er recent ook een review over geschreven na een maand intesief gebruik: https://www.fighttofire.com/curve-card-review-the-best-card-to-rule-them-all/

Het werkt erg goed, zowel in BE als in het buitenland (Zuid-Amerika). Helaas is de fee-free forex well beperkt voor de gratis tier, maar hun anti-embarrassment mode heeft me wel al een aantal keer geholpen in BE en nu in het buitenland. Ook voor mij tijdens het (korte) wachten op mijn Jade Green card heb ik al mijn transacties nadien kunnen overzetten op mijn crypto.com kaart dankzij de back in time feature.

Op dit moment gebruik ik mijn crypto.com kaart bijna exclusief omdat ze (voorlopig dus) geen extra transactie- en forexkosten aanreken. Dit heeft me toch al tientalle euro's uitgespaard want Beobank rekent 2.1% aan en Curve 2%.
 
Ze hebben er belachelijk veel klanten bijgekregen op korte tijd. Dat zal er ook wel iets mee te maken hebben.

Met betrekking tot aankopen, misschien is Curve dan een interessante optie? Ik heb er recent ook een review over geschreven na een maand intesief gebruik: https://www.fighttofire.com/curve-card-review-the-best-card-to-rule-them-all/

Het werkt erg goed, zowel in BE als in het buitenland (Zuid-Amerika). Helaas is de fee-free forex well beperkt voor de gratis tier, maar hun anti-embarrassment mode heeft me wel al een aantal keer geholpen in BE en nu in het buitenland. Ook voor mij tijdens het (korte) wachten op mijn Jade Green card heb ik al mijn transacties nadien kunnen overzetten op mijn crypto.com kaart dankzij de back in time feature.

Op dit moment gebruik ik mijn crypto.com kaart bijna exclusief omdat ze (voorlopig dus) geen extra transactie- en forexkosten aanreken. Dit heeft me toch al tientalle euro's uitgespaard want Beobank rekent 2.1% aan en Curve 2%.
Kan je die Curve kaart ook gebruiken om auto's te huren? Daar aanvaarden ze meestal enkel credit cards, maar gezien de limieten van de gratis credit cards steeds zakken wordt het moeilijker om een auto te huren zonder die dure verzekeringen die ze je altijd proberen aan te smeren (rental company's willen altijd een excess kunnen blokkeren als je geen verzekering neemt, vaak 1000 euro of meer). Aangezien je het excess moet laten blokkeren op de kaart waarmee je de auto geboekt hebt en dat niet altijd lukt met die lage limieten, zou de Curve kaart dit probleem kunnen oplossen. Maar dan mag er natuurlijk niet "Debit" op die Curve kaart staan.
 
Helaas niet. Curve is ook een Debitkaart.

Ik heb de Beobank flyingblue MC met een limiet van 10K. Deze limiet werd door Beobank zelf verhoogd over de jaren heen omdat ik altijd alles betaalde met domiciliëring. Daarbovenop dekt de FlyingBlue MasterCard de eerste €2000 aan franchise voor huurwagens waardoor ik nooit de extra dekkingen neem.

Heb het toegevoegd als negatief punt.
 
Laatst bewerkt:
Hier altijd Binance kaart gebruikt. Nu toch de beslissing genomen om de crypto.com kaart uit te testen .
Zie hier toekomst gericht toch mooie vooruitzichten in (zeker qua reclame etc. )
Iemand al ervaring met de netflix/spotify cashback ?
 
Hier altijd Binance kaart gebruikt. Nu toch de beslissing genomen om de crypto.com kaart uit te testen .
Zie hier toekomst gericht toch mooie vooruitzichten in (zeker qua reclame etc. )
Iemand al ervaring met de netflix/spotify cashback ?
Werkt gewoon zoals het moet. Capped op een normaal abbotje. Krijgt het bedrag terug in CRO. Cashbacks zijn near instant.
 
Helaas niet. Curve is ook een Debitkaart.

Ik heb de Beobank flyingblue MC met een limiet van 10K. Deze limiet werd door Beobank zelf verhoogd over de jaren heen omdat ik altijd alles betaalde met domiciliëring. Daarbovenop dekt de FlyingBlue MasterCard de eerste €2000 aan franchise voor huurwagens waardoor ik nooit de extra dekkingen neem.

Heb het toegevoegd als negatief punt.
Spijtig... Die Beobank Flying Blue MC effe gecheckt, maar ik zie daar nergens iets van huurauto vermeld staan, terwijl dit wel zo is bij de Elite Travel Mastercard. Persoonlijk vind ik ze beiden te duur, maar als je anders toch verzekeringen zou nemen is het natuurlijk snel terugverdiend. Heb al 30+ auto's gehuurd over de hele wereld en heb nooit een extra verzekering genomen. Heb maar één maal miserie gehad hiermee in een corrupt land (ze hadden documenten vervalst waarin stond dat er schade aan de wagen was en ik had die documenten zogezegd ondertekend) en ik heb m'n geld teruggekregen via Mastercard, omdat het duidelijk oplichting was.

Het enige waar ik nu dus tegenaan loop is de limiet die bij gratis kaarten tegenwoordig nog maar 1250 euro is, wat meestal maar net voldoende is voor prijs huurauto + excess (en ik heb liever wat marge). Is natuurlijk op te lossen door de maand vooraf aan de huur reeds een huurauto te boeken, waardoor je de volle 1250 euro beschikbaar hebt voor de excess. Een andere optie is om de maand voordien enkele annuleerbare huurauto's te boeken en deze te annuleren de maand waarin je een auto huurt, waardoor je limiet de hoogte inschiet door de refunds. Er zijn dus workarounds wanneer de limiet niet voldoende zou zijn, maar die Curve kaart was makkelijker geweest als het werkte voor huurauto's.
 
Hier altijd Binance kaart gebruikt. Nu toch de beslissing genomen om de crypto.com kaart uit te testen .
Zie hier toekomst gericht toch mooie vooruitzichten in (zeker qua reclame etc. )
Iemand al ervaring met de netflix/spotify cashback ?

Ik heb tot nog toe ook altijd de Binance Visa kaart gebruikt, zonder enige problemen. Maar de rewards voor crypto.com zijn toch wel beter. Alleen heb ik niet zoveel zin om 35000 euro aan CRO te staken voor 6 maanden aangezien ik dat dan niet kan gebruiken om te traden.

Enkele vraagjes als we uitgaan van de Rose gold limit:
- Als je na 6 maanden die CRO terug unstaked, verlies je dan ook je 5% cashback of zijn die voordelen permanent?
- Moet je eerst 6 maanden staken vooraleer je de kaart krijgt? Of krijg je de kaart meteen?
- Zit je CRO 6 maanden vast of kan je bijvoorbeeld na 2 maanden gewoon unstaken en dan ook je voordelen verliezen?
 
Unstaken is voordelen verliezen, voordelen zijn er enkel zolang je stake er staat. Je krijgt meteen je kaart, enfin verwacht minstens een maandje voor de fysieke. Virtueel krijg je al meteen. Stake staat 6 maand vast.
 
Unstaken is voordelen verliezen, voordelen zijn er enkel zolang je stake er staat. Je krijgt meteen je kaart, enfin verwacht minstens een maandje voor de fysieke. Virtueel krijg je al meteen. Stake staat 6 maand vast.

Dan zal het niet voor mij zijn. 35000 euro kan ik niet jaren blijven staken. 3500 euro kan wel, maar 3% heb ik bij Binance ook.
 
Dan zal het niet voor mij zijn. 35000 euro kan ik niet jaren blijven staken. 3500 euro kan wel, maar 3% heb ik bij Binance ook.
Vind het zelf ook vreemd dat die Crypto.com kaarten zo populair lijken te zijn. Je moet toch een pak geld vastzetten voor een lange tijd (of zelfs onbeperkt als je onbeperkt de voordelen wil houden), wat mogelijk zelfs in waarde daalt. De cashbacks kunnen die opportunity cost nooit goedmaken imo.

Het lijkt me enkel logisch om dat geld vast te zetten als je sowieso van plan was om te investeren in CRO, maar dan heb je nog steeds het nadeel dat het 6 maanden vaststaat. In een volatiele markt vind ik geld vastzetten voor lange tijd sowieso een groot risico.
 
Vind het zelf ook vreemd dat die Crypto.com kaarten zo populair lijken te zijn. Je moet toch een pak geld vastzetten voor een lange tijd (of zelfs onbeperkt als je onbeperkt de voordelen wil houden), wat mogelijk zelfs in waarde daalt. De cashbacks kunnen die opportunity cost nooit goedmaken imo.

Het lijkt me enkel logisch om dat geld vast te zetten als je sowieso van plan was om te investeren in CRO, maar dan heb je nog steeds het nadeel dat het 6 maanden vaststaat. In een volatiele markt vind ik geld vastzetten voor lange tijd sowieso een groot risico.
Een vriend van mijn broer heeft de crypto.com card met cashback. Ik dacht 8% (CRO vroeg aangekocht waarschijnlijk)
Mijn broer vertelde dat die gast met zijn vrienden gaat skiën en hij alle kosten met zijn crypto.com card betaalt (hotel, huur skilatten, eten, drank, alles)
Nadien wordt de rekening gemaakt en elke vriend betaalt zijn deel aan hem terug.
Vervolgens krijgt hij van crypto.com 5% (of zelfs 8%) cashback
Dit maakte het voor hem een gratis reis, hij verdiende er zelfs nog aan (maar mijn broer kan wel eens overdrijven, dus dit weet ik niet zeker)

1 van de dagen hoor ik mijn broer terug.
Die heeft zelf de Ruby Steel (2%), maar ging de Frosted Rose Gold (5%) aanvragen.
 
Bij Binance is het een gemiddelde 1 BNB dat je gedurende 1 maand moet in je wallet hebben voor 2% cashback (in BNB), 10 BNB voor 3%, ...

Je kan ten alle tijde die BNB verkopen/withdrawen, dan zal je alleen je cashback verliezen na verloop van tijd. Die BNB staan niet vast. Je hebt wel geen Amazon Prime/Netflix cashback

Voor 8% bij crypto.com moet je al 400000 euro vastzetten. Dan zou ik toch al eerder gaan denken om een deel uit te cashen of om te zetten in BTC.
 
Wel crypto.com heeft gigantisch goede staking producten die Binance niet heeft. Het is feitelijk gewoon wat profiel ben je? Traders gaan meer zijn met een Binance.

Ik betaal al mijn rekeningen met crypto.com tegenwoordig (daar waar het kan). Zelfs de 2% cashback is al de moeite. 2% is voor laag kapitaal ne sweet spot. 35k zou ik feitelijk nooit doen tenzij ik een frequent vlieger zou zijn. Er zijn er die 2k euro in cashbacks vangen per jaar op een Ruby.

Maar dan ga je ook naar de Delhaize met je kaart, de Telenet op de kaart, op restaurant is het wel duidelijk wie gaat voorschieten etc...

Nu de stake brengt zelf ook nog eens op, 10% APR. Op een Jade krijg je dus 175 euro voor je stake. Een Ruby 17.5 euro.
 
Die up to 6,5% intrest op BTC die Crypto.com geeft is wel beter dan wat Binance geeft
Stel dat ik 1 BTC stake daar is het toch 0,065 BTC per jaar ~ 2387 euro aan de huidige prijs. Het overwegen waard moet ik zeggen wel. Je moet dan wel 3500 euro staken aan CRO, maar als je 1,46 BTC staket heb je die CRO in feite terugverdiend :)

En je kan eigenlijk 3% cashbacks op zowat alles vangen waar je met visa betaalt, je zet maandelijks een deel van je loon daar op en doet zo betalingen. Als SEPA gewoon werkt is dat handig.
 
Laatst bewerkt:
Crypto.com kent dan ook 48 coins op dit moment in hun crypto earn programma (dit is gigantisch tegenover de markt standaard). Met de hoogste vliegers van 12% op een stable coin 3mo fixed. Daar moet ge bij een Celsius of Nexo al serieus voor ploeteren om die rates te krijgen.

De app gebruikt een trade spread (ong 1.8%) tenzij je naar de exchange gaat daar is het 0.4%. Daar doet Binance het natuurlijk beter. Op crypto.com gaat een long term hodler meer zijn ding vinden terwijl op een Binance een trader.

Ik heb ze wel alle twee, daar niet van (zowel Binance als Crypto).

Zelf grabbel ik al mijn rekeningen één keer per maand bij elkaar, top ik het bedrag op en begin ik er aan. (Debit top up is free)
 
Laatst bewerkt:
Mijn broer vertelde dat die gast met zijn vrienden gaat skiën en hij alle kosten met zijn crypto.com card betaalt (hotel, huur skilatten, eten, drank, alles)
Nadien wordt de rekening gemaakt en elke vriend betaalt zijn deel aan hem terug.
Vervolgens krijgt hij van crypto.com 5% (of zelfs 8%) cashback
Dit maakte het voor hem een gratis reis, hij verdiende er zelfs nog aan (maar mijn broer kan wel eens overdrijven, dus dit weet ik niet zeker)

Goed gezien, zeker wat belastingen betreft. Een goede manier om geld op je bankrekening te krijgen uit crypto zonder een fiat offramp te moeten gebruiken.
 
Een vriend van mijn broer heeft de crypto.com card met cashback. Ik dacht 8% (CRO vroeg aangekocht waarschijnlijk)
Mijn broer vertelde dat die gast met zijn vrienden gaat skiën en hij alle kosten met zijn crypto.com card betaalt (hotel, huur skilatten, eten, drank, alles)
Nadien wordt de rekening gemaakt en elke vriend betaalt zijn deel aan hem terug.
Vervolgens krijgt hij van crypto.com 5% (of zelfs 8%) cashback
Dit maakte het voor hem een gratis reis, hij verdiende er zelfs nog aan (maar mijn broer kan wel eens overdrijven, dus dit weet ik niet zeker)

1 van de dagen hoor ik mijn broer terug.
Die heeft zelf de Ruby Steel (2%), maar ging de Frosted Rose Gold (5%) aanvragen.
Heb zo idd ook al verhalen gehoord, maar dan moet je al graag willen voorschieten. Mijn ervaring is dat er altijd wel enkelen zijn waar je achter je geld moet blijven vragen, waardoor het een last is om voor te schieten. Als iemand voor mij voorschiet, heeft die dat dezelfde dag nog terug, maar niet iedereen is zo spijtig genoeg...

Wel crypto.com heeft gigantisch goede staking producten die Binance niet heeft. Het is feitelijk gewoon wat profiel ben je? Traders gaan meer zijn met een Binance.

Ik betaal al mijn rekeningen met crypto.com tegenwoordig (daar waar het kan). Zelfs de 2% cashback is al de moeite. 2% is voor laag kapitaal ne sweet spot. 35k zou ik feitelijk nooit doen tenzij ik een frequent vlieger zou zijn. Er zijn er die 2k euro in cashbacks vangen per jaar op een Ruby.

Maar dan ga je ook naar de Delhaize met je kaart, de Telenet op de kaart, op restaurant is het wel duidelijk wie gaat voorschieten etc...

Nu de stake brengt zelf ook nog eens op, 10% APR. Op een Jade krijg je dus 175 euro voor je stake. Een Ruby 17.5 euro.
Voor staking zijn er betere platformen imo, aangezien je bij Crypto.com je coins moet vastzetten om een degelijke APY te krijgen. Er zijn verschillende platformen waarbij dit niet nodig is en je toch een hogere APY krijgt. Ook al houd ik de meeste coins voor een lange termijn, ik wil kunnen verkopen wanneer ik wil en dat gaat niet als ze vaststaan. Eén maand vastzetten zie ik nog zitten met een klein deeltje van mijn portfolio, drie maanden vind ik veel te lang. Het voordeel van Crypto.com is wel dat je alles op 1 platform hebt. Al is het nooit een slecht idee om je portfolio te spreiden over meerdere platformen of gewoon op een ledger te houden (maar in dat laatste geval krijg je geen APY op de meeste coins).
 
Ze zeggen natuurlijk ook: not your keys, not your coins.
Ik zou niet al mijn crypto op een platform zoals crypto.com willen laten staan. In geval van een hack ben je dan alles kwijt.
Ook decentrale platformen zijn niet altijd veilig en vrij van hacks, rugpulls en andere scams.
 
Voor staking zijn er betere platformen imo, aangezien je bij Crypto.com je coins moet vastzetten om een degelijke APY te krijgen. Er zijn verschillende platformen waarbij dit niet nodig is en je toch een hogere APY krijgt. Ook al houd ik de meeste coins voor een lange termijn, ik wil kunnen verkopen wanneer ik wil en dat gaat niet als ze vaststaan. Eén maand vastzetten zie ik nog zitten met een klein deeltje van mijn portfolio, drie maanden vind ik veel te lang.
Als de requirement is om flexibel weg te geraken dan is er altijd Nexo of Celsius, e.d. in CeFi land. Die zijn flexibeler, maar hun exchange is dan meestal weer duurder. Ik zet ook zelf ook maar één maand max vast en dan ook met ETH alleen. BTC heb ik niet meer, maar moest ik het hebben zou dat ook een potentiële kandidaat zijn.

Het voordeel van Crypto.com is wel dat je alles op 1 platform hebt. Al is het nooit een slecht idee om je portfolio te spreiden over meerdere platformen of gewoon op een ledger te houden (maar in dat laatste geval krijg je geen APY op de meeste coins).
Inderdaad ik heb niet alle coins in crypto.com, het is slechts één tool in mijn toolbox. Mijn ETH is verspreid over verschillende platformen moest er ooit iets mis gaan en heb ook nog een ledger. Je vangt ietsje minder dan alle eieren in de mand te leggen bij de hoogste APY/APR, maar better safe than sorry.
 
Terug
Bovenaan