Gratis banken: Argenta, Keytrade

Mijn pakket bij Argenta is blijkbaar overgeschakeld naar het betalende Silver zie ik net in de app. Geen mail of communicatie hiervan gekregen (wel over de algemene situatie, maar niet over mijn persoonlijke). Wat is de eenvoudigste manier om naar Green te gaan?
 
ik heb een mailtje gestuurd naar het kantoor en de dag erna was het in orde.

Vermoedelijk zit je op Silver omdat je nog een limiet van €2500 op je kredietkaart, bij Green is dat maar €1250
 
Mijn pakket bij Argenta is blijkbaar overgeschakeld naar het betalende Silver zie ik net in de app. Geen mail of communicatie hiervan gekregen (wel over de algemene situatie, maar niet over mijn persoonlijke). Wat is de eenvoudigste manier om naar Green te gaan?

Communicatie is via de app wel duidelijk geweest (heeft 3 maanden op hun homescreen gestaan) en heb er 5x een mail van gehad :p zeker dat je niks gemist hebt onder het motto: 't is weer reclame? :p
 
Ik heb op de app net nog eens beter gekeken: je hebt 2 Tabs met Communicatie. Bij Inbox is het laatste document uit Nov2020 "Algemeen reglement gewijzigd". In het andere Tab Documenten zie ik inderdaad mijn persoonlijke brief.
Zò eenvoudig vind ik het dus niet.
Voor de duidelijkheid mijzelf herhalen: ik wist dat de pakketten betalend gingen worden voor iedereen en dat is breed gecommuniceerd, ik wist niet naar welk pakket ze mijn rekening hebben overgezet. (komt waarschijnlijk door de €2500 kredietkaartlimiet, maar ik heb een gratis €5000 VISA gold bij Keytrade)
 
Mijn vriendin en ik zouden een gemeenschappelijke rekening willen openen.
Zelf zit ik bij KBC en mijn vriendin bij ING.

Momenteel twijfel ik persoonlijk tussen:

Argenta ( https://www.argenta.be/nl/pakketten.html ) - Lijkt volledig gratis te zijn (buiten de verrichtingen enz)

ING Lion, is dit ook gratis, tenzij je een 2e titularis wilt, dan betaal je 10 euro per jaar: https://www.ing.be/nl/retail/daily-banking/current-accounts/compare-current-accounts )

KBC - hier zit je aan 2,5 euro per maand (KBC Plus) ( https://www.kbc.be/particulieren/nl...trekeningen/plusrekening-rekening-openen.html )

Iemand ervaring met Argenta of nog een andere bank waar we kunnen kijken?
(soms zijn de vergelijkingsites niet altijd 100% correct)

Deze rekening zou dus puur dienen voor de huur en maandelijkse kosten + boodschappen eigenlijk.
 
Zit als tweede bank by Keytrade bank. Was initieel meer voor beleggingen, maar ik heb er ook een gratis zichtrekening/spaarrekening/VISA. Op zich wel tevreden van, is wel een echte online bank dus geen kantoornetwerk.
 
Mijn vriendin en ik zouden een gemeenschappelijke rekening willen openen.
Zelf zit ik bij KBC en mijn vriendin bij ING.

Momenteel twijfel ik persoonlijk tussen:

Argenta ( https://www.argenta.be/nl/pakketten.html ) - Lijkt volledig gratis te zijn (buiten de verrichtingen enz)

ING Lion, is dit ook gratis, tenzij je een 2e titularis wilt, dan betaal je 10 euro per jaar: https://www.ing.be/nl/retail/daily-banking/current-accounts/compare-current-accounts )

KBC - hier zit je aan 2,5 euro per maand (KBC Plus) ( https://www.kbc.be/particulieren/nl...trekeningen/plusrekening-rekening-openen.html )

Iemand ervaring met Argenta of nog een andere bank waar we kunnen kijken?
(soms zijn de vergelijkingsites niet altijd 100% correct)

Deze rekening zou dus puur dienen voor de huur en maandelijkse kosten + boodschappen eigenlijk.
Wij zitten bij Keytrade voor onze gemeenschappelijk.
* Gratis rekening (ge krijgt zelfs een paar euro op jaarbasis door de €5c/verrichting)
* Gratis Visa tot (ik denk) €1250 als ge minstens 12 of 24 verrichtingen doet per jaar.

Is er bij ING of KBC geen mogelijkheid om gratis een bijkomende rekening te hebben?
Mijn persoonlijk rekening zit bij Fintro waar ik Blue Sky heb (€3/maand met kortingen af) maar daar kan ik wel 3 rekeningen mee openen (verdeelt onder 2 rekeninghouders: dus bv 2 privé rekening een een gemeenschappelijke).
 
Wij zitten bij Keytrade voor onze gemeenschappelijk.
* Gratis rekening (ge krijgt zelfs een paar euro op jaarbasis door de €5c/verrichting)
* Gratis Visa tot (ik denk) €1250 als ge minstens 12 of 24 verrichtingen doet per jaar.

Is er bij ING of KBC geen mogelijkheid om gratis een bijkomende rekening te hebben?
Mijn persoonlijk rekening zit bij Fintro waar ik Blue Sky heb (€3/maand met kortingen af) maar daar kan ik wel 3 rekeningen mee openen (verdeelt onder 2 rekeninghouders: dus bv 2 privé rekening een een gemeenschappelijke).
Dat ga ik maandag is vragen, heb dan telefoongesprek met iemand van KBC.
De inboedelverzekering gaan we daar nemen (mijn pa werkt bij KBC ook maar is sinds 9u vandaag in pensioen).
Ze kunnen misschien wel een efforke doen, ge weet nooit. Merci voor de tip!
 
Ik zit bij Keytrade, zowel voor mijn persoonlijke rekening als de gemeenschappelijke. Een kantoor heb ik niet nodig en ik word gewoon betaald voor mijn bankrekening. Afgelopen maanden was er een peterschapsactie, toch een paar mensen kunnen overtuigen wat wil zeggen dat ik vorig jaar €181,41 verdiend heb met Keytrade (€150 peterschapsactie + 5 cent per verrichting voor twee accounts) 😂 Mijn Visa is natuurlijk ook gratis daar.

Ik heb wel nog een ING Lion account, maar dat is enkel om instant overschrijvingen te kunnen ontvangen en cash geld van mijn bijberoep op te kunnen storten.
 
We gaan dus voor Argenta gaan, Keytrade vinden we weinig informatie over en er zijn 3-4 kantoren van Argenta in ons buurt in geval van.
Thx voor de tips!

KBC kon geen gratis 2e bankkaart aanbieden blijkbaar, wel wat teleurgesteld daarin ...
 
ik heb een mailtje gestuurd naar het kantoor en de dag erna was het in orde.

Vermoedelijk zit je op Silver omdat je nog een limiet van €2500 op je kredietkaart, bij Green is dat maar €1250
Ik moet fysiek naar het kantoor gaan van "mijn kantoorhouder", over email gaat dat blijkbaar niet :sarcastic:
 
Ik heb bij Argenta toch duidelijke communicatie gehad via de app en mails dat ik zilver ging krijgen. Gewoon een mailtje en het was aangepast . Was door de cc limiet.

Voor de rest wel tevreden van Argenta, hangt ook veel van het kantoor af. Enigste nadeel is dat ze wat achterlopen qua tech.
contactloos was er Lang niet, en Apple Pay staat wellicht nu pas op de roadmap door de betalende pakketten
 
Ik heb bij Argenta toch duidelijke communicatie gehad via de app en mails dat ik zilver ging krijgen. Gewoon een mailtje en het was aangepast . Was door de cc limiet.

Voor de rest wel tevreden van Argenta, hangt ook veel van het kantoor af. Enigste nadeel is dat ze wat achterlopen qua tech.
contactloos was er Lang niet, en Apple Pay staat wellicht nu pas op de roadmap door de betalende pakketten
Apple pay is volgens mij ook maar bij een beperkt aantal banken beschikbaar. Net zoals Google pay. En dat komt inderdaad door de kostprijs die er aan vast hangt. Door met betalende pakketten te werken kunnen ze dat inderdaad aanbieden aan de mensen die dat willen en hun er ook voor laten betalen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit bij Argenta. Al verschillende jaren en nog nooit klachten van gehad. Ik kreeg ook eerst zo'n Silver pakket voorgesteld. Dat kon ik snel veranderen na het formulier op hun site in te vullen. Lag bij mij ook aan de limiet van de kredietkaart die op 2500 EUR stond.
Over die pakketten werd ik op voorhand goed geïnformeerd via mail en brief. Ben zelfs ook door iemand van het kantoor gebeld geweest in november om te zeggen dat het ging veranderen.

Ben nu van plan om ook bij Keytrade wat opzij te zetten. Kwestie van niet alles bij een bank te hebben.
 
Ik moest persé afkomen naar hun scheel kantoortje om mijn pakket van zilver naar groen te veranderen. Inclusief extreem rare openingsuren natuurlijk, en op afspraak. Kwestie van het u zo moeilijk mogelijk te maken om hen van die inkomsten te ontzeggen. "Nee, nee da ga nie via de telefoon of via email meneer want ge moet een papier ondertekenen"...

Zeikerds.
 
Ik moest persé afkomen naar hun scheel kantoortje om mijn pakket van zilver naar groen te veranderen. Inclusief extreem rare openingsuren natuurlijk, en op afspraak. Kwestie van het u zo moeilijk mogelijk te maken om hen van die inkomsten te ontzeggen. "Nee, nee da ga nie via de telefoon of via email meneer want ge moet een papier ondertekenen"...

Zeikerds.

Hoe onnozel is dat. Stond speciaal in die info nu dat je het via dat formulier moest vragen. Enkele dagen nadat ik het had ingevuld, kreeg ik mail van het kantoor dat het OK was.

Nogal belachelijk dat je in coronatijden voor zoiets nog naar hun kantoor zou moeten gaan.
 
Bij Argenta hangt ook veel van de kantoorhouder af. De mijne wilt zelfs ff na 17h openhouden als ik er niet eerder geraak 😅
 
Ik ben bij zowel Argenta als Keytrade. Van beiden heel tevreden :)

Communicatie van Argenta in verband met Green en Silver packs etc was in mijn geval ook duidelijk. Ik zit momenteel zelf op Green. Ben ook bij Argenta voor mijn hypotheek. Enige bank die zo een gedetailleerde uitleg gaf... Bij andere banken had ik meer het gevoel dat ze bepaalde details achterhielden om het te doen lijken alsof hun aanbod het interessantst was.
 
Hier:
BNP/Hello: nog van vroeger...
KBC: gratis rekening ( privé en gemeenschappelijk). Enkel 0,5 euro per maand extra voor 2e kaart
Keytrade: rekening + woonkrediet + kredietkaart op bijberoep. Hier storten we gewoon elke maand onze aflossing op.
 
Terug
Bovenaan