Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

• Geur- en smaakverlies - nog altijd last

Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

Stemmen: 202 65,2%

• Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe zit dat eigenlijk met de boosterprik als je net corona gehad hebt? Is die nog nodig? Moet er een bepaalde tijd tussen zitten?

2 weken ertussen, zeker zinvol!
2 vaccinaties + infectie maakt je van beton, ook beste bescherming tegen omicron.

De laatste cijfers geven mogelijks aan dat de booster tegen omicron al zichtbaar begint af te zwakken na 3 maand.

Dus als je voor jezelf wil optimaliseren, zou ik jouw booster binnen 3 maand zetten (uw infectie fungeert momenteel als booster), als een soort superbooster.

Laatst bewerkt:
2 vaccinaties + infectie maakt je van beton, ook beste bescherming tegen omicron.

De laatste cijfers geven aan dat de booster tegen omicron al zichtbaar begint af te zwakken na 3 maand.

Dus als je voor jezelf wil optimaliseren, zou ik jouw booster binnen 3 maand zetten (uw infectie fungeert momenteel als booster), als een soort superbooster.
Geldt dat ook als je de ziekte doormaakt met zeer milde tot geen symptomen?

De laatste cijfers geven aan dat de booster tegen omicron al zichtbaar begint af te zwakken na 3 maand.

Heb je daar een bron van?

Nee, eerder in die zin van: doe maar wat rustiger aan voordat je uw longen/hart forceert na corona. Want verhalen van hartinfecties enzo.
Ik heb wat schrik dat ik mezelf ga forceren. Ik heb sowieso wel een hoge hartslag. Hartslag zal altijd wel rond de 150 liggen bij de woonwerk ritjes.
Ik heb ook altijd een hoge hartslag heeft met mijn Autisme te maken, wij hebben hogere hartslag en daardoor sterven wij 16j sneller dan gewone mensen, maar dit even terzijde .Ik moet nu van mijn huisarts medicatie voor pakken Bisoprolol en nu is dat in orde, moet gij daar dan niks voor pakken?

Mss niet de juiste topic maar.. ik bel naar mijn dokter voor een attest voor mijn werkgever, ik ben COVID positief.

Nu zegt die doodleuk: ja kom maar langs, maar blijf in de hal staan en ga niet de wachtkamer binnen. Dit is toch absurd? Ik heb in principe zelfs quarantaine plicht.

Mss niet de juiste topic maar.. ik bel naar mijn dokter voor een attest voor mijn werkgever, ik ben COVID positief.

Nu zegt die doodleuk: ja kom maar langs, maar blijf in de hal staan en ga niet de wachtkamer binnen. Dit is toch absurd? Ik heb in principe zelfs quarantaine plicht.
De huisarts is de ENIGE waar je wél naartoe mag. 😉

Daarnaast is het natuurlijk absurd, wij mailen ze of indien de patiënt geen mailadres heeft, komt een familielid of zo ze wel oppikken.

Dokter, supermarkt etc moogt ge nog naartoe (tenzij ge iemand hebt die da voor u kan doen natuurlijk). Met ff in de hal te staan met mondmasker en ontsmette handen om een papierke aan te pakken gade niemand in gevaar brengen zne :) Kvind het ook belachelijk da ze da ni gewoon kunnen doorsturen, maar sommigen zijn nu eenmaal van den oude stempel.

Dokter, supermarkt etc moogt ge nog naartoe (tenzij ge iemand hebt die da voor u kan doen natuurlijk). Met ff in de hal te staan met mondmasker en ontsmette handen om een papierke aan te pakken gade niemand in gevaar brengen zne :) Kvind het ook belachelijk da ze da ni gewoon kunnen doorsturen, maar sommigen zijn nu eenmaal van den oude stempel.
Als je positief bent is het isolatie en mag je enkel buiten voor medische noodzaak.

Als je positief bent is het isolatie en mag je enkel buiten voor medische noodzaak.
En mensen die alleen wonen en niemand meer hebben moeten maar verhongeren dan? :p

• Je mag alleen naar de apotheek, de dokter of de supermarkt
Dit gezegd zijnde, ook enkel van toepassingen als ge echt niemand anders hebt da dit kan regelen voor u, iedereen zijn situatie is anders :)

EDIT: Ik merk hier net datk quarantaine en isolatie door elkaar heb gehaald. My bad.

Man man, donderdag eerste symptomen gehad. Gisteren best ok, dacht dat ik er vanaf was. S'avonds na het eten ineens zoooo slecht. Heb mij nog nooit zo miserabel gevoeld in mijn leven. Mijn lichaam wil niet meer mee en het lijkt alsof mijn lichaam 500kg weegt. Ik kon in slaap vallen waar ik stond...
Ben redelijk paniekerig gaan slapen want had het gevoel dat ik elk moment van mij sus kon gaan.
Deze ochtend voel ik me niet veel beter en voelen mijn spieren aan alsof ik heel de nacht heb zitten sporten. Wat een vreemd vreemd beestje toch.

Heb vrijdag & zaterdag twee slechte dagen gehad, zondag/maandag terug een beetje beter.
Echter merk ik momenteel geen progressie meer, hopelijk tegen donderdag toch symptoomvrij.

Al zijn mijn grootste lasten nu reuk&smaakverlies, dus al bij al nog cava.

W
Man man, donderdag eerste symptomen gehad. Gisteren best ok, dacht dat ik er vanaf was. S'avonds na het eten ineens zoooo slecht. Heb mij nog nooit zo miserabel gevoeld in mijn leven. Mijn lichaam wil niet meer mee en het lijkt alsof mijn lichaam 500kg weegt. Ik kon in slaap vallen waar ik stond...
Ben redelijk paniekerig gaan slapen want had het gevoel dat ik elk moment van mij sus kon gaan.
Deze ochtend voel ik me niet veel beter en voelen mijn spieren aan alsof ik heel de nacht heb zitten sporten. Wat een vreemd vreemd beestje toch.
Wanneer was je gevaccineerd en welk vaccin?

Heb vrijdag & zaterdag twee slechte dagen gehad, zondag/maandag terug een beetje beter.
Echter merk ik momenteel geen progressie meer, hopelijk tegen donderdag toch symptoomvrij.

Al zijn mijn grootste lasten nu reuk&smaakverlies, dus al bij al nog cava.
Wanneer was je gevaccineerd en welk vaccin?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan