Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

• Geur- en smaakverlies - nog altijd last

Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

Stemmen: 202 65,2%

• Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Men zou dat hier ook zo moeten doen, testen bij ziekte.
In dat hele risicocontact-gedoe loopt men zich vast en zit men voortdurend te balanceren dus halvelings de boel proberen in te dijken en toch ook weer niet. Dat is niet houdbaar.

ha,they fucked up bigtime :love:

labo heeft mijn test niet doorgestuurd naar de staat of naar Sciensano
Deze morgen gebeld en ze gingen het nasturen.
nu check ik de site van e health en mijn positief resultaat is binnen maar zonder de code, die staat nu op de lijn eronder als niet afgenomen, en lijn 1 is een positieve test zonder pcr code.

resultaat: covidsafe app niet up to date, geen herstelcertificaten mogelijk want de ctpc code is onbekend.
Die code heb je in principe niet nodig. Ik heb ook geen code gehad, maar voor de rest was wel alles juist. Ik heb na 12 dagen een herstelcertificaat gekregen, zonder code.

Mijn vrouw en zoon zijn pcr getest geweest, ook zij hebben geen code ontvangen maar wel een test certificaat.

ook positief, vooral groggy gevoel en geur en smaakverlies

vraag me af hoelang dat geur en smaakverlies zal duren
Dat kan een hele tijd duren. Collega van mij heeft vorig jaar corona gehad, en dat is nog steeds niet helemaal in orde. Hij smaakt wel iets, maar vervormd.

Is keelpijn op zichzelf zonder enig ander symptoom dat op verkoudheid of griep zou wijzen, ook een symptoom van corona eigenlijk?

Netjes gevaccineerd, voel me op die keelpijn na ook piekfijn, ... zelftesttijd?

Is keelpijn op zichzelf zonder enig ander symptoom dat op verkoudheid of griep zou wijzen, ook een symptoom van corona eigenlijk?

Netjes gevaccineerd, voel me op die keelpijn na ook piekfijn, ... zelftesttijd?
Denk dat een zelftest altijd beter is als ge niet zeker zijt. Wacht wel een dag of twee (ik deed op dag 1 van de symptomen een test, deze was negatief, volgens de huisdokter detecteert een zelftest covid pas als het al even in uw lichaam zit, simpel gezegd).

Ik gisteren hevige spierpijn, hoofdpijn, koorts, kon amper op mijn benen staan. Vandaag gehoord dat mijn schoonbroer positief heeft getest. Ik voel me kiplekker nu, maar ben ook getest vandaag en ga van het ergste uit. Dit zou dan de tweede keer zijn dat ik corona heb.

Ik mag van ontelbaar veel geluk spreken dat ik niet doodziek ben, dat besef ik. Maar het komt slecht uit, ik zou 20/12 naar IJsland vertrekken, dat wordt een nipte of niet mogelijk. Maar ik weet dat die reis het minste van mijn zorgen moet zijn nu.

Thanks, enkel en alleen keelpijn geeft me dit:
De kans dat u besmet bent met het coronavirus is klein. Een test is niet nodig. Neem telefonisch contact op met uw arts indien uw symptomen erger worden of indien de koorts langer dan 3 dagen aanhoudt.

Ik heb ook helemaal geen koorts (ook niet aangeduid), geen idee waarom die daarover begint. :thinking:

Paar dagen terug had ik ook hoofdpijn, er zijn nog altijd andere klachtjes en kwaaltjes in deze tijden dan corona hé.

Een paar Strepsils gaan halen bij de apotheek, en toch maar ook 2 zelftesten just in case. Morgenochtend één doen. Ik voel me nu gewoon te goed, zal morgen wel een test doen als ik me slecht(er) zou voelen.

Vriendin was zondag positief. Tot woensdag zeer moe, hoesten, snot. Sinds donderdag geen geur. Maar is wel wat minder ziek. Sinds vandaag ook hevige diarree.
Ter info; in de makro verkopen ze veel zelftesten aan ong. 3.6 euro/stuk

Laatst bewerkt:
Ik ben ondertussen helemaal genezen.
Ondertussen ook terug aan het sporten. Naar het werk aan't fietsen, maar denk regelmatig "doe maar wat rustiger, want...".
Ik ga wel eens naar de huisdokter bellen daarvoor, want vind niet veel concrete info terug op het net.

Ondertussen ook terug aan het sporten. Naar het werk aan't fietsen, maar denk regelmatig "doe maar wat rustiger, want...".
Ik ga wel eens naar de huisdokter bellen daarvoor, want vind niet veel concrete info terug op het net.
Bedoel je dat je een lagere inspanningstolerantie hebt?
Dat is doorgaans de eerste maand na je "herstel" het ergste maar kan maanden lang aanhouden.

Zit dat dan in jouw hoofd of voel je echt dat je sneller buiten adem bent of je inspanningen minder lang volhoudt?

@Sneeuwstorm
Bij mij persoonlijk heb ik de eerste 3 weken dat ik terug aan het werk was, dagelijks het gevoel van koorts opstoten gehad. De eerste dag moest ik na een half uur al dafalgan nemen omdat het ècht direct prijs was.
De eerste 2 weken steeg mijn temperatuur ook effectief (verhoging), de laatste week was het enkel dat gevoel, temperatuur bleef gelijk.
Ben daarvoor ook bij de dokter geweest om na te vragen of dit wilde zeggen dat ik te vroeg gestart was met werken of niet, maar zij maakte er zich weinig zorgen over.

Heb gisteren mijn resultaat gehad: zeer sterk positief.
Heb al 2 nachten op de bank geslapen.

Symptomen waar ik last van heb zijn vnl:

Hoofdpijn
Verkoudheid
Moe
Geur- en smaakverlies

Ik kan een hele dag in de zetel liggen en op 1 min tijd van praten met mijn vriendin naar een diepe slaap verschuiven.

De vriendin heeft ook positief getest, weliswaar sterk positief en niet zeer sterk zoals mezelf.

Zij is niet gevaccineerd en in verwachting, we slapen nu nog apart maar is dat zinvol?

Zit dat dan in jouw hoofd of voel je echt dat je sneller buiten adem bent of je inspanningen minder lang volhoudt?
Nee, eerder in die zin van: doe maar wat rustiger aan voordat je uw longen/hart forceert na corona. Want verhalen van hartinfecties enzo.
Ik heb wat schrik dat ik mezelf ga forceren. Ik heb sowieso wel een hoge hartslag. Hartslag zal altijd wel rond de 150 liggen bij de woonwerk ritjes.

Lekker ironisch, krijg donderdag de vraag of ik een boosterprik wil (via via overschot) maar voel me niet zo super dus ben wat twijfelachtig. Iemand op mijn werk geeft me een zelftest om toch maar zeker te zijn. Ik had net 3 weken afgezien van sinusitis en bronchitis dus dacht dat het nog wat nasleep was daarvan.

Nee hoor, zelftest positief en tegen de avond was ik echt niet goed. Mij vrijdag laten testen, zaterdag de bevestiging gekregen en vandaag zondag voel ik me echt miserable slecht. Mijn lichaam voelt aan als een zak patatten van 200kg en heb een vastzittende hoest die soms wat benauwdheid veroorzaakt. De kers op de taart is dat mijn partner er sinds gisteren ook serieus aanhangt en we met een dochtertje van 2 maanden zitten. Zij mocht haar boosterprik normaal maandag gaan halen... :cry2:

Ik hoop echt dat dit snel passeert anders zitten we met een probleem. Ik hoop vooral dat mijn partner het niet zo erg als mij krijgt en onze kleine pruts er niet teveel last van ondervindt.

Behalve dafalgan nemen zie ik niet direct een oplossing.

Beterschap!!

Nee, eerder in die zin van: doe maar wat rustiger aan voordat je uw longen/hart forceert na corona. Want verhalen van hartinfecties enzo.
Ik heb wat schrik dat ik mezelf ga forceren. Ik heb sowieso wel een hoge hartslag. Hartslag zal altijd wel rond de 150 liggen bij de woonwerk ritjes.
Vandaag toch redelijk stevig fietstochtje gedaan waar ik me niet inhield tijdens wind op kop. Komt wel goed.

Mijn zelftest was overigens negatief. Enkel keelpijn op zich was dus geen reden om toch maar € 7,20 aan te verspillen. 😅

Maar goed, ik heb weer eens iets gedaan dat ik nog nooit gedaan had. Altijd leuk, niet dat dit zo'n geweldige ervaring was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan