Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

• Geur- en smaakverlies - nog altijd last

Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

Stemmen: 202 65,2%

• Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
ok, nu ben ik helemaal niet meer mee.

ik kreeg net telefoon van contacttracing ivm besmetting tweede zoontje. Onze resultaten zijn nog niet binnen dus wij hebben nog ongekende status. Als het negatief zou blijken voor ons dan moeten wij ons op dag 17!!! opnieuw laten testen

niet 7 maar 17!! vanwaar komt dat opeens?
het laatste hoog-risico contact met je zoontje is de laatste dag van zijn isolatie, dus dag 10. Dan de 7e dag vanaf het laatste hoog risicocontact is dan 17 dagen

En dat is echt de grootste smeerlapperij als je jonge kinderen hebt, niet gevaccineerd, dus als die negatief zijn, is die quarantaine voor hen zo lang :(
Mijn vrouw is net positief getest op Covid. Woensdag lichte koorts, hoofdpijn, grieperig gevoel. Ik ben achter zelftest gegaan, deze was negatief! Toch besloten om PCR ook te doen gezien de symptomen en die kwam nu als positief binnen. Ik had dinsdag zelf een negatieve zelftest gedaan, nu ook PCR afgenomen om te zien wat die zegt. Kindjes gaan we straks laten testen (en raar maar waar) en hopen dat die al positief zijn, zodat de quarantaine periode voor hen meevalt.

misschien een stomme vraag,
maar ik dacht dat je maar 1 keer corona kon krijgen?

volgens mijn baas is het mogelijk om dit meerdere keren te krijgen?

misschien een stomme vraag,
maar ik dacht dat je maar 1 keer corona kon krijgen?

volgens mijn baas is het mogelijk om dit meerdere keren te krijgen?
Herbesmettingen zijn inderdaad mogelijk, geen enkele dekking is 100%. Niet vaccin, niet genezing. Het hangt ook af van hoeveel antistoffen je lichaam aanmaakt. Maar de kansen dat je het krijgt dalen enorm als je één van beiden hebt gehad.

grrr, zotkomen. Deze morgen 2 van de 4 resultaten binnengekregen, de rest laat op zich wachten...
ik had nu toch gehoopt dat die in dezelfde badge zaten. Of doen ze kinderen eerst?

refresh in da mailbox continues

Herbesmettingen zijn inderdaad mogelijk, geen enkele dekking is 100%. Niet vaccin, niet genezing. Het hangt ook af van hoeveel antistoffen je lichaam aanmaakt. Maar de kansen dat je het krijgt dalen enorm als je één van beiden hebt gehad.
Spijtig genoeg kan het inderdaad wel meer dan 1 keer.
Ik ken zelfs mensen die al 3 keer besmet geweest zijn.
Iemand die eerste besmetting goed overleeft heeft, 2de zwaar ziek in het ziekenhuis.
Iemand die na dubbele vaccinatie enkele maanden terug in het ziekenhuis is beland (voor de 3de keer) en spijtig genoeg overleden is aan een zware longontsteking (was te fel verzwakt).

Raar genoeg zie ik in mijn omgeving de laatste weken niet zoveel besmettingen als bij de vorige golven, alhoewel er nu dus wel veel meer besmettingen blijken te zijn.

Ik hoop negatief want in een andere post is hij bezig dat hij gisteren in Mediamarkt is geweest. Terwijl hij daarvoor zei dat hij in quarantaine zat...

het laatste hoog-risico contact met je zoontje is de laatste dag van zijn isolatie, dus dag 10. Dan de 7e dag vanaf het laatste hoog risicocontact is dan 17 dagen
Klopt!
Wij hebben dit hier voorgehad begin dit jaar.
17 lange dagen waren dat…

Geen zin in om dit nog eens mee te maken; wij letten sindsdien serieus op :-p

Net het resultaat van de oudste (4 jaar) dochter gekregen: positief! Ze heeft geen symptomen ofzo, dus das al een voordeel. Haar quarantaine kan nu beginnen. Nu nog wachten op mijn resultaat en dat van de jongste..

Laatst bewerkt:
Madam negatief getest. Gejost dus voor de 17 day quarantaine.

Edit: mijn test is er ook. Ook negatief.

Vree raar. We worden hier behoest en besnuffeld van 2 klein mannen.

Laatst bewerkt:
Sinds corona 3 maal koorts + spierpijn + hoofdpijn gehad. Meer dan een normale griep. Wel gewoon thuisgebleven en alles uitgezweet (telkens meer dan een week) dus geen idee of dit corona was of niet 🤔

Indien jullie volledig gevaccineerd zijn en negatief getest hebben, moeten jullie niet in quarantaine. Enkel nog een 2de test op dag 17.

Indien jullie volledig gevaccineerd zijn en negatief getest hebben, moeten jullie niet in quarantaine. Enkel nog een 2de test op dag 17.
Ben je dat zeker? Lijkt me niet logisch dat wij buiten onder het volk zouden mogen met 2 extreemhoogrisico contacten thuis waar we absoluut geen afstand van kunnen houden.

Net het resultaat van de oudste (4 jaar) dochter gekregen: positief! Ze heeft geen symptomen ofzo, dus das al een voordeel. Haar quarantaine kan nu beginnen. Nu nog wachten op mijn resultaat en dat van de jongste..

Ik zit in een vergelijkbare situatie en ik waarschuw jullie al maar:
Wij testten ook negatief toen onze kids positief waren. Nu 5 dagen later hebben we zelf ook positief getest (zelftest).
Dit is iets wat precies heel vaak terugkomt: negatief testen terwijl je waarschijnlijk toch al besmet bent.
Maar dat wilt idd zeggen dat je serieus lang in quarantaine zit..

Succes!

Ik zit in een vergelijkbare situatie en ik waarschuw jullie al maar:
Wij testten ook negatief toen onze kids positief waren. Nu 5 dagen later hebben we zelf ook positief getest (zelftest).
Dit is iets wat precies heel vaak terugkomt: negatief testen terwijl je waarschijnlijk toch al besmet bent.
Maar dat wilt idd zeggen dat je serieus lang in quarantaine zit..

Succes!

Ik heb hier net nog een zelftest gedaan, 2 dagen na de pcr, en nog altijd negatief. 7 dagen ongeveer na de eerste symptomen van de oudste zoon. We hebben op 1 dec nog 2 pcr tests geboekt staan, als die ook negatief blijken is het hier einde Q zenne.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan