Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

• Geur- en smaakverlies - nog altijd last

Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

Stemmen: 202 65,2%

• Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Geprobeerd een afspraak te maken voor PCR (hoofdpijn, keelpijn, spierpijn) via die vragenlijst van mijngezondheid.be. Eerst mogelijke vrije moment in testcentrum 30 november 🙃

Net de resultaten voor de jongens binnengekregen (2 en 5) allebei sterk positief en waarschijnlijk besmettelijk.

Ik zal me dus geen illusies meer moeten maken dat ik er ga aan ontsnappen.

Net de resultaten voor de jongens binnengekregen (2 en 5) allebei sterk positief en waarschijnlijk besmettelijk.

Begin maar snel te oefenen voor uw 8-gangen menu voor ge uw geur en smaak kwijt zijt!

Dacht ik ook maar ik overleef nog steeds, nu al 13 dagen later.

Wij c
Geprobeerd een afspraak te maken voor PCR (hoofdpijn, keelpijn, spierpijn) via die vragenlijst van mijngezondheid.be. Eerst mogelijke vrije moment in testcentrum 30 november 🙃

en een testcentrum iets verder van huis?

Wij probeerden in Aalst eerst maar daar was het pas dit weekend de eerste slot vrij. Dan een tip gekregen om het triagecentrum van ninove te checken en daar konden we 's anderendaags al terecht.

en hoe vaak moet je dan nog getest worden? want stel nu dat jij besmet geraakt op dag 12, dan moet jij nog es 10 dagen extra in Q + 2 pcr tests?
Test op dag 1, test op dag 7, test bij Vertonen van symptomen.
Dus in zijn geval maar 2 testen en als hij dubbel gevaccineerd is, geen quarantaine bij negatieve testen.

Stel dat hij op dag 12 besmet raakt, is dat test 3 op basis van symptomen en start zijn ziekte dan en 10 dagen in zijn kot. Maar die zijn niet extra want hij mocht daarvoor wél de woning verlaten.

en hoe vaak moet je dan nog getest worden? want stel nu dat jij besmet geraakt op dag 12, dan moet jij nog es 10 dagen extra in Q + 2 pcr tests?
Ik had een test de eerste dag en nu nog een de 17de dag (omdat je met kinderen de hele tijd risico contact blijft). Als ik dan positief ben dan ben ik idd weer vertrokken voor 10 dagen isolatie..

Ik was hier dus ook al aan het rekenen... als 1 van ons 2 nu niet besmet blijkt te zijn maar hier wel opgesloten zit met 3 positieven dan lijkt het risico er wel dat je dan weer 10 dagen vastzit vanaf dag 7 pcr test als die dan wel positief blijkt. Maar als die dan negatief is en ze geraakt bv pas besmet op dag 8 dan kan ze vrij de deur uit en volk gaan besmetten....

Je bent uit quarantaine als je test op dag 1 negatief is. Dan ben je volledig vrij tot je 2de test op dag 17. Dus in die tussentijd kan je gewoon vrij rondlopen en iedereen besmetten. Ik snap ook niet waarom ik niet nog een test moest doen op dag 7..

stel nu dat we alle 4 positief zijn bij de pcr op dag 1, moeten we dan eigenlijk nog een test doen op dag 7?

De pcr dient om te zien of je besmet bent, als je besmet bent, moet dat dus niet herhaald worden. Beetje zoals een zwangerschapstest 🤪

De pcr dient om te zien of je besmet bent, als je besmet bent, moet dat dus niet herhaald worden. Beetje zoals een zwangerschapstest 🤪

ok, leek me logisch maar in deze onlogische tijden was ik niet zeker.. misschien wilden ze ook checken of er al "genezenen" zaten bij de besmetten.

ok, leek me logisch maar in deze onlogische tijden was ik niet zeker.. misschien wilden ze ook checken of er al "genezenen" zaten bij de besmetten.
Je kan nog een tijdje positief testen met een PCR-test, ook al ben je al een paar weken genezen en niet meer besmettelijk.

Kun je niet bij je apotheker terecht? Die doen dat ook tegenwoordig?
Heb inderdaad een afspraak geregeld bij lokale apotheek. Heb me al een paar keer laten testen via PCR en kon eigenlijk altijd dezelfde dag nog gaan. Toch eigenaardig dat er nu een wachttijd van bijna een week is.

Je bent uit quarantaine als je test op dag 1 negatief is. Dan ben je volledig vrij tot je 2de test op dag 17. Dus in die tussentijd kan je gewoon vrij rondlopen en iedereen besmetten. Ik snap ook niet waarom ik niet nog een test moest doen op dag 7..
Ik ook niet eerlijk gezegd. Ik zou zelf toch nog tussendoor een test doen en sowieso blijven opletten met contact.
Mijn zus had extra codes (huisarts en tracing hadden codes gegeven) dus die heeft zich tussendoor ook eens laten testen (was nog negatief) nu zijn haar kinderen terug naar school en mag zij zich volgende week nog eens testen :v (ze houdt zichzelf wel nog wat in quarantaine voor de zekerheid)

ok, nu ben ik helemaal niet meer mee.

ik kreeg net telefoon van contacttracing ivm besmetting tweede zoontje. Onze resultaten zijn nog niet binnen dus wij hebben nog ongekende status. Als het negatief zou blijken voor ons dan moeten wij ons op dag 17!!! opnieuw laten testen

niet 7 maar 17!! vanwaar komt dat opeens?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan