Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

• Geur- en smaakverlies - nog altijd last

Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

Stemmen: 202 65,2%

• Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe warm of koud je gekleed bent heeft niks te maken met een verkoudheid oplopen, trouwens.
zegt de man die een paar regels eerder zegt "laten we de artsen hun werk en prognose laten stellen"... :D :D

Sorry maar mijn dokter zegt steeds dat je juist heel makkelijk een verkoudheid oploopt als je te weinig warm aangekleed bent, in de winter.
misschien ga jij naar een andere arts natuurlijk.

zegt de man die een paar regels eerder zegt "laten we de artsen hun werk en prognose laten stellen"... :D :D

Sorry maar mijn dokter zegt steeds dat je juist heel makkelijk een verkoudheid oploopt als je te weinig warm aangekleed bent, in de winter.
Trump, aub, zoek een andere huisarts 😭

Virussen gaan niet iemand gaan zoeken op basis van hun kledingdracht.

En bij ons op het werk, worden mogelijke covidpatienten apart gezien om geen zwakkeren in de wachtzaal te besmetten, maar wij nemen honderden testen per week af van mensen die 100% zeker zijn dat ze hooikoorts,verkoudheid, sinusitis, bronchitis,... Hebben. 🤷🏼

Hij heeft wel gelijk. Een verkoudheid is, net zoals Corona, een virusinfectie. Daar heb je dus eerst en vooral een virus nodig, dat je van een ander krijgt. In de winter, en in de koude, zijn we daar gewoon veel vatbaarder voor omwille van een lagere weerstand.

Ondertussen rest van het gezin ook positief. Mijn jongste heeft helemaal niets van symptomen (8 jaar) en mijn vrouw gewone verkhoudheidssymptomen. Ik ben wel sinds vandaag mijn geur/smaak kwijt :( Wel geen koorts meer, hoest is minder maar ik heb nog steeds behoorlijk last van mijn verstopte neus en zwaar gevoel in mijn hoofd.

Ik zit nu op dag 4. Vanaf welke dag begon het bij jullie serieus te beteren?

Ondertussen rest van het gezin ook positief. Mijn jongste heeft helemaal niets van symptomen (8 jaar) en mijn vrouw gewone verkhoudheidssymptomen. Ik ben wel sinds vandaag mijn geur/smaak kwijt :( Wel geen koorts meer, hoest is minder maar ik heb nog steeds behoorlijk last van mijn verstopte neus en zwaar gevoel in mijn hoofd.

Dag 14. 😭 (en mijn collega die ook zo ziek was, vanaf dag 8)

Ik heb echt de indruk dat het overal zit, nog nooit zo meegemaakt. Vandaag melding van hoogrisicocontact, ga ik pcr doen en de 2 zonen van het school/opvang halen, krijgen we daarna mail van de opvang dat er daar een laagrisicocontact geweest is in de groep. Bij de vriendin opt werk ook positieve gevallen.

Laatste weken met 3 mensen gepraat die naar een trouw geweest zijn, op elke trouw binnen de week 10 tot 30% van de aanwezigen positief. Het is misschien omdat het nu veel rond mij is maar ik denk dat ze morgen weer de bubbels gaan bovenhalen.
Ale allebei negatief. Hoogrisicocontact was vrijdag dus zal wel in orde zijn.

3 dagen hospitaal achter de rug. Problemen met voldoende zuurstof binnen te krijgen. Saturatie was 83 en bloedgas was zeer wispelturig, dus uit voorzorg in ziekenhuis opgenomen. Merendeel symptomen zijn ( voorlopig ) voorbij, enkel geur, smaak en kort van adem. Isolatie is verlengt tot 03/12. Op 13/12 RX Thorax, op 15/12 telefonische consultatie met de pneumologe.

Moet ik op 03/12 een nieuwe test afnemen? Hierover zegt de ene van wel, de andere zegt van niet? Kan me iemand de tekst tevoorschijn toveren, waar dat in staat uitgelegd?

Alvast bedankt

3 dagen hospitaal achter de rug. Problemen met voldoende zuurstof binnen te krijgen. Saturatie was 83 en bloedgas was zeer wispelturig, dus uit voorzorg in ziekenhuis opgenomen. Merendeel symptomen zijn ( voorlopig ) voorbij, enkel geur, smaak en kort van adem. Isolatie is verlengt tot 03/12. Op 13/12 RX Thorax, op 15/12 telefonische consultatie met de pneumologe.

Moet ik op 03/12 een nieuwe test afnemen? Hierover zegt de ene van wel, de andere zegt van niet? Kan me iemand de tekst tevoorschijn toveren, waar dat in staat uitgelegd?

Alvast bedankt
Waar zou die test voor moeten dienen vooral?

Waar zou die test voor moeten dienen vooral?

DAt is nu hetgene ik mezelf ook afvraag? Is dat om te zien of ik nog besmettelijk ben? De verpleegster die de spuitjes in mijn buik komt zetten, die zei dat tegen mijn vrouw? Dat ik na het isolement opnieuw een test moet afnemen? Om uit isolatie te mogen?

DAt is nu hetgene ik mezelf ook afvraag? Is dat om te zien of ik nog besmettelijk ben? De verpleegster die de spuitjes in mijn buik komt zetten, die zei dat tegen mijn vrouw? Dat ik na het isolement opnieuw een test moet afnemen? Om uit isolatie te mogen?
Neen, klopt niet. Niemand die positief is, moet een extra test afleggen "om buiten te mogen".

FAKE NEWS!

Neen, klopt niet. Niemand die positief is, moet een extra test afleggen "om buiten te mogen".

FAKE NEWS!
Maar mijn partner en kind, kunnen die niet evengoed nog besmet worden? Ook al ben ik in isolement? En niet vergeten, ik heb in het ziekenhuis gelegen. God weet wat ik allemaal extra mee naar huis heb gebracht.

Hier ook prijs. Met z'n 4en sterk positief getest (binnen een aantal dagen). Mij al de ganse week door het huis aan het sleuren. Huis op orde houden en koken zijn fameuze opdrachten. Gisteren bijna opgenomen in het hospitaal, maar vandaag gelukkig iets beter. De vrouw ligt ook al de hele dag te slapen. Kinderen lijken er gelukkig minder last van te hebben, maar hebben wel deels smaak en reuk verloren (enfin, denk ik, de kleinen eet mijn spaghettisaus plots graag).

Crêche is daags na onze positieve testen gesloten wegens een uitbraak (we weten meteen vanwaar wij het hebben). Ik ga gokken dat 10% van onze straat in quarantaine zit. Wat een shit show.

Maar mijn partner en kind, kunnen die niet evengoed nog besmet worden? Ook al ben ik in isolement? En niet vergeten, ik heb in het ziekenhuis gelegen. God weet wat ik allemaal extra mee naar huis heb gebracht.
Met alle maaregelen in de ziekenhuizen zou ik me daar absoluut geen zorgen over maken.
Voor de besmetting van je gezin, raad ik je aan contact te nemen met de huisarts, die kan je daar meer uitleg over geven.

Dag 1-4 snotneus en lichte hoofdpijn. Dag 3 reukzin weg. Dag 4 reukzin flauwtjes terug. Dag 5 alle symptomen plots verdwenen ;)

vreemd dat de symptomen zo uiteen lopend zijn. Mulan moet zich van bed naar zetel slepen, Ik heb op spoed gelegen, en ik hoorde daar mensen echt hun ingewanden uit hun lijf hoesten, terwijl een ander een lichte snotvalling heeft. Die laatste heeft dan covid, die andere " gewoon " een bronchitis.

Ben eens benieuwd morgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan