Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

• Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    243
Donderdag een positieve PCR-test. Last van snotneus, keelpijn, koorts en hoofdpijn. Vandaag enkel nog last van wat algemene vermoeidheid. Meer last van gehad dan ik had verwacht maar we zijn aan het genezen :) (y)

Gisteren opgestaan met zware verkoudheid verschijnselen (hoesten, koorts, keelpijn, spierpijn) en PCR test laten doen, vandaag resultaat : positief.
Gelukkig ben ik mijn smaakzin niet kwijt.

Gisteren positief getest, me laten testen omdat de vrouw een lichte koorts had en ik een licht hoestje.
Vandaag alweer symptoom vrij alsook de vrouw.
Beiden niet gevaccineerd.

Gekregen via de kleine die het in de crèche heeft opgelopen.

1 week terug mijn vriendin positief (wakker geworden met koorts), ik negatief. Woensdag voelde ik me wat grieperig, maar opnieuw een negatieve PCR. Vandag dan toch positief. Vooral woensdag-donderdag "mottig" gevoel gehad; hoofdpijn, keelpijn, 1 dag pijnlijke borstkas gehad. Ondertussen enkel noch wat lichte keelpijn.

Exact 1 jaar terug ook positief getest, in juli Johnson vaccinatie gekregen, in december booster met Pfizer.

Ik heb zaterdag mezelf getest wegens lichte, doch verdachte verkoudheidachtige symptomen (vreemd gevoel en slijmen in mijn keel) en dat was onmiddellijk positief. PCR-test ter bevestiging was vreemd genoeg negatief. Vandaag nieuwe zelftest en opnieuw duidelijk positief. Mijn jongste van anderhalf, die ik ervan verdenk het hebben meegebracht uit de crèche, heeft wél een positieve PCR.

In maart 2020 besmet geweest met het origineel, 2 keer gevaccineerd met Pfizer en 5 weken geleden een booster met Moderna.

Ale na 2 jaar zit het hier ook binnen. Vriendin vanmiddag hoofdpijn en spierpijn en test bleek positief. Ik zat net op het werk dus ook maar naar huis gegaan voor alle zekerheid. PCR test afgelegd en wachten op resultaat.

Kinderen ook maar een week thuis, ga die niet naar school sturen terwijl het klaarblijkelijk wel mag.

Wij hebben het begin januari in huis gehad, beide 3 keer gevaccineerd en mijn vriend ligt weer ziek in bed met +38 graden koorts/spierpijn/keelpijn/loopneus. Vorige week voor het eerst weer 2 dagen naar kantoor geweest, kleine afterwork om terugkeer naar kantoor te vieren.
Ik vraag mij toch af hoe men dat allemaal gaat blijven bolwerken. Het risico op serieuze complicaties is beperkt dus ik snap dat er minder restricties zijn, maar qua absenteïsme gaat men dit toch voelen? Mijn partner heeft zich in 10 jaar tijd nooit ziek gemeld, hun team zit momenteel met een serieuze deadline en hij is absoluut te ziek om met vol bewustzijn te werken.

Ken nog 2 gevallen waar het virus na recente besmetting weer heeft toegeslagen, daar heeft 1 van de 2 hun winkel opnieuw moeten sluiten.

Vanmorgen collega in Azië aan de lijn gehad, in haar stad zijn de cases na het wegnemen van de restricties ook opnieuw van 2k naar 19k gestegen.

Hopen dat er een snel een nieuw vaccin volgt of aftellen naar de zomer/hopen dat we na herhaalde besmettingen er minder ziek van worden?

Wij hebben het begin januari in huis gehad, beide 3 keer gevaccineerd en mijn vriend ligt weer ziek in bed met +38 graden koorts/spierpijn/keelpijn/loopneus. Vorige week voor het eerst weer 2 dagen naar kantoor geweest, kleine afterwork om terugkeer naar kantoor te vieren.
Ik vraag mij toch af hoe men dat allemaal gaat blijven bolwerken. Het risico op serieuze complicaties is beperkt dus ik snap dat er minder restricties zijn, maar qua absenteïsme gaat men dit toch voelen? Mijn partner heeft zich in 10 jaar tijd nooit ziek gemeld, hun team zit momenteel met een serieuze deadline en hij is absoluut te ziek om met vol bewustzijn te werken.

Ken nog 2 gevallen waar het virus na recente besmetting weer heeft toegeslagen, daar heeft 1 van de 2 hun winkel opnieuw moeten sluiten.

Vanmorgen collega in Azië aan de lijn gehad, in haar stad zijn de cases na het wegnemen van de restricties ook opnieuw van 2k naar 19k gestegen.

Hopen dat er een snel een nieuw vaccin volgt of aftellen naar de zomer/hopen dat we na herhaalde besmettingen er minder ziek van worden?
Er bestaan nog andere ziektes dan Covid hé :unsure:

Ik heb er nu geen harde data voor bij de hand, maar doorgaans worden mensen wel niet zo ziek van een omikron besmetting. Dat je partner dat 1) zo snel na een vorige besmetting opnieuw krijgt (zeker bij drie vaccinaties) en 2) er opnieuw zo ziek van is, is eigenlijk gewoon pech.

Dat cases stijgen na het wegnemen van maatregelen is maar normaal, maar als het aantal zwaar zieken beperkt blijft hoeft dat geen probleem te zijn. Voorts zijn er ook nog andere ziektes in omloop natuurlijk. Je kan perfect COVID hebben de ene week en dan de week erna de buikgriep krijgen of weet ik veel wat.

Uit de post kan ik niet afleiden of ie opnieuw besmet is, maar als dat nog niet getest is, zou ik zeggen dat ie gewoon een andere ziekte heeft? Afgelopen 2 jaar hebben we zo 'clean' geleefd dat we nu extra vatbaar blijken voor eender welk virus.

Onderzoek uit Denemarken bevestigt dat BA.2 herinfectie kan na BA.1 infectie.
Met zelfs soms slechts 20 dagen tussen :o

Hier mag de vriendin terug buiten na een week quarantaine na positieve test. Ik heb het raar genoeg nooit gehad, kinderen ook niet lijkt me. Is vakantie nu dus we houden ze voor alle zekerheid nog thuis deze week.

Binnen 2 weken skiën, ik mag hopen dat het wegblijft!

Bij deze nog een laatste update, om te zeggen dat het bij mij effectief een dikke maand heeft geduurd na infectie vooraleer mijn loopconditie terug zoals ervoor is.

Dus een maand lang hogere hartslag tijdens het joggen, waardoor ik trager moest lopen... En ik fiets altijd naar mijn werk, met enkele pittige klimmetjes: daar was ik ook altijd veel sneller buiten adem.

Nu alles terug zoals normaal dus :)

Ondertussen nog altijd geen quarantainegetuigschrift mogen ontvangen. Is het normaal dat dit zo lang duurt?

Keelpijn, keelpijn en nog eens keelpijn. Af en toe eens hoesten, lichte verhoging en een verstopte neus, maar de keelpijn is het ergste. Zal mijn straks eens een zelftest gaan halen. 't Is al 3 dagen dat ik keelpijn heb maar vandaag is het toch wel het ergst.

Dag 3 en keelpijn is nog hetzelfde. Vanochtend zelfs iets erger maar moet nu ook wel meer hoesten en het duurt langer voor ik uit mijn hoest kom. Veel meer last ook van de verstopte neus. Meer niezen ook vandaag en bij momenten is dat wel pijnlijk. Bij momenten is de geur en smaak weg maar dat komt door de verstopte neus.

Lijkt heel sterk op de laatste 2 keren dat ik een keelontsteking had.

Keelpijn, keelpijn en nog eens keelpijn. Af en toe eens hoesten, lichte verhoging en een verstopte neus, maar de keelpijn is het ergste. Zal mijn straks eens een zelftest gaan halen. 't Is al 3 dagen dat ik keelpijn heb maar vandaag is het toch wel het ergst.
Zelftest was negatief

Wel de zwaarste keelontsteking die ik al in jaren gehad heb. Ben mijn stem bijna volledig kwijt. Probleem is dat ik al ruim 2 jaar geen verkoudheid meer gehad heb door de covid-maatregelen. Dus nu is het een soort superverkoudheid geworden. Geen weerstand meer.

Terug
Bovenaan