Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie het eerder als dat de boekhouder naar de media moet stappen omdat gij al maanden weigert om te stoppen met zwartwerk en hij de bepaalde zaken niet meer kan gaan verantwoorden. De politiek heeft gewoon veel te lang geweigerd om de zaken aan te pakken en maatregelen af te dwingen waardoor men steeds drastischere maatregelen heeft moeten nemen. Waarna de experten weer mochten opdraven om het uit te leggen en te proberen om het volk de maatregelen te laten volgen. Natuurlijk willen die nu geen versoepelingen zien want ze weten maar al te goed dat de politiek weer te lang zal wachten als de brand terug opflakkert.
 
Ik zie het eerder als dat de boekhouder naar de media moet stappen omdat gij al maanden weigert om te stoppen met zwartwerk en hij de bepaalde zaken niet meer kan gaan verantwoorden. De politiek heeft gewoon veel te lang geweigerd om de zaken aan te pakken en maatregelen af te dwingen waardoor men steeds drastischere maatregelen heeft moeten nemen. Waarna de experten weer mochten opdraven om het uit te leggen en te proberen om het volk de maatregelen te laten volgen. Natuurlijk willen die nu geen versoepelingen zien want ze weten maar al te goed dat de politiek weer te lang zal wachten als de brand terug opflakkert.
Welke indicatie heeft de boekhouder om aan te nemen dat ik zwartwerk?
 
Welke indicatie heeft de boekhouder om aan te nemen dat ik zwartwerk?
Om hier even op in te pinnen @nestorius , dit was dus mijn punt. Het enige wat ge hoort als de cijfers niet dalen is dat er strengere maatregelen nodig zijn of dat de mensen de maatregelen niet volgen. Er is nog geen enkele expert of politicus die het beleid uitstippelt geweest die heeft gezegd, 'tiens, misschien ligt het wel aan de maatregel dat die geen effect heeft'.

Het is altijd wel de schuld van iemand anders.
 
Die mensen zitten verdorie al een jaar voor ons hun kloten af te draaien en krijgen daarvoor al een jaar lang bagger naar hun hoofd geslingerd. Het probleem is het virus, niet de mensen die het virus proberen te bestrijden. Knoop dat nu toch eens in uw oren.
Hun kloten afdraaien? Wat dragen die gasten nu bij met al hun kritiek naar de bevolking (ook voor zaken die niets te maken hebben met Covid). Geef mij dan maar die stijvere, objectievere Britse virologen. Erika en Van Ranst mogen er van mij vandaag nog de brui aan geven, dat gaat geen millimeter verschil maken qua vaccinatiebeleid of qua Covid verspreiding.
 
Om hier even op in te pinnen @nestorius , dit was dus mijn punt. Het enige wat ge hoort als de cijfers niet dalen is dat er strengere maatregelen nodig zijn of dat de mensen de maatregelen niet volgen. Er is nog geen enkele expert of politicus die het beleid uitstippelt geweest die heeft gezegd, 'tiens, misschien ligt het wel aan de maatregel dat die geen effect heeft'.

Het is altijd wel de schuld van iemand anders.
Ja, het is waarschijnlijk de schuld van de experten, die zullen waarschijnlijk de mensen gaan besmetten met stalen meegenomen vanuit het labo.
 
Welke indicatie heeft de boekhouder om aan te nemen dat ik zwartwerk?
Ge doet hetzelfde werk in't wit maar uw bankrekening gaat omhoog, als ge binnen dezelfde absurde vergelijking wilt blijven (en in @nestorius zijn post gaat het niet over indicaties, hij weet het en heeft u al eerder erover aangesproken).

Ge weet wel, net zoals wanneer dezelfde maatregelen gelden maar de ziekenhuisopnames en IC opnames plots omhoog gaan.
 
Ge doet hetzelfde werk in't wit maar uw bankrekening gaat omhoog, als ge binnen dezelfde absurde vergelijking wilt blijven (en in @nestorius zijn post gaat het niet over indicaties, hij weet het en heeft u al eerder erover aangesproken).

Ge weet wel, net zoals wanneer dezelfde maatregelen gelden maar de ziekenhuisopnames en IC opnames plots omhoog gaan.
Als ge op een aantal plaatsen met interne uitbraken in een aantal ziekenhuizen zit, kan het wel eens zijn dat uw ziekenhuiscijfers opeens spectaculair stijgen, ja. Dat heb ik ook al gezegd.
 
Ja, het is waarschijnlijk de schuld van de experten, die zullen waarschijnlijk de mensen gaan besmetten met stalen meegenomen vanuit het labo.
Ik zeg niet dat het de schuld van de experten is, maar hebt gij ooit al een van die mensen ook maar een maatregel in twijfel zien trekken?
 
Die mensen zitten verdorie al een jaar voor ons hun kloten af te draaien en krijgen daarvoor al een jaar lang bagger naar hun hoofd geslingerd. Het probleem is het virus, niet de mensen die het virus proberen te bestrijden. Knoop dat nu toch eens in uw oren.

Het probleem nu is dat je wel maatregelen hebt maar dat die door een te groot deel van de bevolking niet meer worden gevolgd. Een grote factor daarin is de gebrekkige communicatie van politiek en experten in Vlaanderen. Er zijn het voorbije jaar heel veel fouten gemaakt, een groot deel was onvermijdbaar doordat het een ongekende situatie was maar als je dan koppig blijft vasthouden aan dezelfde strategie komt een deel van de fout ook bij de beleidsmakers en experten te liggen. De bevolking als kleuters blijven behandelen door mensen die kritiek hebben zeurders te noemen of je argument af te sluiten met "knoop dat nu toch eens in uw oren" wil gewoon zeggen dat ze nog niet begrepen hebben wat het belangrijkste punt van die kritiek is.
 
Als ge op een aantal plaatsen met interne uitbraken in een aantal ziekenhuizen zit, kan het wel eens zijn dat uw ziekenhuiscijfers opeens spectaculair stijgen, ja. Dat heb ik ook al gezegd.
Correct.
Maar als je naar de grafiek op het corona-dashboard van sciensano kijkt naar de ziekenhuisbezetting en IC-bezetting; en je loopt manueel alle provincies af, dan zien je dat dit voor bijna elke provincie het geval is. (ik heb enkel 2021 gepakt om het duidelijker te zien, je kan nog een recentere periode pakken als je wilt)

Dan kan je moeilijk nog spreken van een paar outliers maar wel van een algemene trend.
 
Ik zeg niet dat het de schuld van de experten is, maar hebt gij ooit al een van die mensen ook maar een maatregel in twijfel zien trekken?
Ja, eigenlijk wel. Toen de avondklok ingevoerd werd in augustus waren niet alle experten daar bijster lovend over. Maar ze gaven wel aan dat er iets moest gedaan worden tegen de feestende jongeren. De politiek kon toen ook gewoon een hard repressief beleid opgelegd hebben tegen die jongeren maar ze lieten liever de ganse bevolking boeten.
 
Gelieve het kleinerend taalgebruik achterwege te laten.

Eindelijk zeg! Iemand die het eens durft te zeggen. Je mag gaan en staan waar je wil, met 4 vrienden in buitenlucht afspreken.....

A lot of people need to wear some "big boy pants"
 

Germans say ‘Nein Danke’ to Oxford/AstraZeneca coronavirus vaccine​

...
Mertens noted that there are now 1.4 million doses of the vaccine in Germany, while only about 240,000 have been administered. "We are working quite hard … to try and convince people to accept the vaccine and really to build ... trust in the vaccine among the population," he said.

...

AZ heeft echt een reputatieprobleem gekregen hier.
Nu heeft men vaccins, wilt men ze niet lol.
 
Ik ga de moeite niet meer doen hoor, stik er allemaal maar in. En als er dan nog zo'n platvloerse debiel hier komt zeggen dat we ons gewoon niet moeten aanstellen, is het helemaal goed geweest.
 

Eindelijk zeg! Iemand die het eens durft te zeggen. Je mag gaan en staan waar je wil, met 4 vrienden in buitenlucht afspreken.....

A lot of people need to wear some "big boy pants"
Okay, ik ga volgende week voetbalen: how, dat mag niet.
Okay, ik ga naar de fitness: how, dat mag niet.
Okay, ik ga naar mijn zus die deze week al iemand anders gezien heeft: how, dat mag niet.
Okay, we gaan met de hele hoop nog eens afspreken: how, dat mag niet.

Ja we mogen wel zaken, maar doe niet alsof je kan gaan en staan waar je wilt wanneer dat niet zo is.
 

Eindelijk zeg! Iemand die het eens durft te zeggen. Je mag gaan en staan waar je wil, met 4 vrienden in buitenlucht afspreken.....

A lot of people need to wear some "big boy pants"
Als uw sociaal leven niet meer is dan gewoon 4 vrienden en staan waar ge wilt. ok 🤡 Daarbij, lees de afgelopen pagina's
 
Deze lockdown valt toch voor veel mensen toch goed mee?

Verveel je je in je krotje? Wandel naar buiten.
Eenzaam? Spreek af met vrienden in buitenlucht?

Mensen met échte problemen horen we minder vaak dan de zeurpieten
Hier is een echt probleem: Ik heb mij net voor de derde keer deze week kapotgejankt en als deze zever nog god weet hoe lang duurt, verhang ik mijzelf gewoon. Zijn dat genoeg écht problemen voor meneer? Echt waar, absolute zeikblaas.
 
Nochtans heeft @phate_13 het in het begin van de ganse discussie al mooi uitgelegd

Maar ja, het is natuurlijk makkelijker ranten over iets zonder enige nuance
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan